לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  




הוסף מסר

1/2013

האם השמאל החילוני נחלש?


53


 


אני שומע אנשי ימין קיצוניים ופחות קיצוניים שמספידים את "הסמול" כאילו הוא הולך ונעלם בציבור החילוני. אז בואו נראה מה הראו לנו הבחירות האחרונות:


 


מפלגת הימין המאוחדת בראשות ביבי את ליברמן, הקיצונית יותר מאי-פעם, קיבלה בסך הכל 31 מנדטים. עצמה לישראל בחוץ, תודה לאל. 31 מנדטים וזהו. סך כל המצביעים עבור הימין החילוני הם כ- 775,000 בלבד מתוך 5.6 מיליון בעלי זכות בחירה.


 


ומפלגות השמאל החילוניות הלא מאוחדות (הכוללות את מרצ, העבודה, את התנועה שהאג'נדה העיקרית שלה בבחירות היתה בעד הסדר מדיני, וכן את חדש שהיא מפלגה יהודית-ערבית חילונית) קיבלו יחד גם כן 31 מנדטים.


כלומר, תקו בין מחנה הימין למחנה השמאל החילוניים. אז האם לא קצת מוקדם להספיד את השמאל החילוני?


 


 


אלא מה? צריך לקחת בחשבון שכמו בכל הבחירות בעבר קיים גם גוש אמורפי שכולל ציבור המצביע עבור אג'נדות שמייצגות מפלגות כוכבים עולים כמו שינוי, מפלגת הגמלאים ואפילו קדימה בעבר ועתה יש עתיד, שסופן להיעלם בין אם הן ישבו או לא ישבו בממשלה. מפלגת יש עתיד גם היא מפלגה כזו. רישמו וזיכרו. 


 


ואותו ציבור אמורפי מצביע גם עבור מפלגות אג'נדה שאינן עוברות את אחוז החסימה ולמעשה מחלקות 8 או יותר מנדטים בין המפלגות הרחוקות מרצון בוחריהן. ואין להתעלם גם מכך ששליש מבעלי זכות הבחירה לא מימש את זכותו בבחירות האחרונות.


 


אך מה שבאמת צריך להטריד את הציבור החילוני (הימין והשמאל כאחד) הוא התחזקות גוש המפלגות הדתיות. ש''ס, אגודה והבית היהודי - 30 מנדטים. רק מנדט אחד פחות מהמחנה החילוני הימני או השמאלי. כן, הבית הלאומי בראשות בנט היא מפלגה דתית לכל דבר. היא אפילו יותר דתית מהמפדל בגילגולה הקודם. המפלגה הזו הצביעה תמיד ותצביע נגד כל חוק המריח הפרדת דת ממדינה. היא גם לא תצביע עבור חוק גיוס תלמידי ישיבות למרות שציבור הבוחרים שלה עדיין משרתים בצה"ל על תנאי. על תנאי, כי בקירבם יש גם רבים כאלה שעוברים תהליכי התחרדות, שרוצים הדרת נשים בצבא ודוגלים בסרבנות.


 


יש גם לתת את הדעת שאגודת ישראל "הלא ציונית" צמחה מחמישה מנדטים לשבעה מנדטים. זו התוצאה הדמוגרפית של הרחם היהודית-חרדית האשכנזית של ציבור שרובו אוכל חינם מקופת המיסים של הציבור. וכדאי לתת את הדעת על כך. מספר הילדים הלומדים היום בחדרים ובישיבות בירושלים - העיר הגדולה בישראל - כבר עולה באופן משמעותי על מספר הילדים הלומדים בבתי הספר הממלכתים החילוניים. אלה המצביעים של מחר.


 


אז היום הימנים החילוניים מחבקים את הגוש הדתי כשותפים טבעיים לאג'נדות הלאומיות שלהם ומתעלמים מאג'נדות כמו מדינת הלכה וכפיה דתית. מחזיקים בדעה שאין לגייסם על פי חוק ולחלופין לבטל הקיצבאות של סרבני גיוס. אבל הם עוד יתעוררו כאשר הרוב הדתי מחר (בעוד 15 שנה בלבד על פי התחזיות הדמוגרפיות ואולי לפני) יעבירו במדינה חוקי הלכה בכפיה על הציבור החילוני.  האם הדיבורים על כך שצריך לוותר ולא לגייס כחוק חרדים (למשל בתהליך מדורג בן 5 שנים ומי שיסרב תבוטל כל תמיכה ממשלתית) הם בגלל החשש שבעוד מספר שנים יכפו חוקי הלכה במדינה? כשהם יהיו רוב הם לא יהיו כל כך נחמדים אל הציבור החילוני, כי בעיניהם מדובר בציווי אלוהי. בקונסטלציה הנוכחית שנקבעה על פי הבחירות יש הזדמנות בלתי חוזרת לפתוח את הסטטוס קוו שמזמן עבר פיחות זוחל לטובת החרדים. הדבר בולט כרגע במיוחד בירושלים.


 


ולבסוף הציבור היהודי שוכח שקיים הציבור הערבי. הציבור הימני נחרד מכך שהמפלגות הערביות ישתלבו בממשלה או אפילו ברוב חוסם, משום שאלה מפלגות לא ציוניות. אבל כאמור השילוב של אגודה (המפלגה הלא ציונית) בממשלות ישראל מתאים לגזענות של מדינה המתיימרת לשלוט בעם אחר. 


 


ואסיים בציבור הערבי. תארו לכם אם בבחירות האלה אחוז ההצבעה שלהם שהוא בסביבות ה- 50% בלבד היה משתווה ל- 90%+ של הציבור החרדי. הרי היינו עומדים בפני מציאות של 20 ח"כים של מפלגות ערביות, שהיו מורידות 10 ח"כים מהרשימות היהודיות. ובל נשכח שכוחות הדמוגרפיה הערבית אפילו עולים על הדמוגרפיה החרדית. צמיחה ב-6% של האוכלוסיה הערבית בירושלים לעומת 2% של האוכלוסיה החרדית בשש השנים האחרונות. בירושלים הנוסחה של שליש חרדים, שליש יהודים דתיים-לאומיים, שליש חילוניים  הופרה והאוכלוסיה הערבית היא כבר 40%.


 


אז לכל אלה החילוניים שדוגלים בסיפוח שטחים ובמדינה אחת לשני העמים, קחו בחשבון שאתם תהפכו במהרה למיעוט.


 


דעתם של כולם נתונה היום להקמת הקואליציה ואולי כדאי שניתן קצת את הדעת על הקואליציה של מחר? 


 


***


 


דע-א-קטואליה מועמד לבלוג השנה בישרא-בלוג בקטגורית האקטואליה.


 


מוזמנים להצביע לדע-א-קטואליה ולהשפיע כאן.


 

נכתב על ידי חץ ופרח , 26/1/2013 21:19   בקטגוריות בחירות 2013, ניתוח תוצאות הבחירות, דמוגרפיה, אקטואליה, פוליטיקה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-29/1/2013 17:12



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)