לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

שעת הש.


לפנק, לפנק.
Avatarכינוי: 

גיל: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ספטמבר 2007    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
9/2007

סיכום "כוכב נולד 5", הגמר (חלק א'), 29.8.07


למרות האיבה השוררת בינינו, החלטנו לא לאכזב את קהל הקוראים ולהתאחד בפעם האחרונה על מנת לסקר את הגמר באופן שקול ואובייקטיבי. כרגיל, מתחילים פה ועוברים לשם, איפה שאין פרפרים.

 


מה שיפה בערוץ 2 הוא שלעולם, אבל לעולם, לא יסחטו את הלימון החמוץ של "כוכב נולד" יותר מדי. יום הגמר של "כוכב 5" אופיין לפיכך בלוח שידורים צנוע ומינימליסטי, שהתעלם כמעט לגמרי מהאירוע בחוף כנרת. למעשה, אלמלא היינו מסמנים ביומן כבר לפני חודשיים את התאריך עוד היינו עלולים לפספס אותו, בין "כוכב נולד 2 – הגמר" (11:25), "כוכב נולד 5" (13:05), "כוכב נולד" (15:00), "כוכב נולד" (16:00), ולהבדיל, "לקראת גמר כוכב נולד 5" (19:00). מזל שהיו חייבים לשדר חדשות ב-20:00, כי אחרת היינו נתקעים עם חמש הדקות היחידות מההיסטוריה של "כוכב" שלא שודרו במהלך היום, האודישן של אוריאנה חג'ובה.

כשהגענו סוף סוף לגמר, שעד תום הערב היה צפוי להצדיק את הציפיות לגמר הגרוע ביותר בתולדות התוכנית, כבר היינו מוכנים להעניק את תואר הכוכבת הנולדת לאיריס שטרנברג רק כדי שיעזבו אותנו בשקט. במקום זאת, קיבלנו פתיחה סתמית יותר מליל אמש עם הקרנת סרטון עבש של המתמודדים כשהם מגלמים, כמה אירוני, חיילים. בזמן שהם עשו את דרכם אל הבמה, ובין בדיחת קאובוי תימני מס' 3,265 לבדיחת קאובוי תימני מס' 346,583, מודחי העונה היותר טריים שרו את "קסם על ים כנרת" כשהם ישובים בתוך קיאק (כולל דורון רוקח, למחאת הקיאק). אחרי 20 שניות שידור קטעו אותם כמובן לטובת מלמולים לא ברורים של צביקה הדר. אנחנו חושבים שהיו אמורים לשמוע אותו, אבל לנוכח הסאונד המגוחך שליווה את כל הערב, אין לנו מושג מה הוא אמר, אם כי אנחנו מוכנים להישבע ששמענו אותו צורח "ווֹבה" לפחות פעם אחת. כנראה גם הוא עדיין לא התאושש מטראומת "נולד לרקוד".

 

 

מימין: המפקד צביקה הדר שולח את החיילים לשדה הקרב. משמאל: הקיאק מניף דגל לבן

 

כדי לאזן את זה שלא שמעו את צביקה, כל הפתיחה גם צולמה ממרחק של חצי שנת אור ובחושך מוחלט, כדי להבטיח שגם לא נראה כלום. וכשסוף סוף עברו לזווית צילום מעט יותר סבירה, מישהו דאג למלא את הבמה בכל כך הרבה עשן שלקח לנו הרבה זמן להבין שזה בועז מעודה ולא נסיך השאול.

 

מקבץ תמונות מוזרות מהפתיחה: חצי מארינה, חושך, זווית צילום מעניינת ונסיך השאול

 

בסיום המפגן הפירוטכני המרהיב, שלושת הפיינליסטים החלו לשיר את "קשה לי לא להתרגש" בפעם הראשונה, אבל אלוהים, ממש לא האחרונה הערב. מארינה, סתם כדי להכין אותנו לרמה הכללית, הצליחה לשכוח לשיר את השורה הראשונה שהיא הייתה אמורה לשיר, "הכל קורה ומתממש", כי היא הייתה כל כך עסוקה בנענועי הירכיים ונפנופי הידיים החביבים עליה. לא נורא, ב"כוכב" קוראים לזה "אינטֶרְפֶּטַציָה".

מהראיונות המקדימים (תום מתייק את כולם) ידענו שהמתמודדים לא חברים טובים, אבל גם אם היינו נולדים אתמול היה קשה להתעלם מהסלידה של מארינה משלומי. בזמן שאת בועז היא חיבקה כאילו הוא חן אהרוני, שלומי נאלץ לעמוד לבד בחושך ולצרוח את עצמו למוות. כשלעצמו זה לא היה רעיון רע, כי גם בשלב הזה אי אפשר היה לשמוע כלום. בועז אפילו ניסה לרמוז משהו כששר בפאתוס יוצא דופן את השורה "לפעמים אני לא שומע", אבל כנראה גם הסאונדמן לא שמע. מאחר שבמילא לא שמעו, נתנו לקהל לשיר חלקים נרחבים מהפזמון, מה שהוסיף לאווירת הקיסריה שניסו לשדר, רק בלי הבריזה הקלילה, האווירה הנעימה והזמרים שיודעים לשיר.

 

 

מימין: מארינה מחבקת את בועז. משמאל: שלומי נשאר לבד. הוא כנראה המרוויח הגדול

 

אחרי שמארינה סיימה לקפץ (זמנית), צביקה הדר ניסה לשווא להיחלץ מהעשן הסמיך שעטף אותו כדי לפתוח את הערב עם הגיג ציני ופופוליסטי על השבויים שלנו. מהם לפחות העונה הזו נחסכה. אחרי שסיים להודיע שאנחנו לא שוכחים את השבויים, צביקה מיהר לשכוח אותם כדי לעבור לנקודות השידור השונות בערי המתמודדים, מה שכמובן גרר סט פדיחות של חוסר סינכרון ודיליי במיטב המסורת של חלטורות בערוץ 1. צביקה הדר הודיע שאם מארינה תזכה, ראש העיר ישנה את שמה של כיכר שניצר לכיכר מקסימיליאן בלומין. בהתחשב בזה שמדובר בראש העיר שאוסר (באופן לא חוקי) על ג'קו להופיע ברמת גן כי הוא לא שירת בצבא, זה סביר בערך כמו שבועז מעודה יעברת את השם לבועז יונה כדי להפוך ליותר פופולרי. אחרי זה צביקה הבטיח ש"אנחנו עוד נחזור לרמת גן בהמשך", וכמו רוב ההבטחות שלו (או לפחות אלה שלא כוללות החלפת סדר ישיבה של השופטים), גם זו לא קוימה.

 

 

 צביקה הדר מנסה להיחלץ מהעשן. פלא שאחר כך הוא שיבח את מכבי האש?

 

במושב אליקים זכינו לפגוש את אסי עזר (גם אחרי שנה, צביקה עדיין מתקשה להגות את שמו), שהציג את הדודה מאירה, שהתגלתה כמובן כאמירה. טוב, לא קל ללמוד שם אחד בשנה. עזר גם הבטיח לאכול ג'חנון על כל אלף קולות שבועז מקבל, מה שאומר שהוא נאלץ לאכול לפחות 450. אצל כהן זה נקרא נשנוש קל.

את השופטים בחרו להטביע בכנרת, פנטזיה שלנו מתחילת העונה, והגלו אותם לעמדת שיפוט שממנה הם לא הצליחו להפריע יותר מדי. זו הייתה אחת מנקודות האור של הערב. בעצם, זו הייתה נקודת האור של הערב.

 

 

השופטים בערב הווי בטרבין בראשון. שימו לב למרגול ולגל

 

אחרי שעה וחצי של קשקושים, צביקה הדר הודיע פתאום לתדהמת כולם ש"אנחנו מתחילים!", ואז עברנו סוף סוף לשירים. כל מתמודד התבקש לבצע שני שירים: אחד שהוא בחר בעצמו, ואז נאלץ להחליף כי הוא לא מצא חן בעיני ההפקה, ואחד שהמפיקים בחרו עבורו אחרי שהם התבאסו מהדברים ההזויים שהם החליטו לשיר ושהם לא נתנו להם לשיר בכל מקרה.  

זה לא הולך להיות קצר גם ככה, אז יאללה, לעבודה ולמלאכה!

 

מארינה מקסימיליאן בלומין, "ואתם רוקדים" (דורי בן זאב)

המשימה של מארינה הייתה כפי הנראה המאתגרת ביותר וכללה ריקוד עם להקת מיומנה, שזה אומר הרבה קואורדינציה מהסוג שאנחנו יכולים רק לחלום עליו.

 

ש. כהן: מארינה, לאכזבתי, נתנה את הקטע המוצלח ביותר הערב. המראה הקובבי שלה מטעה: היא זזה מצוין, נראתה טוב והייתה מלאה באנרגיות. השירה המעצבנת שלה התאימה לשואו הגרנדיוזי, והיא פתחה את הגמר בצורה כל כך מושלמת שהשאר היה אנטי-קליימקס מנומנם. מעבר לכמויות הזיעה, שגרמו לה להיראות כמו מישהי שתזדקק לעירוי שנייה אחרי ההופעה, נראה היה שהיא באמת נהנית. גם אני ניסיתי ליהנות, אבל זה קצת קשה כשיש בסביבה משאבת כיף כמו תום.

 

 

מארינה בפוזה אופיינית. תכף תראו עד כמה היא הייתה אופיינית

 

תום: עד עכשיו לא הבנתי מה בדיוק הייתה המשימה של מארינה. נכון, היא קפצצה על הבמה עם עוויתות ופרכוסים אפילפטיים משונים בידיים וברגליים, בעטה ברקדנים שסביבה עם מבט של טירוף בעיניים, נראתה כאילו שעווה רותחת נוזלת לה מהאף על שאר הפנים, צווחה מילים לא ברורות במבטא אפריקני-רומני מוזר, ובאופן כללי עשתה הכל כדי לשכנע את הקהל שהיא נוטלת חלק בטקס פאגאני שבטי שיסתיים בבישולו של שלומי בסיר. אבל את מופע הדראג הביזארי הזה היא הרי מעלה כל שבוע, ובסטנדרטים שלה זה אפילו היה מרוסן, מינורי, ממש אנפלאגד. ובכלל, להטיל על מארינה משימת ריקוד זה כמו להגיד לכהן להתפשט: למה לדרוש את מה שקורה בכל מקרה, בטח כשמדובר במשהו שהאדם הסביר מוכן לשלם הרבה כסף כדי להימנע ממנו?

כרגיל, גם מהמיצג מעורר הפלצות הזה של מארינה אי אפשר היה להסיר את העיניים, בעיקר כדי לנסות להבין איך, לכל הרוחות, אנשים אינטליגנטיים ונורמטיביים למראה טוענים שבוע אחר שבוע שהיא הדבר הטוב ביותר שיצא מהתוכנית הזו. בעונה מרובת תעלומות, זו תישאר כנראה הגדולה מכולן.

 

 

מארינה ממשיכה להפחיד את העם בעוד מפלי זיעה ניגרים ממצחה

 

בועז מעודה, "סניוריטה" (דיויד ברוזה)

משימת הגמר של בועז הייתה לשיר ולנגן עם דיויד ברוזה, ונראה היה שהיא נתפרה תחת המוטו: "אנחנו חייבים שזה יהיה בישיבה, עם גיטרה, מיקרופון גדול והרבה אנשים מסביב שמסתירים אותו. בטוח שאי אפשר שהגמר יהיה רק ברדיו?".

 

ש. כהן: בועז, שנראה כמו מחזיק המפתחות של דיויד ברוזה, התחיל במִחזוּר מעייף של הוי הוי הוי מ"קול גלגל" ובילה את שאר השיר בלהיבלע ברקע. בהפקה אמנם רצו לתת לו הזדמנות להופיע בלי לזוז יותר מדי, אבל לעומת ברוזה, שרוקד בישיבה עם גיטרה בלי שום בעיה, העציציות שלו דווקא בלטה. הוא היה חינני כי הוא בועז, אבל חיוור לעומת הביצוע הקודם של מארינה. ברוזה נראה כמו החיקוי של עצמו מ"ארץ נהדרת", וכהרגלו גרר את השיר על חצי שעה. מסכן חואניטו. מסכנה גם אני, שבמקום ליהנות מהגמר נאלצתי להאזין להרצאה של תום על לאדינו.

 

תום: את ההפוגה בין השיר של מארינה לשיר של שלומי ניצלו בשביל הופעה של דיויד ברוזה, שנתן מפגן כריזמטי, וירטואוזי ואנרגטי כהרגלו, גם אם לא מקורי במיוחד. ברוזה ראוי לצל"ש על כך שנתן הרבה כבוד לחבריו ללהקה ושיתף אותם באופן מופגן בהופעה (באמצע השיר הוא אפילו צעק בהתלהבות "המאסטרו" בעודו מחווה בידיו לצדדים; בתגובה צביקה פיק התחיל לטפס מחוץ לסירה), אבל אלה לא רצו לגנוב לו את ההצגה והשאירו לו את מרכז הבמה. דיויד נראה מתלהב ושמח, אבל לא כמו כהן, שבשורה "השפם נושר אבל קשה כבר לצעוק" שאלה בתקווה אם נראה לי שהוא כתב את זה עליה.

 

 

דיויד ברוזה מעביר את הזמן בין השירים. גם המלווים היו לא רעים

 

שלומי בראל, "אשליות" (נסים סרוסי)

המשימה של שלומי הייתה לשיר עם די-ג'יי סקאזי את "אשליות", כאילו השיר הזה לא ספג מספיק ביצועים אלקטרוניים בעשור הקודם, אבל נו, בפרפראזה על וודי אלן – כשאצלנו השעה חמש, באשדוד עדיין 1977.

 

תום: מהו "שיתוף פעולה" על פי מעבדי "כוכב נולד"? מצד אחד, סקאזי ובי-באס עושים טראנס פסיכדלי ממוסחר ועייף, אם כי אפקטיבי למדי בהתחשב בבמה ובקהל; מצד שני, שלומי בראל צורח ומזייף את "אשליות". כל קשר בין הצדדים מקרי בהחלט: אם הייתם מוציאים משם את סקאזי, הייתם שומעים את שלומי שר את "אשליות" בדיוק כמו שהוא נשמע במקור; אם הייתם מוציאים משם את שלומי, הייתם שומעים טראנס שגרתי שאין לו שום קשר ל"אשליות". קשה אפילו לשפוט את שלומי בביצוע כזה, כי לא היה שם עיבוד ולא היה שם שיר, היה רק זמר שצורח ומנסה להתגבר על הרעש שסביבו, ורעש סביבו שמנסה להתגבר על הזמר הצורח. התוצאה הסופית של שיתוף הפעולה הזה הייתה כמו דייט ממוצע של כהן: המון יומרות, המון רעש, ובסוף שני הצדדים נשבעים לא לראות יותר זה את זה לעולם.

 

ש. כהן: שלומי, בביצוע הכי גרוע של הערב, ניסה להוכיח שמאחורי הרוקריות וונאבי הנפוחה שלו מסתתר בעצם ערס קטן ומתלהב. הוא הצליח.

הביצוע היה כל כך קריוקי וזייפני שלשנייה ממש ריחמתי עליו. זעקות ה"קרחנה!" של צביקה הדר הוסיפו לאימה. העדכניות שניסו להדביק לשלומי לא עבדה. כבר עדיף להשאיר אותו באשדוד של שנות השבעים; לזה, ממש כמו למלתחה של תום, לפחות אפשר לקרוא רטרו.

 

 

שלומי עם סקאזי ובי-באס. כל קשר מקרי בהחלט

 

ומכאן נעבור לתום, לחלק השני של הערב: שירים שהמתמודדים בחרו בעצמם. תחזיקו מעמד, זה לא נעשה יותר קל.

נכתב על ידי , 1/9/2007 13:02  
251 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של צ'ונה :) ב-15/9/2007 15:34



417,241
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לש. כהן מזגנים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ש. כהן מזגנים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)