לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מדוע אני לא יכול להיות סובלני לחרדים?


47

 

הבוקר צפיתי בתכנית בערוץ 8 שהביאה עדויות של חוזרים בתשובה שנחשבו לעילוי בעולם התורה, וגילו שלמעט ידיעת דף גמרא הם בורים ועמי ארצות בכל תחומי החיים. מתמטיקה, שפות גאוגרפיה ומה לא?

 

איזה רב כל שהוא (שלא טרחתי לזכור את שמו) טען בתגובה שזו בכלל לא בעיה, כי ניתן ללמוד את כל הגאוגרפיה בלימוד מרוכז בסוף שבוע אחד. הרי אף אדם בר דעת לא יטען שאפשר ללמוד את כל מה שלמדתם במשך 12 שנה בסוף שבוע אחד. אפשר ללמוד מתמטיקה או אנגלית או כל מקצוע אחר בסוף שבוע אחד? באותה תכנית התברר שהממסד הדתי מעודד את הבורות הזו של החרדים. זה לא רק משום שהממסד החרדי מפחד מעיסוק האנשים בענייני חולין של החילוניים (וכביכול, לכן אין כל צורך בכך), אלא הבורות נותנת לו כוח ושליטה בעדה הזו.

 

אבל בורות היא אינה הסיבה שאינני יכול להיות סובלני לחרדים, אלא הכפייה הדתית. בתור ירושלמי אני מרגיש זאת היטב וקצה נפשי בהתערבות החרדית בחיי. והרי דוגמא שעומדת להיות המאבק החרדי האלים הבא בירושלים. מדובר בפתיחת מתחם תחנת הרכבת הישנה במושבה הגרמנית בירושלים, שעשוי להיות מוקד בילוי חילוני גם בשבת.

 



הדמייה של מתחם הרכבת החדש, מקור nrg

 

 

מדובר כאן בפרוייקט פרטי (ולא עירוני) בלב שכונה חילונית. קמו החרדים וזועקים מרה על הפרת הסטטוס קוו. וכי סגירת כביש (ציר מפתח המחבר את השכונות הצפוניות ליציאה מירושלים) - כביש בר אילן - בשבתות אינה הפרה של הסטטוס קוו?  וכי בניית 4 בתי כנסת וגדר ערוב בשכונה החילונית הקטנה שלנו אינה הפרה של הסטטוס קוו? בית כנסת אחד לשכונה חילונית אינו די והותר? מדוע שכונה חילונית זקוקה לגדר מכוערת כזו? התשובה לכך הגיעה במהרה, החלה התנחלות חרדית בשכונה שלנו, ומצד שני ממשלת ישראל מקצה שטחים ברמת שלמה בירושלים ובמקומות אחרים כמו חריש ועוד לבנייה על טהרת הגזע החרדי. לא לחינם ראיתם השבוע את הפאניקה שאחזה בש"ס כשביבי אמר שייקח את תיק השיכון מהם. אל דאגה - זו רק תעמולת בחירות.

 

נשוב לעניין פרוייקט הבילוי במתחם תחנת הרכבת החדשה. אנשי העדה החרדית כבר מאיימים בהפגנות המוניות (הידועות באלימותן) וכך כתבו חברי הסיעה החרדית במועצת ירושלים לראש העיר: "הננו רוצים להביע את מחאתנו החריפה כנגד רמיסת קדושת השבת בריש גלי ובפרהסיה בירושלים, העיר הקדושה לאלוקים ולעם ישראל".

 

במה מדובר כאן? מדובר בפרוייקט שהושקעו בו יותר מ-35 מליון שקלים במטרה להביא לפריחה תרבותית בירושלים. בתוכנית הנחת קטר וקרונות ישנים ברחבת העץ שבמתחם ההיסטורי. בסמיכות נמצאים החאן הירושלמי והסינימטק. לפיכך, יוזמי התוכנית רוצים להקים כאן מרכז של מפגש של תרבות, הסטוריה וקולינריה. וכי רק הקמת בתי כנסת וישיבות למאותיהן נחשבות לתרבות?

 

במקום אמורים לקום שוק אוכל בצד מסעדות יוקרה, מבנה שבו יערכו סדנאות קולינריה, פאב, גלריה לאמנות שתתפקד גם כתאטרון בעת הצורך, ובסמוך למסילה מתוכננים להתקיים ארועים בתחום הספרות, האמנות והמוזיקה.

 

על מה קמה הצעקה? על הכוונה של היזמים הפרטיים לפתוח את המקום גם בשבת? וכי מוזיאון ישראל, מוזיאונים אחרים, מסעדות ובתי קולנוע אינם פתוחים בירושלים בשבת?

 

בהודעה מטעם העדה החרדית בעיר אל ראש העיר נאמר: "אנחנו נחרדים ומזועזעים לשמוע שכראש עריית ירושלים הנך קורא לראשונה, באופן ציבורי ובוטה מעל גבי התקשורת, לעידוד פתיחת עסקים בשבת תוך אמירה מפורשת שאין מדובר בהפרת הסטטוס קוו בגלל שהעיסוק הוא בעסקים פרטיים". ונתעלם כאן מחוסר ידיעת השפה העברית של מנהיגי החרדים שמשתמשים בטעות לשונית "בגלל ש" ולא  "מפני ש" או " כיוון ש" בעברית התקנית. נראה שגם עברית על בוריה אינם יודעים.

 

ובכן, מדובר כאן בהקמת מתחם תרבותי הממוקם בשכונת המושבה הגרמנית, הנחשבת למעוז החילוניים בעיר. המתחם הזה אינו גובל בשכונות החרדיות ואינו מפריע לכלל התושבים בסביבה.

 

תגובת עריית ירושלים היא כדלקמן: "מדובר במתחם שאינו עירוני (זהו מתחם שהוחכר ליזמים על ידי המדינה מתוך ידיעה שהוא ייפתחי בשבתות וחגים) ומופעל באופן פרטי. בירושלים מקומות רבים הפועלים באופן פרטי בשבת, ואין לכך כל שינוי בסטטוס קוו". 

 

 

ומה אומר הרב יוסף רוזנפלד, האחראי מטעם החרדים לענייני קדושת ירושלים? "העובדה שהמקום לא נמצא בסמוך לשכונות חרדיות אינה משנה. הדבר לא יעבור בשקט, וכשזה ייפתח נראה מה לעשות בעניין הזה. אם המקום ייפתח בשבת קודש, וודאי שיהיו הפגנות" ובוודאי שלפיכך מאות חרדים יחללו שבת לצורך כך - מאמר מוסגר שלי.

 

וכדי שלא תאשימו אותי בשנאת חינם, הרי דבריו של הרב אורי רגב - מנכ"ל עמותת חדו"ש לחופש דת ושוויון: "לזכותה של העדה החרדית ייאמר שאף אחד לא מצליח יותר ממנה להסביר לציבור הרחב עד כמה גדולה סכנת הקנאות והכפייה.

ירושלים היא כבר שנים רבות אחת הערים הפעילות ביותר בשבת בתחום הבילוי והתרבות. מתחם תחנת הרכבת נמצא באזור שבו עסקים רבים פועלים בשבת והוא מרוחק מכל שכונה חרדית. לכן קשה שלא לראות בדרישה החרדית התגרות מיותרת, שמזכירה את המאבקים על חניון ספרא ומפעל אינטל. יש לקוות שראש עריית ירושלים יידע להעמיד את הנציגות החרדית במקומה ויבטיח שמתחם הרכבת לא ייכבש על ידי הקנאים החרדים, אלא יעשיר את אפשרויות עונג השבת בעיר".

 

 

ועדיין לא דברתי על כך שהארנונה שאני משלם בסכום של 1,350 ש"ח בחודש מממנת את בניית תחנות האוטבוסים ומכולות האשפה שהחרדים שורפים בהפגנות שלהם. על פרופסור לגנטיקה באוניברסיטה העברית שחטף אבן חרדית בראשו, שהפכה אותו לנכה בעל פיגור שכלי. על  מימון העלויות של שלוש כשרויות שונות של בד"צים ולמהדרין למיניהן במוצרי מזון שאני קונה (וגם אתם) במרכולים. וכמובן על כך שאני ואתם מממנים את הקצבאות ושכר הלימוד של תלמידי ישיבות בזמן שהיו צריכים לשרת בצבא.

 

תאמרו שאין החרדים אשמים בכך אלא המנהיגים שלהם, אז אני אומר שאין לי כל כוונה להיות סובלני כלפי אנשים שבחרו להיות מובלים כעדר צאן טיפש אחרי הרבנים שלהם. ואם תאמרו שזו שנאת חינם, היא בוודאי לא בחינם, תרתי משמע.

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 29/12/2012 18:51   בקטגוריות כפייה דתית, מתחם הרכבת בירושלים, חרדים, אקטואליה  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-1/1/2013 12:23
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)