לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: UNIBLUE. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

דברים שעיצבנו אותי היום


 

לאחרונה המחשב שלי התחיל לעשות קצת בעיות. הכל התחיל לעבוד לאט ובמיוחד הכניסות לישראבלוג. אז את 24 השעות האחרונות ביליתי בטיפול תחזוקה של המחשב.  יש לי שתי תוכנות תחזוקה מצויינות שאני עובד עם הגרסאות שלהם כבר כמה שנים ובאמת כשהמחשב האט, הפעלה שלהם גרמה למחשב לפעול כמו חדש. מדוע שתיים" כי כל אחת יודעת לעשות טוב יותר מהשניה דברים מסוימים.

 

אבל הפעם, למרות שהן עשו הרבה מאוד תיקונים וניקויים - נראה שהפעם המחשב לא חוזר לפעול כרגיל. ונזכרתי שבשנת 2011 היתה לי תוכנת תחזוקת מחשב אחרת

שנקראת Uniblue שלא הייתה כבר משהו וזנחתי אותה. אז החלטתי לבדוק אותה שוב ומיד קיבלתי הודעה שהיא עודכנה והאם אני מעוניין שהיא תשודרג לגרסת 2014. לא בקשו מראש כסף עבור העדכון וחשבתי למה לא  - סימנתי ב-V לעדכון. ואז במהלך העידכון הופיעה  הודעה על המסך שגירסת 2011 צריכה להיות מוסרת לפני העדכון. סימנתי שוב V להסכמה. ההתקנה הסתיימה והתוכנה החלה בסריקה מהירה שעשתה כמה דברים שהביאו את מחוג התקינות מאדום לצהוב.  כדי להגיע לירוק היה צורך לעשות סריקה עמוקה. הסריקה העמוקה גילתה עוד כמה דברים. ובעיקר שבמחשב יש כמעט 3 ג'יגה של קבצים לא נחוצים. סימנתי והם הועברו לפח האשפה. בנוסף התוכנה דיווחה על כפילויות רבות של קבצים גדולים.

 

גם שתי התוכנות האחרות הראו שיש כפילויות בהרבה קבצים ונתנו רשימה של כמה מאות מהם, עם צורך לבחירה ידנית את מי מהקבצים אני רוצה לשמור ואלו עותקים לזרוק. גם לא ידעתי איזה עותקים לזרוק ואיזה לשמור וחוצמזה לסמן ידנית מאות קבצים לשמירה או מחיקה, זה לא בשבילי. אבל הפעם בתוכנה הישנה שעידכנתי את הגירסה, קיבלתי רשימה מאוד מסודרת ומסווגת לפי קבצי וידאו, תמונות, תוכנות וקבצי טקסט. ופתאום ראיתי שיש תוכנות שבהורדה נוצרה כפילות והן נמצאות בשני מקומות נפרדים.

 

בסרטונים היו לפעמים עד 9 עותקים - בדרך כלל היו אלו סרטוני הסבר שהגיעו יחד עם התוכנות (עותק בעברית, אנגלית, טורקית, צ'כית, נורבגית וכו') השארתי רק את העותק העברי או האנגלי. אותן תמונות היו בשתים שלוש מקומות. אחת בתיקיות שהועלו מהמצלמות או מהטלפון ועוד אחת בספרית תמונות ועוד אחת בתיקיה שלישית.  סימנתי שישארו רק העותקים שבספרית התמונות והשאר ימחקו. קיבלתי הודעה שיתפנה מקום של כמעט 5 ג'יגה. לכן לחצתי על כפתור הביצוע ואז...

 

... התוכנה הפסיקה לעבוד והופיעה הודעה שצריך לשלם על העדכון 40 דולר. מה זה התעצבנתי? בעידכון לא צויין ענין הצורך לשלם. גם השקעתי הרבה זמן לסמן את כל הכפילויות הלא דרושות וגם איבדתי את גירסת 2011 ששילמתי עליה בזמנו מחיר מלא.

 

בכעס חיפשתי במיילים של 2011 את המייל עם הקישור להורדת גירסת 2011 ואת הקוד והסיסמא הדרושים לאקטב את התוכנה. אז לאחר שבזבזתי זמן לשחזר את הגירסה הישנה והפעלתי אותה שוב, נדרשתי לעדכן את התוכנה והפעם הגרסה הישנה אפילו לא נפתחה. עד כאן חשבתי בכעס. אני לא מוכן לתרמית הזו ולכן אני אנסה להערים עליה. סימנתי V לעידכון והעידכון ירד. ואז ממש לפני שסימנתי V להתקנה - ניתקתי את המחשב מהאינטרנט. התוכנה הותקנה. שוב סימנתי אלו מהכפילויות למחוק ולחצתי בצע. הפעם המשימה בוצעה בהצלחה. כלומר, כל עוד אני מפעיל את התוכנה ללא חיבור לאינטרנט הכל בסדר והחוצפנים לא משאירים אותי ללא כל תוכנה שכבר שילמתי עליה ב-2011. ניקיתי בסך הכל למעלה מ-8 ג'יגה מיותרים מהמחשב. 

 

לאחר מכן היה שיפור מסויים במהירות המחשב אבל עדיין לא מהירות נורמלית. קראתי פעם שוירוסים, רוגלות ונוזקות יכולים להאט את המחשב. יש לי תוכנת אנטי וירוס נורטון 360 שהיא גם חומת אש והיא חסמה לי לא אחת וירוסים ושכאלה למיניהם. אבל קראתי ב- PC WORLD שיש וירוסים, רוגלות ונוזקות שנכנסים למחשב "בדלת האחורית" בדרכים ערמומיות וזדוניות ושלפעמים גם תוכנות האנטי  וירוס המסחריות כבר לא שמות לב אליהם. ולכן PC WORLD המליץ על תוכנת אנטי- MALWARE חינמית שנקראת MALWAREBYTES  שניתן להוריד אותה בחינם כאן. בהמלצות התוכנה הזו חזקה בגילוי וירוסים ונוזקות של הדלת האחורית. גם אם יש וירוס שמונע הפעלה של המחשב, מפעילים אותו במצב בטוח [F8] עם חיבור לאינטרנט שמאפשר הורדה של התוכנה החינמית הזו.

 

ובכן, כשהרצתי סריקה - התוכנה גילתה במחשב שלי 368 רוגלות ונוזקות שהסתתרו במחשב. סילקתי אותן לבידוד (לפני שאעיף אותן סופית) והמחשב החל לרוץ כרגיל.

 

ולאחר שהתעסקתי עם תחזוקת המחשב יום שלם - פתאום הסמרטפון שלי התחיל לעשות בעיות. כל פעם שיצאתי מהמייל, המסך הוחשך למספר שניות לפני שכל האייקונים עלו על המסך. היה ברור לי שזה בא מההרשאות הדרקוניות שאנחנו נותנים לאפליקציות החינמיות שאנחנו מורידים מ GOOGLE PLAY. הורדתי איזה שלוש מהן יום יומיים קודם.

 

תוכנת האנטי-וירוס בסמרטפון לא זיהתה אף אחת מהן כנוזקה. ואז הורדתי  את גרסת  מובייל של MALWAREBYTES מגוגל פליי. ואכן היא זיהתה את אחת האפליקציות האחרונות שהורדתי כנוזקה. סילקתי אותה אבל כמה דברים מוזרים עדיין קורים ואולי אתם תוכלו לעזור איך נפטרים מהזוועות האלו:

בסרגל התפריטים העליון מופיע משולש אזהרה והודעה שלא ניתן למחוק. וההודעה אומרת שמישהו בעל חשבון [email protected]  נכנס לאחד מחשבונות המייל שלי ושינה את הסיסמא. ולכן אני כבר לא יכול להוריד שום אפליקציה מגוגל פליי ואני מתבקש לרשום את הסיסמא. לחשבון המייל הזה אני דווקא כן מצליח להכנס דרך המחשב ואולי משום שסימנתי במחשב זכור אותי? אני חושש להכניס את הסיסמא בטלפון (לאחר שאף פעם לא הייתי צריך) כדי לא לגלות אותה למי שעוקב עכשיו בטלפון שלי. מישהו יודע לומר לי מה לעשות ואיך לתקוף את הבעיה? ברור לי שמשהו הושתל בטלפון.

 

וחוצמזה פתאום מופעלות מעצמן כל מיני אפליקציות מהסמרטפון כמו WASE ואחרות והכי גרוע מדי פעם מופעלת המצלמה מעצמה. מישהו כאן יודע מה לעשות?

 

ואז אחרי כל זה איזו שכנה ברחוב החלה להתאמן בסולמות אימון קול אופראיות בין שתיים וחצי בצהריים עד כמעט ארבע. ולמעשה הקול שלה היה בכלל לא אופרה אלא כמו צרחות של מכשפה שחדרו לכל הבתים בסביבה ואלו היו הסולמות של הצרחות שלה:

 

 

 

איזה יום נפלא, הא? אם היא מתכוונת להפוך זאת להרגל אני כבר מתכנן איך לשחד את הפסיכיאטר המחוזי שישלח אותה לבית החולים לחולי נפש באיתנים או בהרצוג, לפני שאני אשתגע. או שאולי צריך לשלוח לשם את המורה שלה לפיתוח קול, שאינה מבחינה בין קולות אופרה לצרחות של מכשפות.

 

 

תוספת עריכה

 

אינפורמציה חשובה לקוראי הבלוג. אם זה היה אצלי, אולי גם אצלכם!

 

יש לי שני חשבונות מייל בגוגל אחד רגיל והשני מובטח באימות דו שלבי. בחשבון הרגיל גיליתי בבדיקת דיווח שינויים שנעשו בגוגל שהיו שתי פריצות לחשבון והרי התאריכים ומספרי ה-IP של הפורץ:

22/4/14  109.65.11.241 IP תל אביב

 

12/5/14  79.179.137.163 תל אביב

 

אני עוד אבדוק מה המקור של הפורצים באתר המאתר כתובות IP.

 

כמובן שיניתי את הסיסמא

אבל בינתיים גיליתי שהפריצה האחרונה הייתה דרך הסמרטפון והפריצה לחשבון המייל נעשתה על ידי אתר העוקב אחרי בלוגים ושנקרא Feedly. כאמור הפריצה הזו שיבשה לי את העניינים בסמרטפון. את זה גיליתי בעזרת תוכנה חינמית

avast! Mobile Security שהורדתי מגוגל פליי. בעזרתה ניטרלתי את המעקב של Feedly וכמובן שיניתי את הסיסמא של חשבון המייל.

 

חשבתי שכדאי שתדעו ותהיו מודעים לשינויים כאלה אצלכם.

 

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 14/5/2014 00:04   בקטגוריות תוכנת UNIBLUE, תוכנות תחזוקת מחשב, וירוסים, נוזקות, רוגלות, נורטון 360, MALWAREBITES, נוזקות בסמרטפון, אימוני קול, אימוני פיתוח קול, תרגול סולמות  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-17/5/2014 15:28
 



124,012
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)