לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני נגד. ככה. הבלוג של זיו בנענע10


יש עמוד אודות :)

כינוי:  colaholic

בן: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2012    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

6/2012

מתכון לרוטב בולונז פלילי Ragu bolognese



רציתי לכתוב אלוהי במקום פלילי, אבל זה אתם תגידו (אם תזכרו לחזור ולדווח). בינתיים יש תשבוחות גדולות מהטועמים, בעיקר האחת, שלוקחת לעבודה. העבודה בינונית והבישול ארוך. זה סודו העמוק של הבולונז, Ragù Bolognese, זמן הבישול. זה לא איטלקי בסיסי של בשר מטוגן, מעט רסק עגבניות, תבלינים והופה מוכן. הפעם זה מושקע עם שדרוג שלמדתי ממישהי יקרה שהלכה לעולמה.
 
לגבי היין, אני יודע שבמתכון האיטלקי האותנטי צריך יין לבן, אבל בשר אדום לא הולך טוב עם יין לבן בישראל, ובמתכונים האותנטיים בכלל צריך להוסיף גם בשר חזיר טחון.
 
יאללה לעבודה. נתחיל בקניות:
  • ½ קילו בשר בקר טחון טרי – רק טרי, כל קומבינציה אחרת תייצר לכם נוזלים מיותרים וריח לא ממש נעים (לי לא נעים)
  • 1 בצל גדול קצוץ קטן
  • 2 גזרים בינוניים וגבעול של 10 ס"מ סלרי קצוצים לקוביות קטנות (Brunoise)
  • 1 רסק עגבניות קטן
  • 1 קופסא עגבניות מרוסקות ללא תוספות וטעמים (300 גר' בערך)
  • 1 כפית בזיליקום יבש, טרי עדיף (10 עלים קצוצים)
  • 2 כפות בלסמי
  • ½ כוס יין אדום (אפשר שליש)
  • 3 כפות מייפל טבעי 100% טהור (פעם אחת תשקיעו ותקנו, שווה שווה שווה) – זה השדרוג למי שתהה
  • מלח
  • שמן זית
ההכנה:
נשקף את הבצל בשמן זית, בערך 4 כפות. נוסיף את כל הבשר, ועל אש בינונית מינוס, נטגן קלות בעזרת כף מעץ, את הבשר, עד שכולו יעשה פירורים ולמעשה יחליף צבע. נוסיף את רסק העגבניות (שימרו את הקופסה הריקה), ונערבב היטב.


נוסיף את הגזר והסלרי, נערבב לעוד 3-4 דק' ונוסיף את העגבניות המרוסקות ועוד מים בנפח קופסת רסק העגבניות ששמרנו מקודם. אחרי 4-5 דקות נוסיף את הבלסמי, נערבב ואחרי 2-3 דק' נוספות את היין והמייפל. 5 דק' אחרונות ונוסיף את המלח והבזיליקום.
 
נכסה ונבשל על אש קטנה לשלוש שעות. שלוש שעות. שלוש. כל 20-30 דק' תערבבו שלא יידבק לסיר ויישרף. אם נגמרו הנוזלים מהר מדי, תוסיפו מים בחצי נפח של קופסת רסק העגבניות. בשביל תוצאות צריך לעבוד. אל תתעצלו.
 
באחריות זה המתכון האחרון שתחפשו (צניעות יתר), או שאני מגיע לבשל אצלכם במטבח.
 
נגיש עם פסטה שמיועדת להכיל רוטב עשיר ולא חלק, או ספגטי, אם כי אני לא אוהב ספגטי בבולונז שלי. Cellentani זו המועדפת עלי. 

ככה אני אוהב, בדיוק עם הפסטה הנכונה, סלנטאני, תודה לגוגל
 
* ירקות חתוכים מכאן
* תמונה של קערת בולונז מכאן
 
*****
טעים לכם? תכינו למשפחה ובחרים ואז תספרו להם בפייסבוק (קליק אחד לשיתוף)
נכתב על ידי colaholic , 1/6/2012 08:29   בקטגוריות מתכונים  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




9,934
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אקטואליה ופוליטיקה , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לcolaholic אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על colaholic ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)