לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

האם השמאל החילוני נחלש?


53


 


אני שומע אנשי ימין קיצוניים ופחות קיצוניים שמספידים את "הסמול" כאילו הוא הולך ונעלם בציבור החילוני. אז בואו נראה מה הראו לנו הבחירות האחרונות:


 


מפלגת הימין המאוחדת בראשות ביבי את ליברמן, הקיצונית יותר מאי-פעם, קיבלה בסך הכל 31 מנדטים. עצמה לישראל בחוץ, תודה לאל. 31 מנדטים וזהו. סך כל המצביעים עבור הימין החילוני הם כ- 775,000 בלבד מתוך 5.6 מיליון בעלי זכות בחירה.


 


ומפלגות השמאל החילוניות הלא מאוחדות (הכוללות את מרצ, העבודה, את התנועה שהאג'נדה העיקרית שלה בבחירות היתה בעד הסדר מדיני, וכן את חדש שהיא מפלגה יהודית-ערבית חילונית) קיבלו יחד גם כן 31 מנדטים.


כלומר, תקו בין מחנה הימין למחנה השמאל החילוניים. אז האם לא קצת מוקדם להספיד את השמאל החילוני?


 


 


אלא מה? צריך לקחת בחשבון שכמו בכל הבחירות בעבר קיים גם גוש אמורפי שכולל ציבור המצביע עבור אג'נדות שמייצגות מפלגות כוכבים עולים כמו שינוי, מפלגת הגמלאים ואפילו קדימה בעבר ועתה יש עתיד, שסופן להיעלם בין אם הן ישבו או לא ישבו בממשלה. מפלגת יש עתיד גם היא מפלגה כזו. רישמו וזיכרו. 


 


ואותו ציבור אמורפי מצביע גם עבור מפלגות אג'נדה שאינן עוברות את אחוז החסימה ולמעשה מחלקות 8 או יותר מנדטים בין המפלגות הרחוקות מרצון בוחריהן. ואין להתעלם גם מכך ששליש מבעלי זכות הבחירה לא מימש את זכותו בבחירות האחרונות.


 


אך מה שבאמת צריך להטריד את הציבור החילוני (הימין והשמאל כאחד) הוא התחזקות גוש המפלגות הדתיות. ש''ס, אגודה והבית היהודי - 30 מנדטים. רק מנדט אחד פחות מהמחנה החילוני הימני או השמאלי. כן, הבית הלאומי בראשות בנט היא מפלגה דתית לכל דבר. היא אפילו יותר דתית מהמפדל בגילגולה הקודם. המפלגה הזו הצביעה תמיד ותצביע נגד כל חוק המריח הפרדת דת ממדינה. היא גם לא תצביע עבור חוק גיוס תלמידי ישיבות למרות שציבור הבוחרים שלה עדיין משרתים בצה"ל על תנאי. על תנאי, כי בקירבם יש גם רבים כאלה שעוברים תהליכי התחרדות, שרוצים הדרת נשים בצבא ודוגלים בסרבנות.


 


יש גם לתת את הדעת שאגודת ישראל "הלא ציונית" צמחה מחמישה מנדטים לשבעה מנדטים. זו התוצאה הדמוגרפית של הרחם היהודית-חרדית האשכנזית של ציבור שרובו אוכל חינם מקופת המיסים של הציבור. וכדאי לתת את הדעת על כך. מספר הילדים הלומדים היום בחדרים ובישיבות בירושלים - העיר הגדולה בישראל - כבר עולה באופן משמעותי על מספר הילדים הלומדים בבתי הספר הממלכתים החילוניים. אלה המצביעים של מחר.


 


אז היום הימנים החילוניים מחבקים את הגוש הדתי כשותפים טבעיים לאג'נדות הלאומיות שלהם ומתעלמים מאג'נדות כמו מדינת הלכה וכפיה דתית. מחזיקים בדעה שאין לגייסם על פי חוק ולחלופין לבטל הקיצבאות של סרבני גיוס. אבל הם עוד יתעוררו כאשר הרוב הדתי מחר (בעוד 15 שנה בלבד על פי התחזיות הדמוגרפיות ואולי לפני) יעבירו במדינה חוקי הלכה בכפיה על הציבור החילוני.  האם הדיבורים על כך שצריך לוותר ולא לגייס כחוק חרדים (למשל בתהליך מדורג בן 5 שנים ומי שיסרב תבוטל כל תמיכה ממשלתית) הם בגלל החשש שבעוד מספר שנים יכפו חוקי הלכה במדינה? כשהם יהיו רוב הם לא יהיו כל כך נחמדים אל הציבור החילוני, כי בעיניהם מדובר בציווי אלוהי. בקונסטלציה הנוכחית שנקבעה על פי הבחירות יש הזדמנות בלתי חוזרת לפתוח את הסטטוס קוו שמזמן עבר פיחות זוחל לטובת החרדים. הדבר בולט כרגע במיוחד בירושלים.


 


ולבסוף הציבור היהודי שוכח שקיים הציבור הערבי. הציבור הימני נחרד מכך שהמפלגות הערביות ישתלבו בממשלה או אפילו ברוב חוסם, משום שאלה מפלגות לא ציוניות. אבל כאמור השילוב של אגודה (המפלגה הלא ציונית) בממשלות ישראל מתאים לגזענות של מדינה המתיימרת לשלוט בעם אחר. 


 


ואסיים בציבור הערבי. תארו לכם אם בבחירות האלה אחוז ההצבעה שלהם שהוא בסביבות ה- 50% בלבד היה משתווה ל- 90%+ של הציבור החרדי. הרי היינו עומדים בפני מציאות של 20 ח"כים של מפלגות ערביות, שהיו מורידות 10 ח"כים מהרשימות היהודיות. ובל נשכח שכוחות הדמוגרפיה הערבית אפילו עולים על הדמוגרפיה החרדית. צמיחה ב-6% של האוכלוסיה הערבית בירושלים לעומת 2% של האוכלוסיה החרדית בשש השנים האחרונות. בירושלים הנוסחה של שליש חרדים, שליש יהודים דתיים-לאומיים, שליש חילוניים  הופרה והאוכלוסיה הערבית היא כבר 40%.


 


אז לכל אלה החילוניים שדוגלים בסיפוח שטחים ובמדינה אחת לשני העמים, קחו בחשבון שאתם תהפכו במהרה למיעוט.


 


דעתם של כולם נתונה היום להקמת הקואליציה ואולי כדאי שניתן קצת את הדעת על הקואליציה של מחר? 


 


***


 


דע-א-קטואליה מועמד לבלוג השנה בישרא-בלוג בקטגורית האקטואליה.


 


מוזמנים להצביע לדע-א-קטואליה ולהשפיע כאן.


 

נכתב על ידי חץ ופרח , 26/1/2013 21:19   בקטגוריות בחירות 2013, ניתוח תוצאות הבחירות, דמוגרפיה, אקטואליה, פוליטיקה  
32 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-29/1/2013 17:12
 



האם ניתן לחיות ביחד?


28

 

זהו פוסט מיוחד לרגל החג, ובחגים אני משתדל בוודאי לא לשלוח חיצים. ואת הפוסט הזה, בין אם אתם שמאלנים או ימנים, כדאי לקרוא על שלושת חלקיו ולא להסיק מסקנות עד לסוף הפוסט.

 

אני גר בשכונת תפר, שרובה נבנתה בשטח ההפקר שבו ישבו כוחות האו"ם בין 48 לבין 67.

והשכונה הזו צמודה למתחם הר הצופים, שהיה עד 67 מובלעת ישראלית, שהיה לגביו הסדר בחוזה הפסקת הנשק עם הירדנים, שלפיו הייתה עולה שיירה של 84 שוטרים ואנשי סגל האוניברסיטה העברית אחת לשבועיים ומחליפה את קודמיהם. הטבח שבצעו הירדנים לשיירה כזו זכור וודאי לותיקים שבכם.

 

ולאחר 67 נבנתה השכונה שלנו בשטח ההפקר ובשטח שהפלסטינאים פחדו להתיישב, כי האמינו ששורצים בו שדים ורוחות. ובנוסף נבנתה שכונת רמת אשכול (שהייתה גם היא ברובה בשטח ההפקר), כדי ליצור רצף של ישוב יהודי, שימנע בעתיד את הצורך בטובות הירדנים, כדי לשמור על המובלעת של האוניברסיטה ובית חולים הדסה שבהר הצופים.

 

ולאחר מלחמת ששת הימים, השכונה הישראלית החדשה שנבנתה גבלה במספר בתים מועט של פלסטינאים, שצמחו במהירות לשני כפרים גדולים, הנושקים לשכונה שלנו. ומה שמפריד בין השכונה שלנו לשני הכפרים הוא עמק צר שרוחבו כ- 800 מטרים בלבד (בקו אווירי). ומה שמפריד בין שני הכפרים בינם לבין עצמם הוא הכביש היורד לכיוון מעלה אדומים ויריחו.

 

מה לעשות? הדמוגרפיה עובדת ועשרה ילדים בוגרים של כל משפחה פלסטינאית צריכים מקום לגור עם משפחותיהם הצעירות, וכי איפוא יגורו, על הירח? והכפרים שלהם התרחבו בצורה מדהימה, תחילה לגובה - קומה לכל בן (ודיור לגובה, אינו חביב כידוע על הערבים), ולאחר מכן לרוחב - למעלה מ-60% נבנו באופן לא חוקי, על שטח שלא שייך להם לפי מרשם האדמות הירדני.

 

 



מקור untitled.org.il

 

 

כשעברנו לגור לבית שלנו, מדירה צפופה בשכונה בשנת 1998, ניתן היה לראות ממרפסת ביתנו כפרים בגודל בינוני ומאז ועד היום מספר הבתים הוכפל פי עשר. שלא לדבר שהבניה אינה מתוכננת לפי איזה תוכנית מתאר ערים. ולא רק שהבניה צומחת לגובה ומסתירה חלק מהנוף המדהים, אלא חלקה גם אינו אסתטי עם בית בודד פה ושם, צבוע טורקיז ואשר מוקף בבתי אבן בבניה סטנדרטית ירושלמית (אבל נעזוב את האסתטיקה, שנתונה לויכוח). 

 

ומאז 1998 הבניה התקרבה מאוד לשכונתנו והתחילה לרדת אל צלע ההר ולמרגלות העמק, ושכנינו אפילו מצאו דרך נלוזה למלא בצורה שיטתית את העמק והואדי בפסולת בניה, עם עשרות משאיות שפורקות אותה כגנבים בכל לילה (כדי להמנע מקנסות של פקחי עיריה שישנים בשעות כאלה). זה אנחנו שצריכים לסבול את רעשי הריקון ודרדור האבנים בלילה. והואדי לאט לאט כבר התמלא בחלקו, ומתנחלים מסוג פלסטינאי כבר בנו על הפסולת בתים לא חוקיים. לא ירחק היום שהם כבר יצמדו לגדר הרעועה שמפרידה את בתי שכונתנו. אמנם יש להם צפיפות דיור קשה, אך מדוע הם לא מתרחבים לכיוון המדבר הלא מיושב? מדוע הם לא זורקים את פסולת הבניה שם? שלא לדבר על הפגיעה בסביבה הירוקה.

 

 



שפיכת פסולת פיראטית בין הכפר לשכונה שלנו. מקור הארץ

 

הכפרים הערבים האלה היו מההתחלה לא ידידותיים (בלשון המעטה) ולא רק שהתנכלו לישראלים תמימים שנכנסו לבקר בשכונתם, או שנקלעו לשם בטעות. כפסע היה בין מיקרי לינץ'.

 

ולא רק כוחות הביטחון בדמות משמר הגבול והמשטרה מפחדים להכנס לשם ונמנעים מכך ככל האפשר - גם העיריה מפחדת להכנס לתת שירותים (למרות שמרבית התושבים שם מסרבים לשלם ארנונה על הבתים המפוארים שהם בונים, שאפילו עולים בהרבה על הדירות הצנועות של רוב תושבי השכונה שלנו).  אפילו לא מאפשרים לעיריה לפנות את האשפה שאותה, כולל צמיגים ישנים, התושבים מבעירים - ומרעילים את עצמם ואותנו בעשן סמיך המיתמר ומתפזר בהתאם לתנועת הרוחות.

 

את אספקת החשמל והמים הם מקבלים כמובן מאיתנו (חשמל ומים לא היו להם לפני 67), אבל אם צריך להגיע מחברת החשמל, המים והביוב לתקן אצלם - הם בקושי מאפשרים ועושים מזה סיפור. ומזל שחברת החשמל והמים שולחים עובדים ערבים כדי לתקן עבורם הם.

 

 

ואפילו כל הנהגים הפלסטינאים, תושבי הכפרים שמועסקים על ידי חברות ישראליות, חוששים להחנות בכפרים שלהם את המשאיות, האוטובוסים והרכבים בבעלות ישראלים. הם מחנים אותם בשולי הכביש היורד מהשכונה שלנו אל הכפר והולכים ברגל מאות ואלפי מטרים עד לביתם. הם יודעים שאחרת יבעירו את כלי הרכב בשכונתם.

 

ומהכפר הזה ידענו הרבה צרות. החל מהתקופה שהם היו נוהגים בתחילת שנות התשעים להתגנב בלילה לשכונתנו ולהעלות רכבים שלנו באש. יום אחד התעוררתי ובמגרש החניה שלנו שרפו 11 מכוניות. זו שחנתה משמאל וזו שחנתה מימין לרכב שלי - נשרפו עד יסוד.

 

והייתה תקופה ארוכה (ובמידה מסויימת גם היום) שנערים מהכפרים האלה היו נכנסים לשכונה שלנו - מכים ילדים שלנו, גונבים שעונים ואופניים. והייתה להם גם אהבה לגנוב לנו טאסות מהצמיגים, לעקור סמלי מכוניות ואפילו לפנצ'ר צמיגים ולשרוט את הצבע של המכוניות. הם היו משתלטים על הגינה העירונית של השכונה, מגרשים ילדים ישראלים.

 

ובכלל הם היו מגיעים לגינה העירונית הזו, לעשות בה חינגות משפחתיות, להתעלם מפחי האשפה המפוזרים לרוב ולהשאיר הררים של שאריות אוכל ולכלוך, בכל שטח הגן - לניקיון עובדי העיריה. עד שוועד השכונה שלנו החליט לעשות מעשה ולדבר עם מוכתרי הכפרים על הכדאיות שבשכנות טובה. וכשזה לא עזר למרות כל ההבטחות, הוועד הרחיק את מרבית מתקני השעשועים מהגן. ואנחנו פתחנו סניף משמר אזרחי פעיל, שבהחלט המעיט את הונדליזם בצורה משמעותית.

 

אבל, עוד לפני כשנה - חזר הוונדליזם לשכונתנו ובערב אחד הם עקרו 200 שעוני גז מחצרות הבתים שלנו, ומשאירים דליפת גז מסוכנת (גז באספקה מרכזית). מזל שזה לא הסתיים באסון. מזל שזה לא נעשה בלילה כשכולם ישנים.  מזל שהם פחדו להצית את הגז הדולף ולגרום לפיצוץ, כי פחדו לנפשם הם.

 

בפרוץ האנתיפדה, היו נסיונות רבים להביא אותה לשכונתנו, אך מזל שכוחות הביטחון שלנו פעלו בתקיפות והטילו עוצר של מספר ימים על שכונתם. הם הבינו שלא כדאי להם להביא להסלמה, כי יש להם הרבה מה להפסיד. ראו החלק הבא של הפוסט.

 

 ***

 

 

מרבית האוכלוסיה של השכונה שלנו מורכבת מאנשים מהמרכז שמאלה. אנשי אקדמיה, תקשורת, רפואה, מורים, עורכי דין, וסטודנטים ששוכרים דירות. אנשים שאין השנאה והגזענות בוערת בעצמותהם כלפי ערבים ופלסטינאים. אנשים שרוצים במרביתם שכנות טובה ושקטה.

 

ולכן, אנחנו מאפשרים להם להגיע בהמוניהם לבנק השכונתי שממש עמוס בו, כי יחד עם כל לקוח שלהם מתלווה חמולה של בני משפחה. וגם סניף הדואר שלנו מפוצץ, כי הם מרבים לעשות העברות בעלות של רכבים (משום מה הרבה הרבה יותר מאשר הישראלים בשכונה) וכשאני מגיע לסניף הדואר אני מתייאש, כי אני צריך לחכות 30 מספרים.

 

אך מה לא עושים בשביל שכנות טובה, הרי אין להם בנק וסניף דואר בכפרים שלהם.

 

והם ממלאים בהמוניהם את סופר הקו-אופ הגזלן שלנו. וקונים כל משפחה החל מעשרה כיכרות לחם ועד למעדני חלב, בשרים וגלידות. שיהיו בריאים, אין עיני צרה בעושר שלהם, נהפוך הוא. אם מצבם הכלכלי יהיה שפיר, אולי פחות יציקו לנו.

 

ומצד שני, לעיתים הם נוסעים בשיירות רכבים צופרים, עם דגלי פלסטין ברחובות הצדדיים והפחות צדדיים בשכונה שלנו. ומה יש להם לעשות ברחובות הצדדיים שלנו?

 

ובשכונה שלנו אפילו מקבלים ילדים ערבים לבית הספר היסודי שלנו. כל כיתה מונה לפחות עשרה אחוז ילדים ערבים. למרות שיש להם בית ספר בכפרים שלהם, יש הורים ערבים שמעדיפים שילדיהם ילמדו בבית ספרנו, אפילו שלא ילמדו בו כיצד לכתוב ערבית ולא ילמדו תרבות ערבית. והילדים האלה מתקבלים על ידי הילדים שלנו ויוצרים חברויות. הם אפילו מדברים במבטא ישראלי ואי אפשר להבחין שהם ערבים. מדברים כמונו, מתלבשים כמונו, ונוהגים כמונו.

 

ואני שואל, הם יכולים להלך חופשי בשכונה שלנו, לשבת בגנים העירוניים שלנו (שהם מאוד פופולריים למיזמוזים של צעירים וצעירות פלסטינאים, שבכפרם היו קורעים להם את הצורה על זה). הם יכולים להכנס ולקנות בכל החנויות שלנו, בבנק ובדואר שלנו - בלי גילויי גזענות כלפיהם (ואני אומר את זאת באחריות!). אז מדוע אני לא יכול ללכת לשכונתם לאכול פלאפל, או ללגום קאווה עם קדאיף?

וכי מסעדות ובתי קפה לא היו מועילים להם לפרנסתם הם?

 

שנים אנחנו סובלים את הדציבלים של המואזינים שלהם (בקקופוניה הורסת), כשחלק מהרמקולים שלהם מכוונים לשכונתנו (בשביל מה לכיוון השכונה שלנו?). וכי בימי מוחמד היו בנמצא מיקרופונים ורמקולים בראשי מסגדים? וכי בימי מוחמד היו מרימים כל יום יריות באוויר, משלחים נפצים ופצצות תאורה בחגיגות החתונות שנמשכות שלושה ימים ולילות (ויש לא מן הסתם אחדים כאלה כל יום, ופעם הגיע אפילו זיקוק למרפסת של שכנה בשכונה שלנו בקומה השלישית ופצע אותה קשה)?

 

האם האיסלאם מצווה להרים זיקוקים בכל ערב סיום הצום ברמדאן? האם אי אפשר לערוך מסיבות חתונה מבלי שהמוזיקה שלהם תחריש את אוזנינו בבתינו? ומדוע אנחנו צריכים לסבול את הדציבלים של המואזינים שלהם יום יום, ואת הקול התופים באשמורת לילה אחרונה בחודש הרמדאן? - אנחנו מבליגים וסובלים, רק שתהיה שכנות טובה.

 

 

ועד השכונה הלך פעמים רבות למוכתרים של הכפרים, לבקש שינמיכו את הרעש הבוקע מהרמקולים שמופנים לשכונתנו. לעיתים זה עוזר למספר ימים ואז מתחדש כמקודם. ובערב יום הזיכרון ויום העצמאות האחרון הם התחילו להגביר את הרמקולים בעצמה מפחידה וממש בלתי נסבלת והמשיכו בכך שבועיים, עד שהרשויות הזהירו אותם.

 

והיכן הרגישות? להרים פצצות תאורה וזיקוקים ולירות באוויר (ללא חתונה) בערב וביום הכיפורים? האם זה לא כדי להתריס ולפגוע? מה הם היו אומרים אם אנחנו היינו נוהגים כך כלפיהם ברמדאן? ואני שואל אותם זאת ברמת השכנים, שלא עשו להם דבר, נהפוך הוא אנחנו מאפשרים להם לקבל את כל השרותים שלנו, ללא שום הגבלה. נכון שהשרותים לא ניתנים כהלכה בשכונתם, אבל זה לא משום שהם לא משלמים ארנונה, אלא משום שהם מסרבים לקבל אותם ופוגעים בנותני השרותים.

 

 

בוודאי יקומו עכשיו אנשי מחנה השמאל (שגם אני משתייך לצד המתון שלו) ויאמרו כי הכל נובע מכך שאנחנו מייצגים את הכיבוש. אבל במקרה דנן, שטח הפקר ושטח שהם לא רצו לגור בו (ולא משנה אם בגלל שדים ורוחות), אינו שטח כבוש ובוודאי לא שלהם לפי כל קריטריון משפט בינלאומי. אפילו במרכז הכפרים שלהם, רחוק מאיתנו, היו מאוכלסים בתים ספורים, שבקושי היה ניתן לספרם ביותר מאצבעות שתי הידיים - בעת שחרור המובלעת הישראלית בהר הצופים. אפשר אפילו לומר שהם התנחלו פה.

 

 

ואתם אנשי מחנה הימין אל תחגגו חגיגות ניצחון מדבריי. בכל זאת גם בנו יש אשמה, לא באנשי השכונה שלנו שוחרי השלום, שאינם עושים פרובוקציות ותג מחיר - אלא באנשי כוחות הביטחון. אנשי הביטחון שמקימים לעיתים מחסום מאולתר ולא נותנים להם לחזור במשך שעות לכפריהם, שיורים כדורי גומי  וגז מדמיע על מפגינים שרק עומדים לפניהם וצועקים.

 

ואטיל גם אשמה בשיטות אנשי הביטחון שהגיעו פעם למוכתר הכפר ושכנעו אותו שהכפר יתן לכוחות שלנו לבקר בבתי התושבים ביקור נימוסין ובניית אמון, כדי לבדוק אפשרויות עסקיות מקרבי לבבות. ומה עשו כוחות הבטחון? יצרו אמון על ידי בדיקת קיום אמל"ח בבתי התושבים. ואתם אנשי הימין, האם אתם מצדיקים מעשה כזה, של בדיקה בטחונית בחסות "ביקור ידידותי"? זה מזכיר לי משטרים אחרים בגולה, שהיהודים לא רוצים לזכור אותם.

 

***

 

בימי שישי, כאשר אני עורך את הקניה השבועית בסופרמרקט השכונתי, אני נוהג לשלוח את הקניה במשלוח לבית, ומנצל את זה כדי לצעוד ברגל לבית (מרחק 15 דקות בהליכה מהירה). ולקראת סיום הצעדה אני נוהג להתיישב על אחד הספסלים בגינה העירונית הסמוכה לרחוב שלנו.

 

ומדי פעם מגיע איזה תושב הכפר הסמוך ופותח עימי בשיחת חולין. פעם אחת התיישב לידי צעיר פלסטינאי בן 24, לאחר שביקש רשות. הוא היה מאוד ידידותי ודיבר עברית רהוטה ברמה גבוהה. הוא סיפר לי שהוא כבר יושב חודש בבית לאחר שקבלן שיפוצים ערבי פיטר אותו. שאבא שלו מציק לו מדוע אינו יוצא לעבודה ולכן יצא מהבית להתאוורר.

 

הוא סיפר לי בשמחה שהתקבל לעבודה וביום ראשון הקרוב הוא מתחיל לעבוד במשלוחים בסופרמרקט בקרית יובל. מכאן התגלגלה השיחה והוא התעניין בתחום עיסוקי, ומשם התגלגל השיח לחיי הכפר. הוא סיפר לי שבכפר גרות הרבה משפחות עמידות לצד משפחות קשות יום. והוא התלונן שבכפר לא קיימת עזרה הדדית כפי שאצלנו (וחשבתי לעצמי איזו עזרה הדדית מקבלים יושבי האוהלים שלנו).

הוא סיפר לי על משפחתו והתעניין לגבי משפחתי. שיחה נעימה על הא ועל דא, שהסתיימה בלחיצת יד לבבית ובאיחוליי להצלחה בעבודה החדשה שלו.

 

ופעם אחרת הגיעה לגן חבורת ילדים בכיתה ה'-ו', לבושים בקפידה ורואים שהם באו מבית טוב.  הם קרבו אליי לברך אותי בשלום. הם היו מאוד ידידותיים ונחמדים, הציגו את עצמם ןשאלו לשמי. הם לא כל כך ידעו עברית (המבוגר שבהם ידע קצת יותר) אבל הם התיישבו לצידי על הספסל ועל גדר האבן מולי ושוחחנו בעברית עילגת שלהם ומעט בערבית העילגת שלי, ובשפת הסימנים. הם שאלו אותי לעיסוקי, וסיפרו לי על עיסוקיהם של הוריהם. שאלו אותי אם אני מכיר את אוּם כּוּל תּוּם ואת עבּד אל חלים והשירים שלהם. אמרתי להם שכן והם מאוד שמחו. סיפרו לי על בית הספר שלהם ושהיום יום שישי, יש להם חופש מלימודים. שיחה כיפית של כחצי שעה, שבסופה הם נפרדו ממני לשלום בלחיצת יד. שום שנאה לא הייתה בילדים האלה.

 

ולאחר שנפרדתי מהם, ישבתי וחשבתי שבכל הפלסטינאים שהכרתי בגן הזה, כששוחחתי איתם אחד על אחד, לא היו שום רבדים של טינה ושנאה. ואפילו השיחות, בעיקר עם צעירים, היו ידידותיות יותר מאשר עם השכנים היהודים שלי. אז האם יש סיכוי לדו-קיום ושכנות טובה במציאות המורכבת שלנו?

 

חג שמח

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/9/2012 01:22   בקטגוריות יחסי יהודים - פלסטינים, שכנות, פעולות איבה, תקווה, דמוגרפיה, חברה, חשבון נפש, פוליטיקה, תרבות, כוחות הביטחון, עירית ירושלים  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-3/10/2012 16:53
 



אין חדש תחת השמש


21

 

 

שלילי  פצצה חברתית מתקתקת

 

מישהו סיפר לי את שאירע לו בסופ"ש הקודם בחוף תל אביב. הכל התחיל מבחורה צעירה שהייתה מסוממת ברמות והחלה לטבוע במים. וחברנו קפץ למים במטרה להציל אותה. אבל היא ממש לא רצתה לצאת, הוא הוציא אותה בכוח, היא נשכה אותו בכתף וחזרה שנית לים והחלה שוב לטבוע ...

 

ומכל הסיפור חברנו חזר לבסוף לקחת את התיק שהשאיר על החוף ולפני שהגיע אליו הבחין בדמות של מסתנן שחטף וברח עם התיק שלו. חברנו התחיל במרדף אבל המסתנן נטמע בהמוני מסתננים אחרים בחוף, וכבר לא יכול להבחין בגנב ביניהם.

 

שבעים מטר מהאירוע, ידידנו שסרק את החוף מצא את תיקו מבצבץ מתוך החול. היה חסר שם הכסף והסמרטפון החדש והמשוכלל שלו. הסמרטפון נעול, אבל מסתבר שישנה תעשייה שלמה של טלפונים גנובים שבה מועסקת רשת של מסתננים ויש מישהו שיודע לפרוץ את הנעילות ואחר כך מוכר אותם.

 

ידידינו מיהר לבטל את מספר הטלפון אבל בסלקום סרבו לאתר את מקום הגנב והטלפון, למרות שהם יכולים לעשות זאת בקלי קלות. הוא גם הודיע על הגנבה בתחנת המשטרה הקרובה ויומנאית משועממת תחבה את הטופס שמילא בין ערמת מאות התלונות, שקרוב לוודאי יגיעו בקרוב למגרסה.

 

למרות שהחוק מאפשר למשטרה לצוד גנבים בעזרת מעקב אחר הטלפון הנייד, באישור שופט. אין המשטרה עושה דבר וכבר אי אפשר היום לרחוץ בחופי תל אביב מבלי להשאיר מישהו על המשמר, ואם פעם היה צריך להזהר לא להשאיר שעונים וכסף, היום כבר יש מסתננים שגונבים אפילו את הבגדים והנעליים.

 

ואני שואל, מדוע אנחנו צריכים לשלם עבור זה שהמדינה מכניסה מסתננים ולא דואגת לכך שיוכלו להתפרנס בדרך חוקית? כניסה לא חוקית, עבודה לא חוקית, אין דין ואין דיין. פצצה חברתית מתקתקת.

 

 


  מקור: mako.co.il

 

 

 שלילי החולה המדומה

 

על החולה המדומה של מולייר שמעתם? אז השבוע שמענו על תושב רמת גן שהתחזה לחולה סרטן והוציא מחבריו לעבודה שריחמו עליו, עשרות אלפי שקלים ל"עזרה בטיפולים".

 

כל המדינה רעשה וגעשה אבל אני ממש לא מבין מה הפליאה. המדינה שלנו כולה שנוֹר. אדם נתעב נוסע במרחבי הארץ ומבקש בקול מערר רחמים תרומה ל"נכים קשים" - כל פעם במקום אחר, זו פשוט העבודה שלו. חרדים תלמידי ישיבות מסכנים את חייהם בצמתים כדי לאסוף נדבות מרכבים העומדים ברמזור אדום - במקום ללכת לעבוד. ובבתי חולים אתה מוצא אנשים קבועים שמבקשים עזרה מהאנשים עבור חולה מהמשפחה שכביכול מאושפז כבר שנתיים ואין למשפחה מה לאכול.

  

ומנכ"ל לתת (כמו עמותות נוספות לעזרה עבור נזקקים) לוקח לעצמו משכורת של שישים אלף שקל מתרומות למזון שנותנים אנשים נדיבים. ומצד שני אתה שומע מנזקקים שנענים בשלילה על ידי העמותות האלה.

 

 

אז אני שואל, מדוע המדינה אינה עוזרת לנזקקים ובעצם  מעודדת את השנוֹר, בצורת פטורי מס על השנור?

 

עם כל סיפורי העוקץ שאנחנו שומעים, מדוע שאני אאמין למישהו שמבקש ממני כסף עבור נסיעה מירושלים לתל אביב כי הוא נתקע? ובאותו יום הוא מבקש ממאות אחרים כסף עבור אותה הנסיעה והוא כבר יכול לקנות כרטיסיות לשנה. ולמחרת הוא פונה אלי שנית כי הוא כבר לא זוכר שביקש ממני אתמול.

 

ואולי בכל זאת יש מסכנים שצריכים עזרה, אך כיצד אני יכול להאמין אחרי כל סיפורי העוקץ?

 

ובארץ יש עשרות עמותות עזרה וצדקה המטרידות אנשים בטלפונים, בבתים ובמקומות ציבוריים - כדי שיתרמו עבור "מסכנים למיניהם".

 

 

ואני שואל, מדוע שהמדינה לא תשים קץ לשנור הזה ותעשה כפי שמקובל בארצות הברית. שם חל איסור בחוק על איסוף תרומות וצדקה בבתים ומקומות ציבוריים. במקום זה כל עובד מקבל טופס לקראת סיום שנת המס, שבו הוא ממלא התחייבות לסכום חד פעמי שהוא מעוניין לתרום. בטופס אפשר לבחור בין פיזור התרומה בין מאות העמותות ואז התרומה שלך מגיעה לא רק לחרשים ועוורים, אלא גם למטיף כנסיה הזוי. לבין האפשרות לתרום לעמותה או עמותות שאתה מעוניין לעזור להם.

 

פשוט, יעיל, לא מטריד, מבוקר וגם פטור ממס. מדוע גם לא כאן?

  

 

כנסים במפרץ

 

השבוע שמענו שהשב"כ אסר על השר ארדן לנסוע אל ועידת האקלים של האו"ם בדוחא שבקטאר. היחידה לאבטחת אישים מתנגדת ליציאתו ללא מאבטחים, כפי שדורשת קטאר.

 

ולא סתם מתנגדת קטאר. לפני שנתיים וחצי כשעוזי לנדאו שר התשתיות ביקר שם, המוסד תחת המטריה של אנשי ביטחון ישראלים,  חיסל את המחבל מחמוד אל מבחוח. כך לפחות על פי העיתונות הזרה. הקטארים למדו לקח ואינם מאפשרים יותר כניסה של אנשי ביטחון.

  

לפני שנים אחדות קיבלתי הזמנה מפרופסור אנגלי להרצות בכנס מדעי חשוב שאירגן באבו דאבי. כשבדקתי באתר של משרד החוץ אם מותר לי לנסוע לשם, הודגש שמדינות המפרץ נחשבות למדינות אוייב ולכן נאסר על בעלי דרכונים ישראלים לנסוע לשם. לכן נאלצתי להודיע בצער למארגן הכנס שלא אוכל להגיע בגלל יחסי ישראל עם אבו דאבי.

 

אז אם לי אסור לנסוע לארצות המפרץ לכנס בינלאומי חשוב, מדוע מותר לשרים?

 

 

שלילי הצביעות של אוניברסיטת בר אילן

 

 כל ראשי האוניברסיטאות התאחדו כנגד הקמת אוניברסיטה חדשה באריאל. כולל אוניברסיטת בר אילן. אבל פתאום השבוע  שמענו שאוניברסיטת בר אילן פרשה מהמאבק. נשיא האוניברסיטה ציין שלמרות שאין צורך בהקמת אוניברסיטה חדשה (שתפגע באוניברסיטאות הקיימות העומדות על קרעי תרנגולת -תוספת שלי), הוא מודיע על פרישה מהמאבק המשותף של האוניברסיטאות.

 

אז תגידו, האם אין הקמת האוניברסיטה באריאל עניין פוליטי בלבד? כבר כתבתי על כך באחד הפוסטים הקודמים כאן.

 

שאוניברסיטת בר אילן לא תתפלא אם שאר האוניברסיטאות כבר לא יעמדו לצידה במאבקים הקשורים אליה.

 

 

שלילי אי אפשר לשקר בדמוגרפיה

 

כבר כתבתי פוסט המתריע על כך שבעוד 18 שנה יהיה בכנסת רוב לחרדים ולערבים, ושכדאי מאוד שנפעל להפרדת דת ממדינה עכשיו.

 

שמונה עשרה שנה נראים לאנשים מאוד רחוק, העניינים לא ודאים, ואפשר לישון בשקט. דיה צרה אם בכלל לשעתה.

 

אז השבוע פורסמו נתונים חדשים: בתוך חמש שנים שיעור התלמידים החרדים והערבים צפוי להגיע ל- 44%. ב- 2017 שיעור התלמידים החילוניים היהודים יהיה 41% בלבד.

 

מיעוט של התלמידים החילוניים בעוד חמש שנים בלבד (וזה בטוח, כי הם כבר נולדו) - מיעוט בכנסת כמה שנים אחר כך!

 

מדוע כולם כל כך אדישים?

 

אם היום הדרישות של המיעוטים הדתיים כל כך גבוהות, מה יהיה כשהם יהיו רוב?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 31/8/2012 20:10   בקטגוריות מרכז אוניברסיטאי אריאל, אוניברסיטת בר אילן, מדיניות שנור, משטרה, סלקום, דמוגרפיה, עמותות ותרומות, ארצות המפרץ, שב"כ, מדיניות חוץ, השר ארדן, קטאר, אוניברסיטאות, דת ומדינה, המסתננים, חוק ומשפט, חרדים, פוליטיקה, תרבות, אקטואליה, ביקורת  
10 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-3/9/2012 11:56
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)