לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: -. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

דברים שכדאי לדעת בהכרעות עתיד ישראבלוג


 

מי שקרא את הפוסט הזה, יודע שמתחילות להתכנס  פגישות של חברים כאן עם מריאט להכרעה על עתיד ישראבלוג ואפשרות למעבר לפלטפורמה עצמאית.  כמו לרבים כאן, עתיד ישראבלוג יקר ללבי. יתכן אף שהייתי מגיע לדיונים הנערכים בנושא אם מצב בריאותי היה מאפשר ניידות.

 

כאשר נשאלות שאלות עבור החלטות חשובות, אני כמדען מנסה תמיד לנתח נתונים. כך עשיתי גם כעת לגבי השאלה האם התנתקות מעמותת ישראבלוג טובה ליהודים. התמזל מזלי שלאחרונה פוסט מהבלוג שלי היה במומלצים - הן של ישרא-בלוג והן של עמותת ישראבלוג בדפים הראשיים שלהם.

 



 

לפיכך יכולתי לערוך סטטיסטיקות של מספר כניסות לפוסט שנעשו דרך ישרא-בלוג לעומת מספר הכניסות שנעשו דרך הדף הראשי של נענע10. כמו כן בדקתי כמה מהכניסות לפוסט בבלוג נעשו דרך קישור בדף הפייסבוק שלי.

 

מצילום לוח הסטטיסטיקה שלי אפשר ללמוד נתונים מאוד מעניינים. הרי מספר הכניסות לבלוג כשהיה במומלצים של ישרא ונענע, כשירד ממומלצי ישרא ונשאר במומלצי נענע, לעומת מספר הכניסות לפוסט חדש בבלוג כאשר הבלוג ירד מהמומלצים בשתי הפלטפורמות (ישרא ונענע).

 



 

 

כדי שאפשר יהיה להשוות בצורה מדעית, צילמתי את כמות הכניסות הכללית לכל הפוסטים בישראבלוג בלוח הסטטיסטיקה של ישרא והריהו כאן:

 



 

מכאן יכולתי לחשב את אחוז הכניסות היומי לבלוג שלי מתוך כלל הכניסות לכל הבלוגים בישרא (במלבנים התכולים) והרי התוצאה:

 



 

 

מכאן אפשר ללמוד עובדות מאוד מעניינות: במשך הזמן (שלושה ימים) שהפוסט היה במומלצים של ישרא ושל נענע - כמות הכניסות היומית לבלוג היתה בשיעור של

 7-8% מכלל הכניסות לישרא. וואו, כניסה לפוסט אחד בשיעור כזה כשהוא במומלצים הדהים אותי. ואם נקח בחשבון שבפרק זמן מופיעים ארבעה פוסטים במומלצי ישרא וארבעה (בדרך כלל שונים) במומלצי נענע, ובהנחה גסה שמספר הכניסות לכל השמונה שווה - הרי רשימות המומלצים המצומצמות האלו מביאות לכ- 30% מכלל הכניסות היומיות לכל הבלוגים בישרא. אני מניח שאחוז מסויים נוסף של כניסות מגיע דרך שני הפוסטים היצירתיים המומלצים בדף הראשי בישרא, ואחוז מסויים מגיע דרך התמונות המומלצות.

 

אבל לפחות מנסיון שלי כשפוסט אחר היה הן במומלצי עמותת ישראבלוג והן ביצירתיים המומלצים - 95% מתוספת הכניסות מהממוצע הרגיל היה דרך דף מומלצי נענע. כיצד אני יודע זאת? משום שיכולתי לראות את ההבדל בין מספר הכניסות הממוצע היומי בזמן שהפוסט היה מומלץ בשני המקומות ולאחר שהוסר ממומלצי נענע ונשאר עדיין ביצירתיים המומלצים.  

 

הלאה. מהסטטיסטיקה שבתמונה האחרונה ניתן ללמוד שמספר הכניסות לבלוג ירד מ- 8% ל 4% מסך כל הכניסות לבלוגים בישרא - כאשר ירד ממומלצי ישרא ועדיין נשאר במומלצי נענע. וכאשר הפוסט ירד גם ממומלצי נענע - מספר הכניסות לבלוג ירד ל- 1% מסך כל הכניסות בישרא (לפוסט חדש שאינו במומלצים).

 

מכאן ניתן להסיק שהזיקה לעמותת ישראבלוג מכניסה כמחצית ממספר הכניסות למומלצים. כלומר המלצות נענע מכפילות את מספר הכניסות לישרא. והנפח שלהם הוא לכן כ-15% מתוך 30% של סך הכניסות לישרא בעקבות ארבעה פוסטים מומלצים בלבד בדף הראשי בעמותת ישראבלוג.

 

כשכתבתי בבלוג האקטואליה שלי דע-א-קטואליה, הוא היה מספר פעמים בלוג אורח או במומלצי דף החדשות של עמותת ישראבלוג. מספר הכניסות לבלוג בעיקבות כך היו פי עשר עד 20 ממספר הכניסות היומי הממוצע.

 

מכאן שאין לזלזל בקשר הקיים שבין ישראבלוג לעמותת ישראבלוג.

 

כדי לאמת את המסקנה שכמחצית ממספר הכניסות לפוסט המומלץ הן בישרא והן בנענע מגיעות מהדף הראשי של עמותת ישראבלוג, צילמתי דף סטטיסטיקה אקראי בזמן שהפוסט היה מומלץ בשתי הפלטפורמות. הרי: 



 

מכאן, גם בניתוח התוצאות בשיטה הזו יוצא שאכן כמחצית הכניסות לפוסט היו דרך הדף הראשי של נענע והמחצית דרך ישראבלוג (מדף המומלצים, מנויים, קוראים קבועים , פוסטים חמים ומרשימת הפעילים גם יחד). ליתר דיוק, מתוך 50 כניסות אקראיות - 23 כניסות דרך הדף הראשי של נענע ו- 21 כניסות ישראבלוג. ניתן לפלח גם את התרומה של כל אחד מהגורמים בסוגריים אבל לא נסבך כאן. כניסות גוגל בבדיקה זו היו זניחות. 

 

ומספר הכניסות לפוסט הזה דרך דף הפייסבוק שלי:



 

כלומר, מתוך 1438 הכניסות לפוסט הספציפי הזה היו 553 דרך דף הפייסבוק שלי. כלומר, 38% אחוז מהכניסות דרך ישרא היו שלא דרך המומלצים בדף הראשי, אלא דרך דף הפייסבוק שלי. אם כך הפילוח לפי מקורות כניסה הוא:

 

עמותת ישראבלוג -        30%

ישרא-בלוג -  26%

פייסבוק -      38%

אחר -             6%

 

 

אמנם אין זו סטטיסטיקה מקיפה (אני מניח שניתן להגיע לסטטיסטיקה מייצגת מדויקת יותר, מנתונים הקיימים בישראבלוג) אבל ניתן ללמוד ממנה על מגמה. וממה שראיתם בפוסט זה, נראה לי שאין להמעיט מהתרומה של עמותת ישראבלוג לתפוצה של הפוסטים בישראבלוג. כדאי לקחת את זה בחשבון בדיונים על עצמאות ישראבלוג, ואם וכאשר תהיה התנתקות של ישראבלוג מעמותת ישראבלוג - חובה לחשוב על דרכים להגברת תפוצה אורגנית ובפיתוח מודל עסקי.

 

בהצלחה לישרא בדיונים שמתחילים מחר.

 

***

 

עריכה

 

לוח הסטטיסטיקה בלוח העריכה של הבלוג הראה 3 כניסות יוצאת דופן ולא מוכרות לי מאתר (טיפול בחסימות?!) זה:

 



 

 

למישהו כאן יש מושג במה מדובר?

  

נכתב על ידי קנקן התה , 24/5/2014 21:20   בקטגוריות בלוגיה, עניניי ישרא-בלוג, ישרא-בלוג, עמותת ישראבלוג, סטטיסטיקה, פוסטים מומלצים, סטטיסטיקת כניסות, פייסבוק  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-1/6/2014 12:03
 



124,013
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)