לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הקלות הבלתי נסבלת להיות מואשם באונס


 

הקוראים כאן בוודאי מתפלאים מהכותרת שאני כותב בבלוג הזה על דברים כאלה, אבל כשתסיימו תבינו מדוע.

 

ההשראה לכתיבה בנושא היא הידיעה שפורסמה הבוקר בחדשות על האשמה של בתו המאומצת של וודי אלן שהוא היה נוהג לאנוס אותה מאז גיל שבע. וודי אלן לא הגיב בינתיים ובאמת אין אנחנו יודעים אם היו דברים בגו.  ראו בפרשת אייל גולן, שהסתבר שהעדות שיקרו וכנראה לא יוגש בשל כך כתב אישום נגדו. כמובן אין הדבר מוריד מהפגיעה המוסרית המיוחסת לו, שמלווה בחרמות ופגיעה כלכלית בו. אבל זה לא נושא הפוסט. אלא הקלות הבלתי נסבלת לעדות של אנשים (לרוב נשים אבל לא רק) על הטרדה מינית הגורמת לשוא להרס של משפחות וקריירה, עד שהדברים מתבררים לעיתים לאחר חודשים ושנים על ידי בית משפט - והנזק כבר נעשה. ושלא יובן מכך שאני מקל במקרי אונס או הטרדה  מינית אמיתיים. אבל לא כל אחד זוכה לחקירה משטרתית מהירה ויעילה כמו במקרה של סלב כמו אייל גולן.

 

אביא לכם דוגמאות מעולם האקדמיה שבו אני חי. אני זוכר כיצד המדריך שלי לדוקטורט כמעט הסתבך בהאשמה לאונס על ידי סטודנטית כשערך לה מבחן בעל פה במשרדו. כפי שהוא היה נוהג לבחון מימים ימימה. והסטודנטית שלא הייתה בקיאה בחומר ונכשלה בבחינה, התפשטה במהירות ואיימה שאם לא יעביר אותה בבחינה היא תתחיל לצרוח. והיא אכן צרחה. מדובר בפרופסור הגון בעל משפחה אוהבת שיכול להיות מושהה ברגע אחד בגלל סחיטה והאשמת שוא. מזלו שבאותם ימים לא היה החוק להטרדה מינית ובשביל אונס צריך להוכיח עובדות שניתנות לבדיקה. אבל מה עם הבושה? אומר לכם שהטרדה מינית לא הייתה שם מעולם, אלא סחטנות. מדוע לא מעמידים לדין על סחטנות ועדות שקר באותה קלות?

 

וזה לא מקרה יחיד. אל זוגתי הגיע פעם סטודנט והציע את שרותיו המיניים תמורת ציון בקורס. גם אני קיבלתי מספר מיילים  ( עם כתובת אנונימית) מסטודנטיות

עם הצעות מגונות, תמורת עזרה במבחן. חוץ מהגועל שזה מעורר בי, אני ממש לא מבין כיצד סטודנטים כאלה מסתכנים בהרחקתם מהאקדמיה לצמיתות. אבל אם אני וזוגתי נתקלנו במספר מקרים כאלה, לא מן הנמנע שהתופעה הזו אינה כל כך נדירה.

 

ומהאירוע שקרה למדריך שלי למדתי שיעור חשוב מאוד בחיים. לעולם, אבל לעולם אני לא בוחן תלמיד/תלמידה בעל פה ללא נוכחות של אדם נוסף בחדר.  אני תמיד מצרף לבחינה דוקטורנט/ית שיהיו נוכחים בחדר. גם ללא קשר מיני, נוכחות כזו מונעת מסטודנטים להתלונן שמתנכלים להם והשיפוט לא היה אובייקטיבי. ובכלל אני לעולם לא נפגש במשרד עם סטודנטים בדלת סגורה. תגידו שזו פראנויה, אבל אני מקליט שיחות. גם כל שיחה בטלפון שלי מוקלטת.

 

ואסיים בסאגה ממושכת ידועה מלפני מספר שנים. המדובר בפרופסורית עם קביעות באוניברסיטה, שניהלה רומן ממושך עם מרצה צעיר. ולאחר תקופה, המרצה נמלך בדעתו ולא רצה להמשיך לבגוד בזוגתו. אבל ברגע שניתק את הקשרים, חייו הפכו לגהינום. הפרופסורית לא בחלה בשום אמצעי כדי לפגוע בקריירה האקדמית שלו ובקבלת קביעות. מצד שני היא איימה לחשוף את הרומן בפני אשתו אם יתלונן. אז כיצד החוק מגן על מקרים כאלה?

 

נכתב על ידי קנקן התה , 2/2/2014 09:52   בקטגוריות סחטנות, אקדמיה, חברה, הרס חיי משפחה, הרס קריירה, עדות שקר, אונס, הטרדה מינית, חומר למחשבה  
34 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-21/3/2015 07:55
 



122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)