לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ``. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

הלפיד


33

 

עוד לפני כמה חודשים כשיאיר לפיד היה רק אתר וירטואלי בפייסבוק חשבתי שכמו מפלגות קודמות כמוהו (ועדיין חושב) - הוא בהחלט יכול למשוך (כעש אל הלפיד) קולות צפים , קולות ממורמרים ולשמש אחר כך לשון מאזניים. אך האם באמת כך? אם באמת יהיה לו כוח אלקטורלי - האם באמת ישמש לשון מאזניים? בפוסט הזה אנסה לדון על כך.

 

צריך לזכור ש"ס תמיד תשאר לשון מאזניים גם אם אלקטוראלית לא יוצא לה בבחירות מסויימות. אפילו שבבחירות קודמות היא ישבה פעם אחת באופוזיציה, אף אחד לא העז לפגוע בה ובגורו שלה. גם אם כוחה יורד, כל המפלגות הגדולות - ימין, מרכז ושמאל ינהגו בה תמיד כלשון מאזניים אפשרית בעתיד. כי המצביעים שלה הגזעניים-עדתיים ושונאי זרים, שטופי רגשות שנאה, ולא שוכחים.

 



 

גם לפיד וגם שלי (למרות שרֶכֶש הבולדוזר החדש שלה הצהיר שלא ישב עם ש"ס בקואליציה) לא שללו ישיבה בקואליציה עם ש"ס. דווקא ציפי לבני שכזכור מפלגתה זכתה בבחירות הקודמות ברוב, לא נכנעה לסחטנות של ש"ס והעדיפה לשבת באופוזיציה. על כך אני מוריד בפניה את הכובע. 

 

אבל נחזור לנושא הפוסט הזה - ללפיד. 

 



 

על פי המצע הרשמי של "יש עתיד" כבר אפשר לראות בבירור את העתיד (שבכלל לא זוהר, בלשון המעטה). במצע יש התייחסות מפורטת לשינוי שיטת הבחירות. הוא מציע שכל בוחר יצביע בשני קולות. קול אחד לאחד משני הגושים הגדולים וקול שני וירטואלי לאחת מהמפלגות הקטנות האידיאולוגיות. האם הבנתם את זה? לפיד רוצה הצבעה וירטואלית וכידוע וירטואליות אינה מציאות.

 

אז יש לי הצעה טובה יותר. נשמור על שיטת הבחירות הקיימת וכל מצביע יקח בקלפי פתק של המפלגה הוירטואלית האהובה עליו ויכניס אותו בביתו למעטפה. וברצינות, בשינוי כזה של חוק הבחירות - האם לפיד אינו קובר את מפלגתו הוא? בבחירות הבאות גם הוא יבחר וירטואלית, לא? קם הגולם על יוצרו.

 

המצע הרשמי של יש עתיד דוגל גם בכך שחוק הבחירות ישונה באופן שראש המפלגה שתזכה למירב הקולות ירכיב את הממשלה ויעמוד בראשה. ידידי אבו אלמוג (בעל השכלה אקדמאית במדעי המדינה ובהזדמנות זו מזל טוב למלאת שלוש שנים לבלוג שלו) כבר עמד על חוסר הפרקטיות של הרכבת ממשלת מיעוט בפוסט שלו. אבל, מההצעה הזו במצע ניתן ללמוד את כוונותיו של לפיד לאחר בחירות 2013: הוא ישב עם כל קואליציה - עם כל ראש ממשלה שיזכה לרוב!

 

אז אתם מהימין ומהשמאל שמאוכזבים מהמפלגות שלכם - האם אתם מודעים לכך שבחירה בלפיד בעצם עשויה להיות הצבעה לגוש שאינכם רוצים?

 

תאמרו שאתם מתכוונים להצביע לאג'נדה ולא למפלגה. אבל מהי האג'נדה של לפיד?

סידור עבודה של שר חינוך? תעודת בגרות לכל תלמיד? אולי כך הוא יזכה סופסוף לתעודת בגרות (ולא שאני חושב כי תעודת בגרות הכרחית)? אתם מאמינים שהוא יקצץ בתקציב הנפוח של משרד החינוך לחרדים, שהוא עולה היום על התקציב לחינוך הדתי ממלכתי וגם זה עולה על תקציב החינוך הממלכתי החילוני ? הוא יעניק "תואר אקדמאי לכל פועל"? הוא יחבר ספרי לימוד אובייקטיבים יותר? הוא יחזיר את לימודי תורת האבולוציה לבתי הספר?

 

"מה עושים עם הכסף שלכם?" - האם אתם באמת מאמינים שלפיד יוותר על מקומו בממשלה של 30 חברי כנסת לטובת ממשלה מצומצמת? הוא יכחיד את הטייקונים? הוא יעצור את טחנת הרוח של דון קישוט?

  

ובנוסף לכל זה, לפיד הדמוקרט הגדול יצר למפלגתו חוקה של מפלגת יחיד. מפלגת בובות שאינה שונה ממפלגתו של פוטין. אני לא אצביע לדיקטטורה!

 

מכאן אתם מבינים שלפיד אינו הלפיד שלי. ולא משום שהוא לא התייחס לתגובה שכתבתי בפייסבוק שלו - אני לא מתכוון לעשות לו סידור עבודה. הנסיון העיתונאי שלו והרייטינג שהיה לתוכניתו בטלוויזיה, אינם מקנים לו נסיון של איש מעשה (וגם אם לאיש מעשה אין נסיון בפוליטיקה). כתיבת טור בעיתון אולי מקנה נסיון בפטפטת, אבל לא נסיון חברתי או מדיני מקצועי.

 

ובכל זאת איני יודע עדיין בעד מי אצביע אבל מסתמנת מגמה. אני מאוכזב מכל המפלגות, מי פחות ומי יותר. בהגדרה הייתי מצביע מסורתי של מפלגת העבודה, אבל "המנהיג" שלה לשעבר, אהוד ברק, גרם לי לבחילות קשות והבריח אותי כמו רבים אחרים ממפלגת העבודה. הצבעתי פעם אחת למר"צ ושר החינוך המצויין שלה ויתר על כסאו. הצבעתי פעמיים לקדימה ואינני מצטער שויתרה על עזה. אמנם המדיניות השלומיאלית של הממשלה העכשווית מאפשרת נחיתת טילים מעזה, אבל לפחות אנחנו לא קוראים מדי יום בעיתון על כמה חיילים הרוגים ופצועים. ומי שיאמר לשם כך יש חיילים, שידאג שילדיו לא ישתמטו משרות בצה"ל, לא ישרתו במשרד דובר צה"ל (שאלו את ביבי על כך) או כמכיני קפה במשרד בקריה - אלא ישרתו בשדה הקרב.

 

אז כפי שכבר כתבתי בבלוג לאחרונה, אינני מתכוון לבזבז את קולי למפלגת בוטיק קטנה וחסרת השפעה. אינני מזלזל בחוק סוציאלי שמפלגה כזו מעבירה בכנסת, אך אין לה כל השפעה על מדיניות הממשלה - במיוחד כשהממשלה רודה או מזלזלת בציבור.

 

נשארתי עם ברירת המחדל שלי - מפלגת העבודה. המנהיג הנתעב שלה הוחלף. חבל שטובים פרשו ממנה במהלך הדרך. נותרה מנהיגה חדשה. תאמרו חסרת נסיון מדיני ושלא תפקדה אף פעם כשר, אבל תרשו לי לגחך: כמה שרים מצויינים שאינם מתפטרים בשיא כהונתם אתם מכירים? האם לא מרבית השרים מתפקדים כבובות? וללא כל ידע מקצועי?!

 

אז מה הכי חשוב בעיניי אצל שלי? האמינות. זוהי התכונה הכי חשובה אצלי במנהיג.

מי שרוצה שיבחר ב"אמינות" של הפוליטיקאי המצוי - אני לא, תודה!

שלי רוצה שינוי אבל לא מבטיחה (כמרבית שאר הפוליטיקאים) גן של שושנים. אני מאוד מקווה ששלי תמשיך לשמור על האמינות שלה.

 

ולשלי הייתי רוצה להמליץ: תצרפי פחות בולדוזרים עם רייטינג טלוויזיוני ויותר אנשי מעשה בעלי נסיון עם קבלות. הבולדוזרים האלה טובים אם תשבי באופוזיציה והרי את רוצה להרכיב קואליציה.

 



 

לסיום, לכל אותם אלה שבטוחים בסקרים ובנצחונו של ביבי בבחירות האלה - זכרו שלמרות הסקרים היו בעבר הפתעות ומהפכים. באמת זכרו זאת!

אם לא טוב לכם, הפטרו מהרעה החולה. רק כל אחד ואחד מכם יכול לעשות זאת. לא שום סקר ודעות קדומות. למרות שהאימרה נדושה, אנא אל תוותרו על זכותכם להצביע ולהשפיע.

 

ובעזרת השם יתברך,

שיהיו רק בשורות טובות

ונראה תקווה חדשה במדינתנו הקדושה.

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 20/10/2012 15:55   בקטגוריות יאיר לפיד, שלי יחימוביץ, אהוד ברק, מפלגת יש עתיד, מפלגת ש"ס, לשון מאזניים, מפלגת העבודה, קדימה, מר"צ, ציפי ליבני, בחירות 2013, בנימין נתניהו, דמוקרטיה, חברה, פוליטיקה, שינוי שיטת הבחירות, אקטואליה, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-27/10/2012 14:07
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)