לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

התחדשתי


 

הבירוקרטיה במשרד הבריאות הסתיימה. הגיע האישור לפרוטזה לאחר חודש נוסף בבית, ככה סתם. אף על פי כן לפני שבועיים הגיע אלי הבייתה בונה פרוטזות, לקח מידות, יצק שבלונה בגבס ולקח אל בית המלאכה. שם התחילו את בניית הפרוטזה, אבל הייתי אמור להגיע למכון למדידה סופית לאחר שמשרד הבריאות יאשר את תשלום חלקו. אתמול צלצלו מהמכון שאפשר כבר להגיע למדידה האחרונה, משרד הבריאות אישר.

  

נקבע לי תור להיום בצהריים. במשך כשעה נערכו בדיקות סופיות והתאמה עדינה והנה אני בצעדים הראשונים לאחר כחצי שנה מהקטיעה 




 

 

קצת שייפו, קצת הבריגו כדי להקטין לחצים וארזו בניילון. את הפרוטזה יעבירו למחלקת השיקום בהר הצופים בשבוע הבא. זו הפרוצדורה המוכתבת על ידי משרד הבריאות (בעל 75% מהמאה - בעל הדעה). השביתה בהדסה עוד לא הסתיימה. עם הרופאים עדיין לא הגיעו להסכמה. וגם אז לא ברור כמה זמן אצטרך עוד לחכות בתור עד שיתפנה מקום במחלקת השיקום היחידה באזור ירושלים. אבל עד שהגיע האמבולנס להחזיר אותי הבייתה - תרגלתי קצת הליכה ומרוב התלהבות היו צריכים לבקש ממני לא לרוץ. הם פחדו שאמעד לאחר חצי שנה שלא הלכתי. עוד ארוכה הדרך, אבל זה היה כיף.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 19/2/2014 17:51  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-22/2/2014 15:41
 



כל הקודם זוכה


  

מקובל לחשוב שקשה היום לצעירים למצוא עבודה מסודרת, כי ההיצע רב מהביקוש. אבל מהפוסט הזה תראו שמעסיקים בעצמם יודעים להבחין בהזדמנויות. בפוסט הקודם סיפרתי על הבן שהתקבל לעבודה כקב"ט ימים אחדים לאחר השחרור מצה"ל. 

 

 כאמור, הוא כתב קורות חיים. בחור צעיר לאחר שירות צבאי, מה כבר יכול לכתוב בקורות חיים? כך חשבתי. אבל כשהראה לי לאחר שהתקבל לעבודה - התפעלתי והורדתי בפניו את הכובע. הוא ידע להעצים את מה שיש, באופן שמייחד את קורות החיים שלו מקורות חיים טיפוסיים אחרים. כנראה שצריך לדעת גם איך לכתוב קורות חיים. רבים הכותבים קורות החיים ללא מעוף, לפי שבלונות שמפרסמות חברות כוח אדם כתורה מסיני.  

  

אבל הבן לא הסתפק בהפצת קורות החיים באתרים כמו ALL JOB . הוא יזם, עשה מודיעין, התקשר לבתי מלון נכונים, והתעניין אם במקרה הם מחפשים קב"ט. הוא שלח מיד בפאקס את קורות החיים שלו, ותוך שעה זומן מהיום למחר לראיון עבודה בכוח אדם בנוכחות הקב"ט הראשי בבית מלון יוקרתי. בסיום הראיון אמרו לו שיצרו איתו קשר בימים הקרובים במידה ויהיה צורך. לא נשמע מעודד במיוחד, אך בינתיים השאירו לו הודעה בנייד לחזור למעסיק מסויים אחר.

 

אבל בקושי הספיק לצאת מהמלון וכבר התקשרו אליו בבקשה שיחזור למלון שזה רק יצא ממנו. מיד העבירו אותו תחקיר בטחוני שבסיומו הציעו לו מיד עבודה כקב"ט. הם כנראה ידעו מדוע כדאי להם למהר ולסגור איתו. כי כשחזר בטלפון לחברה שהשאירה לו הודעה  - הציעו לו מיידית עבודה כמלווה נושא נשק ומגיש עזרה ראשונה (במסגרת השירות הצבאי עבר גם קורס עזרה ראשונה מתקדם). כשאמר שכבר התקבל לעבודה אחרת - ניסו לפתות אותו עם משכורת גבוהה וגם התחייבו להעסיק אותו כמלווה טיולים לפחות 4 ימים בשבוע.

  

אמנם ליווי טיולים נשמע לכאורה כעבודה מעניינת וכיפית, אבל תחשבו, לעבוד קיץ וחורף ולהיות ארבעה ימים בשבוע לפחות מחוץ לבית - זה בהחלט לא קל ואפילו נמאס לאחר זמן מה. לא פלא שהמשכורת גבוהה יחסית - ארבעה ימים כפול 24 שעות הם 96 שעות עבודה בשבוע לפחות. בעבודה כקב"ט במלון הוא מחוייב רק לחמש משמרות בנות שמונה שעות לשבוע. אבל יקבל תוספות על שעות נוספות, על משמרות לילה ושעות שבת וחג. וזוהי כמובן עבודה מסודרת יותר.

 

אז הוא אמר לחברת הטיולים שהוא מודה להם מאוד, ושכבר התחייב לעבודה אחרת. הבחור יודע להתמקד ולהחליט מהר. ובעבודה במלון שהתחיל לעבוד בה  ביום ראשון זה - מיהרו למלא ולהחתים אותו על חבילות טפסים ולבטח אותו. בכל זאת מדובר בתפקיד בטחוני. השבוע הוא עובר כבר חפיפה בתפקיד ונשמע מרוצה. 

 

חשבתי שפוסט כזה יכול להועיל לצעירים בחיפוש עבודה, ולסיכום:

* כדאי ללמוד איך לכתוב קורות חיים שמייחדים אותך כמועמד/ת. מעסיקים מתעייפים מקריאת עשרות קורות חיים סטנדרטים.

* כדאי לעשות מודיעין.

* כדאי להיות ממוקד ואסרטיבי.

* כדאי להחליט מהר ולנצל מומנטום והזדמנויות. תמיד אפשר אחר כך  מקסימום לפרוש.

 

 

***

 

באחרונה אני מקבל מיילים מאנשים עם שם ותמונה. וכדי לקרוא את ההודעה האישית שנשלחה על ידם, עלי להרשם לרשת פרטית ששמה ZORPIA



 

  

Zorpia הוא אתר רשת חברתית סינית. והוא פועל כמו וירוס בכך שהוא מעתיק את כתובות אימייל של אנשי קשר שלכם ואחר כך מפיץ את עצמו בשמכם אליהם. ככה קיבלתי את המיילים האלה - כתובתי נגנבה מרשימת הכתובות של אחרים שהתפתו ונרשמו כדי לקבל הודעה פרטית מחברים שלהם.

 

תגידו, אם לחברים שלכם היה משהו חשוב לספר לכם, מדוע שיעשו זאת דרך אתר מפוקפק כזה ולא דרך מייל למשל?

 

אתרים נוספים הפועלים באופן דומה הם:

 Myzamana

 Shtyle.fm

Twoo

 

אז אם תקבלו מייל מאנשי הקשר שלכם, ולא משנה מי זה, שמכיל הזמנה, או "התראה" שמחכה לכם הודעה אישית, או שאחד מאנשי הקשר שלכם רוצה להוסיף אתכם לחברים שלו  - מחקו מיד את ההודעה ואל תרשמו! הרי רשימת כתובות המייל שלכם אינה רשות הכלל. ד"א, יש גם אפליקציות שאתם מורידים, חודרות לפרטיות שלכם במכשירים ומפיצות בין היתר את פרטי אנשי הקשר שלכם. כשאתם מורידים אותן, אתם בעצם נותנים את רשותכם לכך. זכרו - אין מתנות חינם.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 17/2/2014 19:58   בקטגוריות חיפוש עבודה, קורות חיים, החלטות, הודעות פרטיות במייל, רשימות אנשי קשר, גזילת מידע על אנשי קשר, רשתות חברתיות מפוקפקות  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-18/2/2014 17:49
 



על הא ודא, סוטול ופוליגרף


  

הבן השתחרר משירות סדיר בשבוע שעבר ומיד יצא לחפש עבודה. הכין קורות חיים והפיץ במקומות שונים. היום התקשרו לבית וביקשו את הבן לקביעת ראיון עבודה. אמרו לי שהוא לא זמין בנייד וחשבו שהוא בבית. אבל באותו זמן הוא היה בראיון עבודה ותחקיר בטחוני שארך כשעתיים וחצי ולכן סגר את הנייד.

 

בסוף התהליך הזה הוא התקבל לעבודה כקצין בטחון (קב"ט) בבית מלון בוטיק מקסים בירושלים. והוא יתחיל לעבוד שם מיום ראשון הקרוב. כבר סיפרתי כאן משהו על שרותו הצבאי. אז כנראה עצם אופי השירות שלו וסיווגו  הבטחוני, שהוא הגבוה ביותר שקיים (צבאי + אזרחי), יחד עם ההמלצות שקיבל - עזרו לו לקבל את הג'וב הזה מבין המועמדים האחרים. אם יתמיד בעבודה חצי שנה - יקבל מהמדינה גם מענק, כי זו נחשבת עבודה מועדפת. ובמילא יצטרך לחכות לשנת הלימודים הבאה, שתתחיל רק באוקטובר.

 

אומרים שהתפוח לא נופל רחוק מהעץ וכמו אמא ואבא שלו התחיל מיד לעבוד וללמוד לאחר השירות הצבאי, מבלי לחקות את המנהג "האולטימטיבי" של המשתחררים מהצבא לנסוע לטיול תרמילים חובק עולם. ובדיוק קצין בכיר (שהיה מפקד היחידה שלו) חזר בימים אלה לארץ מטיול תרמילאים שעשה בהודו במשך מספר חודשים לאחר שהשתחרר מצה"ל.  והוא חזר מהודו שרוט לגמרי  - עם כל מיני "תורות הזויות" וסמים. מובן מאליו שהוא כבר יאבד את הסיווג הבטחוני הגבוה ביותר שיש לו. אחת השאלות בבדיקות הפוליגרף התקופתיות  היא - האם השתמשת בסמים. לידיעת הנוער כאן בישרא. תגידו כן - לא תתקבלו. תגידו לא - גם לא תתקבלו. ולא משנה אפילו אם זו הייתה פעם אחת בלבד ומתי.

 

ובינתיים העיצומים בהדסה מרחיקים ממני יותר את מועד השיקום. יש אפשרויות מעטות אחרות, אך אין הן טובות כמו השיקום בהדסה הר הצופים. אז אם לא מספיקה הבירוקרטיה של משרד הבריאות, עכשיו זה גם תחילת התמוטטות הרפואה הציבורית בארץ.

 

מה נותר לעשות? לחכות ולצפות לטוב.

 

ולאחר הפוסטים הקודמים וואו! מה שפיסבוק עשה לבלוג...וצמחונות הורגת פרפרים מספר האוהדים בדף הפייסבוק של הבלוג הוכפל ביום אחד, ונראה שהתהליך תפס תאוצה. ואל תשכחו לצפות היום בתוכנית בערוץ 2 מיד לאחר החדשות בשעה תשע - על הירקות והפירות שמרעילים אותנו. זכרו - עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

 

נכתב על ידי קנקן התה , 13/2/2014 18:15  
36 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-17/2/2014 17:41
 



וואו! מה שפיסבוק עשה לבלוג...


 

בפוסט הזה יהיו טיפים חשובים לבלוגרים כאן, כיצד להעלות את החשיפה של הפוסטים שלכם. אז למרות שתהיה כאן מעט סטטיסטיקה, כדאי לקרוא בעיון עד הסוף.

 

כבר כתבתי מדוע כדאי לפתוח דף פייסבוק לבלוג כאן. ובפוסט הזה כתבתי על הסטטיסטיקה המעניינת שלמדתי על פרופיל קהל הקוראים שלי בפייסבוק. אבל למי שאין סבלנות לקרוא, אעתיק לכאן את החלק הרלוונטי מהפילוח הסטטיסטי לפוסט הנוכחי :

 

הפילוח של התפוצה המגדרית של הבלוג:

אוהדים: 59% -נשים,   41%- גברים

ביוני 2013 הפוסטים הגיעו ל:

 81% -נשים, 17%- גברים, 2% - ללא מגדר.

 

הסטטיסטיקה המגדרית הכללית של הדף בהשוואה לכלל הפייסבוק:

 

נשים:   בדף הזה - 59% , לעומת בכלל הפייסבוק - 46%

גברים:  בדף הזה - 41% , לעומת בכלל הפייסבוק - 54%

 

אין ספק, שלדף הבלוג הזה הייתה העדפה נשית.

  

התפלגות גילאים של הצפיות:

  

13-17: 6%

18-24: 9%

25-34: 16%

35-44: 22%

45-54: 24%

55-64: 16%

65+   : 4%

 

מכאן שגיל מרבית הקוראים נע בין 35-54.

 

  

הסטטיסטיקה הזו לא השתנתה בעיקרון עד ממש לאחרונה. אבל הפוסט האחרון הפך את הקערה על פיה. אני מניח שחלק גדול מכך נעוץ בכותרת שנתתי לפוסט: "צמחונות הורגת פרפרים". צא ולמד שכדאי להשקיע בכותרת של הפוסטים.

 

כבר כתבתי בעבר מספר פוסטים על צמחונות והצורך בתזונה מאוזנת  שעוררו אנטגוניזם צעקני על גבול האלים בקרב חסידי יורופסקי כאן בישראבלוג. עד שאפילו מספר נכבד של קוראים בישרא הכריז עלי כאויב הצמחונות וקראו לחרם על הבלוג הזה. ובכלל חרמות למיניהן פופולריות מאד בימים אלו. כבר אמרנו את זה?

 

אבל מסתבר שהדף בפייס שקישר לפוסט צמחונות הורגת פרפרים קיבל תפוצה מדהימה בעיניי. כמעט בשני סדרי גודל יותר מפוסט ממוצע כאן: 

 



 

כן, לאחר 24 שעות ראו מה היה מספר הכניסות:

 



 

וראו את הסטטיסטיקה הזו:

 



 

 

כלומר, 131 סימנו לייק (עד כה בישרא - מעטים היו פוסטים שקיבלו מקסימום

 25 לייקים ). ו- 68 קליקים נעשו לפוסטים קודמים שכתבתי ושקושרו בפוסט האחרון. וההפתעה הגדולה הייתה שבפייס התהפך הגלגל - הפעם מרבית המעורבים בפוסט הזה בפייס היו צעירים (נוער ועד גיל 24) עם רוב לגברים: 

 



 

 

כלומר, הפוטסט הזה העלה את החשיפה של הבלוג לאוכלוסיה הצעירה בנוסף לחשיפה הרגילה לאוכלוסיה הבוגרת יותר כאן בישרא (קבוצת גיל 35-54). והפרסום של הפוסט כסטטוס בפייס העלה את החשיפה לאוכלוסיית הקוראים הגברים (יחס הפוך לחשיפה כאן בישרא).

 

אני מאוד שמח שלפוסט הייתה תפוצה נכבדת בקרב הנוער והצעירים - כי זו האוכלוסייה הפגיעה ביותר לנזקי תזונה טבעונית/צמחונית בלתי מאוזנת. ועל הקשר בין צמחונות בגיל צעיר ואנורקסיה כבר כתבתי כאן

 

ומה התוצאה של החשיפה הזו בפייס בבלוג כאן?:



 

 

מה אפשר ללמוד מכל זה? מתוך 160 מסך כל הלייקים, רק 29 הם מקוראי ישרא-בלוג. רוב הלייקים הגיעו מקוראי הסטטוס בפייסבוק.

 

וההפתעה הגדולה ביותר הייתה שחלק ניכר מהלייקים שניתנו לפוסט בא מהמגזר הערבי. כן, הפוסט עורר עניין בקרב האוכלוסיה הערבית הצעירה ושמחתי על החשיפה הנוספת גם למגזר זה.  

 

אז מה ראינו כאן?

 

א. כדאי לפרסם פוסטים חשובים לכם גם בדף פייסבוק של הבלוג.

 

ב. כך תגיעו לאוכלוסיה ומגדרים נוספים שלא מגיעים אליכם בדרך כלל רק בפרסום בישרא-בלוג. וזה נובע מכך שלפוסט בפייס היו למעלה מ- 13 אלף כניסות ב- 24 שעות. 

 

ג. זוהי דרך לתפוצה רחבה של פוסטים חשובים לכם - לרמה שגבוהה בסדר גודל אחד לפחות יותר מאשר אפילו כשהפוסט מגיע למומלצים בישרא-בלוג. 

 

ד. האם התפוצה הגדולה הזו של הפוסט בפייס הביאה למנויים וקוראים קבועים חדשים לבלוג כאן? התשובה היא כן. כמו גם לעליה במספר הלייקים לדף הפייס של הבלוג.

 

 

אבל לבלוג יש (לפחות אצלי) יתרון על פייסבוק במספר המגיבים. למשל הפעם 48 תגובות לעומת 2 בלבד בפייסבוק (טוב, לפעמים יש קצת יותר). ומגיבים חשובים מאוד בעיניי ונותנים תחושת משפחתיות. בנוסף יש מספר כניסות רב למדי מגוגל ומנועי חפוש אחרים לפוסטים ישנים. מכאן שכדאי מאוד להשקיע ברשימת הקטגוריות בסוף כל פוסט בבלוג.

 

ושנית, למרות שקיים במידה מסויימת גם כאן - בפייסבוק חלק ניכר מהכניסות כללו קריאה של הסטטוס הקצר בלבד בלי להקליק על הקישור לפוסט בבלוג. אבל לא נורא. כי בכל זאת מקבלים קוראים נוספים לפוסט בבלוג וגם לפוסטים ישנים. פתאום ראיתי בלוח העריכה כניסות מרוכזות אחת אחרי השניה לפוסטים ישנים שלי. וגם אם לא כל הנכנסים בפייס נכנסים גם לבלוג - ראו את זה כשלח לחמך. ולסיכום אומר - הרחבת התפוצה של הפוסטים חשובה בעיניי אבל אין כמו הקוראים והמגיבים הקבועים כאן שהפכו ממש לחברים וירטואלים יקרים. לכן לא אוותר על הבלוג.

 

 

ובהזדמנות זו אני רוצה להזכיר כי בדף הפייס אני מעלה גם סטטוסים בנושאים שלא מפורסמים כאן בבלוג (כמו שחלק מהפוסטים כאן אינם מפורסמים בפייס). אז כדאי להכנס לדף הפייס (בכפתור הנמצא בשוליים הימניים) ואם תרצו סמנו בהזדמנות זו לייק לדף הבלוג והצטרפו כעוקבים.

 

***

 

ממש רגע לפני פרסום הפוסט הזה - הנתונים המעודכנים בפייסבוק לפוסט האחרון הם:

 

15,968 כניסות

238      מעורבים (מקשרים, אוהדים ומגיבים).

95        קליקים על קישורים לפוסטים אחרים שכתבתי בעבר

165      סימוני "אהבתי" בפייסבוק

4          סימוני "אהבתי" חדשים לדף הפייסבוק.

 

175     סימוני :"אהבתי" לפוסט בבלוג (שיא חדש, הקודם היה 25).

 

 

בקרוב אכתוב כאן טיפים נוספים כיצד להגביר את החשיפה של הבלוג שלכם. אם ברצוכם לקבל עדכונים במייל על הפוסטים - הרשמו כמנויים (במלבן בראש השוליים הימניים). ההרשמה היא כמובן אנונימית.  אם תרשמו (צריך להכניס רק כתובת מייל בתיבה ולשלוח) אל תשכחו לאשר את המנוי במייל החוזר האוטומטי שתקבלו.

  

נכתב על ידי קנקן התה , 12/2/2014 11:31   בקטגוריות ישרא-בלוג, פייסבוק, דף בלוג בפייסבוק, תפוצה, הגברת חשיפה, בלוגיה, צמחונות, טבעונות, חרמות, טיפים לבלוגרים, סטטיסטיקת צפייה, חברה, פרסום  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-13/2/2014 18:46
 



צמחונות הורגת פרפרים


 

ראשית אתחיל ואומר שאין זה פוסט נגד הצמחונים והטבעונים, וכדי למנוע מיד עלהום צפוי של מגדר זה, אנא- קראו את הפוסט הזה. כן, צמחונות או במיוחד טבעונות רחוקים מלהיות אוטומטית שיטת תזונה בריאה וחומלת. רבים ממש לא מבינים שהתנזרות מהחי דורשת הקפדה רבה על מה שהם אוכלים, שתזונה כזו גם היא עשויה לפגוע בחי - לא פחות מחלק מתעשיית המזון מהחי. וכן, גם פגיעה בעצמם ובכל האנושות. על כך בכתבה. 



 דנאית מלכותית

  

ובכן הפרפר המקסים הזה גוסס ובסכנת הכחדה מיידית. מדוע? בגלל העליה בביקוש  בתירס וסויה - שהם מוצרי צריכה משמעותיים אצל הטבעוניים והצמחוניים. לא שאוכלי כל אינם צורכים גם הם מוצרי תירס וסויה, אבל הם זקוקים להם הרבה פחות, אם בכלל. מיד נראה מדוע וכיצד זה קורה. ואלה שחומלים על פרה ולא על פרפר, יראו מיד שהרג פרפרים פוגע בעצם בהם ובבריאותם עצמם. נראה שלעליה בביקוש לתזונה צמחונית עשוי להיות אפקט הרסני להם, לאנושות ולבעלי החיים שהם כל כך אוהבים.

 

הדנאית המלכותית היפיפיה הזו עשויה בעוד זמן קצר לשרוד רק כקישוט באלבומים של אספני פרפרים, ובתמונות כזן נכחד באנציקלופדיות נכחדות. אתם וודאי שואלים הכיצד. ובכן הדבר תלוי בסיבה הפוגעת בכל יצור מהחי שמגביל את התזונה שלו. כמו הקוואלה שחייה תלויים בתזונה בלעדית של עלי עצי אקליפוס, כך גם הפרפר "המלכותי"  תלוי בתזונה בלעדית של עשב הגדל בשולי שדות חקלאיים - עשב ששמו מילקוויד. זהו עשב שגידולו תחום לשטחים בצפון אמריקה (בין מקסיקו לקנדה). הזחלים של הפרפר הזה אינם יכולים לאכול ולהתקיים ללא העשב הזה שהוא המזון היחיד שלהם.

 

מסתבר שקיימת מזה מספר שנים מגמה של הצטמקות רצינית באוכלוסיית הפרפר הזה בעקבות שגשוג החקלאות הצמחית. מיליוני שטחים בצפון המערב התיכון בארה"ב הפכו בשנים האחרונות לשדות תירס וסויה בגלל הביקוש בתעשיית המזון והדלק הצמחי. אלא מה? גידולי התירס והסויה רגישים לגידול עשב בר הגדל בשדות המתחרה איתם על מזון ומים מאדמות הגידול.

 

לכן, כדי להגדיל את יבולי התירס והסויה מרססים את השדות בחומרי הדברה כנגד עשב הבר. חומרי הדברה אלה נקראים פסטיצידים. אלא מה? הפסטיצידים פוגעים גם בגידול התירס והסויה עצמם. אלא שכאן נכנסה לתמונה ההנדסה הגנטית.

 

בעזרת ההנדסה הגנטית נערכה השבחה של התירס והסויה לזנים שהפכו עמידים כנגד הרעילות של הפסטיצידים. כתוצאה מכך, החקלאים מרססים חופשי את שדות התירס והסויה בחומר הדברה ששמו בסלנג ראונדאפ. עשב הבר נפגע מההדברה הזו ומכיוון שהעשב משמש מזון יחיד לזחלי הפרפר - הוא הולך ונכחד. כלומר,כעת עשב הבר מושמד על ידי הפסטצידים וגם הפרפר. והגידולים החקלאים עצמם אינם נפגעים מההדברה מכיוון שההנדסה הגנטית הפכה אותם עמידים לרעילות של ההדברה. אבל עליה וקוץ בה - הגידולים החקלאיים מתפתחים יפה, אבל הם ספוגים כעת כמויות עצומות של פסטיצידים - חומרים כימיים רעילים שאותם אנחנו אוכלים עם הגידולים החקלאיים.  

 

אני כבר רואה אחדים מכם המניפים יד בביטול - ביג דיל, בסך הכל מדובר בפגיעה בפרפר. פרפר זה לא פרה או עז  אבל חוץ מאשר יסלחו לי אלה שאני מרים גבה על ההבדל במידת החמלה בין פרה לפרפר - כדאי שתבינו שפגיעה בחיי הפרפר בשימוש בפסטיצידים (קוטלי עשבי הבר), פוגעת מאוד גם בפרה וגם בחיים שלכם.

 

ואם אין לכם סבלנות לקרוא את הכתבה הארוכה בקישור הזה או משום שאתם פוחדים מהאמת, אנא קראו את הכתבה הקצרה הזו של ד"ר אליהו דניאל - המציג את עצמו כמומחה לדיקור, צמחי מרפא ותזונה נכונה.

 

ואם אתם עדיין לא בהיסטריה, בוודאי תהיו לאחר שתצפו ביום חמישי זה בתוכנית שתשודר בערוץ 2 בטלוויזיה - שבה תבינו שיחד עם המזון הצמחוני, הירקות והפירות שאתם אוכלים בצלחת אתם אוכלים גם הרבה פסטצידים  וחומרי הדברה פוספו-אורגנים שהם הרוצחים השקטים שלנו. הפסטצידים במינון גבוה גורמים למשל לפרקינסון ולסרטן. והנזק שלהם מצטבר. חומרי ההדברה הפוספואורגניים משפיעים על כל תאי הגוף  כמו על תאי העצבים. ההשפעה שלהם דומה לגז העצבים שגם הוא חומר פוספו-אורגני. אם אתם חושבים שעל ידי שטיפה של ירקות ופירות במים וסבון אתם נפטרים מכל חומרי ההדברה - טעות גדולה בידיכם.

 

אז חוץ מאשר כולנו צריכים לדאוג, צריכים לחשוש שבעתיים הצמחוניים והטבעוניים שתזונתם עשירה בסויה, תירס ומיני צמחים מרוססים אחרים. ואת היורופסקים אאתגר בשאלות הבאות:

 

1. לאור הכתבה הזו, האם הצמחונות באמת יותר בריאה לכם?

 

2. אם כל אוכלוסיית העולם תעבור לתזונה צמחונית, כיצד תמנעו בעצם את הפגיעה  בכל  עולם החי כולל האדם?

 

3. ולאוכלי המזון האורגני  - מניעת הדברה והנדסה גנטית מצמצמת מאוד את היבולים. אז כיצד נאכיל את כל אוכלוסיית העולם (הרעבה גם היום ללחם) שתהפוך לצמחונית לפי החזון שלכם? לא כולם יוכלו לשלם מאה שקל על קילו עגבניה אורגנית, חוץ מכמה פלצנים . כי מי יגדל לכם את העגבניות, כאשר אדמות חקלאיות הופכות היום לצימרים ולקניונים? וכדי לספק לכם מזון צמחוני, תהיו חייבים לאכול צמחים תוצר הנדסה גנטית (שרובכם מתנגד לה). ובקרוב המזון הצמחי שלכם (גם שלי) יגדל כך: 



 

4. הטבעוניים והצמחונים מגבילים את תזונתם מתוך חמלה על בעלי חיים מסויימים ואין בהם חמלה על חיות אחרות, שהם מכחידים חופשי חופשי בבתיהם וגינותיהם בחומרי הדברה ובמלכודות. זוכרים את הטרגדיה שקרתה לאחרונה למשפחה בירושלים מחומרי הדברה? מה אתם אומרים לגבי הכחדה של בעלי חיים  הננקטת כדי להאכיל אתכם במזון צמחוני? אתם מבדילים בין חיי פרה לחיי עכבר או פרפרים, אז מדוע שאוכלי כול לא יבדילו בין אדם לפרה?

 

5.  במקום להלחם בחלק מתעשיות מזון המפֵרוֹת את החוק בטיפול אכזרי בחיות, אתם קוראים לכולם לעבור לטבעונות. אז מדוע אתם לא נלחמים בתעשיות צמחים ובחקלאות שמרעילות גם חיות ובמיוחד אתכם?

 

 למעונינים להעמיק בנושא ההנדסה הגנטית וההדברה - קראו בסדרת הכתבות שכתבתי כאן.

 

לבסוף אני מבקש מהמעוניינים להגיב - לעשות זאת בצורה תרבותית וללא אלימות מילולית. תגובות נאצה וניבולי פה תמחקנה.

 

* הכותב ד"ר לביוכימיה ולגנטיקה, מומחה בהנדסה גנטית ומרצה בבית ספר לרפואה.

 

***

 

אני שוקל כתיבת טור חדש בנושאים וחדשות במדעי הטבע והרפואה שיתבסס על שאלות שלכם שתפנו אלי. עדיין לא סגור על הפורמט.

 

אפשרות אחת היא שאצרף כאן בבלוג כפתור לחשבון מייל מיוחד - אליו תוכלו להפנות את שאלותיכם בכל נושא שתרצו במדעי הטבע והרפואה. אשתדל לענות כמיטב יכולתי לכל השאלות במייל. שאלות ותשובות נבחרות בעלות ענין לציבור אפרסם כאן בטור.

 

אפשרות שניה היא שאצור כאן בבלוג כפתור לכניסה לאתר מדע פופולארי פרטי שאקים והוא יתנהל גם כפורום שאלות ותשובות.

 

אשמח לשמוע מה דעתכם כאן בתגובות. ראו את זה כסקר התכנות. 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 9/2/2014 19:15   בקטגוריות דנאית מלכותית, פסטצידים, חומרי הדברה, חומרי הדברה, חומרי הדברה, צמחונות, טבעונות, הנדסה גנטית, סרטן, פרקינסון, מזון, רעילות במזון, מדע, בריאות  
הקטע משוייך לנושא החם: מה אתם אוכלים?
62 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   4 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-5/5/2014 20:09
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)