לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

אולי יש סיכוי


59

 

לפני יומיים פרסמתי פוסט בבלוג חשיבה חופשית בנושא מאוד חשוב, המצביע שהגענו לקווים אדומים במדינה הקטנה והשלווה שלנו. מדינת כל אזרחיה. מדינה מוסרית המשמשת דוגמא לכל גויי העולם. הפוסט עסק באירוע המביא למסקנה הבלתי נמנעת - יש לנו במדינה יודונאצים! כן, לא נעים להודות בזה לאור הזכרון הקולקטיבי שלנו.

 

חשבתי שאת הפוסט הזה צריכים לקרוא כמה שיותר אנשים. מכל הפוסטים שכתבתי הייתי רוצה שדווקא זה יגיע למומלצים יותר מכל ה-13 שהיו שם בעבר. אבל הפוסט הזה לא הגיע למומלצים, ואפילו התאכזבתי שעד לכתיבת שורות אלו, היו לפוסט רק כמאה כניסות - שזה פחות משמעותית מהממוצע. האם "הכותרת יודונאצים וחברה אדישה" הבריחה את הקוראים?

 

אבל מכיוון שאת הפוסטים שלי קוראים בעניין רב בשב"כ ובמשטרה ולא מפספסים אף פוסט (הרשו לי להיות קצת ציני), הפוסט הזה כנראה מאוד השפיע על המשטרה. ואני אעדכן אתכם על כך בסיום הפוסט, לאחר שיובא כעת הפוסט שפורסם בבלוג חשיבה חופשית. וזה הפוסט:

 

יודונאצים וחברה אדישה


בלב תל אביב

עובד מבוגר מנקה רחוב

חבורת נערים אליו נטפלת

ככה סתם

מעשה איוולת

כל אשמתו שהוא ערבי

מכה וחובטת בו החבורה

ללא רחם

ללא הפסקה

בפראות מכנית

בעיר ללא הפסקה

הוא מעולף

מתבוסס בשלולית דם

והם משתלהבים

מכים ובועטים

עוד ועוד ועוד

כקלגסים מארץ אחרת

ברשע מזוקק של חלאות אדם

יודונאצים בני שטן

מישהו מרחוק מבחין וצועק

המפלצות בורחות

נעלמים הנמושות.

 

עשר דקות

פצוע על המדרכה שרוע

רק צדיק אחד בסדום

מתקשר למגן דוד אדום

ולמשטרה

אמבולנס מגיע

מפנה פצוע שותת דם ומבולבל

הנה גם ניידת משטרה כאן

לאחר שהכל נגמר כמובן

מסתלקת חיש כלעומת שבאה

מודיעה בקשר על סגירת אירוע

פורים, שנת תשע"ג

חברה מתפוררת

והעיר שושן תל אביב

שמחה וצוהלת.


די לגזענות

 

 

 ***

  

עֵד לאירוע הביא לידיעתי שהמקרה פורסם בכתבה ב- Ynet.

 

בכתבה מצויין כי "תלונה הוגשה במשטרת מחוז תל אביב. נגבתה ממנו (הפצוע) עדות ונבדק חשד שהרקע למעשה הוא לאומני. לא נעצרו חשודים וטרם נמצאו עדים למקרה."

 

הכיצד אין עדים למקרה? מי התקשר למגן דוד אדום? ומי למשטרה? איך לפי דעתכם המקרה הזה הובא לידיעתי?

 

הידעתם כי המשטרה יכולה לאתר בקלות את החשודים על ידי איתור מיקבץ טלפונים סלולרים שנרשמו בחברות הסלולר, בנקודת הציון המתאימה בשעה הנתונה והידועה?

 

אז למשטרה יש יכולת, האם אכן תעשה משהו בנדון?

האם האדם היה צריך להרצח כדי שהמשטרה תפעל?

 

החברה שלנו היתה מזועזעת מהמונח יודונאצים של פרופסור ישעיהו ליבוביץ לפני למעלה מעשרים שנה.

ועתה אני מכנה את החברה האלה יודונאצים בני שטן. חד וחלק.

 

חובה על כולנו לעורר רעש ציבורי, כדי שהעבריינים יענשו בכל החומרה האפשרית.

 

***

 

וכעת העידכון מה קרה מאז:

 

הידיד שהיה נוכח במקום בשעת האירוע ושהזעיק את מגן דוד אדום, מילא את חובתו כאזרח והלך להעיד בתחנת משטרה מסויימת. האמת שמאז המקרה שנתו נדדה ומה שקרה, לא נתן לו מנוח.

 

וכיוון שחלק מהכניסות לפוסט שפרסמתי היו על פי האינפורמציה בלוח העריכה דרך שאילתות בגוגל, הרי כל מי שהתעניין בנושא עלה על הפוסט. הרי אני תמיד מתייג כל נושא ברשימה מוגזמת של קטגוריות. ביניהן היתה הפעם הקטגוריה "יודונאצים" ו"ישעיהו ליבוביץ". אז מכיוון שבמקרה משודרת כעת בטלוויזיה סידרה דוקומנטרית על ישעיהו ליבוביץ, מי שחיפש בגוגל "יודונאצים בני שטן" העלה בראש הרשימה את הפוסט שלי.

 

ומכיוון שברשימת הקטגוריות היתה גם הקטגוריה "משטרה", הרי ברור כשמש שהמשטרה שחיפשה יומם ולילה בגוגל כל חומר הקשור לאירוע - עלתה גם היא על הפוסט שלי. ומכיוון שבטוח בטוח בטוח לא היה לה נעים לקרוא את זה, והיא חושבת שקראו את הפוסט לפחות מאה אלף קוראים זועמים על אזלת ידה של המשטרה - התקשר לידידי שמסר עדות - החוקר הראשי בפרשה, מתחנת מחוז תל אביב, וביקש לזמנו לעדות נוספת אצלו. הוא כמובן יבקר אצלו ברצון רב כנראה מחר.

 

אז אולי אולי אולי יש סיכוי שהיודונאצים העבריינים האלו יתפסו ובכל זאת יענשו? 

 

ועכשיו, בטוח בטוח בטוח שאת הפוסט הזה בבלוג כאן, שזוכה לפחות עניין מהבלוג חשיבה חופשית, יבקרו כעת הרבה הרבה הרבה קוראים שאיכפת להם.

 

 

תגובות בעילום שם/דברי נאצה תמחקנה.

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 27/2/2013 00:56   בקטגוריות משטרה, יודונאצים, חברה אדישה, גזענות, אלימות, אקטואליה, ישעיהו ליבוביץ  
4 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-9/4/2013 16:03
 



תפנימו, פשע באינטרנט - פשע לכל דבר!


22

 

הפוסט הזה נכתב במקום הפוסט שהתחלתי לכתוב ולא יכולתי לסיימו. לא תאמינו אבל הסיבה לכך קשורה לנושא החם.

 

הכל התחיל מפוסט שכתבתי בבלוג האחר שלי "חשיבה חופשית" שפרסמתי היום בבוקר. בצהריים גיליתי שכל קטעי הוידאו שבפוסט נעלמו ובמקומם תיבות לבנות.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה כאן, וכבר כתבתי על חדירות ללוח העריכה של הבלוג חשיבה חופשית, העלמתו מפני הקוראים (על ידי שינוי ההגדרות), שינוי עיצוב והרבה דברים נוספים שכבר תיארתי בבלוג בעבר - כיד הדמיון החולני והרשע של אלה שעושים את זה.

 

 

החזרתי את הקליפים ולאחר מספר שעות - חדירה נוספת והעלמתם. בשני המיקרים השינויים נעשו בלוח העריכה כאשר הוא היה פתוח לצורך כתיבה ועריכה.

 

כיצד נעשה הדבר? פעמיים נותקתי מהאינטרנט וקיבלתי הודעה שזה בגלל קונפליקט במספרי IP. כלומר, מישהו בעל מחשב עם IP שונה משלי התחבר למחשב שלי דרך האינטרנט ואז עשה במחשב שלי כבשלו.

 

וזה עוד לא הכל. לפוסט שהתכוונתי לפרסם כאן ושמיד תבינו מדוע הוא לא פורסם - צלמתי השבוע מספר תמונות מרשיעות בטלפון הנייד שלי.  למזלי הרע התחלתי להעביר את התמונות מהטלפון למחשב  באותו זמן שבו נמחקו הקליפים בפוסט האחר. ואז קרה דבר נורא - המחשב הודיע לי שאני צריך לעדכן את התוכנה של הטלפון. התחלתי את העידכון ובאמצע קיבלתי הודעה על שגיאה והטלפון שלי מת.

הוא נוטרל לגמרי - אני לא יכול להפעיל אותו והמחשב אינו מכיר אותו יותר.

 

אני כמובן בהיסטריה, שמא כל רשימות הכתובות והטלפונים, כל התמונות ותוכן התיקיות הלכו לאיבוד. אני לא יודע אם זה בר תיקון. היה לי גיבוי במחשב לרשימות ולתמונות בטלפון וגם הוא נמחק מהמחשב. כמובן שבינתיים נשארתי ללא טלפון וכל מי שיתקשר אליי לא יבין מדוע הוא מתבקש להשאיר הודעה.

 

גבירותיי ורבותיי הפעם היד הזדונית גרמה לא רק לפגיעה בבלוג שלי, אלא גם לניטרול וקילקול של הטלפון שלי על כל המידע שבו. גם למחיקת הגיבוי של המידע הזה במחשב שלי.

 

זו לא רק חדירה לפרטיות שזה כבר פשע בפני עצמו, אלא גם פגיעה במידע ובמיכשור.

בכל משטרת ישראל קיימים סך הכל חמישה אנשים המטפלים בעבירות האינטרנט. האם מישהו יכול להסביר מדוע המשטרה מקציבה כוח אדם מצחיק כזה לטיפול בפשע מסוג זה? האם פשעי אינטרנט שונים מפשעי בריונות, גניבה, חבלה וריגול בחיי היומיום. מתי שמעתם לאחרונה על האקר שנתפס ונשלח לכלא למספר שנים?

 

מה יהיה?

 

תוספת עריכה - גלגולו של סיפור

 

 

לאחר אבל קצר, בא לי רעיון כיצד לנסות ולפתור את בעיית הטלפון שלי. נכנסתי לאתר האינטרנט של חברת הטלפון שלי, מצאתי את הדגם והורדתי מחדש את התוכנה של הטלפון. כשחיברתי את הטלפון "המת שלי" הוא קם לתחיה וקבלתי הודעה שהתקנת התוכנה החדשה תמחוק את כל המידע שהיה בזיכרון הטלפון.

 

מה יכולתי לעשות? מחיקת מידע, או בלי טלפון בכלל? הסכמתי לתנאי האזהרה.

התוכנה החדשה הותקנה ולאחר עשר דקות לערך, נתבקשתי לנתק את הטלפון מהמחשב, להוציא ולהחזיר את הבטריה ולהפעילו.

 

הפלא ופלא, הפעם הטלפון נדלק (כך גם מקודם ניסיתי להוציא ולהחזיר את הבטריה, אך לשוא). לקח לטלפון עוד כעשר דקות לסדר את העניינים ולהתאים מחדש את ההגדרות שנתתי לו.

 

מה הייתה התוצאה?

 

המידע שהיה בזיכרון הטלפון אכן נמחק (וזה פחות חשוב), אך לא המידע שהיה אגור ב-SIM ובכרטיס הזיכרון  הנוסף שישנו בטלפון.

 

התמונות ורשימת הכתובות נשמרו וקיימים בשלמותם.

 

ולהאקר הזדוני אני מקדיש את התמונה הבאה:

 



 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 7/9/2012 23:55   בקטגוריות פשעי אינטרנט, חברה, חוק ומשפט, משטרה, תרבות, אינטרנט, פסימי, שחרור קיטור  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-11/9/2012 08:34
 



אין חדש תחת השמש


21

 

 

שלילי  פצצה חברתית מתקתקת

 

מישהו סיפר לי את שאירע לו בסופ"ש הקודם בחוף תל אביב. הכל התחיל מבחורה צעירה שהייתה מסוממת ברמות והחלה לטבוע במים. וחברנו קפץ למים במטרה להציל אותה. אבל היא ממש לא רצתה לצאת, הוא הוציא אותה בכוח, היא נשכה אותו בכתף וחזרה שנית לים והחלה שוב לטבוע ...

 

ומכל הסיפור חברנו חזר לבסוף לקחת את התיק שהשאיר על החוף ולפני שהגיע אליו הבחין בדמות של מסתנן שחטף וברח עם התיק שלו. חברנו התחיל במרדף אבל המסתנן נטמע בהמוני מסתננים אחרים בחוף, וכבר לא יכול להבחין בגנב ביניהם.

 

שבעים מטר מהאירוע, ידידנו שסרק את החוף מצא את תיקו מבצבץ מתוך החול. היה חסר שם הכסף והסמרטפון החדש והמשוכלל שלו. הסמרטפון נעול, אבל מסתבר שישנה תעשייה שלמה של טלפונים גנובים שבה מועסקת רשת של מסתננים ויש מישהו שיודע לפרוץ את הנעילות ואחר כך מוכר אותם.

 

ידידינו מיהר לבטל את מספר הטלפון אבל בסלקום סרבו לאתר את מקום הגנב והטלפון, למרות שהם יכולים לעשות זאת בקלי קלות. הוא גם הודיע על הגנבה בתחנת המשטרה הקרובה ויומנאית משועממת תחבה את הטופס שמילא בין ערמת מאות התלונות, שקרוב לוודאי יגיעו בקרוב למגרסה.

 

למרות שהחוק מאפשר למשטרה לצוד גנבים בעזרת מעקב אחר הטלפון הנייד, באישור שופט. אין המשטרה עושה דבר וכבר אי אפשר היום לרחוץ בחופי תל אביב מבלי להשאיר מישהו על המשמר, ואם פעם היה צריך להזהר לא להשאיר שעונים וכסף, היום כבר יש מסתננים שגונבים אפילו את הבגדים והנעליים.

 

ואני שואל, מדוע אנחנו צריכים לשלם עבור זה שהמדינה מכניסה מסתננים ולא דואגת לכך שיוכלו להתפרנס בדרך חוקית? כניסה לא חוקית, עבודה לא חוקית, אין דין ואין דיין. פצצה חברתית מתקתקת.

 

 


  מקור: mako.co.il

 

 

 שלילי החולה המדומה

 

על החולה המדומה של מולייר שמעתם? אז השבוע שמענו על תושב רמת גן שהתחזה לחולה סרטן והוציא מחבריו לעבודה שריחמו עליו, עשרות אלפי שקלים ל"עזרה בטיפולים".

 

כל המדינה רעשה וגעשה אבל אני ממש לא מבין מה הפליאה. המדינה שלנו כולה שנוֹר. אדם נתעב נוסע במרחבי הארץ ומבקש בקול מערר רחמים תרומה ל"נכים קשים" - כל פעם במקום אחר, זו פשוט העבודה שלו. חרדים תלמידי ישיבות מסכנים את חייהם בצמתים כדי לאסוף נדבות מרכבים העומדים ברמזור אדום - במקום ללכת לעבוד. ובבתי חולים אתה מוצא אנשים קבועים שמבקשים עזרה מהאנשים עבור חולה מהמשפחה שכביכול מאושפז כבר שנתיים ואין למשפחה מה לאכול.

  

ומנכ"ל לתת (כמו עמותות נוספות לעזרה עבור נזקקים) לוקח לעצמו משכורת של שישים אלף שקל מתרומות למזון שנותנים אנשים נדיבים. ומצד שני אתה שומע מנזקקים שנענים בשלילה על ידי העמותות האלה.

 

 

אז אני שואל, מדוע המדינה אינה עוזרת לנזקקים ובעצם  מעודדת את השנוֹר, בצורת פטורי מס על השנור?

 

עם כל סיפורי העוקץ שאנחנו שומעים, מדוע שאני אאמין למישהו שמבקש ממני כסף עבור נסיעה מירושלים לתל אביב כי הוא נתקע? ובאותו יום הוא מבקש ממאות אחרים כסף עבור אותה הנסיעה והוא כבר יכול לקנות כרטיסיות לשנה. ולמחרת הוא פונה אלי שנית כי הוא כבר לא זוכר שביקש ממני אתמול.

 

ואולי בכל זאת יש מסכנים שצריכים עזרה, אך כיצד אני יכול להאמין אחרי כל סיפורי העוקץ?

 

ובארץ יש עשרות עמותות עזרה וצדקה המטרידות אנשים בטלפונים, בבתים ובמקומות ציבוריים - כדי שיתרמו עבור "מסכנים למיניהם".

 

 

ואני שואל, מדוע שהמדינה לא תשים קץ לשנור הזה ותעשה כפי שמקובל בארצות הברית. שם חל איסור בחוק על איסוף תרומות וצדקה בבתים ומקומות ציבוריים. במקום זה כל עובד מקבל טופס לקראת סיום שנת המס, שבו הוא ממלא התחייבות לסכום חד פעמי שהוא מעוניין לתרום. בטופס אפשר לבחור בין פיזור התרומה בין מאות העמותות ואז התרומה שלך מגיעה לא רק לחרשים ועוורים, אלא גם למטיף כנסיה הזוי. לבין האפשרות לתרום לעמותה או עמותות שאתה מעוניין לעזור להם.

 

פשוט, יעיל, לא מטריד, מבוקר וגם פטור ממס. מדוע גם לא כאן?

  

 

כנסים במפרץ

 

השבוע שמענו שהשב"כ אסר על השר ארדן לנסוע אל ועידת האקלים של האו"ם בדוחא שבקטאר. היחידה לאבטחת אישים מתנגדת ליציאתו ללא מאבטחים, כפי שדורשת קטאר.

 

ולא סתם מתנגדת קטאר. לפני שנתיים וחצי כשעוזי לנדאו שר התשתיות ביקר שם, המוסד תחת המטריה של אנשי ביטחון ישראלים,  חיסל את המחבל מחמוד אל מבחוח. כך לפחות על פי העיתונות הזרה. הקטארים למדו לקח ואינם מאפשרים יותר כניסה של אנשי ביטחון.

  

לפני שנים אחדות קיבלתי הזמנה מפרופסור אנגלי להרצות בכנס מדעי חשוב שאירגן באבו דאבי. כשבדקתי באתר של משרד החוץ אם מותר לי לנסוע לשם, הודגש שמדינות המפרץ נחשבות למדינות אוייב ולכן נאסר על בעלי דרכונים ישראלים לנסוע לשם. לכן נאלצתי להודיע בצער למארגן הכנס שלא אוכל להגיע בגלל יחסי ישראל עם אבו דאבי.

 

אז אם לי אסור לנסוע לארצות המפרץ לכנס בינלאומי חשוב, מדוע מותר לשרים?

 

 

שלילי הצביעות של אוניברסיטת בר אילן

 

 כל ראשי האוניברסיטאות התאחדו כנגד הקמת אוניברסיטה חדשה באריאל. כולל אוניברסיטת בר אילן. אבל פתאום השבוע  שמענו שאוניברסיטת בר אילן פרשה מהמאבק. נשיא האוניברסיטה ציין שלמרות שאין צורך בהקמת אוניברסיטה חדשה (שתפגע באוניברסיטאות הקיימות העומדות על קרעי תרנגולת -תוספת שלי), הוא מודיע על פרישה מהמאבק המשותף של האוניברסיטאות.

 

אז תגידו, האם אין הקמת האוניברסיטה באריאל עניין פוליטי בלבד? כבר כתבתי על כך באחד הפוסטים הקודמים כאן.

 

שאוניברסיטת בר אילן לא תתפלא אם שאר האוניברסיטאות כבר לא יעמדו לצידה במאבקים הקשורים אליה.

 

 

שלילי אי אפשר לשקר בדמוגרפיה

 

כבר כתבתי פוסט המתריע על כך שבעוד 18 שנה יהיה בכנסת רוב לחרדים ולערבים, ושכדאי מאוד שנפעל להפרדת דת ממדינה עכשיו.

 

שמונה עשרה שנה נראים לאנשים מאוד רחוק, העניינים לא ודאים, ואפשר לישון בשקט. דיה צרה אם בכלל לשעתה.

 

אז השבוע פורסמו נתונים חדשים: בתוך חמש שנים שיעור התלמידים החרדים והערבים צפוי להגיע ל- 44%. ב- 2017 שיעור התלמידים החילוניים היהודים יהיה 41% בלבד.

 

מיעוט של התלמידים החילוניים בעוד חמש שנים בלבד (וזה בטוח, כי הם כבר נולדו) - מיעוט בכנסת כמה שנים אחר כך!

 

מדוע כולם כל כך אדישים?

 

אם היום הדרישות של המיעוטים הדתיים כל כך גבוהות, מה יהיה כשהם יהיו רוב?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 31/8/2012 20:10   בקטגוריות מרכז אוניברסיטאי אריאל, אוניברסיטת בר אילן, מדיניות שנור, משטרה, סלקום, דמוגרפיה, עמותות ותרומות, ארצות המפרץ, שב"כ, מדיניות חוץ, השר ארדן, קטאר, אוניברסיטאות, דת ומדינה, המסתננים, חוק ומשפט, חרדים, פוליטיקה, תרבות, אקטואליה, ביקורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-3/9/2012 11:56
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)