לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: ``. לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

סטלנים בכנסת


98

קול ששון וקול שמחה בכנסת ישראל. אם אין לחם תאכלו שמנת ותעשנו ג'וינט. תשתו אלכוהול, תעשנו מריחואנה - תעלם המציאות המרה בענני הסוטול. זה טוב לחברי הכנסת - שלא תשימו לב לבטלה שלהם על חשבון הציבור. זה טוב לממשלה - יעלמו המחאות יעלמו ההפגנות. וזה טוב לאוייב - עוד משתמטים מצה"ל או חיילים מסטולים. הרי מדינת ישראל צריכה לקחת דוגמה מהולנד הנאורה כדי שתתמסטלו וכי מדוע לא מסעודיה כדי שלא תשתכרו? אבל לשתות ולעשן זה טוב למדינה - כששיכורים ומסטולים לא מתלוננים וזה גם מכניס כסף לקופת המדינה ממיסים וקנסות.

 

ובכנסת מתנהל בימים אלה לובי של סטלנים להעביר שתי הצעות חוק חדשות של ח"כ תמר זנדברג ממרצ, אשר יעלו להצבעה במהלך השבועות הקרובים להסדרת שוק הקנאביס בישראל. מדוע שתי הצעות חוק? אחת לא מספיקה?

 

ובכן בהצעה הראשונה מדובר בחוק מינימום ואילו בשניה מדובר בחוק מקסימום. לפי הראשונה -  יותרו גידול של עד 5 שתילי מריחואנה בבית והחזקת עד 25 זרעי קנאביס. ואילו לפי השניה - אזרחים יוכלו לגדל עד 15 שתילי קנאביס. אתם מבינים את זה? אם לא 15 שתילים אז לפחות 5. ואם תצמידו בגינה חמישה שתילים ביחד זה יחשב רק כאחד? והמדינה תשלח צבא של פקחים לספור את מספר העציצים שלכם ואוי ואבוי לכם אם חרגתם מהמכסה?

 

על פי החוק קנאביס לא ימכר לקטינים. נכון, בדיוק כמו שסיגריות ואלכוהול אף פעם  לא נמכרים לקטינים. יוסי הקטן יכנס לחנות לקנות ג'וינט. אסור לי למכור לך יאמר המוכר, אתה עדיין לא בן שמונה עשרה. לא, יענה יוסי, זה בשביל אבא.

 

רק סטלנים יכולים להציע חוק כזה, שלפי הגדרתה של הראש לשועלים תמר זנדברג יתקן את  "העוול התודעתי שקיים כתוצאה מהגדרתו השגויה של הקנאביס כסם מסוכן על פי פקודת הסמים במשך שנים רבות". לטעמה, הגדרה שגויה של מרבית מדינות העולם שהחליטו להלחם בצרכנות הסמים שהייתה חופשית במאה התשע עשרה, בגלל פגיעתה בחברה. כעת זנדברג רוצה להחזיר את הגלגל לאחור, כי אם היא ומפלגתה לא יכולים להביא שלום אז לפחות שתתנחמו בקנאביס.

 

אבל חברת כנסת זנדברג ושותפיה מעדיפים להתעלם מעובדות מדעיות שהצגתי אותם כאן. ובבקשה אם יש לכם השגות מדעיות אז אל תחזרו על זה בתגובות כאן אלא שם. כבר הבנו שלעשן קנאביס זה בריא ואפילו מומלץ על ידי  מישהי המומחית לענייני סטלנות. ושמענו על הקונספירציות והאגדות האורבניות שכל המחקרים המדעיים הם שיקריים בגלל אינטרסים של חברות התרופות ורשויות הסמים.  והבנו שבגלל האינטרסים הסטלניים שלהם כל כתבה בסיינטיפיק יוטיוב או באתרים קיקיוניים כמו עלה ירוק ראויה לקבל פרס נובל לכימיה או לרפואה. והבנו שאם מותר טבק ואלכוהול, אז מדוע לא גם צינגלה? הבנו - יש לכם טיעונים הגיוניים יותר חוץ מאשר אתם זקוקים לברוח מהמציאות?

 

הסטלנים אומרים אם זה טוב בהולנד מדוע גם לא אצלנו? אבל אם זה רע בסעודיה אז מדוע שלא יהיה רע גם אצלנו. הא? בסעודיה אין שיכורים ברחוב, הם יושבים בכלא.

 

וח"כ פייגלין מהליכוד מוביל קמפיין להקלת תנאי האישור לשימוש בקנאביס למטרות רפואיות, כי זה עוזר מאוד לאישתו החולה ב- MS. ובכלל כבר מתייחסים לקנאביס כאל צמח מרפא. ועל הסכנה בשימוש בצמחי מרפא כתרופה כבר כתבתי בעבר וכדאי לקרוא כאן מדוע מסוכן להתייחס בכלל ל"צמחי מרפא" כתרופה.        

 

אבל בעצם חוק  פייגלין יביא למעשה ללגליזציה גלובלית בדלת האחורית. כי כול  סטלן ילך לרופא המשפחה בקופת חולים ויקבל מרשם קנאביס לכאב ראש יחד עם שבעה ימי מחלה.

 

 

ובכלל, פתאום קמים חברי כנסת שמודים ללא בושה שעישנו (אבל היום כבר לא) וכאלה שלא מודים (וחברים שלהם מעידים שכן) ובכלל נשאלת השאלה כמה מנבחרנו מגיעים מסוממים לישיבות הכנסת. והם כנראה כל כך מסטולים שהם לא מבינים את ההשלכות של החקיקה שהם מובילים. כי כיום כל חולה שמקבל אישור ממשרד הבריאות להשתמש בקנאביס מקבל אחוזי נכות על השימוש בקנאביס בנוסף לאחוזי הנכות של מחלתו.

  

אז אם יעבור החוק, כול סטלן ילך לרופא המשפחה בקופת חולים ויקבל מרשם קנאביס ואחר כך יגיש תביעת נכות לביטוח לאומי. וככה סתם דרך אגב, עישון קנאביס מאוד בריא עד כדי כך שהוא סתם מוכר כנכות בגלל פגיעה בכושר העבודה והריכוז ובשל תופעות נוירולוגיות עד כדי סכיזופרניה בעתיד. וביטוח לאומי סתם מכיר בעשון מריחואנה בתיק הליקויים שלו לקבלת קצבת נכות. כי ביטוח לאומי מאוד נדיב.

 

אז לשר האוצר לפיד - זנדברג הולכת להכניס לך עז. אתה תיתן לעם שמנת וביטוח לאומי יפשוט את הרגל. ולשר הביטחון - תמכור צינגלה לחיילים בשקם?

 

 

ח"כ זנדברג היקרה, אם יעברו החוקים שלך (ואני מקווה שהשפיות תפיל אותם) שולמית אלוני האגדית שנפטרה השבוע, תתהפך בקברה. אני הייתי פעם במחנה הפוליטי שלך. אבל בגלל הבכיינות חסרת המעש של יו"רית המפלגה שלך והחוקים שלך - בקהל הבוחרים של מרצ ישארו בקרוב רק  מסטולים, שיכורים ומשתמטים משירות בצה"ל.

 

 

 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/1/2014 02:04   בקטגוריות קנאביס, לגליזציה של קנאביס, ח"כ תמר זנדברג, ח"כ פייגלין, מר"צ, פוליטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-31/1/2014 15:16
 



שאלות


45

 

השבוע דיברו רבות על נפתלי בנט, על הצלחתו המטאורית בהדחת זבולון אורלב, ההצלחה בסקרים (שדרך אגב אני לא מאמין בהם עד לתוצאות יום הבחירות) ועל ביבי שמפחד שיגנוב ממנו קולות. ממש לא בא לי להתייחס להייטקיסט החייכן הזה שמייצג מצויין את נוער הגבעות, ובאמת לא מעניינים אותי פחדיו של ביבי. אבל יש לי שאלה גדולה. מאין בא המימון לקמפיין המתוקשר של בנט בשלטי חוצות, בעיתונות, בפרסומות אינטרנט? ובכניסה ל- Ynet הסיכוי הוא אחד לאחד שתראו את פרצופו המחייך או את פרצופו המחייך של אריה דרעי. אמנם יש חוק מימון מפלגות ומצד שני חוק המגביל את סכום התרומות. מעניין מאין הגיע המימון לכמות הפרסומות בעיתונים ובשלטי חוצות עוד לפני שנבחר להיות לרשות המפלגה שלו?

 

 

ויש לי גם שאלות לביבי, שבלהט הבחירות מכריז על בניה בשטח E וברמת שלמה ומרגיז את כל העולם, כאשר ברור שיקחו שנים עד שיתקבלו אם בכלל כל האישורים ויוסרו ההתנגדויות. לאחר כל כך הרבה שנות כיבוש, פתאום ביבי גילה שיש צורך ברצף בניה בין ירושלים למעלה אדומים? פתאום אנשי הימין נתלים ביוזמת ביילין (שהייתה מוקצת מחמת מיאוס בעינייהם) שלפיה שטח E יהיה בתחומי מדינת ישראל? פתאום יש צורך להרחיב את הבניה ברמת שלמה כדי למנוע הגירה שלילית מירושלים בשל חוסר בדירות (דבריי שטייניץ)? הגירה שלילית של מי? למנוע הגירה שלילית של החרדים הגרים ברמת שלמה? או לעודד הגירה שלילית של החילוניים שקצה נפשם בהשתלטות החרדית בירושלים?

 

ויש לי גם שאלה לביבי ולשר אוצרו שרצו לעשות עוד לפני הבחירות קיצוץ רוחב בן 5 אחוזים בתקציב המדינה, בטענה שאם לא נעשה זאת נגיע למצב הכלכלי של יוון וספרד (שוב דבריי שטייניץ). מדוע כל חברי וועדת הכספים בראשותו של גפני נעדרו מההצבעה וגפני נאלץ לדחות שוב את הישיבה? מה אתם מפחדים מהבחירות? תטילו עלינו גזרות לאחר הבחירות בריבית דריבית?

 

בבלוג הזה נתקלתי בתגובה שנתוני הלישכה לסטטיסטיקה המורים שכל ילד שלישי במדינת ישראל רעב מצוצים מהאצבע. אין רעבים במדינה! זוהי עלילת דם של השמאל. לפי הדו"ח, שהגיש לפרס מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, כבר יותר מאחד מכל שלושה ילדים בישראל מוגדר עני.

 

על פי הנתונים, בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל. לשם השוואה, ב-2010 נמנו 889,500 ילדים עניים. מ-2001 ועד ל-2011 חלה עלייה של כ-48% במספרם של הילדים המוכרים לשירותי הרווחה בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל.

ואם לא שוכנעתם ראו את זה:

 



מקור: Ynet

 

אז עם המצב הכלכלי המצויין בישראל, היכן יש יותר ילדים עניים - בישראל או ביוון?

 

ויש לי שאלה למפלגת מר"צ: מדוע האג'נדה הכלכלית שלכם היתה והינה תמיד בתחתית סולם העדיפויות? מדוע רק האג'נדה המדינית בראש מעייניכם? מדוע שאצביע מר"צ? בלאו הכי גם עם עוד שני חברי כנסת (ואני אפילו לא בטוח שכך יהיה) מר"צ תהייה נטולת השפעה - גם מבחינה מדינית.

 

בכתבה קודמת פרסמתי את הנתונים לגבי אחוזי ההצלחה בחקיקה של מפלגות גוש שמאל- מרכז בכנסת הנוכחית. בהשוואת אחוזי ההצלחה של חברי הכנסת - מר"צ היתה במקום רביעי מתוך מפלגות גוש השמאל-מרכז.  אני לא מתכוון לבזבז את קולי למפלגת בוטיק נטולת השפעה בכנסת. ואתם?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 22/12/2012 10:08   בקטגוריות מצב העוני בישראל, נפתלי בנט, זבולון אורלב, מימון מפלגות, אג'נדות חברתיות, אג'נדות מדיניות, אידיאולוגיה, אקטואליה, בחירות 2013, ביקורת, בנימין נתניהו, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, חברה, יובל שטייניץ, כלכלת בחירות, מיסים, מר"צ, נוער הגבעות, סקרים, פוליטיקה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-30/12/2012 13:37
 



הלפיד


33

 

עוד לפני כמה חודשים כשיאיר לפיד היה רק אתר וירטואלי בפייסבוק חשבתי שכמו מפלגות קודמות כמוהו (ועדיין חושב) - הוא בהחלט יכול למשוך (כעש אל הלפיד) קולות צפים , קולות ממורמרים ולשמש אחר כך לשון מאזניים. אך האם באמת כך? אם באמת יהיה לו כוח אלקטורלי - האם באמת ישמש לשון מאזניים? בפוסט הזה אנסה לדון על כך.

 

צריך לזכור ש"ס תמיד תשאר לשון מאזניים גם אם אלקטוראלית לא יוצא לה בבחירות מסויימות. אפילו שבבחירות קודמות היא ישבה פעם אחת באופוזיציה, אף אחד לא העז לפגוע בה ובגורו שלה. גם אם כוחה יורד, כל המפלגות הגדולות - ימין, מרכז ושמאל ינהגו בה תמיד כלשון מאזניים אפשרית בעתיד. כי המצביעים שלה הגזעניים-עדתיים ושונאי זרים, שטופי רגשות שנאה, ולא שוכחים.

 



 

גם לפיד וגם שלי (למרות שרֶכֶש הבולדוזר החדש שלה הצהיר שלא ישב עם ש"ס בקואליציה) לא שללו ישיבה בקואליציה עם ש"ס. דווקא ציפי לבני שכזכור מפלגתה זכתה בבחירות הקודמות ברוב, לא נכנעה לסחטנות של ש"ס והעדיפה לשבת באופוזיציה. על כך אני מוריד בפניה את הכובע. 

 

אבל נחזור לנושא הפוסט הזה - ללפיד. 

 



 

על פי המצע הרשמי של "יש עתיד" כבר אפשר לראות בבירור את העתיד (שבכלל לא זוהר, בלשון המעטה). במצע יש התייחסות מפורטת לשינוי שיטת הבחירות. הוא מציע שכל בוחר יצביע בשני קולות. קול אחד לאחד משני הגושים הגדולים וקול שני וירטואלי לאחת מהמפלגות הקטנות האידיאולוגיות. האם הבנתם את זה? לפיד רוצה הצבעה וירטואלית וכידוע וירטואליות אינה מציאות.

 

אז יש לי הצעה טובה יותר. נשמור על שיטת הבחירות הקיימת וכל מצביע יקח בקלפי פתק של המפלגה הוירטואלית האהובה עליו ויכניס אותו בביתו למעטפה. וברצינות, בשינוי כזה של חוק הבחירות - האם לפיד אינו קובר את מפלגתו הוא? בבחירות הבאות גם הוא יבחר וירטואלית, לא? קם הגולם על יוצרו.

 

המצע הרשמי של יש עתיד דוגל גם בכך שחוק הבחירות ישונה באופן שראש המפלגה שתזכה למירב הקולות ירכיב את הממשלה ויעמוד בראשה. ידידי אבו אלמוג (בעל השכלה אקדמאית במדעי המדינה ובהזדמנות זו מזל טוב למלאת שלוש שנים לבלוג שלו) כבר עמד על חוסר הפרקטיות של הרכבת ממשלת מיעוט בפוסט שלו. אבל, מההצעה הזו במצע ניתן ללמוד את כוונותיו של לפיד לאחר בחירות 2013: הוא ישב עם כל קואליציה - עם כל ראש ממשלה שיזכה לרוב!

 

אז אתם מהימין ומהשמאל שמאוכזבים מהמפלגות שלכם - האם אתם מודעים לכך שבחירה בלפיד בעצם עשויה להיות הצבעה לגוש שאינכם רוצים?

 

תאמרו שאתם מתכוונים להצביע לאג'נדה ולא למפלגה. אבל מהי האג'נדה של לפיד?

סידור עבודה של שר חינוך? תעודת בגרות לכל תלמיד? אולי כך הוא יזכה סופסוף לתעודת בגרות (ולא שאני חושב כי תעודת בגרות הכרחית)? אתם מאמינים שהוא יקצץ בתקציב הנפוח של משרד החינוך לחרדים, שהוא עולה היום על התקציב לחינוך הדתי ממלכתי וגם זה עולה על תקציב החינוך הממלכתי החילוני ? הוא יעניק "תואר אקדמאי לכל פועל"? הוא יחבר ספרי לימוד אובייקטיבים יותר? הוא יחזיר את לימודי תורת האבולוציה לבתי הספר?

 

"מה עושים עם הכסף שלכם?" - האם אתם באמת מאמינים שלפיד יוותר על מקומו בממשלה של 30 חברי כנסת לטובת ממשלה מצומצמת? הוא יכחיד את הטייקונים? הוא יעצור את טחנת הרוח של דון קישוט?

  

ובנוסף לכל זה, לפיד הדמוקרט הגדול יצר למפלגתו חוקה של מפלגת יחיד. מפלגת בובות שאינה שונה ממפלגתו של פוטין. אני לא אצביע לדיקטטורה!

 

מכאן אתם מבינים שלפיד אינו הלפיד שלי. ולא משום שהוא לא התייחס לתגובה שכתבתי בפייסבוק שלו - אני לא מתכוון לעשות לו סידור עבודה. הנסיון העיתונאי שלו והרייטינג שהיה לתוכניתו בטלוויזיה, אינם מקנים לו נסיון של איש מעשה (וגם אם לאיש מעשה אין נסיון בפוליטיקה). כתיבת טור בעיתון אולי מקנה נסיון בפטפטת, אבל לא נסיון חברתי או מדיני מקצועי.

 

ובכל זאת איני יודע עדיין בעד מי אצביע אבל מסתמנת מגמה. אני מאוכזב מכל המפלגות, מי פחות ומי יותר. בהגדרה הייתי מצביע מסורתי של מפלגת העבודה, אבל "המנהיג" שלה לשעבר, אהוד ברק, גרם לי לבחילות קשות והבריח אותי כמו רבים אחרים ממפלגת העבודה. הצבעתי פעם אחת למר"צ ושר החינוך המצויין שלה ויתר על כסאו. הצבעתי פעמיים לקדימה ואינני מצטער שויתרה על עזה. אמנם המדיניות השלומיאלית של הממשלה העכשווית מאפשרת נחיתת טילים מעזה, אבל לפחות אנחנו לא קוראים מדי יום בעיתון על כמה חיילים הרוגים ופצועים. ומי שיאמר לשם כך יש חיילים, שידאג שילדיו לא ישתמטו משרות בצה"ל, לא ישרתו במשרד דובר צה"ל (שאלו את ביבי על כך) או כמכיני קפה במשרד בקריה - אלא ישרתו בשדה הקרב.

 

אז כפי שכבר כתבתי בבלוג לאחרונה, אינני מתכוון לבזבז את קולי למפלגת בוטיק קטנה וחסרת השפעה. אינני מזלזל בחוק סוציאלי שמפלגה כזו מעבירה בכנסת, אך אין לה כל השפעה על מדיניות הממשלה - במיוחד כשהממשלה רודה או מזלזלת בציבור.

 

נשארתי עם ברירת המחדל שלי - מפלגת העבודה. המנהיג הנתעב שלה הוחלף. חבל שטובים פרשו ממנה במהלך הדרך. נותרה מנהיגה חדשה. תאמרו חסרת נסיון מדיני ושלא תפקדה אף פעם כשר, אבל תרשו לי לגחך: כמה שרים מצויינים שאינם מתפטרים בשיא כהונתם אתם מכירים? האם לא מרבית השרים מתפקדים כבובות? וללא כל ידע מקצועי?!

 

אז מה הכי חשוב בעיניי אצל שלי? האמינות. זוהי התכונה הכי חשובה אצלי במנהיג.

מי שרוצה שיבחר ב"אמינות" של הפוליטיקאי המצוי - אני לא, תודה!

שלי רוצה שינוי אבל לא מבטיחה (כמרבית שאר הפוליטיקאים) גן של שושנים. אני מאוד מקווה ששלי תמשיך לשמור על האמינות שלה.

 

ולשלי הייתי רוצה להמליץ: תצרפי פחות בולדוזרים עם רייטינג טלוויזיוני ויותר אנשי מעשה בעלי נסיון עם קבלות. הבולדוזרים האלה טובים אם תשבי באופוזיציה והרי את רוצה להרכיב קואליציה.

 



 

לסיום, לכל אותם אלה שבטוחים בסקרים ובנצחונו של ביבי בבחירות האלה - זכרו שלמרות הסקרים היו בעבר הפתעות ומהפכים. באמת זכרו זאת!

אם לא טוב לכם, הפטרו מהרעה החולה. רק כל אחד ואחד מכם יכול לעשות זאת. לא שום סקר ודעות קדומות. למרות שהאימרה נדושה, אנא אל תוותרו על זכותכם להצביע ולהשפיע.

 

ובעזרת השם יתברך,

שיהיו רק בשורות טובות

ונראה תקווה חדשה במדינתנו הקדושה.

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 20/10/2012 15:55   בקטגוריות יאיר לפיד, שלי יחימוביץ, אהוד ברק, מפלגת יש עתיד, מפלגת ש"ס, לשון מאזניים, מפלגת העבודה, קדימה, מר"צ, ציפי ליבני, בחירות 2013, בנימין נתניהו, דמוקרטיה, חברה, פוליטיקה, שינוי שיטת הבחירות, אקטואליה, ביקורת  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-27/10/2012 14:07
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)