לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מעז יצא מתוק?


86

 

רבות דובר על חוק המשילות. החוק האומלל הפוגע באושיות הדמוקרטיה. אין שם אף סעיף חיובי, אולי למעט הסעיף הפוגע בפרישת חברי כנסת של מפלגה לסיעה נפרדת, ככל שקרב המועד לבחירות.

 

אבו אלמוג מקונן על הסעיף החמור ביותר לדעתו - אחוז החסימה שיועלה ל -4%. בקיצור, אבו אלמוג מסביר שהעלאת אחוז החסימה תגרום להדרת ערביי ישראל מהכנסת. כי כל אחת מהמפלגות הערביות היום לא היו עוברות את אחוז החסימה החדש. מכיוון שאין סיכוי רב שהמפלגות הערביות תתאחדנה, כפי שאין סיכוי שמר"צ תתאחד עם הבית היהודי - ערביי ישראל עשויים להשאר ללא יצוג. אבו אלמוג מנבא שזה פתח לצרות ומהומות של ערביי ישראל.

 

אבל אני רואה גם דרך אחרת. יודעים מה הם אחוזי ההצבעה של ערביי ישראל? רק בסביבות ה- 50%. ומי שהתכוון לסלק מהכנסת את המפלגות הערביות, יקבל קרוב ל- 100% הצבעה של ערביי ישראל (קרוב לאחוז ההצבעה של החרדים מצביעי אגודה - "עזֵי הרב"). ואז מה יקרה? מספר המצביעים לכל מפלגה ערבית יוכפל. ואז הן תעבורנה את אחוז החסימה שהוכפל.

 

ומה יקבלו ביבי, ליברמן, לפיד ובנט בכנסת הבאה? 20 חברי כנסת ערבים. שלא נדבר שמפלגות השעטנז של לפיד ובנט - עשויות הן לא לעבור את אחוז החסימה. הרי הגרעין המפד"לי  ההיסטורי של בנט, לא היה עובר את אחוז החסימה החדש. ויצמחו לי שערות על כף היד אם לפיד והגזירות הכלכליות וחוק שיוויון בנטל דימיקולו שלו - יעבור את אחוז החסימה.

 

ועם גוש ערבי של עשרים חברי כנסת, כבר לא יוכלו שלא לספור אותו. הוא יהפוך ללשון המאזניים. ושני הגושים ישכחו שמדובר במפלגות "לא ציוניות". וירצו לשבת איתם בקואליציה, כמו שישבו עם אגודת ישראל הלא ציונית. ותבוא על ערביי ישראל עדנה, וחוק המשילות הגזעני יהפוך לחוק המשילות הלקקני.

 

ומחוקקי חוק הגזענות של המשילות, מתכוונים לעקוף בג"צ על ידי הפיכתו לחוק יסוד. אם כי מלאכתם של המשפטנים לבחון אם חוק יסוד זה אינו סותר חוקי יסוד קיימים אחרים. אבל אל תצפו שאקוניס השמרן יהפוך פתאום לאקטיביסט. ואז ללא בג"צ, חוק המשילות יהפוך להיות לחוק הבומרנג.

 



 

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/7/2013 11:52   בקטגוריות אביגדור ליברמן, אזרחות, אחוזי הצבעה, אקטואליה, אשר גרוניס, בג"צ, ביקורת, בית משפט, בנט, בנימין נתניהו, גזירות כלכליות, גיוס חרדים, הרכבת קואליציה, חברה, חוק המשילות, חוק השוויון בנטל, חוק ומשפט, םוליטיקה, מפלגות לא ציוניות, נפתלי בנט, פוליטיקה, פוליטיקה חדשה, שינוי שיטת הממשל, פורום ישרא-בלוג  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-31/7/2013 21:45
 



מוסר השכל


46

 

הפוסט הזה הקדים את זמן פרסומו השבועי בעקבות משאל העם במצרים. אלה אמנם הצרות של שכננו (ואולי לא, כי מה שקורה שם בהחלט עשוי להשפיע על יחסי מצרים-ישראל בעתיד).

 

אבל כאן אני רוצה להראות לכם קשר אפשרי אחר למה שעשוי להיות אצלנו. ובכן במשאל העם במצרים אושרה החוקה החדשה המבוססת על יסודות הדת האיסלמית ברוב גדול של כ- 70%. נתעלם מהאפשרות שתוצאות ההצבעה מזוייפות או לא, אבל ההכרעה נעשתה על ידי מיעוט של מצביעים. רק שליש מבעלי זכות הבחירה הצביעו.

 

מה זה אומר? יתכן והחוקה לא הייתה מאושרת אם היה אחוז הצבעה גבוה? כנאמר, אין על המתנגדים עכשיו לחוקה החדשה אלא להלין על עצמם. אם היה אכפת להם המתנגדים, היו צריכים להגיע לקלפי בהמוניהם ולא לשבת בבית. זה מה שקורה לרוב אדיש - מישהו אחר קובע לבסוף.

 

מה זה קשור אלינו? כתבתי על זה בעבר ואחזור על כך כאן שוב:

 

אם אינכם מבינים מאין יכולים להגיע הקולות שישנו את המפה הפוליטית שתפיל את הימין, ראו את זה:   

 



 

 

 

אתם מבינים את זה? אתם יודעים כמה חברי כנסת שווים חצי מיליון תושבים שלא מצביעים? שרובם מתל אביב שבהחלט אינה ימנית.

 

אם אחוז ההצבעה יהיה 80% יהיה מהפך.

 

אמצעי התקשורת מייאשים אתכם, אלה שבוחלים בשלטון ימין -דתי קיצוני, בכך שהתוצאות ידועות מראש. מטפטפים לכם שביבי ינהיג את הקואליציה הבאה. אז לאלה שלא מצביעים, האם לא כדאי לכם ללמוד ממה שקרה במצרים? 

 

וזה במיוחד לאלה שלא מתכוונים להצביע:

 



 

 אם אתם לא רוצים להיות שניצלים - צאו מאדישותכם ולכו להצביע.

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 25/12/2012 01:40   בקטגוריות החוקה החדשה במצרים, אחוזי הצבעה, מהפך, בחירות 2013, פוליטיקה, אקטואליה, ביקורת  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-30/12/2012 13:25
 



שאלות


45

 

השבוע דיברו רבות על נפתלי בנט, על הצלחתו המטאורית בהדחת זבולון אורלב, ההצלחה בסקרים (שדרך אגב אני לא מאמין בהם עד לתוצאות יום הבחירות) ועל ביבי שמפחד שיגנוב ממנו קולות. ממש לא בא לי להתייחס להייטקיסט החייכן הזה שמייצג מצויין את נוער הגבעות, ובאמת לא מעניינים אותי פחדיו של ביבי. אבל יש לי שאלה גדולה. מאין בא המימון לקמפיין המתוקשר של בנט בשלטי חוצות, בעיתונות, בפרסומות אינטרנט? ובכניסה ל- Ynet הסיכוי הוא אחד לאחד שתראו את פרצופו המחייך או את פרצופו המחייך של אריה דרעי. אמנם יש חוק מימון מפלגות ומצד שני חוק המגביל את סכום התרומות. מעניין מאין הגיע המימון לכמות הפרסומות בעיתונים ובשלטי חוצות עוד לפני שנבחר להיות לרשות המפלגה שלו?

 

 

ויש לי גם שאלות לביבי, שבלהט הבחירות מכריז על בניה בשטח E וברמת שלמה ומרגיז את כל העולם, כאשר ברור שיקחו שנים עד שיתקבלו אם בכלל כל האישורים ויוסרו ההתנגדויות. לאחר כל כך הרבה שנות כיבוש, פתאום ביבי גילה שיש צורך ברצף בניה בין ירושלים למעלה אדומים? פתאום אנשי הימין נתלים ביוזמת ביילין (שהייתה מוקצת מחמת מיאוס בעינייהם) שלפיה שטח E יהיה בתחומי מדינת ישראל? פתאום יש צורך להרחיב את הבניה ברמת שלמה כדי למנוע הגירה שלילית מירושלים בשל חוסר בדירות (דבריי שטייניץ)? הגירה שלילית של מי? למנוע הגירה שלילית של החרדים הגרים ברמת שלמה? או לעודד הגירה שלילית של החילוניים שקצה נפשם בהשתלטות החרדית בירושלים?

 

ויש לי גם שאלה לביבי ולשר אוצרו שרצו לעשות עוד לפני הבחירות קיצוץ רוחב בן 5 אחוזים בתקציב המדינה, בטענה שאם לא נעשה זאת נגיע למצב הכלכלי של יוון וספרד (שוב דבריי שטייניץ). מדוע כל חברי וועדת הכספים בראשותו של גפני נעדרו מההצבעה וגפני נאלץ לדחות שוב את הישיבה? מה אתם מפחדים מהבחירות? תטילו עלינו גזרות לאחר הבחירות בריבית דריבית?

 

בבלוג הזה נתקלתי בתגובה שנתוני הלישכה לסטטיסטיקה המורים שכל ילד שלישי במדינת ישראל רעב מצוצים מהאצבע. אין רעבים במדינה! זוהי עלילת דם של השמאל. לפי הדו"ח, שהגיש לפרס מנכ"ל המועצה לשלום הילד, ד"ר יצחק קדמן, כבר יותר מאחד מכל שלושה ילדים בישראל מוגדר עני.

 

על פי הנתונים, בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל. לשם השוואה, ב-2010 נמנו 889,500 ילדים עניים. מ-2001 ועד ל-2011 חלה עלייה של כ-48% במספרם של הילדים המוכרים לשירותי הרווחה בשנת 2011 עמד מספרם של הילדים החיים מתחת לקו העוני על כ-905,000 שהם 35.6% מהילדים בישראל.

ואם לא שוכנעתם ראו את זה:

 



מקור: Ynet

 

אז עם המצב הכלכלי המצויין בישראל, היכן יש יותר ילדים עניים - בישראל או ביוון?

 

ויש לי שאלה למפלגת מר"צ: מדוע האג'נדה הכלכלית שלכם היתה והינה תמיד בתחתית סולם העדיפויות? מדוע רק האג'נדה המדינית בראש מעייניכם? מדוע שאצביע מר"צ? בלאו הכי גם עם עוד שני חברי כנסת (ואני אפילו לא בטוח שכך יהיה) מר"צ תהייה נטולת השפעה - גם מבחינה מדינית.

 

בכתבה קודמת פרסמתי את הנתונים לגבי אחוזי ההצלחה בחקיקה של מפלגות גוש שמאל- מרכז בכנסת הנוכחית. בהשוואת אחוזי ההצלחה של חברי הכנסת - מר"צ היתה במקום רביעי מתוך מפלגות גוש השמאל-מרכז.  אני לא מתכוון לבזבז את קולי למפלגת בוטיק נטולת השפעה בכנסת. ואתם?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 22/12/2012 10:08   בקטגוריות מצב העוני בישראל, נפתלי בנט, זבולון אורלב, מימון מפלגות, אג'נדות חברתיות, אג'נדות מדיניות, אידיאולוגיה, אקטואליה, בחירות 2013, ביקורת, בנימין נתניהו, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, חברה, יובל שטייניץ, כלכלת בחירות, מיסים, מר"צ, נוער הגבעות, סקרים, פוליטיקה  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-30/12/2012 13:37
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)