לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני נגד. ככה. הבלוג של זיו בנענע10


יש עמוד אודות :)

כינוי:  colaholic

בן: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יולי 2012    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031    

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

7/2012

אבא, זה לא פייר שרק אנחנו משרתים בצבא!




היה משהו מלא פאתוס עצבני בנאום הזה, אבל מהלב
 
בשעה עשרה לשבע בערב נכנסו הבכור ואני, לרכב ונסענו לתל אביב. חניתי לא הרחק מההפגנה עם יציאה מהירה לקפלן בשביל הדרך חזרה. "אבא, למה אנחנו מפגינים היום?", הוא שואל. הסברתי. השיחה הייתה ארוכה, והשאלות היו רבות. זה לא צודק, ולא בסדר, למה רק אנחנו נותנים ולמה אנחנו לא מקבלים, למה הם לא מתגייסים ואם אני לא רוצה להתגייס? שאלות של בן עשר וחצי.
 
"אנחנו מפגינים היום כמו בשנה שעברה?". מה הכוונה, שאנחנו צועדים עם כולם? שאלתי. "לא, ההפגנה היום זה לא נגד ביבי כמו בשנה שעברה?". עניתי שכן, זה לגמרי נגד ביבי, הוא האחראי ומי שאחראי צריך להחליט לטובת כולם. הוא לא מחליט. "זה כמו שאני הייתי בועד הכיתה והחלטתי איזה מסיבה נעשה". נכוון, אותו הדבר, מי שאחראי צריך להחליט. ומה היה קורה אם לא היית מחליט בוועד? אני מקשה. "לא יודע, למה שאני לא אחליט? אני בוועד, אני צריך להחליט".
 
אחרי תדלוק בנקניקיה משובחת ופיתה צמחונית וגאונית לעילא במזנון, הגענו לרחבת מוזיאון תל אביב. הרחבה די קטנה לאלפי אנשים. חצי שעה לפני תחילת האירוע הנוכחות הבולטת העיקרית הייתה של יאיר לפיד ומפלגתו. החליטו לקחת בעלות על גיוס שווה לכולם ובאו כמו פוליטיקאים משופשפים לפני בחירות. התמקמו בצד הרחבה וחילקו סטיקרים, דגלים, שלטים גדולים וחולצות לבנות. הרבה לבשו את החולצה על זו שהביאו מהבית. בעיקרון אני בעד פוליטיקאים שמשתלבים בהפגנות נגד השלטון באופן אקטיבי, מגיעים מסודרים ומאורגנים, כי הפגנה נגד שילטון חייבת להיות פוליטית עם אלטרנטיבה ברורה, אחרת השלטון יקים ועדה ויצפצף על החלטותיה. היה חוסר באלטרנטיבה לשלטון, ושלי פספסה הזדמנות אדירה לעבודת שטח. רוצה או לא, זה חלק ממשחק הבחירות, אין מקום לנייס גאי (גירל). יאיר לפיד הוא כנראה היחיד שמבין את הפוליטיקה הזו, נכון לעכשיו.
 
לא לקחנו חולצות וכשנשאלתי למה לא, אמרתי שאני לא תומך בתוכנית שדוחה את התוכנית שלה בחמש שנים כי זו בריחה מהמציאות וחוסר החלטה. יש לנו כזה כבר בראשות הממשלה. לא צריך להחליף סוס צולע בסוס פיסח. לא הייתה אהדה גדולה לתשובה שלי. צילמתי את האנשים. בשמונה בערב, הנוכחות הייתה דלה למדי. חצי שעה מאוחר יותר לא היה מקום פנוי וזה עוד לפני שהגיעו מהצעדה.



 
מכל הגילאים באו להפגין. לא ידביקו להפגנה הזו כינויי גנאי
 
דיכטר נאם היטב, בשקט, בעוצמה, בהפניית אצבע ישירה לאחריותו וכישלונו של נתניהו, כי ככה צריך להפגין. בשירת התקווה של דייוויד ברוזה הלכנו. לא נשארתי לקופצים מטעם כמו איציק שמולי הבלתי נלאה והמיותר שמחפש מחאה חדשה שתחזיר אותו לעניינים או את אשכנזי שבא להגיד שלום רק בשביל לעצבן את אהוד ברק. בלטו בהיעדרם חובשי הכיפות הסרוגות, וזה לגמרי מתקשר לחלק הבא של הפוסט.



 
לפני ותוך כדי. אפילו שוטרת משועממת על גג בניין. היו הרבה סמויים בקהל
 
השאלה שרצה בוויכוחים רבים במרחב הווירטואלי היא בין האני בעד ההפגנה לבין האני לא מגיע להפגין. כן למחאה אחת של צדק חברתי או שלוש מחאות שונות. אני אספר לכם למה הגעתי להפגין, ועם הבכור. שיוויון לכולם, זהו. זה כל כך קטן וכל כך פשוט. גיוס שווה, נטל שווה לכל, זה הלב הפועם של צדק חברתי, וחבל לי שלא רואים את זה בצורה שקופה. השיוויון הזה מגלם בתוכו עולם ומלואו של עוולות חברתיות, חוסר צדק משווע בחלוקת משאבים, חוקי דת בכפייה, עושק של כספי מדינה, קידוש בטלה ובטלנות, תחושת רדיפה פוליטית לצרכי בהלת הקלפי, ובעיקר כוח.
הרבה מאוד כוח, שאם ייאבד ואם ייעלם אזי תתרגש לנו מהפיכה אמיתית על ראשי החרדים, והם מפחדים מאוד מהמהפכה, מאובדן הכוח. לו היה אלוהים מופיע בעצמו מולם, וזועם מתמיד, הם בוודאי היו אומרים לו שירגיע עם קולה בלטרון בשלוש לפנות בוקר, כי הפחד מאובדן השררה והמשרה בכנסת גרוע שבעים פעמים מחרון אפו. קטן עליהם אלוהים. מאוד קטן.
 
למה ההפגנה? אמרו הצועקים והשקטים למיקרופון כמעט את כל מה שצריך. נמאס לנו. נקודה. אנחנו רוצים שיוויון. נקודה. כל כך פשוט. אפילו לא מסרים. אמת טהורה וצרופה. אף אחד לא רוצה לראות גדודי חרדים נגררים בעל כורכם לצבא למרות שהחילונים נגררים בעל כורכם לגיוס, אבל רע מכך לא רוצים לראות חטיבות של חרדים בורחים מהבקו"ם, ומקבלים כסף מהמדינה. לא מגיע להם. פשוט לא מגיע. שיוויון אומר כי ניתן לצה"ל להחליט את מי לגייס ואת מי לא לגייס. שיוויון בהחלטה של הצבא. ולאחר ההחלטה של הצבא או השירות הלאומי, בגיל חי שנים, שמונה עשרה, 18, שיכו ללמוד אלו שלא מגויסים, שילכו לעבוד, שיעשו מה שהם רוצים, אבל רק אחרי שקיבלו פטור בזכות שתהיה שמורה גם לי לקבל את הפטור הזה.



 
כל מיני שלטים וסיסמאות. חלקם די מוזרים...
 
השיוויון בגיוס מתבטא גם בנטל הכלכלי על הצבא, אולי אפשר יהיה לקצץ את גודל הצבא, או את כמות ימי המילואים שכל אחד עושה בשנה. גם היום באברך שמתגייס בגיל 23 עם משפחה וילדים הוא ללא תועלת לצבא, רק עלות של אלפי שקלים תמיכה בחודש. השיוויון מתבטא אל מול החרדי שהולך לכולל ומקבל מאות עד אלפי שקלים דמי מחייה חודשיים, ודירות מסובסדות בערים ושכונות ייעודיות, בהנחות מפליגות ושאר תופינים ומגדנים סקטוריאליים, שנסחטים מהממשלה.
כל אלו מגיעים גם לחיילים ועוד יותר מכך לסטודנטים, ובעיקר למילואימניקים מגיע יותר, הרבה יותר. מי שתורם מגיע לו יותר, והיותר הזה לא מגיע היום למי שתורם. הוא מגיע לאלו שתורמים לפי קידוש אמונתם והיא בלבד. זה השיוויון שיצאנו להפגין עבורו, והכל מתחיל בגיוס שווה.
 
כאן חיה ובועטת מפלצת הכוח הפוליטית חרדית. הם מפחדים מגיוס, ולא על נפשם של הצעירים שואלי ייהרגו בהגנה על המדינה, שכן אלוהים כבר קרא בעבר הכתוב שלנו לבני ישראל להילחם עבורו (כבר לא לומדים תורה בכוללים), אלא הם מפחדים על קיומם הפוליטי תאב הכוח והשררה, אדוני הכספים ושליטי מִפְעָלוֹת הכשרות למהדרין, כי נפשם של הצעירים שלהם תפתח לאפשרות שיש דרך אחרת לקיים חיים באמונה דתית, עם עול פרנסה ושירות שווה, ואולי יראו כי החילונים לא קמים בבוקר ורואים אדם מת. אולי הם יבינו שיש עוד דרכים להאמין באלוהים ולהישאר יהודים. הם מפחדים שציבור האברך הצעיר ילמד שהם יכולים לחשוב בעצמם, להאמין ולקיים את המצוות בדרכם, בלי הבורות הנכפית עליהם כדרך חיים. אולי הם יחזרו לדרך התורה והיהדות כפי שהייתה ולא דרך האדמו"רים, הרבנים, החצרות וההלכה של היום.



 
מצד ימין תומכי לפיד, מצד שמאל, מתנגד להפגנה (תחושה של מפגין בתשלום)
 
ולמה לא היו חובשי כיפות? התירוץ הרשמי כי זו מחאה של שמאלנים, צדק חברתי וכו', הקרן החדשה לישראל ושאר קללות כי הם הרי ימניים, אותנטיים, ישראל השלמה, ציונים, כי אין ציונים אחרים. אל תאמינו! היום חובשי הכיפות מגיעים מישיבות ההסדר, הם נהנים מצבא לוקסוס, מס שפתיים מיותר ויקר להחריד של סרוגים עבור גיוס של שנה וארבעה חודשים. גם הם מפחדים שמישהו יתעורר ויכניס אותם למערבולת השיוויון בנטל, אולי חלילה וחס עוד יבטל את הנטל הכלכלי והצבאי הזה של ישיבות ההסדר, מה שנקרא Let Sleeping dogs lie.
 
עשרות אלפי אנשים גדשו את המקום ואת שדרות שאול המלך (אירוני משהו). אי אפשר להגיד שאמש היה כישלון. אולי אני נאיבי שמשהו ישתנה כאן בתקופת שלטונו של חלקיקי הביבי האלוהי וש"ס. כנראה שגם ממשלה אחרת דומה לזו שעכשיו לא תשנה הרבה בבחירות הבאות. עדיין עדיף להפגין ולהיות נאיבי מאשר להגיד לא ייצא כלום, אני נשאר בבית.
*****
אתם בעד או נגד מחאה? תשאירו תגובות!!!
נכתב על ידי colaholic , 8/7/2012 15:27   בקטגוריות אקטואליה, צבא, העולם שלי  
הקטע משוייך לנושא החם: החוק לשוויון בנטל-או חרדים לצבא או לא?
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של colaholic ב-10/7/2012 11:34




9,934
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אקטואליה ופוליטיקה , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לcolaholic אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על colaholic ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)