לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

חשיבה חופשית


מתובנות של מדען: עובדות לא נעלמות כאשר מתעלמים מהן!

Avatarכינוי:  קנקן התה

בן: 12

Google:  קנקן התה

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    דצמבר 2013    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
12/2013

על אינסטלטורים ושכאלה


 

 

אתחיל דווקא במוסר ההשכל: חיסכון לא תמיד משתלם. ובמקרה זה חיסכון היה עשוי להסתיים בבזבוז ומפח נפש.

 

מעשה שהיה כך היה. השכן שקנה לאחרונה את הדירה מתחתנו במדורגים, התחיל בשיפוץ שאמור היה לדבריו להסתיים תוך שבועיים שלושה. ולמעשה הסיוט נמשך עוד למעלה מחצי שנה. חפירות, קידוחים, זעזועים - מבוקר עד ערב וכל יום שישי החל משעה שלוש אחר הצהריים (כי הפועלים הערבים אינם מכירים עונג שבת מהו, אבל בעצם מה הם אשמים אם המעסיק שלהם מאפשר את זה?) וזה כבר הביא את הסעיף לכל השכנים בבנין, שהרגישו כאילו ברעידת אדמה 5 בסולם ריכטר. והשכן הזה הוא עורך דין במקצועו, ומכיוון שחפצה נפשי בשכנות טובה - המשכנו לסבול את הסיוט הזה למעט איזה איום קטן שלי לקרוא למשטרה אם הדציבלים לא יפחתו לאפס ביום שישי החל משתיים בצהריים.

 

ואף אחד לא הבין מה הוא עושה לבית הזה במשך למעלה מחצי שנה. מתקין קירות מזהב? ובכל אותה העת, העורך דין החלקלק הזה הגיע אלי בטענות. נוזל לו בתקרות מכאן ומשם. אבל אני לא פרייר, אמרתי לו בלשון עורכי דין, שעל תוצאות הזעזועים בבנין - אין עליו להלין אלא על עצמו ושיואיל לתקן על חשבונו. ובהמשך תבינו שבאמת אין מה לרחם עליו.

 

ולאחר כשבעה חודשי סיוט השקרן הזה לא הגיע עם משפחתו לגור בבית, אלא סיפר לי בחיוך שהוא אינו מתכוון לגור כאן עם משפחתו ושהוא משכיר את הבית לשגרירות הקנדית. אתם יושבים טוב על הכסא? תמורת 15,000 דולר לחודש (לפחות ככה הוא אומר).

אני לא מבין, גם אם התקין בבית קירות וברזים מזהב (ולמרות שגנב גינה משטח ציבורי והצליח לרשום את זה בטאבו) - איך השגרירות הקנדית מוכנה לשלם סכום מופקע כזה? ועוד על גינה ששום דבר אף פעם לא גדל שם בגלל המחטים של האורנים ושיש בה רק פסלי גמדים ומזרקה קיצ'ים.

 

עיני אינה צרה בשכירות הזו, אבל יש לי ולשכנים האחרים חשבון פתוח איתו על הרעש והלכלוך שגרם לנו החלקלק הזה במשך שבעה חודשים - למטרת השכרה.

 

ועכשיו אגיע לעניין. לאחר כשבוע מאז שהשכיר את הבית שלו, הוא מגיע אלי בהיסטריה עם האינסטלטור שלו - יש לדיירים שלו נזילה מהתקרה בחדר השינה שלהם. "זה מהמרזב שעובר דרך כל בנין המדורגים, בקטע של 5 מטרים שקבור מתחת לרצפות במרפסת שלך" קובע האינסטלטור - וזה עוד אחרי התיקון שעלה לי כמה אלפים טובים לפני כשלוש שנים.

 

ומכיוון שברירת המחדל שלי היא לא להאמין באינסטלטורים,  התעמתי איתו שיואיל להסביר לי כיצד המרזב בקטע שעובר בביתי נוזל באמצע קיץ שחון? והודעתי לחלקלק באופן שאינו משתמע לשתי פנים: שלאחר  כל החפירות והקידוחים שביצע בבנין, אני לא מוכן לפתוח את כל הרצפות בבית (בשטח של למעלה ממאה וחמישים מטרים) בשבילו, רק מפני שנוזל לו ממקור בלתי ידוע.

 

ואז החלקלק הגיע עם אינסטלטור אחר, שקבע שהנזילה שהתחזקה (וכבר טיפטפה לשוכרים לתוך דלי שהוצב לאחר כבוד בחדר השינה שלהם) , מגיעה ממערכת ההסקה הדירתית שלנו. בדיוק מתחת לרדיאטור שבחדר השינה שלנו. מוזר מאוד חשבתי, באמת הרגשנו רק לפני כמה חודשים שמיכל החימום (של היונקרס) מתרוקן ממים כל כמה ימים וצריך לפתוח מעט בכל פעם את הברז שימלא אותו. ואז הזמנו אינסטלטור שאיתר נזילה מהרדיאטור בחדר השינה שלנו. התפלאתי אז כיצד כל כמות המים הזו שדלפה מתחת לרדיאטור לא נזלה לשכנים. החלפנו רדיאטור חדש ב-800 ש"ח. והנה לאחר כמה חודשים, יש לשכנים נזילה בדיוק מתחתיו. כיצד זה יתכן?  אז האינסטלטור התעקש שזה נובע מדליפה בצנרת ההסקה שלנו מתחת לרצפה באזור שטפטף מעל השכנים. הוא ביקש לסגור את הברזים של ההסקה לכמה ימים ואז הנזילה תיפסק אם המקור לנזילה במערכת ההסקה.

 

טוב, זה היה בקיץ ולמרות שמערכת ההסקה מחממת לנו גם מים לרחצה בין רגע, בימי שמש אפשר להסתדר עם מים חמים מדוד השמש שלנו. והאינסטלטור אכן צדק. הטיפטוף לדיירים למטה פסק. כיוון שהיה קיץ וכאמור הסתדרנו עם דוד השמש, דחינו את התיקון (שהיה מצריך, על פי האינסטלטורים, לפתוח רצפות ולחפש, אם לא ימצאו יפתחו עוד וחוזר חלילה). בינתיים אושפזתי וחזרתי הביתה אל החורף. והחורף כזכור אינו ממש חורף והסתדרנו עם מקורות חימום אלטרנטיבים. במילא הילדים כבר לא בבית מרבית הזמן ולא צריך לחמם באמת את כל הבית. 

 

אבל כשהגיע לפתע החורף במלוא עוזו עם שלג כבד וכפור, כבר לא יכולנו להתחמק מכך. אבל אז הסתבר קודם כל שמרשימת האינסטלטורים הירושלמים הארוכה, אף אחד לא היה מוכן להגיע מיד. בין 5-7 ימים. ואלה שיכלו להגיע תוך יום יומיים נשמעו לי חאפרים: "נתחיל לפתוח רצפות ונתקדם עד שנגיע למקום הנזילה. לא בטוח שנחפור בכל הבית. בכל זאת יש נסיון...". הערכות המחירים לתיקון נעו בין 850  ל- 2,000 ש"ח. וזה לא כולל מע"מ, ואת המחיר הסופי אי אפשר לקבוע בטלפון. צריכים להגיע ולראות ורק זה כבר יעלה 250 ש"ח לפני מע"מ.  וזה לא כולל החלפת ריצוף שיראה כמו טלאים - כי בארץ בדרך כלל כבר אי אפשר למצוא התאמה מלאה בגוונים של הריצוף, גם לאחר שנה. 

 

וכאן הגעתי לשתי מסקנות: ראשית, למצוא אינסטלטור שמוכן להגיע לירושלים מאזור השפלה מהיום למחר. ושנית, לחסוך חפירות והרמת רצפות על ידי שימוש בטכנולוגיה שמתאימה למאה העשרים ואחת - איתור נזילות במצלמה תֶרמית אינפרא - אדום. ובבלוג הזה אי אפשר בלי קצת מדע וטכנולוגיה - בעזרת המצלמה הזו אפשר לראות בבירור נזילות מתחת לרצפות ומאחורי קירות.  ונזילה מצנרת נראית כך:



 

בדקתי באינטרנט וראיתי טווח מחירים שבין 1,000 ל- 2,000 ש"ח לאיתור של נזילה במצלמה. ויש כאלה גזלנים שמרבים ולוקחים  מחיר כזה עבור כל בדיקה של קו מים נוסף. באינטרנט מצאתי פרסומת של מישהו שלוקח רק 600 שקל עבור זיהוי במצלמה, אבל הוא עבד רק בצפון. נשמע הרבה, אבל תאמינו לי שזה שווה במקרה שהאלטרנטיבה היא שצריך לעשות חפירות, והאינסטלטור לא מוצא והולך, וחוזר שוב ושוב מספר ימים, ובינתיים הריצוף בבית שבור, עם כל האבק והלכלוך. ועבור כל קטע תיקון גובים איזה 850 שקל ואם אין מזל גומרים בהרבה יותר יקר מזה.

 

אז מצאתי חברת אינסטלטורים שהיו מוכנים להגיע מהשפלה לירושלים ולאתר את המקום המדוייק של הנזילה תמורת 1,200 ש"ח (לא מצאתי זול יותר מכך. הרוב רצו יותר). אמרו שיגיעו לתקן  מחר בסביבות שתיים בצהריים. בעשר בבוקר התקשרו והתנצלו שהם תקועים בעבודה אחרת  ויגיעו בסביבות חמש. ובאמת הגיעו ארבעה אינסטלטורים בסביבות השעה שאמרו.

 

כשבדקו עם המצלמה אז בכלל האזור בחדר השינה בו הייתה נזילה לדיירים מלמטה היה יבש. שום נזילה מהצנרת שם. המים התנקזו לשם ממקום אחר. אז בהזדמנות זו זכינו לבדיקה יסודית של כל הצנרת בבית. נמצאו רק שתי נזילות בקצה חנוכית הצנרת שמובילה את מי ההסקה לכל חלקי הבית. אז זה כבר היה כדאי. לא היה צורך להתחיל לשבור בלטות (וחסכנו כ-50 מטר של שבירת אריחים וחציבה ממקום הנזילה לדיירים למטה עד ליונקרס שממנו יוצאת החנוכיה - חציבה שהיתה נדרשת אלמלא האיתור המדוייק במצלמה).

 

 ואז התיקון עצמו יחד עם חלקי החילוף עלה לנו רק עוד 350 שקל ומכיוון שהם היו מאוד הגונים, בקשתי מהם לנקות את הגג ולשחרר את הסתימה שהייתה לנו במרזב, ושהפכה את הגג לבריכת שחיה. וזה תמורת 200 שקל בלבד (עבור טיפוס בסולם לגג דרך חלון מהחדר, שכשוך רגליים בבריכת המים הירושלמים הקפואים שעל הגג, ופתיחת הסתימה).

 

הכל הסתיים תוך פחות משעתיים, בלי שבירת מרצפות, בלי לכלוך בלי טלאים בריצוף, בלי לקרוע שטיחים מקיר לקיר. השאירו את הבית נקי לגמרי ,ואנחנו שקטים כי כל הצנרת בבית נבדקה ונמצאה תקינה בהזדמנות זו. לא זול, אבל גם לא יקר כפי שהיה יכול להיות על ידי איתור נזילות פרימיטיבי שנעשה על ידי מרבית האינסטלטורים. ועם חשבונית ואחריות כדת וכדין. שווה נכון?

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 29/12/2013 23:30   בקטגוריות שכנים, אינסטלטורים, שיפוצים, איתור נזילות, מצלמה תרמית, מצלמה אינפרא אדום, הסקה דירתית  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-2/1/2014 10:19
 



תשובתי המוחצת לעורכת ישראבלוג


 

בפוסט הזה אני רוצה להתייחס לפוסט שפורסם באתר הרשמי של ישראבלוג. ובפוסט הזה מוצג נוסח מכתב שנשלח לאחרונה לבלוגרים ברשימת הפעילים (אם כי במקרה זה הבלוג הזה כנראה יוצא מן הכלל - אלי לא נשלח מכתב כזה). ונוסח המכתב, כפי שפורסם באתר הרשמי של ישרא, הוא כדלקמן: 

 



 

וזה הזכיר לי את המחקר שכבר ערכתי בנושא בשנה שעברה, שממנו נובעת דעתי האישית - כפי שכתבתי לישרא בתגובה שלפניכם: 



 

ואת תוצאות המחקר ההשוואתי הזה שעשיתי כבר פרסמתי כאן ובתפוז

 

התוצאות מדברות בעד עצמן. לדעתי הפלטפורמה של תפוז היא משענת קנה רצוץ. אני לפחות לא מתכוון לעזוב בית. ואת המפתח (שם משתמש וסיסמא) לתפוז כבר שכחתי מזמן.

 

שבת שלום לכל בית ישרא. 

  

נכתב על ידי קנקן התה , 27/12/2013 11:34   בקטגוריות בלוגיה, ישרא-בלוג, ישראבלוג, תפוז אנשים, תפוז, תפוצה, מחקר השוואתי  
30 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-5/1/2014 02:57
 



אלוהים לא מעדיף חרדים כמו סוריקטות


 

ברוח התמנון  (אללה ירחמו) שניבא את כל הנצחונות במונדיאל, ערוץ 2 הביא אתמול בבוקר את הסוריקטה הנביאה. ולמי שלא צפה - לסוריקטה החמודה שבגן החיות הציגו 4 קערות אוכל זהות המכילות סלט ירקות. אותה כמות שקולה ומדודה בכל קערה. ומעל כל קערה התנוססה תמונה של אחד מרבעית הגמר. והסוריקטה הנבונה הימרה ובחרה לאכול מהקערה של האחים גת.

 

נקעה נפשי מתכניות ריאליטי ממוחזרות, אבל כנראה סבלתי מעודף זמן בבית זקנים משעמם וצפיתי ברוב פרקי הכוכב הבא. ובניגוד לגלגול הקודם של כוכב נולד, הגלגול הנוכחי התהדר באפליקציה ברוח המודרניזציה. אז אני לא הצבעתי באפליקציה, כמו שלא סימסתי אף פעם לכוכב נולד. אני מעדיף לשלשל שקל לכובעה של זמרת רחוב מאשר לתרום למגביות של מקו ו- X פקטורים למיניהם. הסתפקתי בשמיעת הזמרים וזפזפתי בפרסומות. תגידו, יהיה ביקוש לאפליקציה שאמציא ושתגאל אתכם מהפרסומות לטובת צפיה אלטרנטיבית נעימה? אבל אני באמת לא יודע אם אעמוד בפני הפיתוי לעשות אקזיט לטובת כמה מיליארדים שאקבל מסוכנויות הפרסום תמורת הגניזה של האפליקציה...

 

אז כפי שאתם מבינים, לעולם האפליקציות אין כוח משיכה עלי כדי שאתמכר למגביות טלוויזיוניות למיניהן. אבל אתם בוודאי שואלים מדוע בכל זאת בזבזתי מזמני (וזמן זה כסף כידוע) לטובת הכוכב הבא, לאחר שכבר מיציתי את כוכב נולד לאחר העונה הראשונה. בוודאי לא קידום המנחה לשופט הרשים אותי וגם אוהד של ריטה ואייל גולן אני לא. ובכלל נראה שעם עליית הרייטינג של התוכנית, עולה כבר שנה שניה הרייטינג של המשטרה בחקירות שופטי התכנית. מה שנראה כבר כדפוס של רייטינג מביא רייטינג. ועל כך שאי הגשת כתב אישום על ידי הפרקליטות (או זיכוי שר זה או אחר על ידי בית משפט) הפך לחותמת הכשר מוסרי בעיניי חלק גדול מהציבור במדינה, לא אדבר הפעם. 

 

אז בעצם התחלתי לצפות בשל סקרנות. כדי לראות אם יש יחודיות בגלגול השני  (לאחר שהורדנו מהרשימה את עניין האפליקציה והשינוי של הרכב השופטים, המנחה ונערת הזוהר). והמסקנה שלי הייתה כדברי קהלת: "אין חדש תחת השמש... הבל הבלים הכל הבל". השופטים המשיכו לנפות קרפדות וזייפנים באודישנים, אבל לא כל כך הבנתי מה עמד לזכותם של כמה בינוניניים שהמשיכו וכמה טובים כמו טינה  (שאפילו ההפקה חשבה שזה לא בסדר) שהעיפו אותם בטיעון שעליו אי אפשר להתווכח "אני מרגיש/ה שאת/ה עדיין לא מוכן מספיק". והיו גם כאלה ששרו לא פחות טוב מאשר זמר אחר, שעבר את האודישנים (ואפילו הגיע לחצי גמר)  - משום שלא היו בנים או בנות של ארנה ומשה דץ. וגם הפעם לשופטים הייתה השפעה רבה על תוצאות ההצבעה, בתוספת של עד 28%. וגם הפעם נראה שההפקה וגם השופטים תמרנו, לא פחות מאשר כוכב נולד. וכשאלו שהיו בנבחרת זייפו לפעמים (אשכרה זייפו, כי האוזניים שלי שומעות גם זייפן אחד בלהקה של מאה), השופטים קראו לזה אי- דיוקים במקרה הטוב, או שבכלל התעלמו.וההפקה גלגלה כהרגלה ספורי חיים קיצ'יים סוחטי דמעות. בקיצור הבל הבלים הבל.


כשנשאלתי מי לדעתי יהיה הכוכב הבא, חשבתי על שלושה מצויינים שראויים בעיני באותה מידה - טינה, רינת ואביתר. לרינת עוצמה של זמרת נשמה והאחים גת הם סתם גרסא יהודית חיוורת של האחים גרפינקל. אם כי מובטח להם כנראה עתיד ורוד בחתונות ובר מצוות של חרדים (שם הם לא ישירו אריק איינשטיין). אבל באמת לזה בלבד מתאימה השירה שלהם. גם אם ירצו, הם לא ימלאו אולמות אחרים. כמה זמן תעבוד האטרקציה הזו?

 

וכשההשפעה של השופטים הלכה ופחתה לקראת חצי הגמר, הקהל כבר אמר את דברו, אולי למגינת ליבם של ההפקה - עומר דץ אמנם שר ולא מזייף, אבל קולו וביצועיו אפילו אינם מתקרבים לאחדים שהודחו לפניו.

 

ולאחר שראיתי את האחים גת מתפללים מאחורי המסך בכוונה רבה לקדוש ברוך הוא ולאחר שאביתר הוא שזכה במקום ראשון, אני כבר לגמרי בטוח שאלוהים לא מעדיף חרדים ושסוריקטות אינן נביאות שלו.  

 

 

 

 

נכתב על ידי קנקן התה , 25/12/2013 16:37   בקטגוריות הכוכב הבא  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-5/1/2014 02:59
 



ובכל זאת יש בה משהו


 

ובכל זאת היה בסופת השלגים האחרונה משהו חריג בירושלים ומזכיר נופך של חו"ל. ובעצם לא הסופה עצמה, אלא המצב שנוצר אחריה - שבהחלט אינו נפוץ במחוזותינו. ולראיה - בצילום שצלמתי היום , ניתן לראות ששמונה ימים לאחר סיום סופת השלגים - השלג הבתולי במורדות ההר מול חלוני עדיין לא הפשיר.

 



 

וכמו בחו"ל בחלק משולי הכבישים והמדרכות, ערמות הקרח המפויחות שנדחקו על ידי מפלסות השלגים עדיין לא סולקו. ומהפיזיותרפיסט המבקר בביתי שמעתי כי רבים המקרים כאן של תאונות וגפיים שבורות בימים האחרונים.

 

אבל כשפתחתי היום את החלון, אויר הרים צלול ומקפיא חדר לאפי - שארית מסופת השלג האחרונה. ללא ירושלמים, כדי לקבל מושג על מימדי הסופה - תוכלו לראות בסרטון שצולם בחלק העירוני שבשכונה שלנו והועלה ליוטיוב:

 

 

 

ולסיום ממתק אמיתי (מונח שאימצתי מידידי אבו אלמוג) - תמונות שלג פסטורליות מירושלים על רקע המוסיקה הקלאסית הנפלאה מאת הקומפוזיטור הצ'כי סְמֶטַנָה - ביצירה Má vlast" The Moldau" :

 

  

נכתב על ידי קנקן התה , 22/12/2013 09:02   בקטגוריות שלג דצמבר 2013  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-25/12/2013 12:10
 



קערת עץ


 

כשהייתי בשיקום באחד מבתי האבות הסיעודיים של רשת עמל (שימו לב, הפעם אני כבר מתחיל לחשוף פרטים על המקום - שלא ציינתי בכתבות הקודמות), נזכרתי בסיפור העממי "קערת עץ". והמעשה בקערה כך היה:

 

כאשר איש זקן נותר בודד ולא יכול היה לטפל בעצמו, בנו לקח אותו אל ביתו וטיפל בו יחד עם כלתו ובנו הקטן. ידיו של האיש רעדו, ראייתו חלשה והליכתו לא יציבה.

מדי ערב המשפחה ישבה סביב השולחן לארוחת הערב. אבל לסב היה קשה לאכול. בגלל ידיו הרועדות נפלו מאכלים מכפו, אכילתו הייתה קולנית והשתייה נשפכה מכוסו. בנו וכלתו התעצבנו מהבלגן שנוצר – "אנחנו חייבים לעשות משהו בקשר לסבא" אמר בנו "הספיק לי מהחלב על הרצפה, אכילתו המגעילה והמפות המלוכלכות".

 

הם הציבו שולחן קטן בפינת המטבח ושם ערכו את השולחן לסבא. שם הוא ישב לבד, בזמן שיתר המשפחה הסבה סביב השולחן הגדול. מאחר שהסבא שבר מספר צלחות חרסינה, הגישו את ארוחותיו בצלחת עץ.כאשר הביטו בסבא, ראו מדי פעם דמעה בזוית העין אבל שתקו.

 

נכדו הקטן התבונן על כל זה ושתק. אבל יום אחד לפני ארוחת הערב ראה האב את בנו הקטן משחק עם חתיכת עץ על הרצפה. האב שאל את בנו בחיוך למעשיו. והילד ענה לו: "אני מכין לך ולאימא קערות עץ כדי שיהיה לכם במה לאכול כאשר אגדל".

 

באותו ערב האב לקח את הסב בידו והביא אותו בעדינות לשולחן המשפחה. בשארית ימיו אכל את כל ארוחותיו עם המשפחה, ומעולם לא גערו בו אם האוכל או המזלג נשרו מידיו והרצפה או המפה התלכלכו. 

 

 

סוף טוב בסיפור אבל לא בבית האבות. אז בבית האבות לא אוכלים בקערות מעץ אבל אוכלים מצלחות פלסטיק. וכי בבית אתם אוכלים מצלחות פלסטיק? ובארוחה הראשונה שלי שם נדהמתי. בשולחן הערוך מגישים רק כף. אולי תוכלו להסביר לי איך אוכלים בכף נתח בשר בקר שרירי, מבלי להשתמש בידיים?

 

כמובן זה לא היה מקובל עלי וביקשתי סכו"ם מלא. "יש לנו רק מזלג אם תרצה, לארוחות חלביות. סכין יש רק לארוחות הבשריות". אבל ברירת המחדל היא רק כפות. הייתי צריך כל פעם לבקש. וגם כך לעיתים אמרו לי שנגמר ואין. כשהרמתי קולי ואמרתי שאני לא יכול לקבל את זה, הלכו ולקחו מזלג או סכין משולחן אחר, מאחד הסועדים האחרים.

 

והחל מיום אחד כבר לא היו בכלל סכינים. אנשי צוות ממחלקות אחרות באו כל הזמן לגנוב כלי אוכל לקומות שלהם (במו עיניי ראיתי את זה) ובמחלקה לא נשארו סכינים. כשהודעתי שאני מוותר על הארוחה, מיהר מישהו מהצוות והביא לי סכין ממחלקה אחרת.

 

למחרת בבוקר שמעתי מחדרי את מ' (השם המלא שמור במערכת) אב הבית מתווכח עם האחיות על מספר המגבות והפיז'מות. ובאמת כבר מזמן הפסקתי ללבוש פיז'מות, כי או שלא היה במידה שלי, או שנשארו רק פיג'מות ורודות של נשים, או שנתנו לי פיז'מות קרועות. אז התחלתי ללבוש רק בגדים מהבית. וכששמעתי את הויכוח עם מ', יצאתי מחדרי ושטפתי אותו לפני כולם על החיסכון המוגזם בכלי אוכל ושיאכל הוא בשר ללא סכין. עם כ- 15,000 לחודש שמשולמים למוסד עבור כל אחד מהחוסים, אני לא מוכן לקבל את הקמצנות הזאת. ראיתי שהצוות נהנה מכך שהתלוננתי (כי גם הם סובלים ממנו) ואז הוא הבטיח שיהיו סכינים. אבל בארוחת הצהרים לא היו. וכשהזכרתי לאחד מאנשי הצוות את ההבטחה של מ', הוא ירד אליו מהמחלקה וחזר עם חמישה סכינים (למחלקה של כ-40 איש).

 

סכינים לארוחה חלבית כמובן עדיין אין שם. מגעיל לאכול ובמיוחד לשתות מכלי הפלסטיק. ספלי פלסטיק שלפעמים הדיפו ריח בושם של השותה הקודם. אני מאוד רגיש לכך. ומה עם אנשי הצוות, במה הם שותים? כמובן בכלים חד פעמיים. אז אני נאלצתי לשתות בכלים חד פעמיים שהביאו לי מהבית.

 

ובחדר האוכל יש פינת קפה ותה להכנה עצמית. נראה לכם שהייתי מוכן לשתות מאבקת קפה שאנשים הכניסו אליה כפיות רטובות מהפה? כוסות חד פעמיות אין שם, כי באלו משתמשים כאמור אנשי הצוות. אלו הן כביכול עבור המשפחות המבקרות, אבל כאמור מוצאות דרכן לחדרון האוכל של הסגל.

 

אז ככה זה בבית אבות סיעודי (נחשב יחסית) - השפלה וקמצנות משוועת על חשבון החוסים, שמשלמים עליהם במיטב כספי המשפחה או קופת החולים. וכדאי שאב הבית מ' יקח בחשבון שיום אחד עשוי הוא עצמו להגיע למוסד כזה.

 

על האוכל עצמו אספר לכם בכתבה אחרת בקרוב. וכותרת הכתבה (במלל ובצילומים) תהייה "לפעמים הייתי הולך לישון רעב". שווה יהיה לקרוא.

  

נכתב על ידי קנקן התה , 20/12/2013 14:13   בקטגוריות קערת העץ של סבא  
16 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-30/12/2013 09:05
 



לדף הבא
דפים:  

122,072
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , מדע וטכנולוגיה , בריאות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לקנקן התה אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על קנקן התה ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)