לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
 

שעת הש.


לפנק, לפנק.
Avatarכינוי: 

גיל: 44





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    נובמבר 2006    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
2627282930  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
11/2006

סיכום "נולד לרקוד", פרקי אודישן, 24-22 בנובמבר


הקדמונת. אז קצת איחרנו, עקב בעיות בריאות ולוגיסטיקה, אבל בסוף הגענו. פרויקט הביקורת החדש מבית ש. כהן מזגנים ותום יוצא בזאת לדרך, עם אחותה הקטנה והפיסחת של "כוכב נולד", "נולד לרקוד". בניגוד ל"כוכב", לא תמצאו כאן ביקורות ארוכות כאורך הגלות המשחזרות במדויק כל שנייה מהתוכנית. האמת חייבת להיאמר: הזמן שלנו יקר, ו"נולד לרקוד" משעממת מכדי להצדיק יחס כזה, לפחות בינתיים. לפיכך, הפוסטים השבועיים יכללו מספר הערות מפתח, מלוות בתמונות להמחשה, וזאת עד שיימאס לנו מהתוכנית, או שהתוכנית תימאס עלינו, מה שיבוא קודם (ובקצב הזה זה יבוא מוקדם, מוקדם מאוד).

למי שלא מכיר – ברוכים הבאים, וזו ההזדמנות האחרונה שלכם לברוח. ומעבר לכך: הפוסטים נכתבים במשותף ומתפרסמים בשני חלקים עוקבים בבלוגים של שנינו. השבוע, החלק הראשון מתפרסם כאן, והחלק השני שם. תבלו, ושיחזירו כבר את ה"נולד" האמיתי.

 


ישראל רוקדת. לפני האקציה הראשונה שאמורה הייתה לנפות את הרקדנים הלא יפים, חטובים, צעירים או בריאים מספיק לתכנית, עשו לנו פרומו בן שעה על "מגיפת הריקודים" המשתוללת בישראל. כולם רוקדים. סלבז, זקנים וטף. ריקודי בטן, ריקודים סלוניים, גם חוג לסטריפ דאנסינג יש בתל אביב, כדי שכולם יוכלו לחוש. פלא שבני סלע מרגיש פה בבית?

תראו מה זה, יש אפילו להקה של ריקודים גרוזיניים! המאמן הקשוח הסביר את מחויבותו למקצוע התובעני בכך שהמילים האחרונות של אמו לפני שמתה היו "אל תאחר לחזרות". למזלה, היא מתה לפני שראתה מה שקרה אחרי שהוא הגיע אליהן בזמן. המחזות שנראו בתוכנית הזאת היוו הוכחה חד-משמעית לכך שאם זה מה שקורה כשישראל רוקדת, עדיף כבר שהיא תחזור לשיר.

 

 

תמונות קשות (1). מתי יחזור "כוכב נולד"?

 

 

חלטורה. הפרס הגדול המובטח לזוכה ב"נולד לרקוד" הוא קבלה אוטומטית לבית הספר פרידאנס בניו יורק, "אחד מבתי הספר הנחשבים כאן בעיר", כדברי צביקה הדר. הדר גם הבטיח למועמדים ש"בוגרי בית הספר יכולים להשתתף בהפקות כאן בברודוויי". באתר הרשמי של בית הספר אמנם לא מוזכר אפילו בוגר אחד שהשתתף בהפקה כלשהי בברודוויי, אבל לא נורא, העיקר שהם יכולים. הדר גם ציין ש"לבית הספר הזה לא מגיעים בקלות. אין קיצורי דרך ואין הנחות. כל הרקדנים שנמצאים כאן נבחרו בקפידה והם מהטובים והמובילים בארצות הברית. אין ספק שלמי שמגיע לכאן יש כישרון יוצא מן הכלל".

לא שאנחנו רוצים לדכא את הזוכה העתידי/ת, ולא שאנחנו מזלזלים בשנה במנהטן – הלוואי עלינו – אבל לפני שהזוכה מתחיל לתכנן את הקריירה העתידית, כדאי לבדוק קצת יותר מקרוב באיזה בית ספר בדיוק מדובר. אתר האינטרנט של מרכז פרידאנס לא מספק יותר מדי מידע, אבל גם זה שקיים מעניין מאוד. מדובר במרכז המספק מגוון רחב של כיתות וסדנאות בתחומי הריקוד השונים, לכל הגילאים ולכל הרמות. זה לא אומר, כמובן, שאין בו רקדנים מקצועיים – בהחלט יש בו – אבל זה לבטח לא תחום הייצור העיקרי שלו. בין השאר, לומדים בו למעלה מ-400 ילדים בגילאים 2-16, מתוך "אמונה בכוח החיובי של הריקוד". אור כחלון הבא יוכל גם, מן הסתם, להירשם בקלות לתוכנית ל-Young Movers, המעודדת ילדים בני 18 חודשים "לחקור את הכישורים המוטוריים הבסיסיים שלהם דרך תנועה, מוסיקה ואביזרים". האמת, היינו שולחים כמה מהרקדנים שהגיעו לאודישנים בדיוק לתוכנית הזאת.

הנתון התמוה ביותר הנוגע לבית הספר הזה, בהשוואה להאדרה הגרוטקסית של צביקה הדר, הוא שבשום מקום באתר לא נכתב שיש דרישות קבלה כלשהן על מנת ללמוד בו – זולת הדרישה לתשלום, כמובן. התוכנית לסטודנטים זרים, שהיא כנראה זו שלה מייעדים את הזוכה ב"נולד לרקוד", כוללת ערכת הרשמה המלווה בהוראות מפורטות. בין דרישות הקבלה ניתן למנות דמי הרשמה של 150 דולר והתחייבות לתשלום שכר לימוד שנתי של 7,200 דולר. מבחינה מקצועית, הדרישה היחידה שניתן לזהות בטופס ההרשמה היא בקשה מן המועמד למלא בעצמו את הרמה שבה הוא נמצא (נניח, "אני רקדן מעולה"). לפני תחילת הלימודים תיקבע פגישה בין הסטודנט החדש לבין מנהל בית הספר, שבה יוחלט על לוח הזמנים שלו בהתאם לרמת הידע והניסיון שלו. אולי יש משהו שלא מספרים לנו, אבל על פניו, נדמה שרב המרחק בין זה לבין "אין קיצורי דרך ואין הנחות. כל הרקדנים שנמצאים כאן נבחרו בקפידה והם מהטובים והמובילים בארצות הברית".

ואם מישהו בכל זאת תוהה איך בדיוק נוצר הקשר בין "נולד לרקוד" לבין בית הספר הזה דווקא, דומה ששמו של המנהל שלו יכול לעזור. מדובר ביגאל פרי, שרקד בשנות השישים בבת-דור ועזב לארצות הברית בשנות השבעים. חבל שאין ישראלים לשעבר בבולשוי, אולי גם לשם אפשר היה לסדר איזו קומבינה.

 

 

 

מימין: רקדנית מובילה בארצות הברית. משמאל: יגאל פרי, מנהל "פרידאנס סנטר"

 

 

צביקה. ובכלל, נדמה שכל תוכניות האודישן האלה נוצרו רק כדי לארגן לצביקה הדר איזו גיחונת ספונטנית לתפוח הגדול, שם יוכל להציק לעוברים ושבים בבדיחות הקרש שבארץ כבר מאסו בהן מזמן ולהפחיד את הניו יורקרים בתנועות ההיפ-הופ שלו. לגיוון, זכינו גם לתמונות קשות לא פחות של צביקה מפחיד עוללים ישראלים כשרים ומוודא שיגדלו על הסטריאוטיפים המגדריים הנכונים (וגם ילמדו עברית תקינה) עם שאלות בסגנון: "בנות, אתם חושבים (כך במקור) שזה כאילו יותר מוזר שבנים רוקדים בלט, או שזה סתם?".

 

 

תמונות קשות (2): מימין למעלה, נגד כיוון השעון: צביקה מרקיד, מטריד, מכביד ומפחיד

 

 

עברית שפה קשה (1). ולדימיר קוקלצ'וב למד בבית ספר למחול ליד הבולשוי (זה בסדר, אנחנו למדנו משחק במכבסת "רצ" ליד הבימה). הוא כבר חמש שנים בארץ ועדיין לא יודע עברית. מיכל אמדורסקי לא אוהבת את זה. "אם אתה בארץ, אתה צריך לדבר עברית", היא מסבירה לו למה היא מדברת איתו בשפה שהוא לא מבין. לפי הראיון איתה ב"7 לילות" – גיבוב ביזארי של "חושבים שאני ביאץ' ביג טיים, אבל אני אומרת להם נו וויי, אני טאלנט, אני קשה אבל זה מתוך קומיטמנט, והמקצוע הזה טאף, לא רק פאן" – אולי כדאי שגם מיכלי תצטרף לוולדימיר בביקור הבא באולפן. ומדובר, להזכירכם, במי שקראה לבת שלה מילה, "כי זה שם של כוסית ניו יורקית".

אוקסנה איסצ'נקו, בניגוד לוולדימיר, מדברת עברית מעולה. בסך הכל שנתיים בארץ אבל מפטפטת כאילו הייתה איתמר בן אב"י. היא בכלל לא רוסייה, היא ישראלית, וההוכחה היא שהיא רוקדת לא משהו. כחלק מסל הקליטה העבירו אותה מיד לשלב הבא תוך התעלמות מהערתו של דוד, "את תיפלי בדרך". נו באמת, למה לגלות לה עכשיו?

 

 

 

מימין: מיכל אמדורסקי מטרידה מינית. משמאל: ולדימיר קוקלצ'וב, רחוק מאוד מהבולשוי

 


וההמשך נמצא כאן, אז לכו. קישטה!

נכתב על ידי , 28/11/2006 12:14  
110 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של רב-ערוצית ב-2/12/2006 23:36
 



הו, הסלע האדום


 

פיף.

די נבהלתי מכל הפריזון ברייק הזה של בני סלע, רוב הזמן אני משחקת בהיסח דעת בנצרה של הגז מדמיע וחושבת שאם לפחות הוא היה וונתוורת' מילר.

יומיים אני כבר עוקבת אחריו באינטרנט, פעם בנתניה, פעם באשקלון, כל פעם שהוא עושה חוצה ישראל אני קצת נרגעת אבל אז פתאום מאתרים אותו בהדר יוסף ואני כבר חושבת שאף אחד לא באמת יודע.

על הדרך אני קוטפת חדשות אחרות שלא טרחתי לקרוא כי אני לא טורחת לקרוא חדשות כשאנסים לא בורחים, ורואה שגלעד שליט בסדר והוא מוסר ד"ש. בחזרה חומד. איך זה שעוד לא הביאו אותו הביתה זה לא מובן לי, אבל אני מקווה שהוא יחזור מהר, ושיחזור שפוי, בלי יותר מידי סיוטים בלילה או תפוחים בלחיים או מה שבדרך כלל נתפס על הגלגל של אנשים בשבי.  

נחזור לבני. אז נכון שבאמרלד סיטי זה לא היה קורה ועכשיו רוב הסיכויים שהוא לא ייתפס כל כך מהר ויחזור לו אל בין חומות של תקווה, אבל לא כלו אופציותינו -

שירות בתי הסוהר, מה לעשות, זה לא אלקטרז, וסביר להניח שהוא יוכל לברוח שוב. המשטרה אומרת שהאזרחים יתפסו אותו, אז אולי האזרחים גם יענישו אותו. אולי בכלל יבוצע בו לינץ' אכזרי או לפחות יפרקו אותו מנשקו, ונפטר ממנו אחת ולתמיד, במן ברבריות כזו  שבאה מהבטן. זה יהיה מאוד לא הומני מצידנו, אבל נו, גם לאנוס זה לא ממש ברוח החג.

הוא באמת  הבהיל אותי, הננס סדרתי עם שם של צפר הזה. מה אני אעשה. אני לא רגילה להתרגש מדברים כאלה אבל בלילה היה לי סיוט, חלמתי שאני מתעוררת והוא יושב על המיטה שלי, ואחרי זה לא הצלחתי לחזור לישון אז ראיתי מועדון 54 עד שש בבוקר.

 

אבל די עם זה, מספיק כהן, באמת. מחשבות שמחות, מחשבות שמחות.

אני לא כותבת כי באמת שאין לי מה, אז אני רק אספר שהכל בסדר, נינט קנתה אאודי. לי יש אסימון לאולסטאר ויומולדת עוד שבועיים וחצי, צימר לשני לילות ויום כיף בלונה פארק.

גם ראיון עבודה יש לי. זה אמנם רק ראיון ואני עוד אמצא אלף דרכים לדפוק אותו, אבל מי יודע. נסתרות הן דרכי משאבי אנוש. ואפילו באוניברסיטה נחמד, מלבד אפיזודה לא נעימה במהלכה התברר לי שהחתול בגילמן, זה שהתיישב לי על הברכיים כל יום חמישי בהפסקה, לא באמת אהב אותי אלא רק לקח לי שלוקים מההפוך כשלא הסתכלתי.אני חשה מנוצלת ולא רק בגללו-  במבצע של סלקום של חמישה ספרים במאה שהיה באופן כללי מאוד לא מלהיב, קניתי ספר שמעולם לא קראתי של אירווינג בשם "דלת נסתרת", הילולה וצהלה, עד שבבית ראיתי במאחורה שפעם לספר קראו "אלמנה לשנה אחת", שאותו דווקא קראתי גם קראתי. מי משנה שם של ספר? איף.

 

 

זהו, מצטערת על ההזנחה והולכת לדווח על עצמי ליצחק קדמן.

שלכם

סדרתית וחרדתית

ש.

 

נ.ב - הצ'יף במילואים ומוסר ד"ש מאולץ.

נכתב על ידי , 27/11/2006 03:36  
הקטע משוייך לנושא החם: בני סלע ברח
197 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של תמוז נפתלי ב-30/11/2006 07:07
 



לכה דודי


 

אתמול לעת ערב סיימתי את פעילותי הספורטיבית בת השעה ונכנסתי למקלחת כולי מיוזעת ומסריחה. פשטתי את בגדיי ופתחתי את הברז, מלאת ציפייה לשנייה המתוקה בה המים הרותחים יכו על גופי ויקלו על שריריי הדואבים.

נאדה. זיפ. זירו.

חיכיתי עוד.

המים נשארו קרים.

באותו רגע שמתי לב שהנורה של הדוד לא זוהרת באדום המנחם הרגיל שלה. שיחקתי איתו קצת. לא עובד. בגלל שאני אישה עצמאית ובעלת תושייה יצאתי למסדרון ברגליים יחפות ורטובות וניסיתי לשחק עם לוח החשמל, תוך שינון המנטרה החשמלית  – זו בטח בעיה במגעים.

אחרי שהבנתי שמעצמי לא תבוא הישועה התקשרתי לבעל הבית שלי והבהרתי לו את המצב באדישות וקור רוח.

 "אל תבכי חמודה, תנשמי עמוק ותסבירי לי מה קרה"

אחרי שהפסקתי לשהק הצלחתי לדבר קצת והוא הרגיע אותי "אז מה אם הוא לא שלח לך אס אם אס כל היום, הוא בטח עסוק, או אולי שכח את הסלולרי, אבל מה הבעיה בדירה?"

"הדוד לא נדלק ואין לי מים חמים להתקלח"

"נו, אז תתקשרי לחשמלאי ותגידי לי כמה לשלם. זו בטח בעיה במגעים".

 

החשמלאי לא ענה אז בינתיים הזכרתי לעצמי שקטן עליי ונכנסתי להתקלח במים קפואים. אחרי הצרחות הראשוניות נעשה בסדר, עודדתי את עצמי בקריאות היפ היפ היפ! היפותרמיה! אפילו חפפתי. היה מצעד החיים.

 יצאתי כחולה ונקייה, התיישבתי על הרדיאטור והתקשרתי שוב לחשמלאי שהיה מאוד עסוק יומיים קדימה.

אחרי ששוב התחלתי להשתנק בקול רועד הוא נהיה קצת פחות עסוק ואמר שיבוא על הבוקר תחת ההבטחה "נתקן את זה בצ'יק, בטח בעיה במגעים"

 

בבוקר, לאחר בדיקה של שעה שלמה במהלכה הוא הוריד והעלה את החשמל ואפילו טיפס לגג בהרואיות הוא קבע ברגישות את מותו של הדוד שלי  – "הלך הדוד, אלפיים שקל".

"בעיה במגעים?" ניסיתי את גישת ההכחשה

"הלך!" הוא שאג "הלך קיבינימט!"

השארתי אותו לדבר עם הבעל בית על הכסף והוא הבטיח לתקן היום או מחר ואני בכלל לא צריכה להיות בדירה כי זה בגג.

 הדודה הציעה לי לבוא להתקלח אצלה אבל אין לי זמן אז שוב אתקלח בקפואים, זה מחשל ובונה אופי.

 

איף.

 

שלכם

רועדת כעלה נידף

ש.

 

 

 עדכון - עשיתי מקלחת רותחת. החיים יפים וטובים.

 

נכתב על ידי , 20/11/2006 11:41  
230 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של ש. כהן ב-29/11/2006 02:10
 



לדף הבא
דפים:  

417,241
הבלוג משוייך לקטגוריות: החיים כמשל , עבודה , 20 פלוס
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לש. כהן מזגנים אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ש. כהן מזגנים ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)