לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      




הוסף מסר

3/2013

הליכוד במלכוד


60

 

הערב יבקש ביבי מהנשיא ארכה של 14 יום נוספים להרכיב קואליציה. כידוע הסיבה לכך שהוא לא הצליח להרכיב אותה עד עכשיו היא הברית בנט-לפיד והפלונטר שנוצר בכל מקרה - המאיים על יציבות הממשלה בכל צירוף אפשרי.

 

כל המאמצים של ביבי בשבועיים הקרובים יהיו כנראה פירוק הברית בנט-לפיד, כי על החרדים בממשלה יהיה קשה לו מאוד לוותר. לפני הבחירות ביבי היה בטוח שגם לפיד וגם בנט בכיס שלו. הרי בנט הבטיח שיתמוך אוטומטית בביבי כראש ממשלה. על פי מצע יש עתיד לשינוי שיטת הממשל - הרי לפיד היה צריך לתמוך אוטומטית בביבי כראש המפלגה הגדולה ביותר.

 

אבל הברית נגד החרדים של לפיד ובנט כנראה חזקה יותר. לפיד הבטיח ערב הבחירות שלא ישב בממשלה יחד עם החרדים ואין להתפלא מדוע אינו רץ לשבת יחד איתם בממשלה. בנט כמו לפיד רוצה אמנם שיוויון בנטל, אבל הנה גם יש לו הזדמנות לבוא חשבון עם הדיקטטורה של החרדים בממסד הדתי.

 

החרדים הנמצאים בחרדת גיוס תלמידי הישיבות מוכנים אפילו לוותר על התיקים המסורתיים שלהם במשרד הפנים ובמשרד השיכון.

 

אז כרגע כל המשא ומתן הקואליציוני אינו מתמקד במדיניות ולא בכלכלה - נושאים ממש לא חשובים.  אלא בהשגת נוסחה של מכסות גיוס וגיל הגיוס. אבל כל נוסחה תהייה בעייתית בלשון המעטה, בגלל המחיר הכבד שיוטל על משלם המיסים.

 

לחרדים יש נשק קטלני ביותר. בכל נוסחה - גיל גיוס 26, 24, 22, 21 ואפילו 18, המדינה תצטרך לממן חיילי שוקולד הנישאים בגיל 18 ובכל שנה מביאים לעולם ילד נוסף. לא רק שגם אם הצבא ימצא תעסוקה לכל חיילי הדימיקולו האלה שישרתו רק שנתיים ולא שלוש - היכן השיוויון בנטל? אם יגוייסו לאחר גיל 21 הם במילא לא ישרתו בקרבי. אז בשביל מה הצבא צריך עוד 60 אלף חיילים ג'ובניקים שצריך לכלכל ולסבסד את הנשים והילדים שלהם? מה יעשה הצבא עם חיילים דוברי יידיש, שיצטרך לבזבז עליהם כסף וזמן שירות על לימוד עברית? כמה כסף יעלה לצבא כדי לספק את דרישות קיום הפולחן הדתי למהדרין והדרת הנשים של 60 אלף חיילים? ומה לגבי ההשלכות על שינוי הסטטוס קוו החילוני-דתי בצבא?

 

איך שלא יהיו התחמונים, ההשתתפות בנטל תגווע בקול ענות חלושה. לכן  הדיון במיכסות (שמזכיר לי אגב היסטוריה אחרת של העם היהודי, העומד דום ביום השואה) ובגיל הגיוס הוא דיון עקר שלא יצא ממנו ולא כלום.

 

אז מה צריך ואפשר לעשות? להפסיק מימון המדינה של כל הקצבאות והסיבסודים הסקטוריאלים והאישיים. בשביל מה לממן על חשבון משלמי המיסים מכונות ילודה של אנשים, שהם וילדיהם אינם תורמים ולא יתרמו דבר וחצי דבר למדינה? רק צעד כזה יחסוך בנטל הכלכלי של המדינה וידחוף את כל הסקטורים החיים על חשבון ביטוח לאומי אל שוק העבודה. אין מדינה צריכה לממן או לסבסד אף אזרח בעל יכולת לעבוד.

 

מצד שני על המדינה להעלות באופן משמעותי את התגמול לחיילים משוחררים. ובנוסף לבטל נקודות זכות במס הכנסה וסיבסוד של משכנתאות למי שלא שירת בצה"ל או שירת שרות לאומי מלא של שלוש שנים - תחת פיקוח קפדני של רשות שתתנהל כמו בצבא. מדובר לא רק בחרדים, אלא גם במיעוטים ובכל סוגי המשתמטים למיניהם. אין מקום במדינה למימון פרזיטים על רקע דתי, אידיאולוגי או לאומי. מי שרוצה הטבות מהמדינה, שיתרום לה שלוש שנות שירות ואחר כך יצא לעבוד.

 

מכיוון שלא צפוי שיעשה איזשהו מעשה כזה בעתיד הקרוב, הרכבת הקואליציה תעסוק כרגיל בנוסחאות עקרות ובחלוקת תיקים ושיחוד פוליטי. בינתיים כבר עלה מחיר הדלק שמכניס למעלה מ-50% לקופת המדינה, ועל הצעדים הכלכליים האכזריים שיונחתו עלינו מיד עם הרכבת הממשלה עוד נשלם גם נשלם בריבית דריבית.

 

ומה עם הפלונטר המדיני? אם ציפי או בלעדיה - גם כאן ימצאו נוסחה עקרה ובלתי מדידה והקיפאון ימשך עם אינתיפדה או בלעדיה. ואנחנו נצא בשן ועין כי גם ביבי מלך ישראל לא יוכל לעמוד בלחץ וחרמות אומות העולם. כי לא לעולם חרב ללא מימון של אובמה. אחמיניג'ד הולך מהר ובטוח לקראת התחמשות גרעינית וישראל תאכל את הלב. החמאס ימשיך להתחמש ולהתעצם, עם עמודי ענן או בלי. וחיזבאלה יתחמש בעוד עשרות אלפי טילים קונבנציונאלים ולא קונבנציונאלים, עם הפצצה או בלי הפצצה של שיירות מסוריה.

 

בקיצור בכל מקרה זמנים קשים עומדים לעבור עלינו - בין אם תקום ממשלה על כרעי תרנגולת או בין עם נלך לבחירות חדשות בקרוב. כי הפוליטיקאים נשארים פוליטיקאים והעם נשאר אותו עם. 

 



 

ובנימה אופטימית זו אפרד מכם עד לפוסט הבא. 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 2/3/2013 12:01   בקטגוריות שיוויון בנטל, הרכבת קואליציה, אקטואליה, פוליטיקה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-6/3/2013 20:26



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)