לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

כל האמצעים המסריחים כשרים


9

 

 

הבוקר קמתי לחדשות, שכנראה ימשיכו לצוץ. לכתבתו של בן כספית במעריב. אני מעתיק כאן את הכותרת:

 

הרב פסק, העדה שיקרה, הפרקליטות התרסקה

 

שבועיים לאחר שהתפוצצה פרשת ראשונטורס, התנדבה מתאמת הנסיעות של אולמרט, רייצ'ל מור, למסור נגדו עדות >> בפרקליטות חשבו שמצאו את "עדת הזהב" שתפיל את ראש הממשלה לשעבר >> אך על דוכן העדים היא נשברה וגילתה כי התלוננה בהוראתו של רב ימני שחשש מ"האיומים על ירושלים".

 

זה רק מחזק את אשר כתבתי אתמול בפוסט "הגיע הזמן שהפוליטיקאים, התקשורת והפרקליטות לא יהיו הרשות השופטת". מתחילים להיחשף המניעים הפוליטיים ודרכה של הפרקליטות בפרשה.

 

 

יש לי שאלה: מדוע הציבור מתייחס בסלחנות למעשיהם ועבירותיהם הפליליות לכאורה של רבנים?

 

מדוע הפרקליטות מפחדת להגיש תביעות כנגד רבנים? האם הם מורמים מעם? מדוע המשטרה לא אוכפת את החוק לגבי סרוב של רב להופיע בפני חקירה? מדוע לאחר חודשים של סירוב, מסכימה המשטרה לפשרה להפגש עם הרב במכוניתו, לחקירה של חצי שעה?

 

איפוא האינטיגריטי של הציבור? של כל הצקצקנים שמצדדים בפרקליטות ומטילים ביקורת על התנהלות בית המשפט בעניינו של אולמרט?

 

 

מקור: tsofar.com

 

תוספת עריכה

 

עכשיו כשנחשף שהעדה רייצ'ל מור הודתה בפני בית המשפט, שקיבלה פסק הלכה מהרב יוסף יצחק ליפשיץ (מי שמועסק ב"מרכז שלם" הירושלמי, המזוהה עם הימין הישראלי וממומן על ידי כמה מיליארדרים המקורבים לבנימין נתניהו) - מדוע לא ממהרת הפרקליטות להגיש כתב אישום כלפי הרב? אתם באמת מאמינים שהפרקליטות תעשה משהו בנדון? משה לדור צריך ללכת הביתה שלילי.

 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 12/7/2012 09:14   בקטגוריות פרקליטות, משטרה, בית משפט, מוסר כפול, אהוד אולמרט, דמוקרטיה, הפרדת דת ממדינה, חברה, חוק ומשפט, פוליטיקה, תרבות, אקטואליה, ביקורת, ביקורת ציבורית, הרב יוסף יצחק ליפשיץ, בנימין נתניהו, משה לדור, רייצ'ל מור  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-14/7/2012 11:36
 



הגיע הזמן שהפוליטיקאים, התקשורת והפרקליטות לא יהיו הרשות השופטת


8 

 

 

פרח לבית המשפט, שלילי לפרקליטות, שלילי לפוליטיקאים

 

במדינת ישראל נוצרה מציאות מפחידה - סילוק ראש ממשלה מכהן בעת תפקידו. כאשר יש חוגים שאינם מרוצים מדרכו של ראש ממשלה, מסלקים אותו לא בבחירות הבאות, אלא באחת משתי דרכים: האחת -רצח (רצח רבין) והשניה- הגשת כתב אישום פלילי וחיסול הקריירה הפוליטית.

 

לגבי הדרך השניה - תמוה בעיניי שפרשיות רחוקות מהעבר, מועלות מהאוב רק לאחר שהאדם נבחר להיות ראש ממשלה, שר, או נשיא. נכון. היה לנו נשיא שהואשם באונס, שהוא עבירה חמורה מאוד - אבל במשך שנים, חלק מהפוליטיקאים והעיתונאים ידעו על העבירות של קצב, אך לא פצו קול. מדוע שתקו עד למועד שבו התפוצצה הפרשה? מדוע השר לשעבר רמון נאלץ להתפטר בעבור נשיקה? לא חלילה שנשיקה שלא בהסכמה אינה עבירה על החוק, אך מדוע דווקא כשרמון, כשר המשפטים, רצה לעשות רפורמות מסויימות בתחום המשפט - משטרת ישראל הפעילה מכבש על החיילת המנושקת (שאפילו לא חשבה להתלונן), כדי שתגיש תלונה במשטרה? הרי ברור שלא מדובר כאן בעבירה חמורה כמו רצח, אונס או הפרת אמונים למדינת ישראל.

 

באותה מידה נשאלת השאלה, מדוע המשטרה התחילה לחקור והפרקליטות הגישה אוסף של כתבי אישום כנגד אולמרט, על פרשיות קודמות מעברו (שר התמ"ת וראש עריית ירושלים), בדיוק כאשר קמה ביקורת פוליטית בקרב חלק מהציבור ובעיקר של פוליטיקאים - על תפקודו של אולמרט?

 

מדוע אהוד ברק איים להפיל את הקואליציה, במידה ואולמרט לא יתפטר - כאשר אישתו מעסיקה בנחת עובדת זרה מחוץ לחוק?

 

מדוע משה לדור פעל בנחרצות אישית, על סף מניעים רגשיים (ואשאיר אותם לדמיונכם ולחשיבה ביקורתית) - כאשר הוא נמנע להעמיד לדין את יהודה ויינשטיין (היועץ המשפטי), שגם לו יש אישה שהעסיקה עובדת זרה מחוץ לחוק?  בואו נתעלם כרגע מהשאלה, כיצד הבעלים ברק ווינשטיין אינם יודעים על קיומם של עובדות זרות בביתם, אבל מירי בוהדנה נקנסה ב-60,000 שקל עבור אותה עבירה.

 

כל זה ממש מזכיר לי, הן את הק.ג.ב והן את ה- CIA, שאגרו מידע על תושבים ותפרו להם תיק כאשר היה צורך.

 

כאשר התחילה פרשת החקירות והמשפט של אולמרט, כל הסובבים אותי יכולים להעיד כמה כעסתי: כאשר חלק מהציבור, התקשורת והפוליטיקאים כבר תבעו ושפטו - כבר חרצו את דינו לשבט.

 

אמנם עדיין מתנהל משפט על פרשת הולילנד והוא הורשע בפרשת ההשקעות (ואין אני מתעלם מכך), אולם עדיין אין אנו יודעים אם יפסקו לו כעבירה שיש עימה קלון. אך עתה, כאשר זוכה מהפרשיות הכבדות - המעטפות וראשונטורס, שאם היו באמת נכונות, הייתה סיבה להפסיק את כהונתו כראש ממשלה  - נשאלת השאלה מדוע הוא היה צריך לשלם את המחיר ולהתמודד במשפט שארך 4 שנים, במקום לסיים את תפקידו בסיום הקנדנציה של הכנסת?

 

חמור מכך, מדוע אנחנו הציבור היינו צריכים לשלם את המחיר (מחיר בכסף מלא) עבור הקדמת הבחירות?

 

די לחכימא ברמיזה - בעיתוי  הגשת כתבי אישום כנגד אולמרט, רמון, איציק מרדכי ואחרים - מישהו הרוויח מזה, וזה צריך לעניין מאוד את הציבור, המשטרה והפרקליטות, לא פחות מאשר האישומים עצמם.

 

לא פלא שכמה נבחרי ציבור מכהנים היו דווקא בעד הצעה לחוק שידחה העמדה לדין של ראש ממשלה נבחר, עד לסיום תפקידו. לדעתי חוק כזה (שלעת עתה די התמסמס) צריך שיחקק: אין להפריע לכהונת ראש ממשלה נבחר על ידי העמדתו לדין על פרשיות מהעבר - אלא אם מדובר בעבירות חמורות כמו רצח, אונס, פגיעה בביטחון המדינה, או בגידה. הנה הנשיא לשעבר סרקוזי יועמד למשפט על שחיתות, לאחר שסיים את כהונתו, ואם יימצא אשם -ייענש.

 

הרבה יותר חמור בעיניי שעל פי החוק, השר לשעבר אריה דרעי, יכול להתמודד בבחירות הקרובות, לאחר שהורשע בעבירה שיש עימה קלון. מבחינה מוסרית -קלון אינו מתיישן.

 

ועוד דבר: אני שומע ביקורת ציבורית מדוע שולה זקן (מזכירתו לשעבר של אולמרט) הואשמה ואולמרט עצמו זוכה על אותה עבירה. כיצד יתכן שלא ידע על מעשיה? לכל אלה, אשאל את השאלה: כיצד אהוד ברק ואריה וינשטיין לא ידעו על מעשיהם של נשותיהם בביתם?

 

אסיים בנקודה שהתחלתי. שני ראשי ממשלה מכהנים סולקו מתפקידם:

סילוק האחד (רבין) פגע בהסכם שלום עם הפלסטינאים.

סילוק השני (אולמרט) גם הוא חיסל הסכם שלום עם הפלסטינאים.

 

אז אולי בעצם הכל כמעט רק פוליטיקה והרבה הרבה רייטינג למשטרה, לפרקליטות ולתקשורת?

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 11/7/2012 17:53   בקטגוריות אהוד אולמרט, שולה זקן, אהוד ברק, אריה וינשטיין, משה לדור, איציק מרדכי, אריה דרעי, יצחק רבין, הסכם שלום, דמוקרטיה, חברה, מבקר המדינה, פוליטיקה, תרבות, אקטואליה, ביקורת, חוק ומשפט, חיים רמון  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-15/7/2012 13:12
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)