לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על בשר סוסים ונבזויות אחרות


58

 

על בשר סוסים וכשרות

 

במעריב פורסמה כתבה על ידי צביקה קליין שכותרתה - שערוריית בשר הסוסים: טרנד האוכל הכשר כובש את הממלכה.

 

בכתבה מצוין ש"באירופה מנסים להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק בטענה שהיא אכזרית... אבל הגילוי כי במוצרי בשר רבים הוכנסו חתיכות של בשר סוס הקפיץ את הביקוש לבשר כשר".

 

ועוד מצוטט רב בריטי: "רמת ההשגחה שלנו מבטיחה ששום דבר לא כשר יחדור לאריזת הבשר".

 

ואולי זה מפני שהבריטים לא שמעו כיצד בשר פיגולים הוגש בטעות בבית הנשיא לפני חודשים אחדים ושמזנון הכנסת נסגר זמנית בגלל תיקן (ג'וק) שנמצא לא פחות ולא יותר מאשר בצלחתו של חבר כנסת מש"ס.

 

בבלוג חשיבה חופשית פרסמתי בעבר פוסט המתאר הגשת מנת סלט מעוטרת בג'וק, שמוחזרה והוגשה חזרה ללקוח אחר במסעדה הכשרה. ועל פלאפליה כשרה בירושלים שמכרה כדורי פלאפל מתערובת שנטחנה לעיניי שני עדים יחד עם ג'וק ענק. במאמר מוסגר, זה גם צריך להטריד את הצמחוניים.

 

מה שעוד כנראה לא מטריד את צרכני המזון הכשר היא האפשרות הסבירה שלעיתים לא כל כך נדירות, הם עשויים לאכול בשר "כשר" עם טפילים למיניהם. אחד המגיבים הדתיים בבלוג ציין שהכשרות מטפלת רק במה שנראה לעין. אם כך, רק תו בדיקה של השירות הוטרינרי (ולא תוי הכשרות של הרבנויות) יכול להבטיח לכם שהבשר הכשר שאתם אוכלים אינו מכיל טפילים זעירים, המתגלים רק תחת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ בעינו הבוחנת של הוטרינר.

 

למעשה בשבילי החותמת של השירות הוטרינרי על הבשר שאני אוכל עולה אלפי מונים על חותמת הכשרות, כי בשר מלא בטפילים ובתולעים מקרוסקופיים גרוע הרבה יותר מאשר לאכול בשר סוס. לא שהסכמתי לאכול בשר סוס שהוצע לי במסעדה יוקרתית באירופה כי הוא מתוק ושרירי מדי לטעמי, אך לצורך גילוי נאות - אני לא מסוגל לאכול גם את מרבית הנקניקים הכשרים כאן בארץ בשל טעמם הגרוע, ואני מתענג מטעמם המשובח של הנקניקים באירופה ומי שלא טעם נקניקים גרמניים, לא ידע טעם נקניק משובח מעודו.

 

ולמרות זאת בתור אזרח ישראלי אני מקבל את שרותי הכשרות הגורפת של הרבנות הראשית. בכל זאת לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה למעלה מ- 60% מהאוכלוסיה היהודית הם דתיים ומסורתיים. אבל שלא תבינו לא נכון, שירות הכשרות הזה אינו בחינם ועולה לכיס של הציבור החילוני הרבה כסף - כסף שהחילוניים למעשה מסבסדים את מה שמוגש לצלחת של הדתיים-מסורתיים.

 

ולמרות שאני בהחלט מוכן לשלם על כשרות מטעם הרבנות הראשית, אינני מבין מדוע הציבור החילוני והמסורתי צריך לממן תוספת כשרויות למיניהן של הבד"צ, חתם סופר ושכאלה, משום שכשרות הרבנות הראשית אינה קבילה אצל החרדים. מדוע אני צריך להשתתף במימון כשרות מטעם רב מסויים כי כשרות מטעם רב אחר היא טריפה? אז אולי כדאי שהציבור החרדי יתחיל להשתתף בנטל כפי שהוא כופה על רוב הציבור הישראלי השתתפות בנטל הכשרות למהדרין שבמהדרין?

 

מי לדעתכם מסבסד שלוש כשרויות על מוצר זה של תנובה?:

 



 

באמצע - כשרות מהדרין בהשגחת הרב וייסמן, רב תנובה

מימין - כשרות בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית, ירושלים
משמאל - כשרות למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר, הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

 

שלוש כשרויות מצאתי על מוצרי דגני בוקר של תלמה ועוד על מוצרים רבים. מדוע אנחנו צריכים לממן שלוש משכורות לפחות של רבנים?

 

הגיע הזמן שהציבור החילוני יתחיל למחות ולהחרים מוצרים כאלה, כפי שהוא מוחה על מחיר הקוטג'. זוכרים כיצד נשברה חברת קוקה קולה שרצתה לתת חסות להופעה של הזמר מייקל ג'קסון, לאחר איום החרדים שיחרימו בעתיד את מוצריה?

מדוע רק להם מותר? מדוע שאר החברה צריכה תמיד לוותר ולשלם עליהם?

 

לא מדובר רק במוצרי מזון. חשבתם פעם מהו סכום הכשרויות היחסי שאתם משלמים  עבור ארוחה במסעדה, שבעל המסעדה משלם 40,000 שקל לחודש עבור כמה כשרויות מטעם רבנים שונים?

 

ראיתי פעם ביקור של משגיח כשרות בקפיטריה בבית חולים. הוא הגיע יחד עם שני נערים רעבים (כנראה תלמידי ישיבה), הציצו במטבח בקושי לדקה והתישבו להסב באחד השולחנות. בעל הקפיטריה האכיל אותם כיד המלך "בחינם",  כמובן בנוסף לתשלום עבור תעודת הכשרות. לאחר שסיימו לסעוד, משגיח הכשרות ציין שתעודת הכשרות לשלושת החודשים תשלח בדואר. 

 

מטומטם הוא הציבור החילוני שמשלם וקונה הכול ואולי הגיע הזמן למחאת ריבוי הכשרויות?

 

 

על נבזויות פוליטיות

 

מדוע ביבי והליכוד-ביתנו חושבים ומציינים באמצעי התקשורת שהברית בנט-לפיד היא נבזות?

 

 

 

 

האם התככים של ביבי לפירוק קדימה וכעת הנסיונות שלו לפרק את העבודה לסיעה שתצטרף לקואליציה שלו אינה נבזות?

 

ממה חוששים בליכוד?

 

מבכירי הליכוד כבר שומעים את הקולות: "אם נלך לבחירות נתרסק". סקר מעריב שפורסם היום קובע שבבחירות חוזרות יתחזק ציר לפיד-בנט ל- 37 מנדטים (מ- 31 היום) והליכוד ירד בשלושה מנדטים. 

 

מצד שני דו"ח סבא"א קובע: "טהרן קרובה מתמיד לפצצה, מסוגלת להעשיר אורניום בקצב מהיר פי שלושה".

 

אז תגידו. אם וכאשר ביבי יכשל בהרכבת קואליציה, מה שיציל את הליכוד היא מתקפה ישראלית על איראן? או אולי לבוא חשבון עם נסראללה?

האם הוא יחשוש פחות מועדת חקירה ממלכתית?

 

שאלת השבוע

 

האם העיתונאים יודעים משהו וחוששים לגלות את מה שהם יודעים על גדעון סער, כפי שהסתירו את שידעו על קצב?

  

 קריקטורת השבוע

 



 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 23/2/2013 00:39   בקטגוריות ריבוי כשרויות, הקמת קואליציה, אקטואליה, בנימין נתניהו, דת ומדינה, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, הרכבת קואליציה, חרדים, חשבון נפש, יאיר לפיד, נפתלי בנט, ציפי ליבני, פוליטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-23/2/2013 19:20
 



שאלות


45

 

השבוע דיברו רבות על נפתלי בנט, על הצלחתו המטאורית בהדחת זבולון אורלב, ההצלחה בסקרים (שדרך אגב אני לא מאמין בהם עד לתוצאות יום הבחירות) ועל ביבי שמפחד שיגנוב ממנו קולות. ממש לא בא לי להתייחס להייטקיסט החייכן הזה שמייצג מצויין את נוער הגבעות, ובאמת לא מעניינים אותי פחדיו של ביבי. אבל יש לי שאלה גדולה. מאין בא המימון לקמפיין המתוקשר של בנט בשלטי חוצות, בעיתונות, בפרסומות אינטרנט? ובכניסה ל- Ynet הסיכוי הוא אחד לאחד שתראו את פרצופו המחייך או את פרצופו המחייך של אריה דרעי. אמנם יש חוק מימון מפלגות ומצד שני חוק המגביל את סכום התרומות. מעניין מאין הגיע המימון לכמות הפרסומות בעיתונים ובשלטי חוצות עוד לפני שנבחר להיות לרשות המפלגה שלו?

 

 

ויש לי גם שאלות לביבי, שבלהט הבחירות מכריז על בניה בשטח E וברמת שלמה ומרגיז את כל העולם, כאשר ברור שיקחו שנים עד שיתקבלו אם בכלל כל האישורים ויוסרו ההתנגדויות. לאחר כל כך הרבה שנות כיבוש, פתאום ביבי גילה שיש צורך ברצף בניה בין ירושלים למעלה אדומים? פתאום אנשי הימין נתלים ביוזמת ביילין (שהייתה מוקצת מחמת מיאוס בעינייהם) שלפיה שטח E יהיה בתחומי מדינת ישראל? פתאום יש צורך להרחיב את הבניה ברמת שלמה כדי למנוע הגירה שלילית מירושלים בשל חוסר בדירות (דבריי שטייניץ)? הגירה שלילית של מי? למנוע הגירה שלילית של החרדים הגרים ברמת שלמה? או לעודד הגירה שלילית של החילוניים שקצה נפשם בהשתלטות החרדית בירושלים?

 

ויש לי גם שאלה לביבי ולשר אוצרו שרצו לעשות עוד לפני הבחירות קיצוץ רוחב בן 5 אחוזים בתקציב המדינה, בטענה שאם לא נעשה זאת נגיע למצב הכלכלי של יוון וספרד (שוב דבריי שטייניץ). מדוע כל חברי וועדת הכספים בראשותו של גפני נעדרו מההצבעה וגפני נאלץ לדחות שוב את הישיבה? מה אתם מפחדים מהבחירות? תטילו עלינו גזרות לאחר הבחירות בריבית דריבית?

 

בבלוג הזה נתקלתי בתגובה שנתוני הלישכה לסטטיסטיקה המורים שכל ילד שלישי במדינת ישראל רעב מצוצים מהאצבע. אין רעבים במדינה! זוהי עלילת דם של השמאל. לפי הדו"ח, שהגיש לפרס מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, כבר יותר מאחד מכל שלושה ילדים בישראל מוגדר עני.

 

על פי הנתונים, בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל. לשם השוואה, ב-2010 נמנו 889,500 ילדים עניים. מ-2001 ועד ל-2011 חלה עלייה של כ-48% במספרם של הילדים המוכרים לשירותי הרווחה בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל.

ואם לא שוכנעתם ראו את זה:

 



מקור: Ynet

 

אז עם המצב הכלכלי המצויין בישראל, היכן יש יותר ילדים עניים - בישראל או ביוון?

 

ויש לי שאלה למפלגת מר"צ: מדוע האג'נדה הכלכלית שלכם היתה והינה תמיד בתחתית סולם העדיפויות? מדוע רק האג'נדה המדינית בראש מעייניכם? מדוע שאצביע מר"צ? בלאו הכי גם עם עוד שני חברי כנסת (ואני אפילו לא בטוח שכך יהיה) מר"צ תהייה נטולת השפעה - גם מבחינה מדינית.

 

בכתבה קודמת פרסמתי את הנתונים לגבי אחוזי ההצלחה בחקיקה של מפלגות גוש שמאל- מרכז בכנסת הנוכחית. בהשוואת אחוזי ההצלחה של חברי הכנסת - מר"צ היתה במקום רביעי מתוך מפלגות גוש השמאל-מרכז.  אני לא מתכוון לבזבז את קולי למפלגת בוטיק נטולת השפעה בכנסת. ואתם?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 22/12/2012 10:08   בקטגוריות מצב העוני בישראל, נפתלי בנט, זבולון אורלב, מימון מפלגות, אג'נדות חברתיות, אג'נדות מדיניות, אידיאולוגיה, אקטואליה, בחירות 2013, ביקורת, בנימין נתניהו, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, חברה, יובל שטייניץ, כלכלת בחירות, מיסים, מר"צ, נוער הגבעות, סקרים, פוליטיקה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-30/12/2012 13:37
 



לאן נעלמו כספי הפנסיה שלכם


40

  

היום לאחר עמוד ענן, האם אתם זוכרים בכלל את המחאה החברתית? הממשלה תעשה ככל יכולתה לטשטש את המצב הכלכלי ולהעמיד את המצב הבטחוני בראש מערכת הבחירות הקרבה. אבל טעות בידה, המצב החברתי והכלכלי לא נשכח. הגזירות הכלכליות בתקציב 2013 שנגנזו עד לאחר הבחירות מחכות לנו בריבית דריבית. הרי עתה יש גם "צידוק", כי צריך לממן את הוצאות המלחמה.

 

אבל אנחנו לא שוטים. כולנו יודעים שהתקציב נתון לסדרי עדיפויות וניהול כושל של כספי המדינה. אל לנו לשכוח גם שניצול כספי הפנסיה והתגמולים שלנו על ידי הטייקונים הפכה להיות לשיטת מדינה, ומי שהנהיג את השינוי המאפשר להמר על הכספים שלנו ולהלוות אותם (ללא החזר), מבלי לשאול אותנו - הוא לא אחר מאשר ראש ממשלתנו, בנימין נתניהו, בהיותו שר האוצר.

 

אז הרי סרטון קצר שהובא לידיעתי על ידי אילנה, שיראה לכם לאן נעלמו כספי הפנסיה:

 

 

 

אז אולי כשתעמדו בקלפי, לפני שתשלשלו במעטפה את הפתק שלכם, כדאי שתזכרו במה שימשיכו לעשות בכספכם הליכוד-ביתנו לאחר הבחירות.

 

ואת האימרה שבוודאי כך תעשה גם האופוזיציה שמאל-מרכז כשתבחר, אני משאיר לציניים של הימין, שיודעים בוודאות שמצב זה ימשך בשילטון ביבי ושמתים מפחד שזה יפיל אותו.

 

אם אכפת לכם, אל תשכחו ללכת להצביע!!!

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 24/11/2012 10:09   בקטגוריות כספי הפנסיה והתגמולים, בנימין נתניהו, כלכלה, המחאה החברתית, טייקונים, מנהלי קרנות פנסיה, בחירות 2013, אקטואליה, ביקורת, הון ושלטון, חברה, פוליטיקה, צדק חברתי  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-25/11/2012 00:23
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)