לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2013    >>
אבגדהוש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
4/2013

חדשות מרעישות


 

בפוסט הזה חדשות טובות,  לכן כדאי להמשיך לקרוא.

 

על הפוסט הקודם אף אחד לא המליץ וכיוון שלא השוותי אף אחד לנאצים - הוא לא הגיע למומלצים וזה חבל.  זה חבל, כי את המומלצים קוראות בנות 14 , כולל את הפוסטים המשתלחים של המיסיון הטבעוני. שבהן הן למדות שכלמי שאוכל בשר ואפילו גבינות משק וביצי חופש הוא נאצי. ולא פלא, לאחר שממלאים את ליבן בחמלה לבעלי חיים (וזה אחלה), אז מצרפים להן תמונות גועל בדמות מנות פסטה עם בשר בקר ומבקשים מהן לדמיין שזה בשר כלב. ואחר כך פלא שנמצא קשר בין צמחונות לאנורקסיה? והמיסיון הצמחוני מאוד כעס על כך שהבאתי בבלוג הזה את המחקר המקיף שנעשה בבית חולים רמב"ם המצביע על קשר כזה בין צמחונות לאנורקסיה.

 

אבל למי שלא זוכר, בעקבות הפוסט ההוא שלי -  הסטטיסטיקאי הספקן מעט יוסי לוי ערך בדיקה סטטיסטית של מחקר רמב"ם, ומצא שאכן קיים קשר בין שתי התופעות, כי הקשר הזה מאוד משמעותי מבחינה סטטיסטית. זה לא רק סטטיסטיקה אלא ידוע גם אחד המנגנונים הביולוגים המביאים לכך. יאמרו המיסיון שזה מגוחך, אז שיאמרו. הרי כל מה שלא מתאים להשקפת עולמם מגוחך.

 

אז המיסיון הטבעוני מעדיף שתפסיקו לאכול מהחי,  אם לא על ידי שכנוע במחקרים פסאודו-מדעיים מפוקפקים (שהם עצמם לא ראו את התוצאות המקוריות ולא מבינים את "העובדות" המוצגות שם וניתוחן), אז לפחות על ידי כך שתגעלו מתמונות גועל צרוף. ובעזרת השיטות המפוקפקות האלה הם מצליחים "להחזיר בתשובה". גם לא איכפת למיסיון שהגועל יגרור אנורקסיה, או שתגרם אנורקסיה לנערות צעירות שלא יודעות להשלים את החוסרים בצמחונות שלהן. 

 

אז מדוע רציתי שלפוסט הקודם יהיו הדים? כי לפוסט הקודם הייתה מטרה. והמטרה הייתה לפקוח את עיניהם של הצמחונים/טבעוניים שחושבים שהם אוכלים בריא, אך בעצם פוגעים בבריאותם. כי הם לא אוכלים את אבות המזון בצורה מאוזנת. וכפי שציינתי בפוסט הקודם,  גם צמחוניים יכולים להמשיך להיות צמחוניים אם יאמצו את עקרונות הזון ויקחו תוספי מזון. אז מה רע בכך בשביל המיסיון? מיד תבינו.

 

מועדון הזון (מועדון THE ZONE) יצא בהדרכתי לדרך לפני כשבועיים. בבלוג הזה הקדשתי מספר פוסטים ופינות להצגת ולימוד העקרונות הבסיסיים של שיטת התזונה הזו. חברי המועדון הרשומים, שעמם מנוים גם צמחוניים/טבעוניים שאיכפת להם מבריאותם - קיבלו במייל חומר נוסף שכלל טבלאות ושרשורי שאלות ותשובות.

כפי שציינתי בפוסט המבוא לשיטה, לימוד השיטה מצריך זמן מסויים והשקעה ראשונית בלימוד תכנון תפריטי הארוחות. 

 

אבל למרות שהשתדלתי מאוד שהחומר שהעברתי יהיה ברור, מסתבר שכבר בהתחלה מספר חברים הרימו ידים, כי השיטה נראית מסובכת מדי. ומצד שני, מספר חברי מועדון שלחו לי תפריטי ארוחות שלהם לדוגמה, או תפריטים יומיים שלהם - וביקשו אם אוכל לבדוק ולהעיר כיצד לתקן אותם.

 

וכפי שציפיתי, מרבית התפריטים היו עשירים בפחמימות ועניים בחלבונים ואפילו בשומנים. יחס הזהב של 3:4:3  (חלבון/פחמימות/שומן) אינו מתקיים. כצפוי רוב הצמחוניים ששלחו את תפריטיהם - התזונה שלהם עמוסת יתר בפחמימות. פחמימות בעודף משמינות, והן עלולות להוביל ליצירת טריגליצרידים על ידי הגוף - שהם בין הגורמים לסתימת עורקים והתקפי לב ושבץ מוחי.

 

אז היה לי מאוד חבל שמספר חברי מועדון איבדו את סבלנותם ללמוד מבלי להתאמץ קצת בהתחלה וללמוד. כי אפילו אם השלימו עם משקלם העודף, אי שמירה על יחס הזהב בין אבות המזון יכולה לעלות להם בבריאות רופפת בעתיד - כל אותם התחלואים הכרוניים הידועים ואפילו סרטן. הסרטן מאוד אוהב פחמימות או בעצם נכון יותר לומר שהסרטן מאוד אוהב את הורמון האינסולין, המופרש כתגובה לאכילת פחמימות.

 

אז ישבתי וחשבתי מעט כיצד אוכל לפשט, כדי שיקל על אלה שקשה להם לחשב ולתכנן ארוחות מטבלאות, ושהתייאשו. חשבתי על כך שכיום בעולם הדיגיטלי, קל לאנשים יותר לקרוא ממסך המחשב לאחר שהזינו נתונים, מאשר לקרוא חוברות או ספרים. לכן צץ לי רעיון: לתכנת אלגוריתם (תוכנה) שתחשב  עבור המשתמשים כיצד להרכיב תפריטים מושלמים לפי עקרונות הזון.  

 

אבל בשביל ליצור תוכנה כזו, אני צריך מתכנת מחשבים שישקיע מזמנו על הפיתוח. וזה בוודאי לא יהיה בחינם. וחוצמזה, בשביל זה אני אצטרך לפרוש מכל עיסוקי האחרים ולהקדיש לכך את מיטב זמני. וחוצמזה, שיטת הזון מעוגנת בפטנטים ולכן המשתמשים הפוטנציאלים יצטרכו לממן את רכישת הרשיון לתוכנה.

בשל כל אלה, התלהבותי כמובן הצטננה.

 

אבל בכל זאת לא היה לי קל לוותר, ולכן ערכתי חיפוש בגוגל אם אולי קיים כבר דבר כזה - מחשבון הזון. ו.... יש גם יש, וזה גם אפילו בחינם! ואלה כבר חדשות מרנינות.

 

מישהו כבר בנה מחשבון כזה כאן. אמנם המחשבן הזה הוא בשפה האנגלית. וחלק ממוצרי המזון בו אינו מוכר בשוק הישראלי. אבל ניתן לבדוק את המוצרים האלה באינטרנט ולמצוא את מקביליהם הישראלים. נו טוב, מוצרי חזיר קצת יקשה עליכם להשיגם בארץ, אך יש במחשבון הרבה מאוד מוצרים שתוכלו להעזר בהכנת תפריטים לפי שיטת הזון.

 

עם המחשבן הזה גם צמחונים וטבעונים יכולים לחשב איפוא הם עומדים עם התפריטים שהם אוכלים כיום, ומה להוסיף או לצמצם ליצירת יחס הזהב בין הארוחות.

עכשיו תרוצים יותר לא יתקבלו. מי שלא יבדוק אולי פשוט אינו רוצה לדעת.

 


ראו כיצד הכנתי בעזרת המחשבן ארוחה עיקרית של כ 4 בלוקים (חלבון, פחמימות,שומנים כל אחד:

 

 

 

החלטתי לאכול פסטה (אני אוכל רק כזו מחיטה מלאה) שזה פחמימות, 

 עם בשר בקר צלוי ( שאני אוכל כזה, או קציצות בקר, או טחון לבולונז - פעם בשבוע, בשביל הברזל וויטמין B12). בלקיחת הברזל והויטמין כתוסף מזון, הספיגה שלהם נמוכה בהרבה מאשר הצריכה במזון.

 

התחלתי במחשבן עם הבשר: חיפשתי בגלילה בשורה הראשונה של החלבונים: בשר עגל צלוי (roast beef). הכנסתי את הכמות היפה 100 גרם.

 

המחשבן נתן לי שאני בעצם צורך בבשר הזה:

 3.1 בלוקים חלבון  + 0.59 בלק שומן + 0 בלוק פחמימות.

 

עכשיו הלכתי לשורה השניה של הפחמימות. חיפשתי בגלילה פסטה מקמח מלא והכנסתי כמות של 50 גרם (עשירית מחבילת פסטה יבשה במשקל חצי קילוגרם). המחשבן ציין למטה שיחד עם הבשר  אני צורך כרגע:

4.0 בלוקים חלבון + 1.0 בלוק שומן  + 3.4  בלוקים פחמימות.

 

אם כך, חסרים כרגע עוד 3 בלוקים של שומן + 0.6 בלוק פחמימות להשלמת 4 בלוקים מכל סוגי אבות המזון.

 

כעת אוסיף לפסטה עגבניות ברוטב שאני מתכוון להכין מעגבניות טריות חתוכות לקוביות.

 

לכן חיפשתי בגלילה של השורה השלישית עגבניות לסלט וציינתי במשבצת המתאימה 250 גרם עגבניות טריות.  

 

המחשבן מראה כעת למטה שסה"כ אני אצרוך:

4.4  בלוקים חלבון + 1.1 בלוקים שומן + 4.2 בלוקים פחמימות.

 

חסרים כמעט 3 בלוקים של שומן:

 את זה בדיוק אוסיף כשמן זית לרוטב העגבניות - 10 גרם (2 כפיות שמן זית). 

 

לרוטב תוסיפו שן שום קצוצה או שתיים, ריחן ופטרוזיליה קצוצה על חשבוני. לא סתאאם. הם זניחים מבחינת החישובים.

 

סך כל הארוחה יצאה לי:

 

4.4 בלוקים חלבון + 4.4 בלוקים שומן + 4.2 בלוקים פחמימות.

 

יש כאן חריגה זניחה לגבי הפחמימות (0.2 פחות). ממש לא חייבים עד כדי כך לדייק ואם אתם כל כך מתעקשים, הוסיפו עוד כמה קוביות עגבניה או פלפלים.

 

ראו את התוצאה הזו כפי שיצאה בטבלה הדיגיטלית הבאה. אתם יכולים להכניס יום בשבוע וסוג הארוחה ולהדפיס בגרסת הדפסה:

 

 

 

  

שימו לב: רציתי לאכול בארוחה העיקרית הזו 4 בלוקים מתוך ה-14 בלוקים המוקצבים לי ליום. בתכנון יצא 4.4 - לא נורא, לא חייבים לסיים את 10% האחרונים של המנה.  גם אם אתם אוכלים טיפה יותר מדי, אבל ביחסים הנכונים של שלושת אבות המזון - לא נורא. שיטת הזון עובדת גם עם מעט טעויות.

 

ואם אתם רוצים לדעת מדובר כאן בארוחה שבסך הכל היא 400 קלוריות. כמות סבירה לארוחה עיקרית. אבל כפי ש/כתבתי בפוסט המבוא לשיטה. 400 קלוריות שהייתם אוכלים פסטה בלבד עם עגבניות  - משמינות ומשאירות אתכם רעבים לאחר זמן מה יותר מ- 400 קלוריות המכילות גם חלבון הבשר.

 

מ-400 הקלוריות הצמחוניות לא בטוח שתרזו.

מ-400 הקלוריות המכילות חלבון שומן ופחמימות לפי יחס הזהב - תרזו וגם תורידו את הסיכוי למחלות.


 

ועתה אוסיף את הלוגו של מועדון THE ZONE כדי שהפוסט הזה יופיע ברצף עם הפוסטים הקודמים בקטגוריה זו.

 

6  מועדון THE ZONE

 

 

 


 

בפינת מועדון הזון בפוסט הבא, אני מתכנן להכין מספר ארוחות בוקר ולצלמן להדגמה של שיטת הזון לארוחות בוקר. לחברי המועדון אשלח במייל רעיונות לארוחות ביניים.

 

אני לא מבטיח שיתממש כבר בפוסט הבא, אבל בשבילכם אשתדל.

 

 

הודעה לחברי המועדון

 

יש לי בעייה עם חשבון ה- walla שלי. כאשר אני מנסה להכנס לתיבת הדואר הנכנס אני מקבל הודעה על באג. מתנצל שאינני יכול כרגע לקרוא ולענות על המיילים שלכם. מקווה שהעניין יפתר בקרוב.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 22/4/2013 16:37   בקטגוריות תזונה, תזונה מאוזנת, צמחונות, טבעונות, מועדון THE ZONE, מועדון הזון, מיתוסים, בריאות  
24 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-25/4/2013 10:03
 



פה זה בחינם!


 

אחת מחברות מועדון THE ZONE הפנתה אלי שאלה במייל אם ניתן להשיג טבלאות מזון מפורטות במרשתת (אינטרנט) שבהן כל האינפורמציה להרכיב ארוחות לפי שיטת הזון, שבהן יתקיים יחס הזהב בין חלבונים פחמימות ושומנים.

 

כשבדקתי בגוגל האם טבלאות כאלה זמינות באינטרנט לקהל הרחב, ראיתי שלא! אתם תוכלו לקבל רשימות טבלאות כאלה רק מדיאטנים, נטורופתים או חברות שתשלמו להם כסף טוב על זה.

  





ובהגדלה:



 

אבל גוגל מראה שמי שהוא חבר מועדון THE ZONE בבלוג חשיבה חופשית, יקבל את כל האינפורמציה הזו חינם אין כסף. אני באמת לא מתכוון לגנוב להם לקוחות, ובעיקר שאין לי כל אינטרס כלכלי אלא טובת בריאותם של קוראי. כאן לא תשלמו אפילו הוצאות שלא למטרות רווח, כמו הוצאות משרדיות, דמי טיפול או משכורת של מזכירה.

 

אמנם שיטת הזון מעוגנת בפטנטים על כל המוצרים והספרים שהם מוכרים, אבל טבלאות מזונות שמכילים 7 גרם חלבון, 9 גרם פחמימות ו- 1.5 גרם שומנים הם מידע בדומיין הציבורי הניתן להשגה על ידי חישובים של נתוני מזונות שונים (המצויים גם בתוויות של מוצרי המזון). אז תגידו, מה מונע ממני לחשוף מידע זה לציבור בצורה מסודרת ובחינם? 

 

***

 

ובעיקבות פוסט במומלצים שנכתב על ידי "שליח המסיון הטבעוני" והתגובה בפוסט שלי שלא הגיעה למומלצים - הכותב הזה שרואה בי כמישהו שצריך להלחם בו מלחמת חורמה ומכנה אותי בכינויי הגנאי "טרול" ו"קנקנוש" בבלוג שלו ושל אחרים - טרח וכתב במיוחד למעני עוד פוסט השמצה כנגדי "כמי שמנצל את הפופולריות שלו בישרא להניף דגל כנגד הצמחונות". ולכן אני מסוכן, וצריך לעשות הכל כדי שלא אצליח להפיץ את תורתי והאמיתות המדעיות השיקריות שלי, ולהחזיר בשאלה צמחונים חסודים.

 

ואני לא מפנה אתכם אל הפוסט הזה, כי הוא כבר מחק פעמיים את ההפניה לשם בפוסט הקודם שלי וכן את התגובות שלי ושל אחרים בפוסטים שלו. וכשמישהו מהמגיבים שאל אותו מדוע הוא מחק את התגובה שלו, שראה אותה אתמול וכבר לא היום - הוא הכחיש והאשים את הבאג במערכת התגובות של ישראבלוג שמוחק שרשורי תגובות. נו, שויין.

 

אז במיוחד בשבילו וחבריו הטוענים שהאדם מותאם להיות צמחוני ולא אוכל כל. אני רוצה להראות לכם מהי הפנטזיה של המסיונרים הטבעוניים: אם תעברו לטבעונות אתם תאלצו את האבולוציה להפוך אתכם למין אדם חדש שמותאם לטבעונות.

 

מבנה השיניים שלכם ישתנה למבנה השיניים של עז. יצמחו לכם ארבע קיבות כמו לפרה. ואת מרבית חלקי החיטה שהיום משמשת חציר לפרות ואינה ראויה למאכל אדם (כי הוא אינו יכול לעכל תאית), תוכלו לאכול כמו הפרות. ולא תזדקקו עוד לגרגרי החיטה שישמשו רק כזרעים להנבטת חציר נוסף שיספיק לכלל האנושות, כי כבר לא תהיינה פרות שתאכלנה את החציר.

 



 

וכך כנראה יראה מין האדם החדש לפי סימולצית מחשב חדשנית:

  



  

ויפרה וירבה האדם החדש כעשב על פני הארץ ומין האדם הישן יתחבא באיי גלפגוס יחד עם צאנו ובהמתו. עד אשר שבע שנות בצורת נפלו על פני האדמות הפוריות, ויבש כל יבול השדה. וכל אשר לא עלה בידם לרדת מצריימה לשבור שבר - וימותו.

 

ומין האדם הישן הנחבא אל הכלים בגלות גלפגוס, ישבור את רעבונו בנתחי אנטריקוט וקבב כבש משובחים, ויאכל פחמימות מן הסברס ושאר מיני קקטוסים אשר אינם זקוקים למבול הגשם, ויפרה וירבה כחול אשר על שפת הים.

 

גבירותיי ורבותי היקרים, אם מצא חן בעינכם הפוסט, אנא המליצו - למען יקראו זאת גם המיסיון הטבעוני (ובעיקר אלה שנופלים ברשתם), ותפקחנה עיניהם לראות כי יכולים הם להמיר את תזונתם הטבעונית הלא מאוזנת - בתזונה צמחונית/טבעונית מאוזנת לפי שיטת הזון.

 

אומרים צדיק באמונתו יחיה, אבל אשמח אם 99% מידידי הטבעוניים יואילו להראות לי את תפרטיהם היומיים, כדי להוכיח לי שהם אוכלים בריא ומאוזן כפי שהם חושבים וטוענים.

 

 

תודה רבה ושבת שלום

  

 

* הערה: תגובות בעילום שם ובמיוחד אלה שיכתבו דברי שיטנה וניבול פה - תמחקנה.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 19/4/2013 22:23   בקטגוריות שיטת הזון, מועדון הזון, טבעונות, צמחונות, אוטופיית הצמחונות, בלוגיה, אבולוציה, מדע, תזונה, תזונה מאוזנת  
הקטע משוייך לנושא החם: מה אתם אוכלים?
26 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-24/4/2013 00:18
 



לרוץ מהלב


 

בסוף הפוסט פינת THE ZONE

 

 

ראשית מאוד מעניין שלאחר פרסום הפוסט הקודם כתגובה לטבעוני המטיף המכנה אותנו נאצים, לוח העריכה שלי מראה שתי כניסות צמודות באישון לילה (03:35 ו 03:41 18.4.2013)  דווקא לפוסט הזה. אם יש קשר בין שני הדברים, כדאי שמישהו כאן מאוד יזהר. הוא משחק באש. הכל מתועד כאן ובתוכנות ההגנה של המחשבים שלי.

 

***

 חידה

 

בּוּם, סְעָרָה
קֶצֶב הַטַּנְגּוֹ מוּאָץ
שְׁנַיִם יוֹצְאִים
שְׁלֹשָׁה נִכְנָסִים
וְהָרִיקוּד מִתְקַדֵּם בְּבִטְחָה.

 

מי מנחש, מי יודע?

 

***

 

בגיל חמש עברתי ניתוח הֶרניה (שבר). בניתוח הזה עברתי מספר חוויות על-טבעיות שעליהן כבר סיפרתי כאן. הניתוח הסתיים בהצלחה וצריך היה להביא את הילד לביקורת אחרי מספר ימים. להוציא את התפרים, שזה די כאב, ובדיקה כללית אצל הרופא. סתם בדיקה בשביל הרקורד. כך זה בדרך כלל, אך הפעם הרופא החוויר ואמר: "לילד יש רשרוש בלב"!

 

זו הייתה ההתחלה של חודשים בהם ערכו לי כל כך הרבה בדיקות, את כל הבדיקות האפשריות בעולם . איזה קוּל זה היה בשבילי לעמוד ולראות במסך את כל הקרביים שלי משתקפים על מסך במלוא צבעוניותם. אבא שלי התרוצץ איתי מבדיקה לבדיקה מרופא לרופא. רופאים שלא מצאו את הסיבה.

 

הסיפור הסתיים באופן פשוט כפי שהתחיל. הגענו לפרופסור בזמנהוף. הסתכל הפרופסור על תוצאות הבדיקות, הסתכל על הילד ואמר לאבא:

" אין מה לדאוג. הילד גדול והלב קטן למידות גופו. קצת קשה לו".

"ובכל זאת מה עושים", שאל האב המודאג. "אפשר להגדיל את הלב"?

"לא!" חייך הפרופסור, "את זה לא נוכל לעשות. אבל זאת יעשה ליבו לבד כאשר הילד יגדל".

 

הילד אכן גדל. הגיע ללשכת הגיוס לבדיקות רפואיות. קיבל פרופיל רפואי גבוה ושירת ביחידות קרביות.

 

***

 

ברוח הפוסט, אני רוצה להמליץ על הספר לרוץ מהלב:



מתקציר הספר בהוצאת אופוס:

 

עד גיל 52 הוא לא היה מסוגל לרוץ אפילו 50 מטר, אבל עם הרבה רצון ועקשנות גילה את המתכון המנצח.

 

ד"ר שינפלד, אב לשישה ילדים מגבעתיים, מפריך מיתוסים ומסביר את כל מה שרציתם לדעת על הריצה ועל מאחורי הקלעים שלה.  "הריצה תמיד הייתה בשבילי קשה מנשוא, ניסיתי וניסיתי כל-כך הרבה פעמים, אבל זה לא הלך; מיד הייתי מתחיל להתנשם ולהתנשף... למרות הסלידה הגדולה שלי ממותגים, קניתי נעלי ריצה מהיקרות ביותר... הן עמדו יומיים בחדר השינה, וכבר השתוקקתי לנעול אותן ולצאת לרוץ. ושוב מטרים ספורים לאחר תחילת הריצה הרגשתי שאני גמור, שהנשימה לא סדירה... ואפילו לא השלמתי את מחצית הסיבוב בגן הציבורי הסמוך לביתי. עוד ניסיון ועוד אחד, ולא, זה לא הולך..."

 

לרוץ מהלב הוא סיפורו של ד"ר עמי שינפלד, שעד גיל 52 לא היה מסוגל לרוץ יותר מ-50 מטרים, אך עם הרבה רצון ועקשנות גילה את סוד ההצלחה, וכעבור שנה הצליח לרוץ עשרה קילומטרים. בכל יום. בסיפורו של ד"ר שינפלד מורגשת תנופה - הוא מסופר תוך כדי ריצה. לכל אורכו שזורים סיפורים קטנים - משעשעים, מרגשים, מעוררי מחשבה ומעוררי השראה - של פציינטים, קולגות, ואנשים נוספים שפגש בדרך, וכן קטעי אינפורמציה רפואית וספורטיבית הנותנים טעימות מהמחקרים החדשים והמרתקים ביותר, מפריכים מיתוסים ומסבירים את כל מה שצריך לדעת על ריצה ועל מאחורי הקלעים שלה.

 

לרוץ מהלב מגלה שכדי לרוץ לא חייבים להיות רזים או שריריים, אתלטים או ספורטאים, לא חייבים להיוולד עם צופן גנטי מסוים - כל אחד יכול לרוץ, כל אחד - בן 20 או בן 70 - מסוגל לרוץ עשרה קילומטרים. הניצחון הגדול הוא לא לחצות את קו הסיום בריצת מרתון, אלא להחליט בכל פעם מחדש שאתה יוצא לרוץ, לקום מכורסת הטלוויזיה הנוחה, לנעול את נעלי הריצה, לשרוך את השרוכים ולצאת לדרך. זה לא תמיד קל, הדרך רצופה מהמורות, יש רגעי ניצחון אבל גם לא מעט רגעי משבר. בין שאתה רץ ותיק ובין שאתה רק מתחיל, אתה עומד להזיע, לא יהיה לך קל, אבל משהו אחד מובטח לך: בסוף כל ריצה אתה תרגיש מצוין, יהיה לך סיפוק אדיר, אתה תהיה בהיי, תהיה שמח. זו התחייבות.

 

 ד"ר עמי שינפלד, נשוי ואב לשישה ילדים, הוא מנתח לב בכיר בבית החולים שיבא, תל השומר, ומנהל מרפאת מחלות אבי העורקים החזי. השתלם בניתוחי אבי העורקים באוקספורד, אנגליה. הוא חבר סגל בבית הספר לרפואה של אוניברסיטת תל-אביב, חבר האיגוד הישראלי לקרדיולוגיה ולניתוחי לב וחבר האיגוד האמריקני למחלות לב (American Heart Association). ד"ר שינפלד מתנדב פעם בשבוע במרפאה ראשונית בשדרות, וזכה במגן שר הבריאות בשנת 2009.

 

***

 

מועדון THE ZONE

 

 

 

 

כבר אתם יודעים כיצד להרכיב בכל מנה שתאכלו בלוק של חלבונים מול בלוק של פחמימות ועתה הגיע התור לדון בתוספת בלוק של שומנים.

 

כאמור בפוסט קודם, מידה נכונה של שומנים במזון נחוצה לשמירת יחס הזהב. צריכת שומן הינה חיונית לשם תהליך "שריפת השומנים" כי צריכת שומנים חד בלתי רוויים בארוחה משפיעים על הרגשת השובע ומפחיתים את קצב ספיגת הפחמימות בדם. האטת ספיגת הפחמימות מביאה לירידה ברמות האינסולין שמשמעותה הפחתה באגירת השומנים וניוד יעיל יותר של חומצות שומן לצורך פירוק. אם אדם צריך אנרגיה אך אינו יכול לשרוף שומן לשם כך (בשל רמות אינסולין גבוהות) הוא ירגיש עייפות בשל מחסור בגלוקוז. הגלוקוז שבדם הוא מקור האנרגיה העיקרי של המוח ולכן תורגש תחושת עייפות וצורך "במשהו מתוק".

 

יש שומנים טובים וחיוניים ואחרים שהם פחות טובים ואפילו מזיקים לבריאות. על הסוגים השונים, תוכלו לקרוא כאן.

 

מהו בלוק אחד של שומנים שצריך להוסיף לכל בלוק של חלבונים ושל פחמימות שאתם אוכלים?

 

לפי הזון, כל בלוק של שומנים יכיל כ- 3 גרם שומן. בעיקרון ההמלצה היא להשתדל לצרוך שומן-חד-בלתי-רווי (שומן טוב) המצוי למשל בשמן זית, בזיתים, שמן קנולה, באבוקדו, וטחינה) על פני שמנים אחרים מהצומח, שמנת וחמאה.

 

השומנים הטובים מורידים את רמות הכולסטרול הרע (LDL) ולכן עוזרים למנוע מחלות לב וכלי דם.

 

אבל גם שומן בריא כזה צריך לצרוך במתינות בגלל הערך הקלורי הגבוה. לכן את שמן הזית או הקנולה הוסיפו לסלט בכפית והמנעו מלצקת אותו לסלט בנדיבות, כפי שרואים לעיתים בתוכניות בישול בטלוויזיה.

 

המנעו גם לא לטגן עם שמן הזית מזון. הטיגון של השמן הטוב ביותר מחמצן ומקלקל אותו והופך אותו ללא בריא. ובכלל שימו לב לקנות שמן זית מכבישה קרה בלבד ושימו לב למידת החמיצות שלו המצוינת על התווית. על תקנו שמן זית שמידת החמיצות שלו יותר מ- 0.8. יש במדף המרכולים שמן זית בעל חמיצות מירבית 0.5 והוא הטוב ביותר. ובכלל שימו לב שניתן בדרך כלל להשיג שמן זית טוב של חברה מסויימת במבצע, במחיר נמוך באופן משמעותי מאשר של חברות אחרות.

 

למי ששמן זית יקר מדי, אפשר לקנות שמן זיתולה המכיל תערובת של שמן זית עם שמן קנולה. זהו שמן בריא המכיל ארומה של שמן זית.

 

טבלה של תכולת מוצרי שומנים בבלוק אחד של שיטת הזון בדרך אל חברי המועדון שברשימת התפוצה.

 

ובכן, כעת יש לכם רשימות כיצד להכין צירופי מזון לפי שיטת הזון שמכילים על כל בלוק של חלבונים, בלוק אחד של פחמימות ובלוק של שומנים. כל אחד מכם יודע כמה בלוקים ליום הוא צריך לפי נתוני הגוף ורמת הפעילות הגופנית שחישבתם.

יש לכם כרגע את הידע הבסיסי הדרוש לתחילת יישום שיטת הזון.

 

אנחנו נמשיך להרחיב את הידע בפוסטים הבאים. נתייחס גם לצמחוניים. נדבר על אומגה 3 , סיבים תזונתיים, פוליפנולים, שתיה ואלכוהול וכן על דברים וטיפים נוספים. כל אחד מחברי המועדון יוכל לספר על החוויות או הקשיים שלו שנשתדל לפתור. נוכל גם להחליף מתכונים המותאמים לזון.

 

בעיקרון עליכם להתחיל ולהכנס למסלול, גם אם כרגע אתם לא לגמרי מדייקים.

למה לצפות? אתם אמורים:

א. תוך יומיים שלושה תחשבו צלולים יותר לאורך היום, ככל שתתייצב רמת הסוכר בדם מארוחה לארוחה.

ב. תוך 3-4 ימים תחוו עליה באנרגיה הפיזית.

ג. תוך 7 ימים תתחילו לרדת בממוצע חצי קילוגרם עד קילוגרם לשבוע. הבגדים יתחילו ללחוץ פחות. אבל ממליץ להישקל רק אחרי חודש.

ד. תוך 14 יום תשתפר באופן משמעותי היכולת להתמודד עם לחץ.

ה. תוך 30 יום תשתפר באופן ניכר כימית החומרים בדם שלכם.

 

***

 

חידת ה ZONE

 

וכעת אסיים בחידה שאתם כבר יכולים לדעת את התשובה הנכונה ביותר לשאלה:

 

מאוד בא לכם קינוח טוב במסעדה.

מה כדאי הכי לקחת מהמבחר הבא,שיתאים ביותר לשיטת הזון?

 

1. סלט פירות.

2. עוגת פירות.

3. כוס מיץ תפוזים טרי סחוט.

4. עוגת שוקולד.

5. עוגת גבינה.

 

העונה נכונה ומסביר את תשובתו יקבל נקודה.

 

נכתב על ידי קנקן התה , 18/4/2013 22:29   בקטגוריות פעילות גופנית, בריאות, ריצה, מועדון THE ZONE, שומנים, בישול  
42 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-25/4/2013 06:40
 



מה קורה כאן בבלוגוספרה?


  


בפוסט זה אני הולך לעשות משהו מאוד יוצא דופן, שבדרך כלל אינני נוהג לעשות. אני הולך להוקיע תופעה שמתחילה להיות נפוצה כאן. התופעה הזו מיוצגת במלוא כיעורה על ידי אדם (בלוגר) מסויים ובכל זאת אני יוצא כנגד התופעה. לא כנגד מלחמת החורמה שהוא מנהל כאן, לא משהו אישי כלפיו, אלא משהו כלפי אנשים כמותו שישרא-בלוג משמש להם במה. 


  

אני רוצה להתייחס כאן לפוסט הזה  שהיה במומלצים (ומכיוון  שמחק את ההפניה הזו אל הבלוג שלו הרי גם הקישור בצורה כזו: http://israblog.co.il/blogread.asp?blog=746257&blogcode=13745524). וכנראה לא הייתי מתייחס אליו אם לא היה מגיע למומלצים. הוא הגיע למומלצים כי הוא מאוד פרובוקטיבי, בלשון המעטה, ובסגנונו מזכיר מטיפי דת חשוכים.  המטיף הזה משווה את ציבור אוכלי כל לנאצים.   ציבור שהיה, הינו ויהיה על אפו וחמתו מרבית האנושות. ועוד מושג האהוב עליו הוא לקרוא לציבור אוכלי הבשר - טבחונים.  נו, רק זה כבר עושה הרבה רייטינג. אבל בעצם אין כאן שום חדש. הפטרודוקטיל הזה (כך הוא מכנה את עצמו) חוזר על ההטפות שכבר הביאו לפחות פוסט אחד אחר למומלצים. אבל חוץ מההטפה כותב הפוסט אינו נותן פתרון הולם לאלה שבשם הרחמים על בעלי החיים אינם חסים על בריאותם הם.

  

כתבתי תגובה בבלוג שלו, שלשם האיזון כדאי לו לקרוא את סדרת הכתבות האלה . וזאת משום שכדאי מאוד שכותב הפוסט ואלה שטופחים לו על השכם יקראו כאן כדי להבין שיש פתרון. פתרון לא קל, אבל לצמחוני או טבעוני שאיכפת לו גם על בריאותו כדאי קצת להתאמץ - לפני שהוא משדל את האחרים לחקות את אורח חייו. הפתרון מצוי בשיטת הזון הנלמדת כעת במסגרת מועדון THE ZONE שקם כאן בישרא  ובסדרת פוסטים אלה.

 

כלומר, מי שיקרא את סדרת הכתבות האלה יבין שקשה להיות צמחוני/טבעוני מבלי לפגוע בבריאות. בסידרה זו הבאתי גם עובדות מוכחות על ההטעיה של חברות המוכרות מוצרים צמחוניים כמוצרים בריאים ומושלמים. ולא כך הוא.

 

אז בפוסטים שכתבתי בעבר על צמחונות ושהגיעו למומלצים - אותו בלוגר ש"קישט" אותם  בהרבה תגובות זועמות על גבול ניבול הפה,  כמובן שמחק את התגובה שכתבתי אני בבלוגו. וממה שקראתי כאן מאחרים -  הוא מחק גם התגובות שלהם. הוא שדרש דמוקרטיה אצלי מתנהג בבלוג שלו כדיקטטור. אבל זו זכותו, זה הבלוג שלו.

 

אבל מדוע מחק את התגובה שלי, ולא של כמה אחרים המתנגדים לדבריו? אומר לכם מדוע. "כי הבורות היא ידע". בא מדען, שהוא ביוכימאי וגנטיקאי בהשכלתו ואשר מלמד בבית הספר לרפואה רופאים ותזונאים לעתיד, ומביא עובדות מדעיות המראות שמרבית הצמחוניים אינם אוכלים וצורכים באופן מאוזן את כל אבות המזון. אבל ציינתי שיש פיתרון לכך. הוא אינו פשוט ויש צורך ללמוד. הוא פחד להשאיר את התגובה שמפנה לעובדות מדעיות ובריאותיות היכולות לערער על דבריו המלומדים.

 

אז אותו בלוגר כמובן שלא ענה לתגובה אלא מחק אותה. אין תגובה - משמע אינה קיימת. כנראה המשפט המכונן בראש הבלוג שלי "עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן", רחוק ממנו והלאה. ככה השתיקו אנשים בימי הביניים.  ככה שרפו את ספריהם. וכנראה לא היה מתנגד שככה יזרקו את אוכלי הבשר למרתפי האינקביזיציה או יעלו אותם על המוקד.

 

אבל מה אני מתפלא על אנשים חשוכים כמו בימי הביניים? הפוסט הזה כנראה לא ישנה אותם. הפוסט הזה כנראה גם לא יתפרסם במומלצים. כי הוא כביכול מבקר בלוגר אחר. אבל לא. יש כאן ביקורת לא כלפי בלוגר, אלא כלפי תופעה.


 


אני רוצה לסיים ולהתייחס בעיקר למי שמשווה את אוכלי כל לנאצים. על כך אני מוחה. על "הפטרודוקטיל" שכנראה אינו יודע נאצים מהם. אני בן ליוצאי שואה.

 

אף אחד כאן אינו אוכל בשר כדי למצוא פתרון סופי לחיות.


אף אחד כאן אינו אוכל בשר מתוך סדיזם.


הפטרודוקטיל אינו יודע שהיטלר עצמו היה צמחוני.

 

הוא גם לא יודע שהנאצים היו נוהגים עימו כמו אל בהמה. מצטער, זה הוא שעשה את ההשוואה.

 

  

ועוד עניין פרקטי לסיכום. אם הוא ושכמותו היו שם אצל הנאצים, היו מקבלים מהם מרק צמחוני דלוח עם שאריות עוף. סביר להניח שהיו מתחננים בפני מחלק המרק שידלה עבורם כמה פירורי בשר למרק - כדי שישרדו עוד יום. כמו שקרה ליהודים חרדים, שהתגנבו לפחי האשפה של המטבח כדי לאסוף מעט עור ועצמות של חזיר.

  

הרי פטרודוקטיל יודע מה זה שואה.

 

 

תוספת עריכה

 

 

אז אחרי שמחק את התגובה שלי, פתאום זכיתי שהוא יגיב בפוסט חדש שלם.

ושם, חוצמזה שהוא מכנה אותי טרול - אין חדש תחת השמש. לבחור יש בעיות בהבנת הנקרא.

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 17/4/2013 15:23   בקטגוריות בלוגיה  
55 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של livliv ב-24/4/2013 16:02
 



כמה בלוקים אכלתם היום?


 

נראה לי שהחזאים עשו יד אחת לקנוניה כדי שלא נצא למנגל היום. אני בכל מקרה לא התכוונתי למנגל, אבל נראה (לפחות בירושלים) שההפחדה מפני גשם הייתה מיותרת. אמנם נושבת רוח שיכולה להביא את עשן המנגל היישר אל אפיכם, אבל דווקא תביא אליהם את הריחות של השכנים. והרוח דווקא מפיחה היטב את הגחלים.

 

אבל למי שקרא כאן על שיטת THE ZONE ובעיקר אלה שעוקבים אחריה יחד עם חברי המועדון - כמה בלוקים של חלבון אכלתם היום עם המנגל?

נו, נו, נו - האם ידעתם שעודף חלבון עשוי לגרום ל"הרעלת חלבון" ולפגוע בכליות שלכם? והבשר על האש הוא גם מסרטן. והשומן שבסטייקים ובקבבים מתיישב על דפנות העורקים שלכם ומֵיצר אותם. הרי אינכם רוצים לסיים את חגיגות יום העצמאות בבית חולים לאחר התקף לב או שבץ קריצה.

 

אז אני מקווה שלפחות איזנתם את המנגל עם פחמימות - בשביל שיא הכושר שלכם. הפחמימות הן נושא פינת THE ZONE היום.

  

תוספת עריכה: וחוץ מזה אני רוצה להתייחס לפוסט הזה שהגיע למומלצים, שהוא כנראה מאוד פרובקטיבי בשל ההטפה כנגד אוכלי בעלי חיים. אבל חוץ מההטפה כותב הפוסט אינו נותן פתרון הולם לאלה שבשם הרחמים על בעלי החיים אינם חסים על בריאותם הם. כדאי מאוד שכותב הפוסט ואלה שטופחים לו על השכם יקראו כאן כדי להבין שיש פתרון. פתרון לא קל, אבל לצמחוני או טבעוני שאיכפת לו גם על בריאותו כדאי קצת להתאמץ - לפני שהוא משדל את האחרים לחקות את אורח חייו. הפתרון מצוי בשיטת הזון הנלמדת כעת במסגרת מועדון THE ZONE שהקמתי ובסדרת פוסטים אלה.

  

למרות שהסיכוי שפוסט זה יגיע למומלצים הוא קלוש (כי יש בו סתם "עובדות משעממות" שנוח להתעלם מהן), בכל זאת אני כותב זאת עם הפניה לפוסט ההוא -לשם האיזון, ולמען בריאותם של הקוראים בישרא.

  

 ***

 

מועדון THE ZONE

 

 

 

 

 

 למדנו שכדי לשמור על יחס הזהב הביוכימי הדרוש לשמור על שיא הכושר של הגוף שלנו ובריאותו, אנחנו צריכים שבכל מה שנכנס לפה שלנו - יהיה בלוק אחד של חלבונים, בלוק אחד של פחמימות ובלוק אחד של שומנים.

 

 



 

 בפוסט 2 בסידרה ( הנמצאת בקטגורית "מועדון THE ZONE") למדנו לחשב כמה בלוקים של חלבונים כל אחד מכם צריך לאכול ביום. מינימום 11 בלוקים לנשים ו- 14 לגברים. זאת אומרת שלכל בלוק כזה צריך להוסיף גם בלוק של פחמימות ובלוק של שומנים.

 

לחברי המועדון נשלחו טבלאות של מוצרי מזון המכילים חלבון וכמה מהם הוא בלוק אחד. המוצרים האלה נחלקו לשלוש קבוצות: מוצרים מועדפים, מוצרים סבירים ומוצרים שהם בחירה רעה. אבל גם אם אתם עושים בחירה רעה, חייבים להוסיף לה את הכמות הדרושה של פחמימות ושומנים, כדי לשמור על יחס הזהב - בכל ארוחה ונשנוש

 

והפעם על הפחמימות. כל בלוק של פחמימות הוא כ- 9 גרם של פחמימות. אבל יש פחמימות טובות, פחות טובות וגרועות. הטובות הן בעלות אינדקס גליקמי נמוך. אלה הן הפחמימות שגורמות להפרשה מופחתת של הורמון האינסולין מהלבלב. אלה בעלות אינדקס גליקמי גבוה - גורמות להפרשת רמה גבוהה של אינסולין לדם וזה גורם להרבה דברים רעים.

 

ראשית, הפרשת רמות גבוהות של אינסולין גורמת לירידה מהירה של רמת הסוכר בדם. המוח שהוא צרכן ראשי של הסוכר כמקור אנרגיה מגיב בתחושת רעב שגורמת לנו לאכול עוד.

 

שנית, הפרשת רמות גבוהות של אינסולין גורמת להצטברות שומן בגוף ומונעת פירוק של שומן. התוצאה - השמנה!

 

שלישית, הפרשת רמות גבוהות של אינסולין לאורך זמן גורמות לתופעה המכונה עמידות לאינסולין. עמידות לאינסולין היא השלב הראשון בהתפתחות סוכרת בלתי הפיכה.

 

רביעית (ורבים לא יודעים את זה), רמות גבוהות של אינסולין מעודדות התפתחות סרטן ומאיצות את התפתחותם של גידולים סרטניים. סרטן השד, הלבלב, הריאות והמעי הם אחדים מהם.

 

אז גם אלה שאינם שמנים - כולל צמחוניים הצורכים עודף של פחמימות בעלות אינדקס גליקמי גבוה - צריכים מאוד להיות מודאגים מהתפתחות סרטן.

 

מזונות עם אינדקס גליקמי (GI) נמוך - נמוך  מ- 55 - גורמים לעליה הדרגתית ואיטית ברמת הסוכר בדם.

 

מזונות עם אינדקס גליקמי בינוני - בין 56-69 - גורמים לעליה מהירה יותר של רמת הסוכר בדם.

 

מזונות עם אינדקס גליקמי גבוה - גבוה מ  70 - גורמים לעליות חדות ומהירות של רמת הסוכר והאינסולין בדם, דבר המהווה סיכון בריאותי

 

טבלה המסכמת אינדקס גליקמי של מוצרי מזון שונים ניתן לראות כאן

 

וכאן יש לכם מחשבן של אינדקס גליקמי לקבוצות מוצרי מזון שונות.

 

 

לחברי מועדון THE ZONE - טבלאות בלוקים של פחמימות לפי אינדקס גליקמי בדרך אליכם.

 

בפוסט הבא נלמד על הרכבת בלוקים של שומנים. גם כאן יש שומנים טובים, שומנים רעים ואפילו רעילים. לאחר הפוסט הזה יהיו בידיכם כל הכלים הבסיסיים ליישום שיטת הזון.

 

נמשיך אחר כך בהיבטים מתקדמים ובריאותיים.

 

חברי המועדון - את שאלותיכם אנא הפנו לכל החברים ברשימת התפוצה במייל.

  

 

נכתב על ידי קנקן התה , 16/4/2013 15:27   בקטגוריות תזונה, פחמימות, אינדקס גליקמי, מועדון THE ZONE, השמנה, סרטן, בריאות, אוכל, בישול, יום העצמאות, מנגל  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-18/4/2013 09:12
 



לדף הקודם    לדף הבא
דפים:  

122,081
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)