לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

אני נגד. ככה. הבלוג של זיו בנענע10


יש עמוד אודות :)

כינוי:  colaholic

בן: 52



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2014    >>
אבגדהוש
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

איזה מצחיק שכל זה קורה רק בישראל


 

כל הכיף בקק
כל הכיף בקק"ל. כסף. כסף, כסף!!!!!!

אבוי! גוואעלד! שוד ושבר!, יהודים, הזדעקו נא, כי אירופה היא אנטישמית! קיצונית יימח שמם. ראיתם כמה קיצוניים יש שם? כמה כוח נתנו שם למפלגות הימין שלהן ששונאות זרים ורוצות לאומניות פנימית על טהרת אזרחיה ההיסטוריים? צרפת לצורפתים! בלגיה לוופל! אנגליה סייב דה קווין! והם בכלל שונאים מוסלמים, מאוד שונאים אותם. זה בכלל לא נגד יהודים, אם כי נדמה שאנחנו נדחפים לכל חגיגה. יותר מדי טורקים, ואלבנים, ומרוקאים, וטוניסאים, ולובים, ושאר צרפוקאים, ובכלל ערבים! כן, כן, ערבים מוסלמים אדוקים באירופה, אילו עם הזקן של החמאס! הרוצחים! עושי הפיגועים. את אלו הימין האירופאי שונא, וזה גם נחשב לאנטישמיות מובהקת.


ואצלנו האירוע הזה עבר באוושה חרישית, באופן יחסי להתלהמות היומית הרגילה של הכנסת ומטורפיה. למה? או, זה קל ומצחיק, סופר מצחיק. כי רק אצלנו בישראל, הימין הקיצוני כבר עלה ליגה, ושולט במדינה. גם הממשלה שלנו שונאת ערבים באשר הם ערבים סלש מוסלמים. אנחנו האור לגויים שילמדו ויראו איך מתנהגת מדינה דמוקרטית מתקדמת שבוחרת לה ימין קיצוני למשילות, ומעבירה חוקי גזע טהורים. ככה שולטים, אירופאים טיפשים. תראו ותלמדו. יאללה ליברמן, יאללה בנט. תצחקו.


קרן קיימת לישראל (ואני בכוונה כותב את השם המופרש במלואו ולא קק"ל, כדי שח"כ איוולת שקד לא תאשים חלילה את הקרן החדשה לישראל במעשיה של קק"ל), שבאופן משילותי מוזר אמורה להיות תחת אחריותו של שר השיכון והבינוי לשטחים, אורי אריאל, פועלת קשות למען הוצאתה אל מחוץ לכל חוק נורמטיבי של ביקורת ממשלתית חיצונית. למה? כי למי יש אינטרס חשוב יותר מלהסתיר את פעילותה של קק"ל מאשר חבריה העשירים והבונים של ממשלת ישראל? סיינט רביב דרוקר מספר כי מאות אלפי שקלים הועברו לעמותה של הבת של אורי אריאל, זה עם הכיפה, הטהור, עשרת הדיברות וכו', מהבית היהודי, שמעביר מיליארדי שקלים לשטחים, הוא-הוא מעביר את הכסף לבת שלו. איזה מצחיק שזה בישראל, גלוי, פתוח, ואין משטרה, ואין מערכת משפט, והשר מכובד על כיסא עור הצבי, ועוד יקבל קידום.

 

בוגד בסודות המדינה עם דגל ישראל וכיפה. חבר של ביבי.
בוגד בסודות המדינה עם דגל ישראל וכיפה. חבר של ביבי.

גבירותיי ורבותיי! קבלו בבקשה במחיאות כפיים רועשות, בצהלולים רמים, בתופים ובמחולות, בזיקוקין של פתיחת האולימפיאדה, קבלו את כבוד יו"ר וועדת החוץ והביטחון החדש של מדינת ישראל, הח"כ, הבכיר, מר זאב אלקין, ירום הודו, המדליף הפרטי של סודות המדינה לחבריו בהתנחלויות!!(מירי, עכשיו צועקים כפיים!!). אז אני אגיד לכם את מה שהתקשורת המאתרגת לא תגיד לכם: אלקין הוא בוגד. ב-ו-ג-ד! מי שקיבל לידיו סודות מדינה והחליט למכור אותם לחברים שלו בהתנחלויות ובתמורה לקבל עוד ידיים מצביעות, הוא בוגד. וגם אם לא עשה את זה עבור קולות בקלפי הפנימית של הליכוד או הארצית, הוא עדיין בוגד (!). אלו הסודות של המדינה, לא של אלקין. מסרת סודות? בגדת. נקודה.


הוא לא מונה להיות האחראי לרמת הסיווג של הסודות, ולהחליט על דעת עצמו מה סוד ומה לא. אבל אלקין היום יו"ר הוועדה הכי סודית בכנסת, עם תת ווועדה לעניינים סודיים של המוסד, והשב"כ ושאר דברים מגניבים כאלו, עם שומרי סוד חתומים, ואנשים רמי דרג, וכבדי ראש. איך נדע שאלקין לא ימכור עוד סודות לחברים שלו בהתנחלויות רק כי יש לו אג'נדה פוליטית אחרת? מי יבטיח לנו שהוא לא ימכור סודות לאויבים שלנו בשביל למנוע מהלכים שנוגדים את האג'נדה הפרטית-ימנית-פאשיסטית שלו? ביבי המדליפן הכרוני, שסידר לו את הג'וב, הוא יבטיח? אלקין הוא היו"ר של הסודות, ורק בישראל הבוגד מרחיק מהוועדה את מפקד סיירת מטכ"ל, גיבור ישראלי, שסיפר נתונים שאינם סודיים - רק נסתרים פוליטית.רק בישראל ביבי אומר שניתן לבטוח בבוגד שישמור על סודות המדינה איתם הוא בגד מלכתחילה. פעם בוגד, תמיד בוגד.


רק בישראל יש צבא שיש לו מדינה עם תקציב פתוח, חזירות אין קץ, מפקדות עצומות ומיותרות, שמבקש עוד מיליארדים כל רבעון, ורק בישראל של שנת 2014, עם התקציב הכי גדול אי פעם, במכפלות של התקציבים שהיו לו בשנים הקודמות, הצבא יוצא לשביתה כי נגמר לו הכסף. ורק בישראל הצבא יחד עם שר הביטחון משקר בדיווחים שלו ובדרישות שלו, ואין בן גוריון יותר. אין מפקד, אין ממשלה, אין ראש ממשלה, אין פיקוד ואין מנהיגות. רק בישראל אף אחד לא יודע איפה הכסף של הצבא. ורק בישראל אף אחד לא ישאל אולי שר הביטחון, בוגי "נחשים" יעלון, לא מתאים לתפקיד שר הביטחון?


ורק בישראל, יש לנו שר אוצר תלמיד מצטיין של זנון, אל וולקני משנות השישים המאוחרות של המאה ה-25, שהתחייב לא להעלות מיסים למעמד הביניים, ומאז שנכנס לתפקידו, הוא רק מעלה מיסים למעמד הביניים. והנה שני הרעיונות האחרונים מבית היוצר של לפיד: אל תשתמשו במזומן, יש כרטיסי דביט וכרטיסי אשראי, או העברות בנקאיות, או צ'קים. על מזומן אתם לא משלמים עמלה, וכן משלמים להעברות של הבנקים ולכרטיסי האשראי של הבנקים ולכרטיסי הדביט של הבנקים. ויש את האין מע"מ על דירה ראשונה מקבלן. אז עכשיו כל המחירים יעלו אוטומטית למינימום של מיליון שש מאות, ואז הקבלן ירוויח יותר בזיכוי המע"מ שלו, כי אם יש זוג שיכול לשלם מיליון ארבע מאות, למה שלא ישלם מיליון שש מאות לפני הנחת מע"מ? ואם יש לקבלנים דירות של מיליון שבע מאות או שמונה מאות, למה שלא יורידו את המחירים למיליון שש מאות, ואת ההפרש יסגרו בשחור עם הקונים שיהיו מהחזר מע"מ? רק בישראל יש לנו שר אוצר פרזנטור של בנק וקריין טלפרומטרים של מהדורת חדשות. רוצה להילחם ביוקר המחיה ומעלה בעצמו את יוקר המחיה, בלי השמנת המתוקה כמובן.


רק בישראל יש שרה בשם ציפי לבני. זה לא מצחיק.

 

*****

רק בישראל קוראים את הבלוג הקטן הזה מאות אנשים ביום ולא משתפים. כאילו מה?

נכתב על ידי colaholic , 29/5/2014 16:50   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



" יותר חשוב לשנות מבפנים" – משפט הלוזרים הנצחי של הפוליטיקה שלנו


הסיפור "הנורא" של שלושת החוקים הכבדים שיעברו השבוע, אינו בקואליציה, כי שם אין אמון, מעולם לא היה וכרגיל לעולם לא יהיה. אז הם חתמו על מסמך הבנות פנימי, פאקינג בולשיט אפילו פוליטי נורמטיבי. אופוזיציה צורחת לחינם במקום לקום ולעשות מעשה. וזה בוז'י, מנהיג האופוזיציה. הסיפור של שבוע כזה הוא בו ובחוסר מנהיגותו, כי רק לו היכולת לשנות משהו עכשיו. הבטיח שהוא ישבור את הכלים ודברים כמו שהאופוזיציה תעשה, לא נראו מעולם.לקטע המלא...
נכתב על ידי colaholic , 11/3/2014 16:29   בקטגוריות אקטואליה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



ממשלת יהיר ואין עתיד – 65 שנה לא עבדו עלינו ככה


אין עתיד היא הסיפור העיקרי בקרב הממשלה. בוודאות בלתי ניתנת להעלמה, כמו צילום מסך של סטטוס, אפשר לומר כי אין זו ממשלת נתניהו השלישית אלא ממשלת אין עתיד הראשונה. והאחרונה. אי אפשר להתעלם מנוכחותה התקשורתית, עמוסת אוויר חם ומסיבות עיתונאיות מקושקשות ובדויות. מפלגה שמחזיקה בדגל הסטטוס ואמרות השפר, כמו באנו לשנות למעמד הביניים, באנו לעשות פוליטיקה אחרת. כל אירוע קיקיוני או הצעה לחוק, אפילו לא חוק, רק הצעה לחוק, מקבל חשיבות מנופחת של 65 שנה שלא עשו כאן כזה הדבר, וציונות וזה. זו המפלגה שהטביעה את החותם התקשורתי שאם אתה לא איתנו נחסום אותך, כי ככה אנחנו דמוקרטיים. אנחנו באין עתיד נתעלם מכל השאלות ונתראיין רק איפה שנוח לנו, נענה על מה שנחליט ולא על מה שאנחנו התחייבנו לענות לציבור, אנחנו לא שומעים מגפון בישיבות שלנו. לקטע המלא...
נכתב על ידי colaholic , 6/3/2014 15:23   בקטגוריות אקטואליה  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של FreeLancer308 ב-10/3/2014 15:16
 



מה בין הרב פינטו, ניצב ארביב וביבי נתניהו? קשרי המאפיה של ישראל


כתבה של ידיעות לפני 3 שנים בערך. תקראו שוב את הצביעות והגועל. זה רב!
כתבה של ידיעות לפני 3 שנים בערך. תקראו שוב את הצביעות והגועל. זה רב!

It's not just the Mafia anymore. – זה כבר לא רק המאפיה. זו הכותרת לתיאור אופי היחידה האמריקאית ב-FBI למלחמה בפשע המאורגן. האמריקאים גוזרים את המשימות שלהם מהחזון שך הארגון. החזון כמעט ואינו משתנה, רק המשימות להגשמת החזון. אצלנו קצת מתבלבלים בין סלוגן לויז'ן. הנה מה שהם אומרים שם על אופי וייעוד היחידה (תרגום חופשי ומקוצר): פשע מאורגן נמצא כיום בכל פינה בגלובוס. אנו עובדים לשבש (לגרום לנכות) את הסינדיקטים הפנימיים והבינלאומיים האלו, בכל הכלים שיש לנו: מבצעים חשאיים, מקורות פנימיים, מודיעים ושיתופי מידע, חקירות משותפות לכל הגופים השונים. אנו עובדים יחד עם שותפים בינלאומיים (משטרה, שב"כ), לבנות תיקים משפטיים לנפץ סינדיקטים כאלו עם קשרים בינלאומיים. (האמריקאים כמובן לא חפים משחיתות שלטונית, גם במשטרה, גם ב-FBI ובכל ארגון ממשלתי אחר, ואין מה להוסיף עוד על הפשע המאורגן שם, כולם יודעים).


השבוע למדנו על חקירה ארוכה וסמויה של היחידה הזו דרך שלוחתה הבינלאומית, נגד קנוניה בה מעורבים הרב יאשיהו פינטו, חבר קונגרס ציוני נלהב של ישראל והימין הישראלי ותורם מכובד, מפקד יחידת החקירות המיוחדות והמסווגות של המשטרה ושר אחד בכיר לשעבר עם ייחוס של קונסיליירי לצד הנחקרים. כמו תמיד גם הסיפור הזה כולו מסביב לכסף. ככל שמתעמקים יותר בפרטים המדהימים, רגש אחד צף ועולה מעל כולם – הבושה. היום אני מתבייש להיות ישראלי בשלטון הנוכחי ורק מטעמים אזרחיים (רק להיום, כל שאר הבושות יחזרו מחר).


ארביב ופינטו. חברים קרובים
ארביב ופינטו. חברים קרובים

איך יכול להיות שמפקד משטרה בכיר כל כך, עדיין לא התפטר מתפקידו לאלתר, כאילו עכשיו רבעק, עכשיו ומייד?! מתי איבדנו לגמרי את כל אמות המוסר הציבוריות ברמה אישית כל כך עד כי גם הנחקרים רואים עצמם קורבן-על והמשרה חשובה מכל, בעוד אין לנו אף טיפה של מנהיגות בסיסית, בערכים של נראות ציבורית יסודית, כזו שבאה ואומרת, יאללה לך הביתה. תלחם שם על חפותך, וכשתהיה זכאי, תחזור. מצד שני מדובר על ביבי ונראות ציבורית ברוח המפקד. אין אף אחד בשלטון הישראלי שיכול למצוא אצלו שבריר של נאמנות לעם, לבוחר, לאזרח, לניקיון כפיים ולדרוש את התפטרותם של המעורבים באופן מיידי? הצחקתי את עצמי.


זה לא סתם עוד סיפור עסיסי ורכילות זולה. זה גם לא עוד אחד מסיפורי הפולקלור המצחיקים על כחולי המדים של של בוקי נאה או הדס שטייף. האם ניתן בכלל להדגיש את עומק הכישלון הפיקודי והערכי? זוהי חקירתו של ראש יחידת להב 433, היחידה לחקירות הרגישות והמסווגות של מדינת ישראל, הדבר הכי קרוב שיש לנו לרשות חוקרת פדארלית, (ואינה חפה מסממני הכניעה המבישים למפכ"ל ולשר שמנהל את המשטרה). תפנימו היטב, זה סרט ערבי של שישי בצהריים, ניצב מנשה ארביב, ראש היחידה לחקירות משטרתיות, שחוקר את כולם בכל נושא קיים וביתר שאת מנהל את החקירות הבינלאומיות והפוליטיות, הוא נחקר כרגע על קבלת שוחד מגדולי ארגוני הבאבות של ישראל או מבכירי האייטולות שיש כאן בזמן שהבאבא היה תחת חקירה פדראלית, זה הרב של הטייקונים, הרב פינטו, יועץ בכיר לעסקי האוויר של נוחי דנקנר. שוחד! שוחד!! קבלת כסף, אולי טובות הנאה אחרות, וזה ראש יחידת להב 433, מפקד החוקרים. פאק.


האם השלטון בישראל בעל אופי של פֶּשַׁע מְאֻרְגָּן (פְּעִילוּת עֲבַרְיָנִית בְּמִסְגֶּרֶת אִרְגּוּן הִיֵּרַרְכִי, אבן שושן)? רבות מדובר על קשרי ההון-שלטון-עיתון שיש בישראל, על כל נספחיו כמו יחצנות מפוארת אגרסיבית ומקללת, מנויי מקורבים בלתי ראויים לתפקידים הבכירים במדינה וכל זה בחסות השדרה המשפטית והמשטרתית לממשלה (שר משפטים-רועץ משפטי-שר לבטחון פנים) היחידה שיש לנו אשר כל כולה הוחלפה באנשי שלומינו הנאמנים, הנדיבים באתנן.


השר והניצב. חברים קרובים, שומרים אחד על השני.
השר והניצב. חברים קרובים, שומרים אחד על השני.

אנו נחרדים שבוע אחר שבוע מכישלונם הבוהק והרעשני של האנשים האלו לשמור על שלטון החוק והעיסוק האובססיבי שלהם לשמור על משרתם, חבריהם ומיטבם. האם באמת הממשל שלנו כל כך נגוע באופי עברייני כזה שנועד לשמור על שלטונו היחיד, ממונו ושרידותו בכל מחיר? היחסים הדיסקרטיים שבין ראש ממשלה שממנה נחקר סדרתי בתיקים פליליים כבדים מאוד עם (בזמנו) להיות שר בכיר בממשלה שהוא עצמו ממשיך למנות ולאשר שר משפטים, יועץ משפטי לממשלה, שר משטרה, ודרכו את המפכ"ל שיידע את מי למנות לחוקריו, האם זהו הקשר הנכון שצריך להיעשות בין נבחרי ציבור בישראל?

 

על זה רק נוסיף כי אותו שלטון ישראלי מתנהג כאחרון העבריינים, בהסתרה מוחלטת של עסקיו, ומפיל הצעות חוק שנועדו לייצר שקיפות הונית למען שלטון נקי יותר. ראו לדוגמה את עופר שלח, שבשליחות מפלגת הדיקטטור יאיר לפיד, הפיל את הדרישה לחייב את חברי וועדת הכספים לשקיפות השקעותיהם, למען יידע הציבור איך הם מצביעים ומהם האינטרסים האישיים שלהם. בביבי בתפקידו כראש ממשלה בלתי מתפקד וללא דוגמה אישית, אינו מדווח בשקיפות על השקעותיו, הונו, דו"ח מסודר לציבור כפי שנהוג במדינות רבות. רק מי שמפחד מסתיר את האמת ובורח ממנה. ביבי מפחד והוא יודע למה. החשבון הראשון הנסתר שלו במקלט מס בחו"ל יצא לאור השמש, והפאניקה שבתגובות לשכתו, מספרת הכל. אני לא מאמין לביבי באופן גורף, וזה רק עוד אבן בכותל חוסר האמונה שלי באיש הזה. חשבון סודי בחו"ל, זה כל הסיפור, ומכאן תנחשו לבד מה עוד יש לו שהוא מסתיר מהציבור. אני גם בטוח שמעולם לא דווח, וכבר עברו 7 שנים מאז הדיווח האחרון, כך שבוודאי שאין יותר תיעוד למס הכנסה. ואיזה מס הכנסה יחקור את ביבי?


ועל מה נלין בעצם? שלטון המאפיה הישראלי קיים כבר שנים ארוכות, הכל מוסתר וההסתרה הזו ידועה לכולם. אנחנו בחרנו בהם שוב, אפילו החצי מיליון שהונו על ידי אין עתיד ויאיר לפיד, לא חשבו שהוא יתחבר לתרבות השלטונית הזו כל כך מהר. הקבוע היחיד בישראל הוא החוק הלא כתוב כי מי שבחר באחד לתפקיד מסוים, רצה אותו שם מסיבה מאוד אישית. עובדה שאפילו שקיפות לא תמצאו כאן גם בהליך בחירת המועמדים לתפקידם. אולי במקרה הזה אחת האייטולות שלנו לחצה על השר ההוא או הקודם או היועצים של השר למנות מישהו "נוח" לתפקיד במשטרה או בשלטון? אנחנו יודעים איך החיים מתגלגלים בישראל, איך אנשים ממונים לתפקידם, ואיך אנחנו כל פעם מחדש מופתעים שהצחנה והפלילים, (עדיין לכאורה) מגיע עד למעלה.


הרשות הפדראלית החוקרת האמריקאית
הרשות הפדראלית החוקרת האמריקאית

על כל אלו יש את אחד מבכירי הממשלה הקודמת, המואשם בשיבוש הליכי החקירה. אם הפרטים עליו נכונים ושמו ייודע לציבור, האדמה תרעד, השמיים ייפלו כאן. זה יהיה יום קבורתו של השלטון הישראלי במבנהו הנוכחי ובעיקר תחת פשעי השלטון של הליכוד, של ביבי. זה יהיה חייב להיות סופו של הליכוד, סופה של התרבות העבריינית ששולטת במרכז המפלגה הזו, בפקידיו, בשריו ובעיקר סופו הפוליטי של נתניהו. אם על זה לא ייפול שלטון בישראל, כנראה שהגיע הזמן שנשאל את עצמינו האם אנחנו מדינה מערבית או ערבית?


*****

מי שלא נחקר במשטרה שייעשה לייק או שיתוף. ככה שיהיה לי נחמד. מי שנחקר, שייעשה פעמיים.

 

מקבץ מתכונים בבלוג

נכתב על ידי colaholic , 17/1/2014 19:17   בקטגוריות אקטואליה, פסימי, שחרור קיטור  
1 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של גד ב-20/1/2014 17:49
 



אריק שרון – לא נשכח גם את ההיסטוריה הזו


היה יהודי - ישראלי בכל רמ
היה יהודי - ישראלי בכל רמ"ח אבריו

פרץ של געגועים ונוסטלגיה "לארץ ישראל שהייתה" שוטף מחדש את התקשורת והעולם הווירטואלי. עוד ‏אריק הלך לעולמו, עוד אריק שייזכר כאושייה ישראלית מזן יפי הבלורית והתואר, דור לוחמי המייסדים של ‏‏48' שבנו את המדינה ואת האתוס הלאומי במו ידיהם, פקודותיהם, מעשיהם, וחזונם. אריק שרון היה ‏המצביא קר הרוח, המפקד ללא פחד וללא מורא, אבל עם היסטוריית לחימה שנויה במחלוקת קשה, ‏בעיקר על מידת הצלחותיו ועל מה שהשאיר אחריו.‏


אריק שרון היה כוחני להחריד, אלים וברוטלי נגד מתנגדיו ואויביו, ונתפס כמנהיג שראה את האמת ‏העירומה ולא פחד לומר אותה. ההילה הצבאית המפוארת הלכה לפניו והובילה את דרכו. מעטים רחשו ‏לו כבוד, אבל הפחד משמו חצה גבולות, בעיקר במדינות השכנות. הכבוד הישראלי חזר אליו רק בתפקידו ‏האחרון. הוא נחשב למחליט ומבצע. אם הוא החליט לעשות משהו, כך היה, וכך גם הוצמד לו התואר ‏בולדוזר.‏


אם נשווה את המנהיגים שיש לנו היום לדור המנהיגים שנתפס כעשוי ללא חת של אריק שרון ודומיו, לטוב ‏ולרע - אלה שראו את קיומה של המדינה בראש ובראשונה, על אף התנהלותם הציבורית - נגלה שאין ‏יותר מנהיגים כאלה. כמנהיג, אריק שרון ידע להגיד לא (לערפאת) לעמוד בזה ולהסביר גם למה, כפי שידע להגיד ‏כן. מה שיש לנו היום אלו אסקופות נדרסות של שברירי מנהיגים ומדינאיים ללא מצביאים, צל צילם של ‏אלו שהיו והאחרונים הולכים לעולמם. והם עסוקים יומם וליל רק בעונג הציבורי שמקנה להם המשרה ‏והשררה.‏


ומצד שני, לא כולנו כמהים. אני בטח שלא מתגעגע לסבא אריק, "הגיבור של ישראל" או סוג של בר-כוכבא ‏כפי שכינו אותו בעיתון גדול במדינה. למרות שאנחנו נמצאים במשבר מנהיגותי מהקשים שידענו, ללא ‏עתיד נראה לעין, עדיין אנשים בדמותו של אריק שרון, ששיקר בכוונה תחילה לממשלה, פגע קשות ‏בפיקוד הצה"לי בזמן מלחמה ודמם של ישראלים רבים מכתים לעולמי עד את דמותו, לא ראויים להיות ‏בפוליטיקה שלנו. השאלה היחידה שנשארת פתוחה היא: למה אנחנו כמהים למנהיג כמו אריק שרון? ‏למה כל מסע ההַאֲלָהָה (יִחוּס כּוֹחַ אֵל לְלֹא-אֵל, הַעֲרָצָה יְתֵרָה, נְתִינַת כְּבוֹד אֱלוֹהִים - אבן שושן) הזה ‏לאריק שרון?‏


חייו היו לחימה עד יומו העאחרון
חייו היו לחימה עד יומו העאחרון

זה אריק שרון, מקצועו היה לעשות מלחמה, דרכו סלולה באריחים של דם. אירועים מדממים כמו פעולת ‏קיביה, האחריות (לאי מניעת) הטבח בסברה ושתילה, פעולות התגמול של יחידה 101, היו הלבנים ‏בחומה של אישיותו. זה אריק שרון שכולנו נלמד לשכוח, כי היה מגדולי סרבני הפקודות בצה"ל והיה ‏מעורב עד צוואר בבוץ המצחין של מלחמות הגנרלים בזמן מלחמת יום כיפור, לפניה ובוודאי אחריה. ‏היסטורית גם שכחנו שהאלוף אברהם אדן (ברן) חצה את התעלה ואחראי על מהלך שיכול להיחשב ‏מוצלח במיוחד או מיותר להחריד (הגיע לאחר הסיכום העקרוני על הפסקת האש). ואחרי כל אלה הגיעה ‏מלחמת "שלום הגליל".‏


שלום הגליל נולדה למען סיפוק הרעב להכריע, יחד עם המשטמה האובססיבית של אריק שרון נגד ‏ערפאת. חיסולו של ערפאת היה המניע הביטחוני הקיומי של שרון כשר ביטחון בממשלת בגין, ולא שזה ‏לא הגיע לערפאת. הוא הונה את הממשלה ואת ראש הממשלה ביודעין, בכוונה תחילה. אריק שרון רימה ‏ופשע נגד עם ישראל ונגד מדינת ישראל, כאחראי הישיר למותם המיותר של אלפי חיילי צה"ל ועשרות ‏אלפי נפגעים אחרים, שחלקם הגדול עדיין נושא צלקות קשות עד היום. אין תקשורת ישראלית שתצליח ‏למחוק את אחריותו ההיסטורית למסע הונאה מדמם כל כך. בזמנה ולאחריה, אריק שרון זכה לשנאה ‏הישראלית העוצמתית, לקיתונות של בוז ורוע, והואשם בצדק בתוצאות מלחמת שלום הגליל.‏


אריק שרון היה גם שם נרדף לשחיתות פוליטית, אבל לא בעוצמות של השחיתות היום. או נכון יותר, ‏בעוצמות הפומביות בתקשורת של חקירות השחיתות. היו מושחתים ממנו, הוא היה רק חלק מהעדר של ‏אדוני המדינה. הוא חי בחווה הגדולה בישראל שרכישתה מומנה בידי המיליארדר משולם ריקליס אי שם ‏בשנת 72', בעלות של 200 אלף דולר, בתקופה שלא ממש האשימו באופן גלוי את הגנרלים בשחיתות ‏ולא בדקו בספרי החשבונות שלהם האם הכספים הוחזרו או לא. הסיפורים על בולדוזריותו כשר הבינוי והשיכון, בזמן שכונות הקרוואנים לעולים מרוסיה, כבר לא יסופרו לעולם. לא נשכח כי הוא אשר בנה את מערכת ‏הערוצים המסועפת במורכבותה, להעברת מאות מיליארדי שקלים למתנחלים דרך כל משרד ממשלתי ‏קיים, תחת כל סעיף אפשרי, הרחק מהעין והביקורת. הם, המתנחלים, שחייהם טבולים בדבש עד היום, חייבים תודה לפעילותו הנמרצת של ‏אריק שרון.‏


עם ביבי בזמנים אחרים
עם ביבי בזמנים אחרים


‏"פורום החווה" נולד שם, באותה חווה, והוא שהביא לאחד השיאים את השחיתות הציבורית. פורום ‏שהיה מורכב בין השאר מעו"ד דב וייסגלס, הפרסומאי ראובן אדלר, היועץ הפוליטי המורשע אורי שני, ‏האסטרטגים אייל ארד וליאור חורב (לא נשכח כי ראובן אדלר, הפרסומאי והיועץ האישי שלו, זכה ‏במכרזים לפרסומים ממשלתיים של מיליוני דולרים רבים בתקופת כהונתו של אריק כראש ממשלה, אשר ‏נחקרו על ידי מבקר המדינה בשנת 2006). לדעתי האישית, התנהלותו הפוליטית מכוח "פורום החווה", ‏אשר הולידו את חקירות "פרשת האי היווני" ו"פרשת סיריל קרן", הובילה הלכה למעשה לתכנית ‏ההתנתקות מעזה, אשר נדחפה בכל הכוח באקט של פחדנות מחקירות פליליות. יוסי שריד הגדיר את זה ‏טוב מכולם: "עומק העקירה כעומק החקירה". לא היה כאן אלמנט של שלום או התפכחות והארה יוצאת ‏דופן למען עתידה הנצחי של מדינת ישראל ועם ישראל. אריק פחד מהשחרת שמו שלו, מחדש, שוב. ‏השוב הזה הוביל באף את ההחלטות.‏


המציאות דאז הכתירה את אריק שרון כראש ממשלה שהוא "המצביא המפחיד, החזק והנחוש", ומר ‏ביטחון המחודש עם פופולאריות גואה. את זה הוא לא יכול היה להרשות לעצמו שההיסטוריה תכתוב ‏אחרת, חלילה כראש ממשלה בחקירות פליליות או נאשם ומורשע בשחיתות. אריק שרון לא חתם עם ‏הרש"פ על הסכם לשלום תמורת עזה תחילה. זו הייתה בריחה מעזה למען הפסקת החקירות הפליליות. ‏אל תחשדו בהתפכחות והארה של שלום למען העם, בטח שלא למען ריצוי אמריקני או בינלאומי, אבל זה בוצע תוך שימוש כבד בתקשורת הישראלית שדאגה לספר שזה למען ‏השלום. כבר שכחתם את האתרוג של התקשורת למען ההתנתקות מעזה.‏


אריק שרון ידע היטב לנצל את אותה זירה פוליטית לצרכים האישיים שלו, וכמה מהאירועים המכוננים בפוליטיקה הישראלית רשומים על שמו - ליל המיקרופונים הידוע במרכז הליכוד, 1990, ופירוק הליכוד למען הקמת קדימה. אריק שרון ידע לזלזל בעוקצנות ובוטות באלו שלא רחש להם כבוד, בזירה הפוליטית בעיקר. נזכור את דבריו על נתניהו, הבוז העמוק שרחש לביבי ולחוסר האישיות שלו, חוסר העמידה בלחצים והשקרנות שהיא דרך חייו "לא יודע אם להאמין לידך השמאלית או הימנית". הוא זה שסיפר כי אחרי "אירוע משעל", שהיה צריך לחבר את ביבי מחדש, כי ביבי התפרק לרסיסים. גם ליברמן חטף ממנו על עצלנותו לעבוד.


אני לא אזכור את אריק הגיבור עם התחבושת על המצח, אלא את אריק שרון שעומד באירוע השנאה על המרפסת בכיכר ציון. לא נשכח. דרכו הכוחנית הובילה את מסע השטנה העצום נגד רבין ופרס לאחר הסכמי אוסלו, ותדלק את מסע הדה-לגיטימציה של הימין האלים נגדם. זה אותו רבין הרמטכ"ל, שהעניק לו את דרגות האלוף. זה המשיך באירוע מנהרת הכותל באוקטובר 2000, שהובילה ישירות לאינתיפאדה השנייה, זו שכשל מולה אהוד ברק, וכישלונו החזיר את אריק לראשות המדינה. מי שרוצה להכשיר את אריק שרון באתוס הלאומי של גיבורי ישראל עבור ההתנתקות מעזה, למעשה גם מכשיר את דרכו עקובת הדם. גם זה חלק עיקרי וכבד ממורשתו של אריק שרון. זוהי לא מורשת כבקשתכם.


*****

זה לא הסיפור על אריק, רק הפרטים ששוכחים להזכיר

נכתב על ידי colaholic , 14/1/2014 16:06   בקטגוריות אקטואליה  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של filznxrzah ב-26/3/2015 22:33
 



מי האשם במחדלי הסופה? אנחנו אשמים, רק אנחנו.


כל כך יפה לה לבן
כל כך יפה לה לבן

אם להיות כן לרגע, ביבי לא אשם במזג האוויר הסוער שעבר עלינו פעמיים במילניום וכמו איילון שמוצף פעם בעשרים שנה, אולי עוד נכונה לנו מערכת סוערת כזו או יותר, עדיין בחורף הנוכחי. אני לא מאשים אותו אן אף אחד אחר. שליטה על מזג האוויר יש רק בספרי מד"ב ובהוליווד. אולי גם אצל אורן זריף. די רדוד ואידיוטי להאשים מישהו על נזקי הסערה עצומה ככל שתהיה (אלוהים יקר שלי, אני כותב בסלון, מול ערוץ 10, ויש פרסומות ליפה ולחנון. די, באמא'שך, תסגור אותם בשם גן החיות התנ"כי של הצדיקים!). סערה, נפלאה ונהדרת, שלג לבן ויפיפה. גשם, המון גשם, וריח של רעננות באוויר. לזה לבוא בטענות?


הסערה לא נגמרה, היא גם כי לא התחילה בשבוע שעבר. הסערה הזו החלה מאז קום המדינה, וקיבלנו את הסטירה הראשונה והגדולה שלה באסון הכרמל 2010. מזג האוויר הודיע לנו חגיגית שהוא לא ממש סופר אותנו, ואנחנו עדיין משחקים במשחק "הפעם במאה שנה". פשוט עשינו את המקסימום אז, עם הכוחות שהיו לנו, ועשינו את המקסימום עכשיו עם הכוחות שיש לנו. המשטרה תפקדה באופן מלא, 100% יכולת. חברת חשמל על 2000 עובדיה שיצאו לחרף נפשם גם עבדו בשיא היכולת של 100%, גם העיריות תפקדו 100% ביכולות שלהן לתת מענה סוציאלי ובטחון אזרחי למקלטים ואזורי כינוס מחוממים וארוחות חמות בשעות משבר. הממשלה תפקדה גם כן ב-100% מהיכולת שלה, על חדר המצב של משרד כלשהו, ושר הרווחה עשה 100% מיכולתו לעזור לנזקקים בכל הארץ, ושר האנרגיה עשה 100% בניהול משבר החשמל, וגם השר לביטחון פנים עשה 100% מיכולתו בתפעול המשטרה, וגם ראש הממשלה, אפילו הוא, עשה 100% מיכולתו הגאונית והנדירה לתפקד בשעת משבר, להנהיג את העם, כהרגלו, בלי לצווח איראן-איראן.


תפסיקו להתאונן, כי זה המקסימום שאנחנו יכולים לתת מול סערה קטנטונת בקנה מידה אירופאי, של שלושה ימים ברוטו. עשינו את הכל וזה מה שיש. זה הכל. אין לנו יותר מזה, פשוט לא הכנו יותר מזה. כמו שנגמר לנו חומר האנטי בעירה נגד שריפות בערך שעתיים מההתחלה כי לא קנינו (זה יקר אפילו שיש תקן מינימום), גם עכשיו נגמרו לנו הכלים להתמודד שעתיים מההתחלה. באמת שאני לא מאשים אף אחד, כולם עבדו קשה מאוד, כולם כמובן הצליחו ובדרך הרי גם עושים טעויות, אלו החיים. מי שיכול היה לעשות לפני, עשה לפני, גזם עצים, ניקה מרזבים ובורות ניקוז, הכין שקי מלח ומפלסות שלג ומיחם לשתייה חמה. כולם עשו את מה שכתוב להם "בתקן" לעשות. אף אחד לא עשה יותר, לא קנה יותר שמיכות, לא הכין עוד מלח, לא הכשיר מקלט גדול או אולם ענק לקלוט מפונים ולא טרח לדאוג לאפשרות של ארוחות חמות לנצורים. למה? כי מעולם לא הזדקקנו לזה, זה לא קורה בישראל, ובעיקר כי "יהיה בסדר, נסתדר", צה"ל בשטח.


פעם בעשרים שנה.......נחל איילון
פעם בעשרים שנה.......נחל איילון

נכון, אין מה להכין את המערכות להתמודד עם סיטואציית האפוקליפסה בכל רגע נתון, זה יקר להחריד, ואולי בכלל אנחנו לא יודעים להגדיר את הארמגדון הישראלי שלנו ולהתכונן אליו. התחושה שהכתובת הזו, לחוסר היכולת שלנו להתמודד עם אסון טבע או אסון מלחמתי, מוארת בניאון ענקי כמו שלט של מקדונלדס מעל הכנסת, לא ממש מוזרה לכם. הרי אנחנו חיים כאן ממחדל לוועדה לחקר המחדל, אנחנו יודעים שלא נצליח להתמודד. למה? כי לא הצלחנו בעבר, והמציאות מתחילה להיות גדולה עלינו. עם יד על הלב, איפה הפוליטיקאי שיעמוד בראש המחנה ויציב לנו מראה למציאות, ונודה בכנות בנינו לבין עצמינו, כי אנחנו לא מוכנים בכלל, בצורה הברורה והמובהקת ביותר, להתמודד מול מתקפה של עשרות אלפי טילים מהחיזבאללה או אלפי טילים בליסטיים מאיראן, או ברעידת אדמה בינונית פלוס, אפילו לא בדרגה גבוהה באמת. אין לנו את היכולת, אין לנו את הכלים. וזו בעיה פשוטה שכסף פותר בקלות. הבעיה שלנו היא אחרת. זו בעיית ה-100%.


עשינו 100%, וזה לא מספיק, לא קרוב להיות מספיק. ה-100% של המנהיגים שלנו זה לא מספיק. תכירו במציאות הקפואה, אין לנו מנהיגים שיכולים להוביל את המדינה בשעת משבר קטן במזג האוויר ואלו הם שהכינו את המערכות להתמודדות, ואלו הם שמובילים אותנו למשבר הבא. יש לנו מפקדי משטרה חלשים, שרי ממשלה חלשים, וראש ממשלה אחד שעסוק בשופינג של חייו במקום להנהיג את המדינה. ראש ממשלה שעושה מסיבת עיתונאים בזויה ועלובה, מבודחת בזמן שיש עשרות אלפי משפחות ללא חשמל במשך ימים, מנותקים מהעולם, ועוד מסיבת עיתונאים אחרי שהסערה הסתיימה. לא הנהיג תוך כדי, לא היה בחמ"ל בזמן הפעולות, לא חילק הוראות, נתן הנחיות, פיקד מהשטח, ושחרר כספים להתמודדות אד-הוק. כלום, ביבי עשה כלום אחד גדול.


ומה ביקשנו בזמנים כאלו? רק שיהיה לנו מנהיג. זה הכל. אחד שיהיה הראשון לזהות כי אם יש אירוע טבע עצום ממדים יחסית למדינה קטנה כמו שלנו, ואז יוכיח לנו המנהיג או הוא לא רק קינג אלא קינג מנהיג, ויעמוד לו אותו מנהיג בראש הכוח, במרכז החמ"ל, בלב המערכת וינווט את הכל משם, מהשטח, איפה שצריך, ולא מחדר המיטות המפונק עם 6000 נרות ריחניים ורום סרוויס לכל החיים, במימון מלא. את זה היינו אמורים ללמוד עד היום, להסיק מאסון הכרמל, ולא למדנו ולא היסקנו. מי יכול להסביר למה לעזאזל. מאז הכרמל, אין לנו חמ"ל לאומי לאסונות כאלו שיודע להיפתח ברגע הנכון, מוכן ומזומן לקלט אליו את הפיקוד והאנשים המוכשרים לכך? למה לא הכרזנו מיהו הגורם שמנהל אסונות טבע ומפקד על כל כוחות החילוץ וההצלה? אלוף פיקוד העורף אולי? עד מתי נמשיך עם תוכנית העבודה הנצחית בשם "יהיה בסדר"?


יהיה בסדר. באמת עם שלם רק חיכה לסיום סופת השלגים הזו, בשביל לשמוע את קינג ביבי מסביר לכולם (12 שעות אחרי שהטבע נרגע!) כי צריך קודם כל להציל חיים. בחייאת ביבי, כל כוחות ההצלה במדינה והאזרחים חיכו רק לך בשביל לשמוע את הפקודות החשובות כל כך? הם לא יודעים מה לעשות? כל אירוע הכרמל חוזר על עצמו, שמש העמים רק צריך להצטלם עם המסוק או רכב הכיבוי, משקפת לשלום לסופרטאנקר. הצגה של ביבי, הכל נועד לפוטו-אופ, לכסות על עליבות מנהיגותית שיום אחרי יום מתגלה במלוא מערומיה, לשמוע את השקרים שהכל בשליטה, אין בכלל בעיות, עברנו בשלום, ניצחנו.


בבה"ד 1 מלמדים שמפקד עומד בראש הכוח. בישראל המפקד מחפש את הרגע הנכון להצטלם בשביל קולות בקלפי, כל השאר לא חשוב, במילא הוא יספר שהכל דבש, "נס משמים" ועבודת הכנה מעולה שלו עצמו להנחיות שהוא נתן, הוא באופן אישי.

 

מה יעזור לנו לחפש אשמים? אנחנו אשמים שאנחנו בוחרים בהם, בנכשלים, בכישלונות, שוב ושוב ושוב.

בכל מזג אויר....תמונה NRG
בכל מזג אויר....תמונה NRG

*****

לא ממש מסובך לעשות לי לייק או שיתוף. באחריות, ניסיתי בעצמי.

נכתב על ידי colaholic , 17/12/2013 22:06   בקטגוריות אקטואליה  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של vhsbyb ב-22/3/2015 00:10
 



דירה במרכז הארץ, גוש דן, מיליון ש"ח בלבד!!


לילה בהונג קונג.
לילה בהונג קונג.

אחת ההדלפות שפורסמה בתקשורת מימי "אחורי הקלעים" של דיוני תקציב משרד הביטחון, העידה כי לפיד צעק מול ראשי המשרד הזה כי אם הוא לא יוריד את מחירי הדיור תוך שנה, הוא הולך הביתה והוא יכול להוריד רק אם יקצץ בתקציב הביטחון. אבד הכלח על הפרשנות של משפט סתום זה, מים רבים עברו בירקון הסטטוסים מאז, ומחירי הדירות ממשיכים לעלות. תשעה חודשים עברו מאז כינונה של ממשלת ביבי השלישית, חמש שנים רצופות על כס המלוכה. כל הגרפים מראים בבירור כי שנות העלייה המטורפות של מחירי הדיור והשכר דירה עלו בתקופתו של ביבי, והוא האחראי הישיר לחידלון הלאומי הזה. זה שוב רק ביבי.


גם כאן בשביל להבין את אפסותה הפרגמטית של ממשלת ישראל בתחום הדיור, צריך לחזור לכלל הבסיסי ביותר של חבורת ההון-שלטון וזה Follow the money. ביבי לא רוצה להוריד את מחירי הדיור ולסגור מרפסות. אין לו עניין להסתכסך עם בנקים שמרוויחים הון עתק ממשכנתאות מטורפות בריבית נהדרת, עבורם. גם לא עם חבריו הטייקונים בעסקי הקרקעות והבנייה שתורמים ביד רחבה, ובעיקר הוא לא רוצה לטפל בבעיות פנים ארציות, בשביל קיימת הממשלה, וזה מסיט אותו מהכיף של CNN וטיולים בעולם בצווחות איראן-איראן. תנו לשוק להסתדר לבד, לעושר לחלחל מטה. זו המנטרה, זו הדת הכלכלית של ביבי. היא נכשלה, ולפיד בתפקידו כשר האוצר, אפילו הצהיר שהיא נכשלה רק עדיין מפחד לומר מי הוא אבי הכישלון.


מחירי הדירות בארץ לא ירדו כי ככה הממשלה פועלת מאז ממשלת הליכוד של שמיר בשנת 1991. נקודה. שחורה ורבתית. ממשלת שמיר החליטה דאז כי על מנהל מקרקעי ישראל למצות את מקסימום המחיר האפשרי בכל מכירת קרקע. זה מצליח למנהל מעל ומעבר למצופה ואני יכול להעיד על הפסדים רבים בקרקעות לבנייה פרטית במכרזי המנהל שניסיתי להתמודד בהם, והגשתי פי שלוש ופי ארבע ממחיר המינימום. מי שניצח הגיש כפול ממני בממוצע. מצד שני מתרבות העדויות על מכרזים שנפסלים (בעיקר בפריפריה) בהם מחיר הקרקע שהוגש היה נמוך מהערכת המנהל, וזה לכשעצמו מעיד כי אין לממשלה אינטרס להוריד את מחירי הדיור.


כיום, בחישוב של מחיר דירה רגילה, אפשר למצוא כי בערך ל-60% ממחיר הדירה זה מס למדינה. עד מחצית המחיר זה עלות הקרקע של הקבלן למדינה, על זה יש מע"מ והיטלי שבח ומיסויים נוספים, שהלכה למעשה, אלו הם מס על מס, אשר לא ממש מפתיע את ריקי כהן מחדרה (כמו שמשלמים מע"מ על מים או מע"מ על מס הבלו לדלק). המדינה מרוויחה הון מספסור הקרקעות לאזרחיה המדינה. למעשה, אנחנו לוקחים משכנתאות ואת החסכונות של ההורים "כמתנה לדירה", בשביל לשלם מיסים למדינה מהנטו שאנחנו מקבלים בתלוש המשכורת, לאחר ששילמנו מיסים למדינה.


מצב המשק כל כך רע, עד כי האוצר לא יכול לוותר על מיליארדי שקלים הכנסה מנדל"ן, אפילו שלפיד טוען שזו אגדה ואין "החלטה כזו". לא ישנו עוד עשרות נאומים רדודים וחסרי תוכן של השרים ובראשם שר האוצר, על משימה לאומית ואגרסיבית להילחם במחירי הדירות, כאשר אין כל תוכנית מאחורי המילים. מאז שנת הבחירות ועד היום, לא שמענו מהי התוכנית של לפיד וקבינט הדיור שלו, להורדת מחירי הדירות. לא נחשפנו לשלבי ביצוע, ללוחות זמנים, לחוקים תומכים ובעיקר החלטות מעשיות. אנחנו פשוט לא יודעים איך הוא מתכוון להוריד את מחירי הדיור, בזהירות אני מנחש שאין לו תוכנית כזו (אין לו, לא צריך לנחש). אנחנו רק יודעים שהחבר הקרוב אורי שני וקופת השרצים שלו, קיבל גישה חופשית למנגנון חדש מרופד היטב בעשרות מיליוני שקלים לשנה. למנגנון, לא לדירות.


אם לא ברור אז שיהיה ברור, שקל אחד לא ירד ממחיר דירה בשנה הקרובה או בחומש הקרוב. בשביל להוריד את מחירי הדירות הממשלה צריכה לקבל החלטה חדשה, בניגוד להשקפת עולמה הכלכלי הכושל מאז 1996, עלייתו של שמש העמים. לממשלה (הליכוד), אינטרס מובהק, שאינו מתקיים, וזה לפעול למען אזרחי המדינה, לרווחתם, לחייהם האזרחיים, מה שלא עשה הליכוד מאז בגין. היא צריכה להחליט שהאזרחים הם לא הכספומט שלהם, אלא הנכס שלה. היא צריכה להחליט שדירות זה נכס לאומי, ביטחון כלכלי, וזו אחת מחובותיה הבסיסיות לספק לתושבי המדינה. הממשלה צריכה להחליט שהיא לא צריכה את המס על הקרקעות, היא צריכה אזרחים שנהנים מזכות קיום בסיסית. הממשלה צריכה להחליט על שינוי מדיניות כלכלית, גם זה בוודאות לא יקרה. תכלס, הממשלה פשוט צריכה לבצע, החלטות יש יותר מוועדות.


הורדת מחירי הדירות באופן מיידי זה די פשוט, ואל תפלו בפח הדמגוגי שבטענה כי אי אפשר להפיל את שוק מחירי הדירות כי זה יפגע באלו שכבר קנו. זה ייפגע רק במי שיש לו דירות להשכרה או דירות לרווח נדל"ני. מה עושים? כמה החלטות מהירות כמו ביטול מיסים לדירה יחידה, עד מחיר מוסכם, בטח ובטח ביטול המע"מ, והיטלים והגבלת מחיר העו"ד של הקבלן שהקונה צריך לשלם. הכרה של המדינה בריבית המשכנתאות להחזרי מס, רק תעזור למשק להתאושש מהר מהצפוי.

 

רצוי, אפילו חובה, להגביל את מחיר הקרקע שבו המנהל מוכר, והתניה לזכייה במכרזים על פי גודל הדירות, מחיר, רמת גימור, זמן וכו'. הכל יחד כחבילה אחת. אפשר ורצוי למסות דירה שנייה להשקעה, ולייצר רגולציה לפיקוח על מחירי השכרת הדירות. אם זה טוב במדינות המערביות החזקות, זה טוב גם לנו. אלו טובים לפתרון העכשווי למלאי הקרקעות שנמכר עכשיו, ולא יפתור את החוסר העצום בדירות בעשורים הבאים. הפתרון לעתיד הוא רחוק טווח ותלוי בגורם אחר לגמרי.

אנדרגראונד לונדון. מי לא מכיר?
אנדרגראונד לונדון. מי לא מכיר?

אז למה הממשלה לא יכולה להוריד את מחירי הדירות? בגלל סיבה אחת עיקרית, שכנראה שתפתיע אתכם. לפני כן, בואו נסכים כי מרבית תושבי המדינה ימשיכו ויעדיפו לגור במרכז הארץ וזה גוש דן רבתי, עם לוויינים של נתניה-רחובות. גדרה-חדרה במעגל השני, ורק לפי קרבת מקום העבודה, ואני מדגיש שמרבית האזרחים, לא כולם. האם יש מקום לעוד מיליון דירות באזור המרכז בעשרים השנים הבאות? כנראה שיש, אפילו יותר. יש קרקעות, יש בנייה לגובה ואפשר גם פינוי-בינוי מאסיבי. מדינת ישראל לא רוצה את כולם באזור המרכז הגדול, ולא מטעמי ציונות מובהקים של יישוב הארץ והפרחת השממה, בן גוריון כבר מת מזמן, 40 שנה. הממשלה לא רוצה אתכם במרכז כי הממשלה יודעת שאין יותר מקום בכבישים לעוד מאות אלפי כלי רכב, היא פשוט לא רוצה להתמודד עומס התנועה.


מי לא חוֹוֶה על בשרו את הכבישים הפקוקים כל שעות היום עד השעות המאוחרות של הלילה? עומסים עצומים, בלתי מוסברים, ובלתי נסבלים. לפעמים קל יותר לטוס לחופשה ברומא מאשר להגיע מכפר סבא להרצליה. מה יקרה בעוד 10 שנים עם מאות אלפי דירות חדשות במרכז? יש תוכנית כבישים לאומית לנושא? תחבורת המונים? העיקר שיש רכבת לאילת במחיר צנוע של 100 מיליארד ₪.


תחבורה להמונים הינה הפתרון היחיד לבעיית מחירי הדיור, אני אנסה להסביר את ההיגיון. קודם כל תחבורה להמונים במטרופולין גוש דן, הינה רכבת תחתית, אין אחרת. ככה זה בכל העולם, בערים עצומות יחסית לגוש דן (גם הכרה בגוש דן בעיר אחת, כמטרופולין אחד ישנה את כל כללי המשחק של תכנון לטווח ארוך, בנייה נכונה, בתי ספר, מרכזי רפואה, חיסכון עצום בפקידי עירייה מיותרים, וכו'). רכבת תחתית היא עסק יקר ואולי לא כלכלי גרידא, קרי - אי אפשר להרוויח ממנו, אבל זה סיפור שמתייקר משנה לשנה גם אם נשאר על הנייר.


הכלל כאן פשוט, לא נתחיל, לא נגמור. נחיצותה של רכבת תחתית לא מוטלת בספק. רכבת תחתית היא אירוע אנטי ממשלתי-פיננסי. הממשלה "תפסיד" הכנסות עתק מירידה במכירת כלי רכב חדשים, בירידה בצריכת הדלק, וכל הנגזרות שאתם יכולים לחשוב עליהן, כולל תחזוקה שנתית יקרה. במשק חולה וגוסס כמו שלנו, שאין בו תכנון מעבר למחר, הממשלה מפחדת לקבל החלטות לאומיות שכאלו, היא לא רואה את העתיד, וביבי לא ייתן לראש ממשלה אחר לגזור את הסרט. אל תחשבו שהממשלה לא יודעת את כל אלו. בשנת 1996 ביבי צילם עצמו בעליצות קודח את החור הראשון בבניית הרכבת התחתית בגוש דן. החור כנראה נסתם מאז.


מה עושה רכבת תחתית? היא מייצרת פתרון קל, זמין, נוח ומהיר לנסיעה במטרופולין גדול, לעבודה, לבילויים, לקניות והביתה. היא מייצרת אלטרנטיבה לרכב שני בבית, או נחיצות של רכב למקום העבודה כל יום. רכבת תחתית מורידה משמעותית את העומס בכבישים, ואז החיסכון הגדול של תחזוקת הכבישים, בניית חדשים והרחבתם השוטפת יכולה לממן את עלויות התחזוקה של התחתית. זה די קל להבין אפילו לממשלה. לא נשכח את ביטול מקומות החנייה העצומים הדרושים לכל אותן כלי רכב שנעים בין הבית לעבודה.


סודה הגדול של הרכבת התחתית מצוי בבניה לגובה ובצפיפות ממש כמו בניו יורק, הונג קונג, טוקיו, ומקומות רבים אחרים בעולם עם מטרופולין קטן גיאוגרפית כמו גוש דן. אם אין בעיות תחבורה אימתניות, אזי שאין בעיה לבנות לגבוה, ממש לגובה, כפול מעזריאלי. מה נרוויח מבנייה לגובה? דירות גדולות יותר באותו המחיר ואולי זולות יותר בבניה *כי ככה יקבעו במכרזים של המנהל*. אין בעיה של צפיפות תחבורתית, דרכי יציאה וכניסה נוספים לכל עיר, ופשוט נוכל לבנות יותר דירות בשכונות מגורים. ננצל את הקרקע עשרות מונים טוב יותר. לא תתכן בנייה לגובה בצפיפות הנדרשת במדינה קטנה כמו שלנו מבלי רכבת תחתית, וזו דרישה למחשבה לטווח ארוך, ארוך מאוד, ממש לעתיד המדינה.

 

הולנד דנה לפני כמה ימים בפתרונות לתחלופה לגז הטבעי המדלדל שלה שייגמר עוד 20 שנה. רק דוגמה.


*****

שיתוף יוצר תודעה :) הרישום במייל חינמי לגמרי, ככה לא תפספסו…

נכתב על ידי colaholic , 11/12/2013 19:48   בקטגוריות אקטואליה  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של osdrole ב-8/3/2015 11:47
 



אייל גולן בלי הפיקסלים. זו התרבות שלנו?


WYSIWYG במושגים טכניים זה What You See Is What You Get ואומרים ווי-זי-וויג במילה אחת. זה הכלל במקרה הזמר המפורסם, אין סודות נסתרים, או הפתעות אמיתיות, לפחות לא לי. וכן, זה מאוד עניין אותי לדעת מיהו הזמר שמאחורי הפיקסלים, וכמו כולם ידעתי שזה אייל גולן ואבא שלו. בניגוד לאייל גולן, אבא שלי לא מספק לי קטינות בנות 15, הוא לא פות מנג'ר, גם לא דואג לסמים ואורגיות כמו כל אבא נורמלי, אפילו לא מארגן בקטנה מסיבות זימה. על תכשיטים אין בכל מה לדבר. אבא גולן למופת. 

זו תרבות אחרת שאני לא שותף לה, אולי זה התפתחות בשלב האבולוציוני של הישראלי המצוי אחרי שני דורות רותחים ומבעבעים בכור ההיתוך, אולי זה השלב לפני כור המצרף שלנו. אני לא יודע להאשים את הבנות שהיו בסיפור כמו גרופיות בכל מקום אחר בעולם. ככה חינכו אותם בבית, בבית הספר, בסביבה החברתית שלהן, וכולם רק הלכו אחרי צו האופנה המעודכן, זה שדוחפים לנו בגרון בכל מקום בעולם, הצו להיות "כוסית".




בגיל 15 או דומה, אחרי כל השנים מיום היוולדם, ואפילו הבנים לא רק הבנות, כולם נחשפים לשיטה של מודל היופי הנדרש, גודל הציצי הנדרש, התחת הסקסי והמוחצן, הבוטוקס, הניתוחים הפלסטיים בגיל העשרה להידמות למודל פוטושופ כזה או אחר, "לצאת" עם מפורסמים כי ככה מקבלים את ההכרה, ובעיקר הסקס המצולם, הזמין הישיר והלא מרומז למכור לנו את אשליית הקיום הבלתי נמנע. כולן רוצות להיות כוסיות, כולם רוצים להיות כוסונים וכולם רוצים להיות. הכי חשוב להיות, ותודה לתרבות ערוץ 2 של כוכב נולד ושאר הדרעקס. התרבות הזו השתכללה כל כך וחצתה את הגבולות גם בעיתון הארץ שהשתמש בסקס בוטה לקדם את עצמו. כל אלו, הם המעודדים הרועמים בקוליסיאום של החיים בו אנו שוחטים את התרבות והמורשת.




כבוד, המון כבוד, לעולם יקבל כבוד
כבוד, המון כבוד, לעולם יקבל כבוד


אני יודע בוודאות רק שני דברים בהקשר של "אייל גולן המלך" או "ה-זמר" המפורסם הזה. האחד די פשוט, גבר באמצע שנות חייו בגילאים של 40 ומעלה לא יכול לקיים מין "בהסכמה" עם בנות עשרה צעירות מאוד, כי אין שם הסכמה. בגיל העשרה לא יודעים להסכים, יודעים "לזרום", ויש כאן אחריות אחת בלבד, בלתי ניתנת לפרשנות כי הבגיר, אחראי בלבד למנוע כל סיטואציה כזו. אם היא רוצה, הוא צריך להגיד לא. זה כל כך פשוט. פער הגילאים כאן משחק תפקיד עיקרי בשיקול הדעת והאחריות שבאה עם הניסיון. אם הפרסומים נכונים והאבא שלו "סידר" לו ולחבריו את הבנות, הוא צריך להיענש כמו סרסור. כן, אני לחלוטין מאשים את רפיונה הציבורי ורכיכתה של מערכת המשפט הישראלי באי מניעת התרבות הזו. תגידו אתם, כמה פסקי דין קראנו על עברייני מין שיוצאים בעבודות שירות או עונשים קלים מדי? משרד המשפטים לא מייצר שינוי חוקתי לענישה הולמת, אין שינוי תפיסה במלחמה בעברייני מין, ואני לא אומר שהזמר הוא עבריין מין. זה בית המשפט ייקבע אם יגיע לכדי כך.




הדבר השני הוא שאין חשיבות לצו איסור פרסום כשזה מגיע לאנשי מפתח, דמויות ציבור. המידע זולג בכל מקרה, והמערכת במילא לא המדינה לא טורחת לאכוף את הצו הזה ולהעניש את המפירים. צו שכזה מכתים את כל הענף אליו שייך אותו מפורסם, וחרושת השמועות עושה כל כך הרבה נזק מתועלת, שהגיע הזמן לשנות את החוק והצו הזה שניתן בקלות רחבה מדי. זה לא אירוע ביטחוני שדורש שמירה על סודות מדינה או חקירת משטרה רגישה ביותר, או עבור הגנה על ילדים וקטינים. זה סתם צו שניתן כנגד זכות הציבור לדעת, ובאירועים כאלו יש חשיבות לדעת, בדיוק כמו פרסום שמות אנסים מורשעים ופדופילים. חובת האזהרה על בציבור. אור השמש שורף וזו מטרת הפומביות, לשדר לעולם כי אין מה לפחד מהאיש שמאחורי הפיקסלים, המדינה שומרת על המתלוננות.




זהו נרגעתם קצת מאייל גולן והאירוע הכי חשוב במדינה? כי לא שמתם לב שביבי שרף את הקשרים עם ארה"ב, וכמו תמיד זה עולה לנו ביוקר רב, ובעוד ככה וככה חודשים הוא יתרפס וייסע לשם ויבטיח כל מיני הבטחות שלא יקיים ושוב חוזר המעגל. על זה אנחנו כמעט ולא מדברים. כולה מדיניות החוץ הכי חשובה שיש לישראל בעולם. רק נכנס לתפקידו השר ליברמן, וכמו במעשה השרפרף של הטורקי הוא בחר להעליב את הנשיא הצרפתי ולא התייצב לארוחת הערב איתו. כל אחד בעולם יקבל מליברמן את מנת ההשפלה האישית שלו. גם לפיד הבריז, כי זה לא ממש חשוב לפגוש הנשיא הצרפתי בישראל, עדיף לפגוש את הנשיא בצרפת. אף אחד לא רואה בתמונה הזו כי שרי ממשלת ישראל לא ממש סופרים את ביבי ולא טורחים להעניק את הכבוד הנדרש ממשלה לאורח כל כך חשוב? מישהו מתייחס כי ביבי לא שולט בממשלתו?




מאחורי הפיקסלים של תקציב המדינה וספר עב הכרס לגנב המתחיל בפוליטיקה, עברו עוד כמה וכמה מאות מיליונים להתנחלויות. עוד קצת עבר לחרדים אפילו שהם כבר לא. 150 מיליון ₪ העביר לפיד למשלחת האולימפית לחמש שנים, העיקר שאין כסף לחופשת לידה לאבות טריים. מי חושב שהכסף האולימפי יגיע ברובו לספורטאים ולא לעסקנים, לטיסות, לאירוח, לכיף הגדול של החיים? מאחורי הפיקסלים האלו יש צו איסור פרסום חמור של משרד האוצר. הכסף עובר "לסעיפים" ו"להסדרים", אבל הם לא מוכנים להגיד מה עושים איתו, מי מנהל אותו, כמה הולך למטרה של הסעיף וכמה ל"מנגנונים". אין שקיפות בתוכניות של האוצר, ותקציב המדינה מתנהל מאורי פיקסלים ענקיים ושחורים וחשוב יותר לדעת מיהו הזמר המזרחי, השופט בתוכנית ריאליטי עלובה.




הפיקסלים האלו מסתירים את הכישלון בכלכלת ישראל. לא מדברים על כך שרק לפני חודש פורסם כי האבטלה בישראל היא 20 אחוז, מתוכם 12 אחוז בלתי מועסקים שאינם ניגשים ללשכת התעסוקה. לא מדברים על התכווצותו הרצופה של המשק הישראלי בשנות כהונתו ההרסניות של ביבי, ועל כך ששקרי הלמ"ס מספרים בקביעות על עלייה פיקטיבית ברמת החיים כאשר מצד אחד המחירים עולים ומצד שני המשכורות קפואות כבר למעלה מעשור. לא מדברים. אף אחד לא שואל איך אפשר לבנות כאן 500 אלף דירות בעשור הקרוב, להשלים את הדרישה השנתית, לכסות על הבור הגירעוני במלאי הדירות, ולהדביק את קצב הגידול. אין לנו מספיק חברות לבנייה, אין מספיק פועלים, אין תהליכים מתקדמים להפרשת קרקעות והכי גרוע, אין תשתיות תחבורה. בלי תשתיות תחבורה להסעת המונים לא ניתן לבנות כאן יותר. אין תכנון למגה עיר, למטרופולין גוש דן. הממשלה יודעת את זה ומפחדת מהאמת שנשלטת מאז 1996 על ידי ביבי. מאחורי הפיקסלים של הסתרת המידע "שיפגע בבחירות הבאות", לא מספרים לנו דבר. אנחנו רק הבנקט האילם של הטייקונים שמפעילים את הממשלה.




גם על כישלון תפיסת ערכות המגן והעתיד השחור משחור שביבי מנסה שנים ארוכות להפחיד אותנו. איראן אירן רצה קדימה, העולם רץ לידה יד ביד, ורק ביבי מאחור, ישראל מאחור. אנחנו יודעים מי ירוויח ומי יםסיד במירוץ הזה. הרי יותר קל ופשוט והגיוני להיות שותף לתהליך מבפנים מאשר לצווח מבחוץ. באמת אי אפשר היה להגיד שאנחנו מאמצים בחום את התהליך מול האיראנים ורק אחרי שהוא ייכשל להגיד לעולם "אמרתי לכם, ואז לקבל לגיטימציה מלאה לכל פעולה נדרשת? עכשיו אף אחד לא יפעל איתנו וגם אנחנו לא. חלון ההזדמנויות סגור כמו בממ"ד.




יש גם שוליים לחדשות היומיות שלנו. ח"כ מירי רגב שוב מנסה מעשה מגונה בחוק ובאזרחות בעזרת הכנסת. הרימה דיון בזוי ומקולל נגד חושפת השחיתות ובעד ראש העיר הנחקר שלה, החבר שמעון גפסו. היא ממשיכה להקל על עברייני קרקעות ומפירי חוק בוטים ולהכשיר את גני האירועים הבלתי חוקיים. השאלה היא למה? להמ יש לנו מירי רגב בפוליטיקה ולמה לאף אחד זה לא מזיז? אולי כי כולם לומדים ממנה איך עוזרים לחברים? אבל זה בשוליים, לא ממש חדשות, "כולם עושים את זה". אלו הנורמות שלנו, מיהו הזמר שמאחורי הפיקסלים.




אנחנו מדינה בהפרעת קשב חמורה. חמישה אנשים שרפו עצמם למוות בגלל מצוקות כלכליות, קטנות, ריקניות, מתגמדות מול המיליארדים שמחלקים לטייקונים מהכסף שלהם, ואנחנו עסוקים במה שקל להבין, צהוב ומציצני חשוב מכל הדברים האחרים. אובדן הדרך הושלם, המורשת נקברת ואין מנהיג בעם. ואולי זה סוף 40 שנות המדבר של ישראל שמגיעות לקצן? הלוואי.


 


****

זה לא כואב לעשות לייק :-)



נכתב על ידי colaholic , 21/11/2013 13:25   בקטגוריות אקטואליה, רכילות  
33 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רון ב-28/11/2013 14:37
 




דפים:  
9,934
הבלוג משוייך לקטגוריות: יחסים ואהבה , אקטואליה ופוליטיקה , בישול
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לcolaholic אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על colaholic ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)