לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אל תהיו אדישים,תגידו לא! לאלימות נגד נשים.

גברים,אם הייתם יכולים להפוך את העולם למקום בטוח יותר,למען הנשים שאתם אוהבים,למען כל הנשים בעולם,לא הייתם עושים את זה? קחו אחריות,אל תהיו אדישים,תגידו לא! לאלימות נגד נשים.

כינוי: 

בן: 29




הבלוגים הקבועים שלי
קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 




הוסף מסר

1/2014

מתפרנסים בקושי..


אז לא מזמן הייתי בהפגנה בירושלים מול הבית של ביבי על צדק חברתי,על מחירי הדירות והכל..

פגשתי שם מישהו מהמאהל של ארלוזרוב בת"א. הוא היה חולה באותו יום.. כמה מפתיע.

אחד השירים ששרנו (המפגינים) היה:

"לביבי שלי 3 דירות 3 דירות לביבי שלי לולא היו לו 3 דירות אולי הייתה לי דירה משלי"

זה כל כך נכון.. זוכרים את פרשת המיטה המעופפת?

שלשכת ראש הממשלה דרשה מיטה בחצי מליון שקל לטיסה של 5 שעות?

זה בהחלט נשמע לי לא הגיוני.

גם ההורים שלי כמו רוב המשפחות בארץ,בקושי מצליחים להתפרנס. אני לא מעז בכלל לבקש מהם כסף וגם על המתנת יומולדת רציתי להחזיר להם את הכסף.

ומה שלדעתי צריך לעשות זה לצאת ליותר הפגנות,יותר שביתות. כמובן בצורה לא אלימה ובתיאום עם המשטרה.

שכמו בהפגנה בירושלים,גם הומלסים וגם אלה שגרים במאהל יבואו להפגין,שתהיה יותר תקשורת,יותר אנשים!

צעדת המיליון ראונד 2.

יש כל כך הרבה דברים אחרים שקורים במדינה הזאת וצריכים להפסק. זה מה שאנחנו צריכים להתעסק בו? איפה שנגור? אם נאכל לארוחת ערב לחם עם מרגרינה (מרגרינה טבעונית כמובן) או ברוקולי ואגוזי ברזיל?!

יש המון דברים אחרים! מה עם להט"בופוביה? גזענות? אלימות? מתי נתעסק בדברים החשובים באמת?!

שמישהו יחזיק אותי לפני שתהיה לי התפרצות זעם.

נכתב על ידי , 28/1/2014 18:47  
הקטע משוייך לנושא החם: מתפרנסים בקושי
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



תשובות לשאלון השבועי


יוצא לך לפעמים להגיד "לא הייתי אני בסיטואציה הזאת"? מתי זה קורה?
זה קורה לי לא מעט עם המשפחה שלי.. אני לא מדבר אף פעם בלשון נקבה,אבל עם המשפחה אני גם לא מדבר בלשון זכר,אני פשוט מדבר בלי מגדר.. זה קשה אבל זה אפשרי..

באילו מקומות את מרגישה שאת מגשימה את עצמך במלואך?
אני מרגיש שאני מגשים את עצמי כשאני מצליח לשנות למישהו את צורת החשיבה או את הדעה בקשר לדברים שאני מאמין בהם כמו שיוויון ערך האדם,טבעונות וסוציאליזם..

מה הדברים שגורמים לך להרגיש הכי פחות טוב עם עצמך?
כשאני נשאר אדיש לדברים שקורים סביבי.
כשאני רואה אנשים מתנהגים בצורה הומופובית או גזענית ולא אומר להם על זה כלום.

איזה ציון כללי את נותנת לחיים שלך "מספיק", "כמעט טוב מאוד"?
לא מספיק.
אני לא מספיק מגשים,אין ספק שאני מספיק רוצה אבל אני לא מספיק מצליח ולא מספיק עושה.

מה מגדיר אותך: הגיל שלך? המין שלך? העיסוק שלך? מקום המגורים?
אני לא אוהב לתייג את עצמי, אם השאלה היא מה מעסיק אותי כרגע אז זה המין שלי,העיסוק שלי ומקום המגורים שלי.

יוצא לך להגיד לפעמים "הייתי אדם אחר אז"? מה השתנה?
וואו אני ממש השתנתי בזמן האחרון!
לא מזמן קראתי דברים שכתבתי ממש לפני שהתחלתי את השנת שירות והייתי באמת בן אדם אחר לגמרי אז. וזה היה לפני חצי שנה.

אם את מסתכלת על החברים הטובים שלך, מה לדעתך הם אומרים עלייך?
לפי מה שהבנתי הם בעיקר אומרים שאני אמיץ ושאני עוזר בכל מה שצריך.. הם לא רואים אותי בכלל. הם לא מכירים אותי בכלל.אף אחד מהם בכלל לא יודע עליי את הדברים החשובים באמת. את הדעות האמיתיות שלי. הם יכולים מאוד לאהוב אותי אבל אין להם מושג מי אני בכלל והם חושבים שהם כן מכירים אותי.

דמייני את עצמך בתקופת חיים עתידית - מה היית כותבת על התקופה בה את נמצאת עכשיו?
לא יודע.. הייתי רוצה לחשוב שאני אכתוב "וואו חלמתי שיקרו המון דברים טובים והצבתי לעצמי מטרות ועמדתי בכולן! והכל הצליח! כל הכבוד לי!"
אבל מה שאני באמת חושב שאני אכתוב זה "וואי איזה מפגר הייתי. חלמתי רחוק מידי.. איפה העולם ואיפה החלומות שלי/המטרות שלי?"
כן. אני ממש לא אופטימי כבר. העיקר שפעם השם של הבלוג היה "העיקר האופטימיות"

נכתב על ידי , 28/1/2014 18:57  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



קצת על הסופ"ש שהיה לי בבית..


אז נסעתי לסופ"ש אצל ההורים כי היה לי יומולדת שבוע שעבר וקבענו לחגוג עם המשפחה המורחבת לסבתא שלי,לאמא שלי ולי..


אז הסופ"ש התחיל נחמד,יצאתי עם אבא שלי,חברה שלו והאחים שלי לאכול חומוס לכבוד היומולדת.. כי זה הדבר היחיד שמצאתי שכולנו נוכל לאכול כי אני טבעוני חח.. והיה ממש נחמד,ההורים שלי קנו לי ליומולדת פלאפון נורמאלי אחרי ששנתיים הייתי עם פלאפונים ישנים של אנשים אחרים כי לא היה לי מכשיר..


בקיצור בערב נשארתי קצת עם אחים שלי בבית,בישלנו והכל. שבת בצהריים נסענו למסעדה כל המשפחה המורחבת.. כמובן שלי לא היה ממש מה לאכול שם,שוב כי אני טבעוני..


ובקיצור אכלנו ואז הלכנו לבית של סבא וסבתא שלי למנה אחרונה וסתם לשבת שם.


ואז התחיל העניין של המתנות. בחיים לא הביאו לי מתנות שהם כאילו דברים של בחורות,לא בשמים לא צעיפים לא ארנקים לא כלום. הביאו לי או כסף או ספרים או שמיכת צמר,דברים כאלה..


והשנה לכבוד זה שרוב המשפחה שלי או יודעת עליי או חושדת,כנראה שהם עשו איזה סיכום משפחתי שכולם מביאים לי מתנות שהם דברים של נשים,הביאו לי צעיף לבן עם חוטים ושטויות,הביאו לי ארנק עם פפיון,הביאו לי ספר שנקרא "איפה את,ברנדט?" או משהו כזה,הביאו לי בושם של נשים,האחות המוזרה של סבתא שלי הביאה לי דאודורנט סטיק ליומולדת.. שאלתי אותה בצורה מנומסת מה זה המתנה הזאת והיא הסבירה לי שהיא משווקת את זה ושזה דאודורנט בלי אלכוהול,בלי אלומיניום,בלי אנטיפספירנט,לא נוסה על בעלי חיים ולא כלום והוא גם בלי בושם.


ואז אמרתי לה שחשבתי שזה שהיא מביאה לי דאודורנט ליומולדת זה איזה רמז או משהו והיא אמרה "לא מה פתאום רמז? להפך!!"


להבין מזה שהיא חושבת שאני מריח טוב..? טוב נו.. 


בכל מקרה,היה נוראי,עדיף שלא יביאו מתנות מאשר שיביאו מתנות כאלה,באמת שזה ביאס לי את אתמול,את היום ויש מצב שהבאסה עוד תמשך..


כמובן שאת כל המתנות שקיבלתי הבאתי לאמא שלי אז היא זכתה במתנות של שני ימי הולדת..


ואל תגידו שאני כפויי טובה כי הם עשו את זה בכוונה!


בקיצור אחרי זה יצאתי עם חברה לשבת איפשהו לדבר לאכול וכזה.. היה ממש נחמד,בדרך חזרה כמעט עשיתי תאונה פעמיים..


ואם כבר מדברים על תאונות,גיליתי אתמול בלילה שחבר טוב שלי מאושפז בבית חולים כי הוא עבר בבוקר תאונת דרכים. הוא בסדר אבל עדיין זה הכי מפחיד בארץ.


בכ"מ,שיהיה שבוע טוב!

נכתב על ידי , 26/1/2014 10:17  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



אחריות אישית - אלימות נגד נשים.


אל תהיו אדישים. תגידו לא לאלימות נגד נשים!

הסרטון.

אני ממש מבקש שכולכם תחשבו על מה שאתם עושים ותתחילו גם להתנגד לתופעה הזאת!

הטקסט:
זה הכל כל כך מוכר,
שורות שקריות כתובות על לשונות שננשכות על ידי שתיקה.
צורות מחשבה שלא חיפשנו אלימות בשאלותינו שבהצעותינו.
זה הכל כל כך מוכר.
מה היא לבשה?
האם היא הלכה לבד?
היא לא הייתה צריכה לשתות כל כך הרבה.
היא הייתה צריכה להיות זהירה יותר.
היא לא הייתה צריכה...
היא......
כאילו שזה היה אשמתה.
כאילו שאלימות מגדרית היא לא בעיה גברית.
כאילו גברים אינם יכולים לעזור לעצמם.
כאילו שהאחריות על מעשה של בן אדם אחד לא נופלת על כתפיים של בן אדם אחד.
כאילו שלגברים אין את היכולת לשנות את איך שהם מתנהגים.
אני זוכר איך כנער צעיר למדתי את העובדה: אחת מתוך שלוש.
אחת מתוך שלוש.
זה מגעיל אותי.
איך אנשים שהם כמוני יכולים לעשות את זה?
הם לא יכולים.. אני חשבתי,הם לא יכולים..
הם חייבים להיות מפלצות. מפלצות במסיכות של גברים.
מפלצות במסיכות של גברים, מסדר מחדש את הפנים שלהם עד שלא אוכל לראות יותר את עצמי בתוכם.
מפלצות.
אני זוכר שהלכתי למסיבה במזרח וונקובר וראיתי כיתוב על הז'קט של חבר שלי שאמר:
"הפסיקו את האונס"
המסר כל כך ברור,
פשוט שאי אפשר לחלוק עליו ובכל זאת הוא השאיר טעם רע.
כי הוא שלף אותי מהמקום הבטוח שלי.
כי זה הזכיר לי את המציאות שאיתה כולנו מתמודדים.
והתגובה הראשונית הזאת,התגובה הראשונית שלי הייתה
אני,לבחור לשתוק,וככה לתת אישור לאלימות.
וזה היה מקרה פשוט של תרבות האונס.
אני זוכר בחדר ההלבשה מריע בשמחה כשחבר קבוצה טען שבניצחון אנחנו "אנסנו" את הקבוצה השניה.
או בחדר האוכל כשהבוס שלי סיפר בדיחה סקסיסטית ואני לא אמרתי כלום.
או אתמול כששמתי על עצמי "חולצת שרירים" ללא שרוולים וכיניתי אותה בשם "מכה נשים" (Wife Beater)
התרבות האלימה הזאת נוגעת לכולנו.
על ידי תיוג המבצעים כמפלצות זה נותן לנו רשות לא לנתח את מעשינו שלנו.
גברים!
הורידו את המסיכות שלכם.
גברים!
קחו אחריות.
גברים!
פתחו את הפה שלכם גדול יותר,הראו יותר מאשר השיניים שלכם.
יש עדינות בגרון שלכם שרק מחכה להיות חופשייה.
גברים!
אנחנו אחראיים על הרוב המכריע של האלימות.
גברים!
זו מגיפה.
גברים!
אל תחשבו שזה חייב להיות ככה.
גברים!
אם הייתם יכולים להפוך את העולם לבטוח יותר למען הנשים שאתם אוהבים,למען כל הנשים,
ילדים וגברים, לא הייתם?
גברים,אנו יכולים.
גבר, אנחנו צריכים אותך שתהיה אמיץ לדבר ולהיות יותר מצופה מהצד.
גברים!
הורידו את המסיכות שלכם.
גברים!
בואו נסתכל אחד לשני בעיניים.
גברים!
בואו נדבר.


קרדיט לג'רמי לאבדיי ול 'סרט לבן' קנדה.
נכתב על ידי , 25/1/2014 02:10  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יש לי כמה דברים לספר לכם...


טוב אני לא יודע אם עוד יש מישהו שקורא פה,אבל רציתי קצת לספר על מה שעברתי בזמן האחרון..

מאז שאני בשנת שירות,השתניתי לגמרי.

אני טבעוני,אני נלחם על הזכויות שלי ושל הקהילה הגאה,אני נלחם על שיוויון ערך האדם,אני מגשים את הערכים שלי!

אני חי חיים שיתופיים בחוות הכשרה!

אני מתקדם בצעדי ענק לעבר המשך השינוי שלי!

מצד אחד אני ממש שמח שמצאתי את עצמי קצת יותר בעולם הזה..

מצד שני,אחרי שאני קולט מה קורה מסביבי,את הרוע,הגזענות,האלימות,הבריונות שיש בעולם הזה,אני ממש לא רוצה כבר לחיות בעולם כזה..

כל מה שאני רוצה זה לברוח מפה.

כשבת גרעין שלי אמרה לי שהיא חושבת שחניכים שלה באמת יפעילו עליי אלימות פיזית,הבנתי שהאלימות כל כך קרובה אליי,שאני עצמי מפחד לצאת מהבית!

הבנתי איך אנשים אחרים מרגישים כשיש איום על הקיום שלהם.

הבנתי שאני לא יכול לשבת מהצד ולא לעשות כלום.

שאם לא אני,אז מי כן ילחם על העתיד של הארץ,של העולם שלנו?

אם לא יהיה מי שילחם,מה יהיה פה בעוד כמה שנים?

המצב יכול להיות יותר גרוע מעכשיו? התשובה היא כן.

האם אני אתן לזה לקרות? אני אעשה כל מה שאני יכול כדי לא לתת לזה לקרות.

מה צריך לעשות? להיות פעיל.

ללכת להפגנות,להקים הפגנות,לפרסם דברים באינטרנט ומחוץ לאינטרנט,לחנך ילדים ונוער לשיוויון ערך האדם,לחיות חיים שיתופיים וסוציאליסטיים ובגדול,לחשוב כל הזמן על שינוי. שינוי המציאות שבה אנחנו נמצאים,גיוס של אנשים שמוכנים לדאוג לשינוי הזה ביחד איתי. זה מה שאני רוצה!

 

You may say i'm a dreamer but i'm not the only one..

 

נכתב על ידי , 25/1/2014 01:39  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 





1,052
הבלוג משוייך לקטגוריות: גאווה , תנועות נוער , התנדבות ומעורבות חברתית
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות למגשים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על מגשים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)