לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מעז יצא מתוק?


86

 

רבות דובר על חוק המשילות. החוק האומלל הפוגע באושיות הדמוקרטיה. אין שם אף סעיף חיובי, אולי למעט הסעיף הפוגע בפרישת חברי כנסת של מפלגה לסיעה נפרדת, ככל שקרב המועד לבחירות.

 

אבו אלמוג מקונן על הסעיף החמור ביותר לדעתו - אחוז החסימה שיועלה ל -4%. בקיצור, אבו אלמוג מסביר שהעלאת אחוז החסימה תגרום להדרת ערביי ישראל מהכנסת. כי כל אחת מהמפלגות הערביות היום לא היו עוברות את אחוז החסימה החדש. מכיוון שאין סיכוי רב שהמפלגות הערביות תתאחדנה, כפי שאין סיכוי שמר"צ תתאחד עם הבית היהודי - ערביי ישראל עשויים להשאר ללא יצוג. אבו אלמוג מנבא שזה פתח לצרות ומהומות של ערביי ישראל.

 

אבל אני רואה גם דרך אחרת. יודעים מה הם אחוזי ההצבעה של ערביי ישראל? רק בסביבות ה- 50%. ומי שהתכוון לסלק מהכנסת את המפלגות הערביות, יקבל קרוב ל- 100% הצבעה של ערביי ישראל (קרוב לאחוז ההצבעה של החרדים מצביעי אגודה - "עזֵי הרב"). ואז מה יקרה? מספר המצביעים לכל מפלגה ערבית יוכפל. ואז הן תעבורנה את אחוז החסימה שהוכפל.

 

ומה יקבלו ביבי, ליברמן, לפיד ובנט בכנסת הבאה? 20 חברי כנסת ערבים. שלא נדבר שמפלגות השעטנז של לפיד ובנט - עשויות הן לא לעבור את אחוז החסימה. הרי הגרעין המפד"לי  ההיסטורי של בנט, לא היה עובר את אחוז החסימה החדש. ויצמחו לי שערות על כף היד אם לפיד והגזירות הכלכליות וחוק שיוויון בנטל דימיקולו שלו - יעבור את אחוז החסימה.

 

ועם גוש ערבי של עשרים חברי כנסת, כבר לא יוכלו שלא לספור אותו. הוא יהפוך ללשון המאזניים. ושני הגושים ישכחו שמדובר במפלגות "לא ציוניות". וירצו לשבת איתם בקואליציה, כמו שישבו עם אגודת ישראל הלא ציונית. ותבוא על ערביי ישראל עדנה, וחוק המשילות הגזעני יהפוך לחוק המשילות הלקקני.

 

ומחוקקי חוק הגזענות של המשילות, מתכוונים לעקוף בג"צ על ידי הפיכתו לחוק יסוד. אם כי מלאכתם של המשפטנים לבחון אם חוק יסוד זה אינו סותר חוקי יסוד קיימים אחרים. אבל אל תצפו שאקוניס השמרן יהפוך פתאום לאקטיביסט. ואז ללא בג"צ, חוק המשילות יהפוך להיות לחוק הבומרנג.

 



 

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/7/2013 11:52   בקטגוריות אביגדור ליברמן, אזרחות, אחוזי הצבעה, אקטואליה, אשר גרוניס, בג"צ, ביקורת, בית משפט, בנט, בנימין נתניהו, גזירות כלכליות, גיוס חרדים, הרכבת קואליציה, חברה, חוק המשילות, חוק השוויון בנטל, חוק ומשפט, םוליטיקה, מפלגות לא ציוניות, נפתלי בנט, פוליטיקה, פוליטיקה חדשה, שינוי שיטת הממשל, פורום ישרא-בלוג  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-31/7/2013 21:45
 



על פוליטיקה חדשה ובלונים


67

  

מדברים היום על פוליטיקה חדשה,

אבל הפוליטיקה החדשה היא בדיוק כמו הפוליטיקה הישנה.

דיבורים וכוונות לחוד, ומעשים לחוד.

הבטחות לבוחר לחוד, והכנסת סנוקרת לחוד.

מילים יפות לחוד, והטעייה לחוד. בעובדות כמובן.

הצגת הישגים שהם בעצם כישלונות.

הפרחת סיסמאות, שאין מאחוריהן כלום.

כי פוליטיקאי בונה על כך שלציבור יש זיכרון של ציפור,

ולו עצמו יש זיכרון של דג.

ולמי שאינו יודע - לדג יש זיכרון של חמש דקות.

  

  

אבל הפוליטיקה החדשה היא בעצם רק תקשורת בפייסבוק.

ואולי היתרון בכך הוא שהפוליטיקאי כבר אינו זקוק לחסדי אמצעי התקשורת, 

בכדי להשיג כמה שניות בטלוויזיה בפריים טיים.

ואנחנו פטורים מעונשו של זה ומצפייה של פרצופו הזורח והמלוקק על המרקע.

  

ובמילא הטלוויזיה כבר לא אטרקטיבית, כי כולם מתעניינים שם רק בתוכניות ריאליטי רדודות, ומזפזפים לערוץ אחר בפרסומות.

 

אז הפולטיקאים החדשים, לפיד ובנט, חושבים שהם מנהלים את המדינה דרך הפייסבוק.

וחושבים שהעולם יראה לנו יותר יפה וצודק דרך הפייסבוק,

ואז אנחנו קמים בבוקר ומגלים שפוליטיקאי נשאר פוליטיקאי.

אין חדש תחת השמש.

 

וקוראים שמבזבזים את זמנם בקריאת גיבובי המילים של הפוליטיקאים האלה,

כבר נורא מבולבלים, ולפייסבוק של מי להאמין:

 

האם להאמין בשוויון בנטל של לפיד, או בשוויון בנטל דֶנוֹסח חברו בנט?

 

האם להאמין לבנט, לכך שהמדינה תמשיך לממן 7,000 בטלנים ולשלם קצבאות לעוד 3 שנים עד שיגיעו לגיל 21 עם שלושה ילדים לפחות?     

או לעובדה שפורסמה בעבר על ידי הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה שבעצם מספר הבטלנים החרדים שאינם מתגייסים כל שנה הוא 20,000?

 

האם להאמין

לבנט שהוא פותר את בעיית השוויון בנטל

-בכך שהוא פוטר כל שנה 1,800 עילויים בתורה?

 

או להאמין לו שהוא אינו מקפח 26% (1,800 מתוך 7,000) עילויי התורה של החילוניים?

 

האם להאמין לו שבכך יעקוף את פסיקת בג"צ? או להאמין שבכך הוא בעצם יתן גושפנקא חוקית לאלפי משתמטים חרדים?

 

או האם להאמין ללפיד שיקצץ מהקצבאות הכוללות את עילויי התורה המתבטלים יחד עם אלו של כלל עם ישראל העמלים?

  

האם להאמין ללפיד שיפתור את בעיית התקציב על ידי העלאת גיל הפנסיה?

או להאמין שעופר עיני לא קורא את הפייסבוק שלו?

 

ומדוע לא לעלות את גיל הפנסיה לגיל 80?

כך גם רובנו ישלם פנסיה כל חייו מבלי לזכות בפנסיה, 

וכך גם יזכו לה מנהלי קופות הפנסיה, חברות הביטוח והטייקונים שמנהלים אותה.

 

ומדוע שלא יווצר מחסור בשוק העבודה, והצעירים שישתחררו מצה"ל ימשיכו עוד 20 שנה למלצר או לאבטח סניפי דואר ובנקים,

או למכור גלידה ותמונות בלוס אנג'לס?

 

אני כבר לגמרי מבולבל מהסטטוסים של הפוליטיקאים בפייסבוק.

ואולי זו הכוונה,

ואולי כל הסטטוסים האלה הם בעצם הפרחת בלוני ניסוי כדי למדוד את מדד זעם הציבור? 

 

 

 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 6/4/2013 17:47   בקטגוריות פוליטיקה חדשה, פייסבוק, יאיר לפיד, נפתלי בנט, גזירות כלכליות, השתתפות בנטל, עופר עיני, קופות פנסיה, העלאת גיל הפנסיה, טייקונים, חרדים, אקטואליה, פוליטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-20/4/2013 13:08
 



מה שהוא רואה משם הוא לא ראה בדפי הפייסבוק


63

 

על הרכב הממשלה המסתמן עוד אתייחס לאחר שתושבע ולא נראה לי שאתן לה 100 ימי חסד, כי היא נולדה בחטא, ומשום שהיא תאכיל אותנו מרורים מרגע כינונה.

 

אופי המשא ומתן שהתנהל בין הסיעות, לא רק שהוא מזכיר משא ומתן בשוק, אלא נעשה ברמה של גן ילדים. תאמרו, זוהי פוליטיקה ופוליטיקה זה דבר מסריח - אבל הפעם טוענים הנבחרים על פוליטיקה אחרת. שום פוליטיקה אחרת. עולם כמנהגו נוהג.

 

לפיד חוגג את נצחונו וטוען שכופף את ביבי, אבל בסך הכל ביבי כופף אותו במניפולציות הידועות ומי שבאמת חוגג הוא ליברמן. בכל הממשלות לדורותיהן היה מפתח למינוי שרים. לאחרונה זה היה שר אחד על כל שלושה חברי כנסת של הקואליציה. אבל בואו נראה מה קרה כאן.

 

בתוך הליכוד ביתנו יחס הכוחות לפני האיחוד היה 1:3 לליברמן. אז מדוע כעת יחס השרים בין שתי הסיעות המאוחדות הוא 1:1 (ראש הממשלה לא נחשב)? אין ספק, מי שניצח כאן הוא ליברמן ואת הסכינים של חברי הלכוד ביבי עוד יחטוף. והאם תהייה שם משמעת קואליציונית של ח"כים כמו פייגלין, חוטבלי ודנון? ספק רב ובערבון מוגבל. קיימת גם השאלה מי באמת ינהל את הממשלה, ראש הממשלה או ליברמן. במקרה הטוב זה יהיה ביברמן.

 

ואם נסתכל מהו יחס הכוחות כעת בין הליכוד ביתנו לבין הציר לפיד-בנט, הרי הוא 1:1, כלומר לשני הגושים בדיוק אותו מספר ח"כים - 31. אז מדוע לליכוד ביתנו יהיו 11 שרים (כולל ראש הממשלה) ולציר לפיד-בנט רק 8 שרים?

 

נכון זהו בנט שוויתר כביכול. הוא קיבל שבחים שהוא המבוגר האחראי שם. אבל הוא ידע היטב מה שהוא עושה. הוא ומפלגתו יישבו על התיקים שיחנקו את הממשלה וגם את לפיד. שיהיה שר אוצר שלא רק ינוהל על ידי נערי האוצר והטייקונים (כמו קודמיו), אלא יהיה לו יו"ר ועדת הכספים ושר כלכלה של הבית היהודי. וגם יהיה לו שר שיכון של הבית היהודי ועל כך אתייחס מיד.

 

בקיצור שר אוצרנו לפיד היושב בקואליציה עם בנט והליכוד יהיה במילכוד. סדר היום החדש שלו יהיה הזרמת הון מהמיסים שאנחנו משלמים להתנחלויות. ותהרגו אותי אם אני מבין מדוע בהתנחלויות יש למשרד החינוך תקציבים ומורים המלמדים כיתות של 20 תלמידים ופחות, ובשטחי הקו הירוק המורים מלמדים כיתות של 40 פלוס? מדוע סוללים שם כבישים רב מסלוליים חדישים שמובילים לאיזה ישוב נידח שגרים בו רק כמה עשרות תושבים, ואילו רבים מכבישי הקו הירוק עמוסים, בעלי אספלט מבוקע ומהמורות? מדוע התושבים שם זוכים להנחות ממיסים ותושבי הקו הירוק לא? היכן השיוויון בנטל?

  

ומסתבר שמה שלפיד רואה עכשיו משם (עוד לפני שנכנס למשרדו) הוא לא ראה בדפי הפייסבוק שלו, ששם הציג עצמו כמשיח של מעמד הביניים. ועתה הוא כבר מכין אותנו בפייסבוק שלו שהוא הולך להטיל עלינו גזירות כלכליות קשות (כאילו שזה לא היה ברור עוד לפני הבחירות). ובדף הפייסבוק הוא כבר אומר כי הוא אינו חושש לעשות מהלכים שיפגעו בפופולאריות שלו. "זה לא הולך להיות קל, ועוד יהיה יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב". וכי לא כל קודמיו אמרו שיהיה לאזרח יותר גרוע לפני שיהיה יותר טוב? ומי ישלם? כמובן מעמד הביניים שלפיד כל כך רצה בייקרו. אלא מי ישלם? הטייקונים שקיבלו מהמדינה הלוואות על חשבון קרנות הפנסיה שלנו? ומי ישלם עבור התספורות שהממשלות עושות להם? יש מישהו שבאמת מאמין שלפיד ימנע את התספורת המדוברת של נוחי דנקנר?

 

ולפיד שרוצה להציל את המדינה ימשיך להזרים כספים שאין - למשרד השיכון כדי לבנות עוד התנחלויות בכל פעם שתהייה איזו שהיא יוזמה מפוקפקת חלילה וחס לתהליך שלום. והממשלה תמשיך להגיד לנו שאין עם מי לדבר. וציפי ליבני תוביל שיחות שלום עם עצמה ועמיר פרץ שמתגעגע להיות שר ההגנה (ביטחון) יסתפק בהגנת הסביבה, ממרומי משרד עם תקציב דל המספיק בקושי למימון משכורות של פקידים הדואגים לאיכות התה והקפה שלהם במקום לאיכות הסביבה. והעולם התחתון ימשיך לעשות קופה על מיחזור הבקבוקים. והמשרד הזה ימשיך להציג בגאווה לאובמה ולשועי עולם את הר הזבל הירוק בחיריה, והזבל ימשיך לזרום לנגב, שכבר אף אחד לא רוצה לגור בו מלבד הבדואים. והמשרד לפיתוח הגליל והנגב יראה כיצד מתפתחים יהודה ושומרון. וכולם יצקצקו בלשון מדוע בעולם טוענים שאנחנו מדינת אפרטהייד - אבל אל דאגה, יהיה לנו שר הסברה האחראי לירושלים ולתפוצות שיראה לכל העולם מאיפוא משתין הדג. ולשם מה ירושלים צריכה בכלל ראש עיר על? כדי לנטרל את אריה דרעי שאלי ישי רוצה כל כך להפטר ממנו?

 

שאלות,שאלות, שאלות - בקרוב נקבל את התשובות.

 

זמנים קשים הולכים לעבור עלינו.

 

ובנימה אופטימית זו אסיים בקליפ אפריים קישוני. רק תחליפו את שטייניץ בלפיד.

 

 

 

שבת שלום ורגועה לכם. יש לנו ממשלה חדשה שתציל את המולדת. ממשלה שתנוהל על ידי טריאומווירט של שלושה קפיטליסטים. ביבי את לפיד את בנט.

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 16/3/2013 13:00   בקטגוריות ממשלה חדשה, בנימין נתניהו, אביגדור ליברמן, יאיר לפיד, נפתלי בנט, ציפי ליבני, עמיר פרץ, חלוקת תיקים, טייקונים, נערי האוצר, כלכלה, פוליטיקה, אקטואליה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-16/3/2013 19:42
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)