לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

על בשר סוסים ונבזויות אחרות


58

 

על בשר סוסים וכשרות

 

במעריב פורסמה כתבה על ידי צביקה קליין שכותרתה - שערוריית בשר הסוסים: טרנד האוכל הכשר כובש את הממלכה.

 

בכתבה מצוין ש"באירופה מנסים להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק בטענה שהיא אכזרית... אבל הגילוי כי במוצרי בשר רבים הוכנסו חתיכות של בשר סוס הקפיץ את הביקוש לבשר כשר".

 

ועוד מצוטט רב בריטי: "רמת ההשגחה שלנו מבטיחה ששום דבר לא כשר יחדור לאריזת הבשר".

 

ואולי זה מפני שהבריטים לא שמעו כיצד בשר פיגולים הוגש בטעות בבית הנשיא לפני חודשים אחדים ושמזנון הכנסת נסגר זמנית בגלל תיקן (ג'וק) שנמצא לא פחות ולא יותר מאשר בצלחתו של חבר כנסת מש"ס.

 

בבלוג חשיבה חופשית פרסמתי בעבר פוסט המתאר הגשת מנת סלט מעוטרת בג'וק, שמוחזרה והוגשה חזרה ללקוח אחר במסעדה הכשרה. ועל פלאפליה כשרה בירושלים שמכרה כדורי פלאפל מתערובת שנטחנה לעיניי שני עדים יחד עם ג'וק ענק. במאמר מוסגר, זה גם צריך להטריד את הצמחוניים.

 

מה שעוד כנראה לא מטריד את צרכני המזון הכשר היא האפשרות הסבירה שלעיתים לא כל כך נדירות, הם עשויים לאכול בשר "כשר" עם טפילים למיניהם. אחד המגיבים הדתיים בבלוג ציין שהכשרות מטפלת רק במה שנראה לעין. אם כך, רק תו בדיקה של השירות הוטרינרי (ולא תוי הכשרות של הרבנויות) יכול להבטיח לכם שהבשר הכשר שאתם אוכלים אינו מכיל טפילים זעירים, המתגלים רק תחת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ בעינו הבוחנת של הוטרינר.

 

למעשה בשבילי החותמת של השירות הוטרינרי על הבשר שאני אוכל עולה אלפי מונים על חותמת הכשרות, כי בשר מלא בטפילים ובתולעים מקרוסקופיים גרוע הרבה יותר מאשר לאכול בשר סוס. לא שהסכמתי לאכול בשר סוס שהוצע לי במסעדה יוקרתית באירופה כי הוא מתוק ושרירי מדי לטעמי, אך לצורך גילוי נאות - אני לא מסוגל לאכול גם את מרבית הנקניקים הכשרים כאן בארץ בשל טעמם הגרוע, ואני מתענג מטעמם המשובח של הנקניקים באירופה ומי שלא טעם נקניקים גרמניים, לא ידע טעם נקניק משובח מעודו.

 

ולמרות זאת בתור אזרח ישראלי אני מקבל את שרותי הכשרות הגורפת של הרבנות הראשית. בכל זאת לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה למעלה מ- 60% מהאוכלוסיה היהודית הם דתיים ומסורתיים. אבל שלא תבינו לא נכון, שירות הכשרות הזה אינו בחינם ועולה לכיס של הציבור החילוני הרבה כסף - כסף שהחילוניים למעשה מסבסדים את מה שמוגש לצלחת של הדתיים-מסורתיים.

 

ולמרות שאני בהחלט מוכן לשלם על כשרות מטעם הרבנות הראשית, אינני מבין מדוע הציבור החילוני והמסורתי צריך לממן תוספת כשרויות למיניהן של הבד"צ, חתם סופר ושכאלה, משום שכשרות הרבנות הראשית אינה קבילה אצל החרדים. מדוע אני צריך להשתתף במימון כשרות מטעם רב מסויים כי כשרות מטעם רב אחר היא טריפה? אז אולי כדאי שהציבור החרדי יתחיל להשתתף בנטל כפי שהוא כופה על רוב הציבור הישראלי השתתפות בנטל הכשרות למהדרין שבמהדרין?

 

מי לדעתכם מסבסד שלוש כשרויות על מוצר זה של תנובה?:

 



 

באמצע - כשרות מהדרין בהשגחת הרב וייסמן, רב תנובה

מימין - כשרות בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית, ירושלים
משמאל - כשרות למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר, הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

 

שלוש כשרויות מצאתי על מוצרי דגני בוקר של תלמה ועוד על מוצרים רבים. מדוע אנחנו צריכים לממן שלוש משכורות לפחות של רבנים?

 

הגיע הזמן שהציבור החילוני יתחיל למחות ולהחרים מוצרים כאלה, כפי שהוא מוחה על מחיר הקוטג'. זוכרים כיצד נשברה חברת קוקה קולה שרצתה לתת חסות להופעה של הזמר מייקל ג'קסון, לאחר איום החרדים שיחרימו בעתיד את מוצריה?

מדוע רק להם מותר? מדוע שאר החברה צריכה תמיד לוותר ולשלם עליהם?

 

לא מדובר רק במוצרי מזון. חשבתם פעם מהו סכום הכשרויות היחסי שאתם משלמים  עבור ארוחה במסעדה, שבעל המסעדה משלם 40,000 שקל לחודש עבור כמה כשרויות מטעם רבנים שונים?

 

ראיתי פעם ביקור של משגיח כשרות בקפיטריה בבית חולים. הוא הגיע יחד עם שני נערים רעבים (כנראה תלמידי ישיבה), הציצו במטבח בקושי לדקה והתישבו להסב באחד השולחנות. בעל הקפיטריה האכיל אותם כיד המלך "בחינם",  כמובן בנוסף לתשלום עבור תעודת הכשרות. לאחר שסיימו לסעוד, משגיח הכשרות ציין שתעודת הכשרות לשלושת החודשים תשלח בדואר. 

 

מטומטם הוא הציבור החילוני שמשלם וקונה הכול ואולי הגיע הזמן למחאת ריבוי הכשרויות?

 

 

על נבזויות פוליטיות

 

מדוע ביבי והליכוד-ביתנו חושבים ומציינים באמצעי התקשורת שהברית בנט-לפיד היא נבזות?

 

 

 

 

האם התככים של ביבי לפירוק קדימה וכעת הנסיונות שלו לפרק את העבודה לסיעה שתצטרף לקואליציה שלו אינה נבזות?

 

ממה חוששים בליכוד?

 

מבכירי הליכוד כבר שומעים את הקולות: "אם נלך לבחירות נתרסק". סקר מעריב שפורסם היום קובע שבבחירות חוזרות יתחזק ציר לפיד-בנט ל- 37 מנדטים (מ- 31 היום) והליכוד ירד בשלושה מנדטים. 

 

מצד שני דו"ח סבא"א קובע: "טהרן קרובה מתמיד לפצצה, מסוגלת להעשיר אורניום בקצב מהיר פי שלושה".

 

אז תגידו. אם וכאשר ביבי יכשל בהרכבת קואליציה, מה שיציל את הליכוד היא מתקפה ישראלית על איראן? או אולי לבוא חשבון עם נסראללה?

האם הוא יחשוש פחות מועדת חקירה ממלכתית?

 

שאלת השבוע

 

האם העיתונאים יודעים משהו וחוששים לגלות את מה שהם יודעים על גדעון סער, כפי שהסתירו את שידעו על קצב?

  

 קריקטורת השבוע

 



 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 23/2/2013 00:39   בקטגוריות ריבוי כשרויות, הקמת קואליציה, אקטואליה, בנימין נתניהו, דת ומדינה, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, הרכבת קואליציה, חרדים, חשבון נפש, יאיר לפיד, נפתלי בנט, ציפי ליבני, פוליטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-23/2/2013 19:20
 



האם אני אנטישמי?


26

 

ברוח ימים אלה, אני אעשה כאן חשבון נפש עם עצמי, שבסופו תוכלו אתם להעניק לי חץ או פרח. יתכן וחשבון הנפש הזה יפתיע אתכם. אין הוא עוסק בפוליטיקה לשמה וגם לא באקטואליה לשמה, מלבד שחשבון נפש הוא אקטואלי בימים אלה. ואני צופה כאן קיטונות של תגובות זועמות שישפכו עליי, אלא אם הפוסט יגיע בקושי לקומץ של אנשים. יתכן שיאמרו הכיצד אני מעז לכתוב דברי תועבה כאלה בעשרת ימי תשובה?

ואני אומר, דברים אלה צריכים להיאמר במיוחד בימי חשבון נפש אלה.

 

ונושא חשבון הנפש שלי הוא ...

האם אני אנטישמי?

 

שאלה זו היא מוזרה כביכול. כבן לעם היהודי (כך כתוב במשרד הפנים ובמשרד הדתות) הרי אני (ובעצם הורי ואבותיהם לדורות) היו נתונים לאנטישמיות קיצונית, שכמעט מחתה את כל משפחתי מעל פני האדמה, בדמות צורר ששמו היטלר ואומות ששיתפו פעולה. בעיירות הולדתם נמחקו חיי קהילה ותרבות שלמים ועשירים.

 

מתוך עניין רב, חקרתי את אבא שלי (שהוא ניצול שואה) על ההסטוריה המשפחתית והקהילתית של המשפחה שלו, לפני השואה.

 

אז דבר ראשון שאולי יפתיע אתכם הוא שסבא שלי נולד בארמון ובגיל 8 גורש מהארמון יחד עם משפחתו. כי סבא שלי היה בן למשנה והיועץ של הצאר הרוסי. והיה לו אח שכמו שאומרים ליכלך עליו אצל הצאר, וזה פיטר אותו מתפקידו הרם ושילח אותו מהארמון.

 

אבל לאביו של סבי נותרו אדמות רבות (מאה הקטארים = אלף דונם) בחבל ארץ בסרביה, שבגבול בין אוקראינה היום לבין מה שהיה דאז שטח השייך לממלכה האוסטרו-הונגרית. שטח האדמה החקלאית העצום הזה, למעשה ניתן לאבי סבי כפיצויי פיטורין. בדיעבד אפשר לומר בוודאות שהגירוש הציל את אביו של סבי ומשפחתו מפני אנשי המהפכה הרוסית, שוודאי היו מוציאים להורג את המשנה לצאר, כמו את כל משפחת הצאר ומקורביו לשלטון.

 

ושטח האדמות הזה עבר לאחר מלחמת העולם הראשונה לידי רומניה. סבא שלי שירש את האדמה, העסיק חקלאים "אריסים" (טוב, רק דמויי אריסים, לא בדיוק בתנאים של ימי הביניים). וסבא שלי גר בעיירה ושמה נוביסלץ, שהייתה עיירה (כבת עשרת אלפים תושבים) בעלת גרעין קהילה יהודית, עם מקומיים גויים רבים שחיו בפריפריה של העיירה ובכפרים סמוכים.

 

בנוסף לעבודתו הקשורה בעיבוד אדמותיו, סבא שלי שימש "בורר" של הקהילה היהודית שם, בסכסוכים שבין אנשי הקהילה. היהודים לא רצו וגם פחדו לערב בסכסוכים אלה את בית המשפט של המדינה והעדיפו לפתור את הסכסוכים על ידי בורר יהודי - שהיה כאמור סבי.

 

ואחר כך כאשר חלקת ארץ זו חזרה לידי הרוסים, ומכיוון שרוסיה לאחר המהפכה הפכה לקומוניסטית - נשללו מסבי אדמותיו, אך הוא מונה כמנהל קולחוז, על מה שהיו בעבר אדמותיו.

 

כאשר נכנס השלטון הנאצי הכובש, שאיתו חזרו הרומנים, המצב הדרדר מדחי אל דחי - למרות שסבי התחבא, הסגיר אותו יהודי לנאצים וסבי נשלח למחנה עבודה (שבו שרד כל המלחמה, אך לא שרד את נסיעת הרכבת שהובילה אותו חזרה לביתו בסיום המלחמה, והוא נפח בה את נשמתו מקור ומרעב). את סבתי, אבי ואחותו שהיו ילדים - הובילו הנאצים בצעדות מוות.

 

אבא שלי סיפר לי על האנטישמיות ושיתוף הפעולה של האוקראינים המקומיים כנגד היהודים - שהם הגדילו לעשות אפילו יותר מאנשי האס אס הנאצים.

 

כששאלתי את אבא שלי מה היה מקור האנטישמיות הזו, הוא הסביר לי כי הייתה שנאה גדולה אל היהודים. כשניסיתי לחקור אותו מה היה שורש השנאה, הוא הסביר לי מספר עובדות חיים. היהודים התנהגו כעליתא מתנשאת, מנצלים את התושבים האוקראינים בערך כמו הטייקונים שלנו היום. בנוסף, רבים מעמך היהודים - החייטים, הסנדלרים ובעלי המלאכה - רימו את הגויים (למשל סוחרי בדים היו מוכרים סחורה עם סרט מדידה מזוייף שאורך מטר הוא למעשה רק 95 סנטימטר).

 

 

בן דוד של אבא שלי היה בן לרוקח העיירה ורוקח אז היה כמו רופא, כי לא היה שם רופא. לכן, הרוקח הזה היה עשיר כקורח, ובקושי משפחתו התייחסה אפילו למשפחה של אבא שלי. בן דודו היה מגיע לבית הספר עם כרכרה ושומר ראש, והיה יושב בכיתה בתוך תא זכוכית מפואר, שמבודד אותו משאר התלמידים. המצב השתנה כאשר השטח עבר חזרה לידי הרוסים הקומוניסטים (ואז הם נזכרו שבני משפחתו של אבא שלי הם בעצם בני משפחתם).

 

וכששמעתי את הסיפורים של אבא שלי על התנהגות היהודים (כמובן שלא כולם) התחלתי להזדהות עם האוקראינים, וראיתי בעיניי רוחי כיצד אני מתחיל כתושב אוקראיני לשנוא את היהודים הנצלנים, שהיו לבושים בחלקם בלבוש משונה כזה (כמו שתראו היום במושבות החרדים) ומבדילים את עצמם.

 

***

 

אני נולדתי בישראל ולא יודע אנטישמיות מהי, מלבד סיפורי המנטרה בספרי הלימוד בהסטוריה של עם ישראל, מבית הספר. עד שנסעתי עם משפחתי לארצות הברית, להשתלמות פוסט דוקטורט.

 

בארצות הברית נתקלתי לראשונה בעבודה בהרבה יהודים מחד, ובהרבה גויים מאידך. ולמרות שעל פני השטח הכל מתנהל על מי מנוחות, היהודים האמריקאים התנהגו בהתנשאות מה (כי רובם גם בעמדות מפתח) כלפי הגויים ובהתנשאות פטרונית עלינו הישראלים. ואנחנו הישראלים חיינו כקהילה ישראלית ובניתוק כמעט מוחלט מהקהילה היהודית.

 

 

אבל היו לנו הרבה חברים נוצרים אמריקאים שהזמינו אותנו אליהם לבתיהם סתם לארוחות ערב או לארוחות חג, כמו חג ההודיה, קריסמס והשנה החדשה.  הזמינו אותנו (וגם אנחנו אותם) גם  חברים פוסט דוקטורנטים כמונו: הודים (כולל מוסלמים), יפנים, צרפתים ופולנים (רעייתי נולדה בפולין). עם כולם הרגשנו אחווה ונוחות.

 

מבין כל זוגות האמריקאים החברים שהכרנו , התקרבנו במיוחד לזוג אמריקאים נוצרים. יום אחד כאשר ביקרנו אצלם לארוחת ערב, הם התוודו בפנינו באופן מפתיע: "אנחנו מאוד אוהבים אתכם, אתם הישראלים נחשבים ממש  משלנו. אתם בכלל לא מתנהגים כמו היהודים שלנו", ונימת ביקורת עליהם נשמעה מקולם. הסברנו להם שאנחנו כישראלים, כנראה לא סובלים מתסביכי אנטישמיות או עליונות, ואנחנו מדברים לאנשים בגובה העיניים.

 

לומר את האמת, הרגשנו קרובים אליהם (יחסי חברות) הרבה יותר מאשר לאחינו היהודים האמריקאים (שנהגו בנו  כאמור בהתנשאות ובריחוק), מלבד הבוסים שלנו שהיו יהודים.

 

 בתקופת הפוסט, רעייתי ואני יצאנו לחופשה שבה נחתנו בסולט לייק סיטי, שם שכרנו רכב לטיול במזרח ארה"ב. ובשדה התעופה, בשנכנסתי לחדר המנוחה (כך קוראים שם לשרותים), ראיתי כתובת מתנוססת:

 

Jews Arous

Turkish Out !!! 

 

באותו רגע נפל לי האסימון, שיש המתייחסים למוסלמים וליהודים כמקשה אחת. למרות שרבים מהיהודים מתייחסים ברגשי עליונות אל המוסלמים. אבל באופן מוזר לא נפגעתי ולא נעלבתי, כי הרגשתי כישראלי גאה שיש לו בית בישראל. שגדל ללא שום תסכולי אנטישמיות, תסביכי יהדות ורגשי עליונות או נחיתות.

 

 

והיום כאשר אנחנו שוב בישראל:

כשאני רואה את התנהגות החרדים, את הנצלנות מחד והריחוק מאידך,

כשאני רואה כפיה דתית עם שנור,

כשאני רואה אותם לבושים בלבוש פולני מהמאה השש עשרה (שבוודאי היה גם הלבוש של דוד המלך קריצה), מזיעים בקיץ הישראלי,

כשסוגרים לי את כביש בר אילן לנסיעה בשבת, למרות הסטטוס קוו,

כשבצה"ל קול אישה ערווה,

אולי גם אני מתחיל להיות אנטישמי?

 



 

כשאני רואה חרדים שורפים תחנות אוטובוסים ועגלות אשפה - שאני משלם ארנונה כדי להחליפם,

כשאני רואה את נוער הגבעות המתחרדל,

את אנשי תג מחיר, שפוגעים בקברים ומקומות קדושים,

שפוגעים בחיילי צה"ל,

הם בעיניי כבר בהחלט לא העם שלי.

אז אני אנטישמי?

 

 

יש וודאי אחדים מכם שיאמרו: עשרת ימי תשובה אינם זמן לפילוג, אלא לקירוב לבבות. ואני אומר, הריחוק כבר רב ביותר הוא, ואנחנו כבר שני תתי-עמים (אם תרצו או לא תרצו), הקרובים מאוד להתפלגות. לא ניתן כבר יותר להתקרב. השקפות העולם מנוגדות באופן תהומי. הסיכוי היחיד שנוכל לחיות זה לצד זה בשלום הוא בהפרדת דת ממדינה ומצה"ל. מתי נתחיל להבין את זה?

 

 

ולבסוף, לאחר חשבון הנפש שלי - הגעתי למסקנה שהאנטישמיות כיום אינה מופנית כנגד הדת היהודית (מלבד אולי אצל קומץ ישועים קיצוניים וכאלה ). אלא מופנית כלפי החזירות היהודית.

 

 

תוספת עריכה

 

לכל אלה שמטילים ספק בהתנשאות היהודית, הרי דבריו של הרב קוק:

 

 "ההבדל שבין הנשמה הישראלית, עצמיותה, מאוייה הפנימיים, שאיפתה, תכונתה ועמדתה, ובין נשמת הגוים כולם, לכל דרגותיהם, הוא יותר גדול ועמוק, מההבדל שבין נפש האדם ונפש הבהמה, שבין האחרונים רק הבדל כמותי נמצא, אבל בין הראשונים שורר הבדל עצמי איכותי". (ס' 'אורות', אורות ישראל פ"ה פיסקה י , ע' קנו).

 

 ***

 

הפוסט במומלצי עמותת ישראבלוג!



  

נכתב על ידי חץ ופרח , 22/9/2012 09:57   בקטגוריות אנטישמיות, יהדות, חשבון נפש, חרדים, חרדים, מתחרדלים, נוער הגבעות, תג מחיר, דת ומדינה, הון ושלטון, הפרדת דת ממדינה, חברה, פוליטיקה, תרבות, ביקורת  
59 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   2 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-29/9/2012 17:18
 



שתהא זו שנת הגשמת המשאלה


25 

 

זהו פוסט מיוחד, שהקדים את מועד הפרסום המיועד (בדרך כלל בסוף שבוע), בשל פרסום הנושא החם בישראבלוג -3 משאלות.

 

אז כפי שתראו, שלוש המשאלות שלי קשורות במשאלה בסיסית אחת גדולה - אבל כדי להגשים אותה צריך שלוש משאלות:

 

 

1  המשאלה הראשונה שתגיע פייה טובה רבת עוצמה שתוכל להגשים משאלה אחת לכולם. בעצם למרבית העם, כי יש כאלה שבהחלט לא ירצו הגשמת משאלה כזו.

 

 

2 המשאלה השניה היא שאנשי עמנו הלא מרוצים (שחלקם גם סובלים מאוד) יגיעו למודעות שכל כך רע להם, עד שירצו להביא לשינוי.

 

3 המשאלה השלישית היא שכל אלה שכל כך רוצים שינוי יאמינו בכוחם להביא את השינוי ויעשו מעשה.

 

 

ובמשאלות האלה אני הייתי רוצה להגשים את משאלתה של נינה זגרמן, כפי שהופץ ברשת, והגיע לידיעתי באדיבותה של שוש:

 

"שלום

שמי נינה זגרמן, אני בת 64 וגרה במושב נטעים. בעלי, אמנון, הוא חקלאי בן חקלאי. יש לנו דיר עיזים ומחלבה, מגדלים ירקות אורגניים ויש לנו מכוורת דבורים לדבש, אבל אין לנו "עובדים" ואנחנו כורעים תחת הנטל ומושכים את העגלה בבוץ בכוח ומתייאשים לאט לאט והחקלאים, הולכים ופוחתים ונעלמים ואיתם נעלמת גם אדמת המולדת!!

 

האדמה שגאלו אבותינו לפני 65 שנה בדם יזע ודמעות , עוברת לערבים.

מתי בפעם האחרונה הייתם "אדוני ראש הממשלה" "והשר ישי" בנגב בארץ הבדווים?

מתי ביקרתם לאחרונה בגליל? בעמק בית נטופה? בארץ הערבים !

מי שלא מעבד את האדמה מאבד אותה!!

 

והקש ששבר את גב הגמל היה הרעיון האחרון שלך "אדוני ראש הממשלה", אחד הטובים – להביא "רופאים הודים" – רעיון מצויין!!!

 

ניישב אותם בסביון, בקיסריה, בשיכון ל' ובמגדלי אקירוב כי התחנה המרכזית כבר מלאה בעובדים זרים אחרים (השר ברק יאהב לגור ליד רופאים, שמא יחלה).

והם, יביאו את המשפחות שלהם וילדו ילדים הודים קטנים ואז, יום אחד, שר הפנים יגלה שיש הרבה ילדים הודים פה ויחליט לשלוח אותם חזרה הביתה – רק את הילדים – כי את הרופאים, ההורים, צריך.

 

ואפילו הגב' שרה נתניהו, אשת ראש הממשלה, לא תצליח לעזור להם!

ופה, הילדים שלנו המוצלחים הנהדרים החכמים המוכשרים – כי מי הולך לרפואה ומי מצליח להתקבל, רק הטובים – הם יגורשו להם לארצות נכר ושם יתקבלו בזרועות פתוחות בברכה ובכבוד ויתנו להם שכר נורמאלי ושעות עבודה נורמאליות ודירה בלי משכנתא ואנחנו ההורים הזקנים שלהם נישאר כאן, אחרי ששנים מימנו את לימודיהם ועזרנו להם להקים משפחות ותמכנו ושמרנו על הנכדים באהבה ובמסירות נפש.

 

ושם בגולה, יום אחד, יגלו פתאום שהם למעשה "יהודים חכמים" והגויים לא אוהבים "יהודים חכמים" .... (עיין ערך השואה גרמניה...)

 

ופה יישארו בני הישיבות. הם ילמדו תורה ואנחנו נמשיך לפרנס אותם. לאט לאט הם ישתלטו על חיינו כמו סרטן שחור וממאיר ששולח את זרועותיו לכל חלקה טובה והורס אותה.

 

מטבחי צה"ל יעברו למהדרין – כותרת "מידיעות אחרונות" מיום ו' ה- 18/11.

65 שנה שירתו איתנו בעלי הכיפות בנאמנות ובמסירות נפש ושמרו על דתם והכשרות הספיקה להם, עכשיו מקימים "גדוד חדש" של משגיחי כשרות וכל בסיס ומוצב יזכה לביקור של משגיח כשרות מידי יום (צריך לתת להם גם רכב ונהגים וחיילים שישמרו עליהם בדרך שלא יפגעו).

 

ובמקום לקנות נשק חדש ולהשקיע בהגנה, נבזבז זמן וכסף ונהיה עסוקים כל היום בכשרות למהדרי מהדרין ובמה שקורה בסירים של צה"ל.

 

זהו- הגיעו מים עד נפש אסור לתת לזה להמשיך יותר. אז מה לעשות??

 

צריך להקים מפלגה חדשה לגמרי בלי אף פוליטיקאי שמכהן היום – לקחת צוות מומחים לחוקה ומשפט, להציע חוקה חדשה למדינה!

אין צורך ב- 120 חברי כנסת, 61 יספיקו לנו. ואין צורך ב- 32 שרים, 16 מספיקים ואין צורך ב-1000 מפלגות קטנות סחטניות ומניפולטיביות.

 

נשכנע את כולם – דתיים לייט (אני בוגרת בני עקיבא), פולניים (אני פולנייה), מרוקאיים, רוסים, אתיופים, זקנים וצעירים, שחורים, לבנים, חומים וכו'. להצביע עבור מפלגה אחת גדולה שיהיה לה כוח להעביר חוקים חדשים, להפריד בין הון לשלטון, בין דת ומדינה ותנקה את כל הלכלוך שהצטבר במשך השנים ולא תיתן לאף אחד להחזיר אותנו אל חשכת ימי הביניים ולהפוך אותנו לאירן מס' 2 , כי אנחנו בדרך לשם!!

 

אנא הצילו! מי מוכן להרים את הכפפה? יש לכם הצעות? בואו נקום כולנו ונעשה מעשה ולא נשתוק יותר.

It's now or never! ".

 

 

אז פיה טובה שלי, הגשימי משאלת ליבה של נינה, המשאלה שלי, ושל רוב העם. בעצם אני הקטן אתן לך פיה יקרה רמז איך לעשות זאת: אחדי את העם לגבי העיקר ושיפסיק להתפלג על הטפל. 

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 19/9/2012 11:42   בקטגוריות שלוש משאלות, הפרדת דת ממדינה, שינוי שיטת הבחירות, חוקה בישראל, אחדות העם, שלטון פוליטיקאים, אלי ישי, בנימין נתניהו, דמוקרטיה, דת בצבא, דת ומדינה, הון ושלטון, המחאה החברתית, חברה, חופש הדיבור, חוק ומשפט, חרדים, כלכלה, עובדים זרים, פוליטיקה, צדק חברתי, תרבות, אקטואליה, ביקורת, צבא  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-25/9/2012 12:46
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)