לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2015    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: 2015. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"המשיכו להתפלל לחיי ואל תפיצו שמועות"


 

אני כותב פוסט זה לא בשביל רכילות חלילה, אלא כדי להפסיק פעם אחת ולתמיד להתייחס לסרטן כ'מחלה קשה' שהס מלהזכיר את שמה. גם הגיע הזמן שלא להסתיר מהציבור נבצרותו של שר נבחר ציבור, שזו כבר סוגיה אחרת.

 

לאחר שבועיים אישפוז חשאי בשערי צדק (ולאחר שנבחר בפריימריז  של הבית היהודי במקום שישי תוך כדי אישפוז), התפרסם אתמול באמצעי התקשורת שהשר אורי אורבך מאושפז בשל 'מחלה המטולוגית' ואני שואל מדוע לא לקרוא לילד בשמו. וזה המידע  מהעיתון:


א. הוא סובל מ'מחלה המטולוגית'.

ב. הוא מאושפז כבר שבועיים בבית חולים שערי צדק לצורך המשך טיפול במחלה (כלומר, מחלה מתמשכת).

ג. לדברי השר הוא "מושבת מחום גבוה ומשפעת שהגיעו לדלקת ריאות".

ד. השר מסר : "אני חייב להקדיש את הזמן לטיפול דחוף ומשמעותי למען חיי".

ה. לדברי בית החולים הוא עדיין לא יצא מכלל סכנה.

ו. השר והמשפחה מבקשים להמשיך להתפלל לחייו.

 

השר ביקש שלא להפיץ שמועות, אבל לא צריך להיות אונקולוג כדי להבין שמדובר כאן באפיזודה חריפה של סרטן דם ומבחינה משפטית אוסיף 'לכאורה' וגם משום שלא ראיתי את התיק הרפואי, והאם מדובר בסוג של לויקמיה או לימפומה, למשל. אם יצא מהשלב החריף כפי שאני מבין מהנתונים/הרמזים שפורסמו (ואני מקווה בשבילו ובשביל משפחתו שאולי כך יהיה), לא אופתע אם יהיה זקוק להשתלת מח עצם ולאישפוז מאוד ממושך. ולגבי עניין הפצת שמועות, שלא ילין על כך נבחר ציבור שבוחר להסתיר את מחלתו.

 

אז ראשית, מדוע כולם כל כך מפחדים להזכיר את המילה סרטן ומדברים בלשון מרומזת? שנית, במפלגת הבית היהודי לא רק זייפו לכאורה את תוצאות הפריימריז (שבמילא הרוב שם משוריינים מראש) - כי במקרה נתגלו אלפי קולות מיותרים. במפלגה הסתירו גם את מצבו הרפואי האנוש של השר, בעוד הוא עומד לבחירות בפריימריז. המפלגה הזו רחוקה מלהיות my cup of tea והסתרת מצבו האנוש של המועמד הוא לכן בעיה של הבוחרים שלה.

 

אבל אורי אורבך הוא לא סתם חבר כנסת שמקבל משכורת כמו כל חבריו הח"כים על לא כלום עד לבחירות, משום שהכנסת הפילה את עצמה. אורי אורבך הוא שר של ממשלה מתפקדת. אז האם אין זכות הציבור לדעת את מצבו הרפואי של שר מכהן, שסימן שאלה כבד עומד ביחס ליכולתו בכלל לכהן כשר גם לאחר הבחירות?

 

ולאורי אורבך אישית אני מאחל החלמה ואפילו אציין שהוא השר היחיד בבית היהודי שעשה משהו מעשי מועיל  בממשלה הזו, במשרד לענייני אזרחים ותיקים.

 

אבל ללא קשר, אם כבר הזכרתי את הבית היהודי, אני לא יכול להתאפק מלפרסם את זה:




נכתב על ידי קנקן התה , 19/1/2015 15:04   בקטגוריות הבית היהודי, אורי אורבך, מחלה המטולוגית, פריימריז, נפתלי בנט, איילת שקד, סרטן, זכות הציבור לדעת, קריקטורות שלי, ביקורת, בחירות 2015  
40 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-24/2/2015 19:54
 



122,075
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)