לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני נגד. ככה. הבלוג של זיו בנענע10


יש עמוד אודות :)

כינוי:  colaholic

בן: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2012    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

5/2012

מתכון לבלינצ'ס גבינה מתוק לשבועות. כמה רעיונות נוספים


בלינצ'ס תמיד היו משהו מיוחד אצל אמא שלי. כשהייתה נוחתת עליה הרוח, היו מרוויחים ובגדול. ערימה של עלי בלינצ'ס היו נחים על צלחת במטבח, מכוסים במגבת. תריסר היו נעלמים בעודם עירומים ללא מלית....


הפינוק היה בלינצ'ס מטוגן במלית של כבד קצוץ ופירה, ברוטב פטריות. פינוק. אבא שלי תמיד בקש בלינצ'ס עם גבינה מתוקה. עד היום הוא מבקש, ורק אם מגיע לו אני חושב שהוא מקבל. דורש בדיקה. בכל אופן פעם בהיותי נער צעיר, נסענו באחת השבתות עם חברים לטייל בדיזינגוף, אני חושב. הייתה רשת של בלינצ'סים וישבנו לאכול שם. אני לא זוכר מה אכלתי, אבל אני זוכר היטב את זוג הבלינצ'סים המוקרמים שהגיעו בצלחת רותחת, אך יצאה מהתנור. פעם ראשונה שראיתי מול העיניים את המושג מוקרם.


אז לשבועות, ולמען ההיסטוריה של אבא שלי, שחייב צימוקים אחרת זה לא בלינצ'ס, ואמא שלי מעדכנת ומוסיפה כי הגבינה חייבת להיות טוב טעם (כן, האחת, של פעם, שהייתה עטופה בנייר, ויש לי עליה שלל סיפורים). הנה בלינצ'סים במלית גבינה מתוקה ועוד כמה רעיונות:


נרוץ לקניות: החומרים


לתריסר בלינצ`סים:

  • 2 ביצים טרופות
  • 1 כוס קמח רגיל 
  • 1 כף סוכר
  • 1 כוס חלב
  • 1 שקית סוכר וניל
  • ¼ כוס שמן (לא זית)
  • קורט מלח
  • אופציה חלופית: תערובת מוכנה של אוסם למשל או מימון או שתמליצו אתם מניסיונכם. 

למלית גבינה:

  • 500 גר' גבינה לבנה 9% או גבינת טוב טעם
  • ½ כוס סוכר
  • 1 כפית תמצית וניל
  • 1 כפית מחוקה קינמון
  • 100 גר' צימוקים שחורים
  • 2 כפות גרידת לימון (או תפוז)

אופציות למלית:

  • 150 גר' חלבה שוקולד או וניל
  • 2 כפות קונפיטורת משמש
  • ½ כוס פירות יער קפואים
  • 1 כוס תפוח עץ חתוך לקוביות קטנות, מטוגנים בחמאה

נפשיל שרוולים:

בלינצ'ס: נערבב הכל במטרפה ידנית לתערובת חלקה. ניתן לתערובת לנוח עשר דקות, ונכין את העלים. כפית חמאה או שמן או מרגרינה על מחבת חם, חצי מצקת של תערובת. בתנועה מעגלית נשטח יפה על המחבת. כאשר הצבע הפנימי משתנה והבועות מפסיקות להופיע, העלה מוכן לצד ב'. נהפוך אותו לעשר שניות ונוציא. לא חובה להפוך. אחרי שני העלים הראשונים כבר תדעו איך.

המלית: נערבב הכל יחד ונמלא חצי עלה בלינצ'ס בגובה של עד ס"מ. נגלגל ונשים בצד. אפשר לקפל קצוות כמו עטיפה או כמו עלי גפן. מצאתי שרטוט יפה של משתתפת יקרה בפורום אוכל Yנט. תראו גם בלינק הזה, תמונות והסברים יפים.

בלינצ'ס מבון אפטיט
הסברים בתמונות. תודה לגברת קישוט מפורום אוכל Yנט
תמונה לשרטוט, מהבלוג של טל'ס קוקינג


את הבלינצ'ס המוכנים, נטגן בשמן מכל הצדדים או שנאפה בתנור חם מאוד, 220, כחמש דק'. בהגשה נבזוק מעל אבקת סוכר, רוטב שוקולד לבן או מריר, פירות יער, קקאו, מה שבא לכם.

לגבי האופציות: נערבב עם המלית.

לגבי תמונות: אחרי שהתבאסתי נורא מכל התמונות המוצלחות של בלוגים אחרים, בלוגרים ובלוגריות בעיקר, הבנתי שאין לי את היכולת לצלם כהלכה. אני אנסה הערב, אבל בינתיים תהנו מזה.

בלינצ'ס מתפוז :) לינק בתמונה

חזרה לעמוד הראשי בבלוג ומשם לעמוד המתכונים


****

אהבתם? נראה טעים? תנו לחברים להינות, שתפו בפייסבוק

נכתב על ידי colaholic , 25/5/2012 13:18   בקטגוריות מתכונים  
הקטע משוייך לנושא החם: חג השבועות
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של photography adict ב-26/5/2012 12:17




9,934
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אקטואליה ופוליטיקה , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לcolaholic אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על colaholic ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)