לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני נגד. ככה. הבלוג של זיו בנענע10


יש עמוד אודות :)

כינוי:  colaholic

בן: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
3031     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

3/2014

משנכנס אדר...פורים מגיע :) ומתכון לאוזני המן מחופשים


פורים זה החג שלי. נולדתי כמה ימים ממש לאחר החג, יח באדר תשל"ב. אחרי אחת עשרה שנים בדיוק, בחג פורים, טו אדר, נפטרה סבתי דבורה (דוֹבֵּה),ערב יום הולדתי.


יג שנים מאוחר יותר גם סבתי השנייה, יפה, נפטרה ערב חג פורים, יב אדר. חג מהול בשמחה ועצב. לכשהיינו ילדים, אני הייתי, אצלכם אני רק משער, אמא שלי הייתה נכנסת להכנת תחפושות חודשיים לפני החג. כל שנה וההמצאות שלה. לא קנינו תחפושת מעולם. זה נגמר איפשהו בתחילת החטיבה, ואני באמת לא יודע למה. מאוד אהבתי להתחפש.


את התחפושת הראשונה שלי כשהייתי בן שנה, סבתי דבורה תפרה מבד סאטן, מבריק, צהוב וכחול לליצן עם מצנפת וכדור פעמון קטן בקצה. אמא שלי שמרה את התחפושת הזו למעלה בארון שאסור לפתוח, כי זה המחסן שלה לכל מה שהיא שומרת. כשהיורש חגג שנה, הוא התחפש בתחפושת הזו.

לומר שהיה "מרגש" זה אנדרסטייטמנט צנוע מדי. רטוב מדמעות. ברבות השנים התחפשתי כמו כולם לילד פרה (קאובוי), שוטר, חייל, כושי (מהשבטים באפריקה כשעוד לא היה מושג פוליטיקלי קורקט), עם שמלת רפייה צבעונית. והיו עוד שלל תחפושות. הכל עבודת יד. התחפושות עברו במשפחה עם השנים ונגוזו. אני די מקנא בהורים של היום, בני גילי, שיש להם את הכישרון והיכולת לשבת עם הילדים ולתכנן תחפושות חדשות ומעניינות, לקנות חומרים וממש לייצר משהו חדש שאין לאף ילד אחר, כזה שלא נקנה כחליפה שלמה של תחפושות שושי זוהר. חלק מהתמימות של פעם שחסרה לי היום. יותר מדי פלסטיק בחג הזה. גם אוזני המן מפלסטיק זול או זהב יקר.


אני זוכר פעם אחת מיוחדת, שבה סבא שלי חיכה לי אצלינו בבית, בחג, ולקח אותי אחרי בית הספר, בעודי מחופש, לחגוג איתו ועם סבתי. כל שנה הייתי חוגג את החגים והשבתות בבית הכנסת בכפר אברהם בפתח תקווה. הייתי נפגש שם עם בני דודי, וככה היינו מעבירים את הזמן. בבית הכנסת הזה, שהיום יש בו בריכת תשליך שסבא שלי בנה לזכר סבתי, היה חלון צדדי צמוד למטבחון הקטן, שהכינו בו את התקריבים של שבתות חתן או בר מצווה, מולו עמדנו בתור וקיבלנו שקית ממתקים של יומולדת, כזו לבנה עם שרוך מעל. החג הזה תמיד היה קפצונים, וטילים עם פיקות, ורעשנים בקריאות המן במגילה. חג מיוחד.


תמיד ירד גשם בפורים ותמיד יירד גשם בפורים. גם השנה ירד גשם :)


אזני המן. הנה כמה מתכונים קלילים וטיפים לעיצובים. ושנייה לפני, יש גועל של אזני המן מפלסטיק בסופר, ומצד שני יש במאה ש"ח לקילו ברולדין. כאילו, מה לעזאזל עובר עליכם?! זה רק אזני המן. תכינו לבד בבית. אין מצב שלא תצליחו. אני מעדיף תמיד פרג על פני שוקולד, חלבה, תמרים וכל מיני אחרים. פרג זה מושלם ואם אתם טובים אלי אז פרג עם צימוקים זה מושלם פלוס.


הנה מתכון לאוזני המן: (לעוד מתכונים)


בצק פריך לאוזני המן חלבי

  • ½1 חבילת קמח תופח
  • ½ כוס סוכר
  • לבן (או שמנת רגילה)
  • 200 חמאה רכה
  • ביצה
  • מעט תמצית וניל ורום.

כך נכין:

נערבב הכל יחד ונוסיף קמח במידת הצורך.

אופציה ראשונה: נרדד ונפתח לעלה הבצק במערוך, נקרוץ עיגולים בעזרת כוס

אופציה שנייה: נכין גליל עבה דומה לנקניק ופרוס ממנו עיגולים.

נמשיך: נשים כפית פרג או ממרח תמרים\שוקולד\חלבה\אגוזים במרכז כל עיגול בצקלסגור בצורת אוזן המן ולאפות בתבנית משומנת בחום 180 מעלות, עד שיזהיב.


מלית פרג חביבתי:

  • 100 גרם פרג טחון טרי
  • ½ כוס חלב
  • ¼ חבילת מרגרינה
  • ¾ כוס סוכר
  • כפות דבש
  • 2 כפות צימוקים
  • 1 ביצה
  • כפית גרידת תפוז
  • כפית תמצית רום

נבשל על אש קטנה להוריד מהאש ונוסיף את השאר. לערבב ולקרר.


הנה אוזני המן מחופשים משנים שעברו. השנה אנחנו במעבר דירה ממש עכשיו והכל ארוז. ככה נכין: נעשה שתי מנות בצק פריך ולאחת נוסיף כף גדושה של קקאו איכותי. נקבל בצק לבן ובצק חום כהה. מחלק כל מנ לשליש ושני שליש, סה"כ ארבע מנות, שניים של שני שליש ושניים של שליש. את שני השליש נגלגל ונקניק בעובי בינוני ואת השליש נפרוס לרוחב שיכסה את הגליג בשלמותו. נהדק, ונקרר במקרר כמה שעות. נוציא ונפרוס. נקבל עיגולים של חום במרכז ולבן מבחוץ ועיגולים הפוכים.


אפשר לעשות כך גם אוזני המן משובצים. ניקח את שתי המנות הצבעוניות (עם צבע מאכל תקבלו שלל צבעים אחרים לאוזני המן), נחתוך מהם פסים ארוכים בעובי של 1*1*1 ס"מ (כמו שעושים ציפס), נכים 16 כאלו (שמונה מכל צבע), ונסדר תבע ליד צבע אחר כארבעה בשורה אחת. אפשר להין 25 כאלו ואז נסדר חמישה בשורה. נקבל ריבוע 4*4 או 5*5. (להדק היטב). את ארבעת הקצוות נחתוך בזווית של 45 מעלות כך שהריבוע ייראה קצת משוייף, כאילו והרצועות של הפינות הן למעשה משולשים. נגלגל מעט ליצור תחושת עיגול כמו לנקניק. אפשר לעטוף עם שאריות בצק ואז לגלגל. נכין כמו מקודם.


בהצלחה ופורים שמח !!!

אוזני המן באפייה
מוכנים להגשה

 

נכתב על ידי colaholic , 16/3/2014 10:49   בקטגוריות מתכונים, אוכל, העולם שלי  
הקטע משוייך לנושא החם: פורים
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




9,934
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אקטואליה ופוליטיקה , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לcolaholic אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על colaholic ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)