לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מרץ 2013    >>
אבגדהוש
     12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31      




הוסף מסר

3/2013

מאחורי הקלעים של ביקור אובמה


64

 

לא אכתוב כאן על ביקור אובמה ועל הפרשנויות. אמצעי התקשורת כבר פוצצו לנו מספיק את המוח. במילא נראינו כמו מדינה פרובינציאלית, המתרגשת מביקורו של קיסר העולם. במילא כל אחד הבין את נאום אובמה כפי שרצה להבין בהתאם להשקפותיו הפוליטיות. אבל אתאר לכם כאן דברים שנעשו מאחורי הקלעים.

 

מרביתכם וודאי צפיתם בנאום של אובמה בפני קהל הצעירים בבניני האומה בירושלים. אינני יודע אם תהיתם מי היו הצעירים האלה וכיצד הם נבחרו. אז בואו אספר לכם משהו על זה מידיעה אישית.

 

הצעירים האלה הם כידוע סטודנטים שנבחרו כנציגים ממרבית המוסדות האקדמים בארץ. מרביתן אבל לא כולן, ובהמשך אתייחס גם לכך.

 

לפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית הגיעה הוראה לבחור עשרה סטודנטים שיהיו נציגים בנאום אובמה כשיגיע לארץ. הפקולטה נתבקשה להעביר את רשימת הנציגים שנבחרו לידי השב"כ ולידי שגרירות ארה"ב לבדיקה בטחונית ולאישור - שבוע לפני הביקור. הפקולטה בחרה עשרה סטודנטים מצטיינים מהחוגים השונים. הסטודנטים האלה נתבקשו להתייצב בשערי הכניסה לבנייני האומה שלוש וחצי שעות לפני תחילת הנאום. בידוק בטחוני, אתם יודעים.

 

האוניברסיטה העברית, ששלחה נציגים גם משאר הפקולטאות, הדפיסה חולצות אדומות מיוחדות עם סמל האוניברסיטה עבור נציגי הסטודנטים לקראת הארוע.

 

בנאום צולמו ברקע סטודנטים שחלקם הופיע עם ז'קטים וחלקם מעונבים - לבושים במיטב מחצלותיהם. אבל, ביניהם בלטה קבוצת הסטודנטים מהאוניברסיטה העברית, הלבושים רק בחולצת טריקו אדומה פשוטה. בלי ז'קטים וללא עניבות.

 

אבל כאמור, לא נכחו באולם סטודנטים מהאוניברסיטה החדשה באריאל, למרות נוכחותם של סטודנטים מכל שאר האוניברסיטאות. הסיבה ידועה. גם ממשלת הימין לא רצתה להרגיז את אובמה. ומכאן אנחנו למדים שלא רק שהאוניברסיטה באריאל נולדה בחטא, בשל גחמות פוליטיות - כאשר שאר האוניברסיטאות סובלות מתקציב מדולדל ושאינן מקבלות מהממשלה את המינימום שהובטח להם בהסכמים. אלא, הדבר מסמל את מה שצפוי לאוניברסיטה באריאל בעתיד. לא רק ששאר האוניברסיטאות בארץ מחרימות אותה, אלא תחרים אותה כל האקדמיה בעולם. אולי חוץ ממיקרונזיה, שבמילא אין לה עולם אקדמי משמעותי.

 

אז גדעון סער, ברוך שפטרנו ממנו ממשרד החינוך, אולי מרוצה מאוד ממאמציו להכריז על המכללה באריאל כאוניברסיטה. סמל לחוזקנו המדיני ולהמשך הכיבוש ביהודה ושומרון. כך עושה מפלגה שמצהירה שלום לשני העמים? ואולי איתה אין עם מי לדבר? מעשים, מעשים - אבל בנאום אובמה גם ממשלת ישראל החרימה את הסטודנטים המסכנים שלומדים באריאל. אז לא רק שהממשלה הנוכחית פתאום מתנצלת בפני התורכים, גם אוניברסיטת אריאל עכשיו מוצנעת ברקע. כי גם הממשלה הנהדרת הזו יודעת היטב מיהו הבוס.

 



 

 חג שמח לכם.

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 23/3/2013 08:40   בקטגוריות ביקור אובמה, האוניברסיטה העברית, האוניברסיטה באריאל, חרמות, אקטואליה, פוליטיקה  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של n_lee ב-29/3/2013 03:22



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)