לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מעז יצא מתוק?


86

 

רבות דובר על חוק המשילות. החוק האומלל הפוגע באושיות הדמוקרטיה. אין שם אף סעיף חיובי, אולי למעט הסעיף הפוגע בפרישת חברי כנסת של מפלגה לסיעה נפרדת, ככל שקרב המועד לבחירות.

 

אבו אלמוג מקונן על הסעיף החמור ביותר לדעתו - אחוז החסימה שיועלה ל -4%. בקיצור, אבו אלמוג מסביר שהעלאת אחוז החסימה תגרום להדרת ערביי ישראל מהכנסת. כי כל אחת מהמפלגות הערביות היום לא היו עוברות את אחוז החסימה החדש. מכיוון שאין סיכוי רב שהמפלגות הערביות תתאחדנה, כפי שאין סיכוי שמר"צ תתאחד עם הבית היהודי - ערביי ישראל עשויים להשאר ללא יצוג. אבו אלמוג מנבא שזה פתח לצרות ומהומות של ערביי ישראל.

 

אבל אני רואה גם דרך אחרת. יודעים מה הם אחוזי ההצבעה של ערביי ישראל? רק בסביבות ה- 50%. ומי שהתכוון לסלק מהכנסת את המפלגות הערביות, יקבל קרוב ל- 100% הצבעה של ערביי ישראל (קרוב לאחוז ההצבעה של החרדים מצביעי אגודה - "עזֵי הרב"). ואז מה יקרה? מספר המצביעים לכל מפלגה ערבית יוכפל. ואז הן תעבורנה את אחוז החסימה שהוכפל.

 

ומה יקבלו ביבי, ליברמן, לפיד ובנט בכנסת הבאה? 20 חברי כנסת ערבים. שלא נדבר שמפלגות השעטנז של לפיד ובנט - עשויות הן לא לעבור את אחוז החסימה. הרי הגרעין המפד"לי  ההיסטורי של בנט, לא היה עובר את אחוז החסימה החדש. ויצמחו לי שערות על כף היד אם לפיד והגזירות הכלכליות וחוק שיוויון בנטל דימיקולו שלו - יעבור את אחוז החסימה.

 

ועם גוש ערבי של עשרים חברי כנסת, כבר לא יוכלו שלא לספור אותו. הוא יהפוך ללשון המאזניים. ושני הגושים ישכחו שמדובר במפלגות "לא ציוניות". וירצו לשבת איתם בקואליציה, כמו שישבו עם אגודת ישראל הלא ציונית. ותבוא על ערביי ישראל עדנה, וחוק המשילות הגזעני יהפוך לחוק המשילות הלקקני.

 

ומחוקקי חוק הגזענות של המשילות, מתכוונים לעקוף בג"צ על ידי הפיכתו לחוק יסוד. אם כי מלאכתם של המשפטנים לבחון אם חוק יסוד זה אינו סותר חוקי יסוד קיימים אחרים. אבל אל תצפו שאקוניס השמרן יהפוך פתאום לאקטיביסט. ואז ללא בג"צ, חוק המשילות יהפוך להיות לחוק הבומרנג.

 



 

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/7/2013 11:52   בקטגוריות אביגדור ליברמן, אזרחות, אחוזי הצבעה, אקטואליה, אשר גרוניס, בג"צ, ביקורת, בית משפט, בנט, בנימין נתניהו, גזירות כלכליות, גיוס חרדים, הרכבת קואליציה, חברה, חוק המשילות, חוק השוויון בנטל, חוק ומשפט, םוליטיקה, מפלגות לא ציוניות, נפתלי בנט, פוליטיקה, פוליטיקה חדשה, שינוי שיטת הממשל, פורום ישרא-בלוג  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-31/7/2013 21:45
 



הליכוד במלכוד


60

 

הערב יבקש ביבי מהנשיא ארכה של 14 יום נוספים להרכיב קואליציה. כידוע הסיבה לכך שהוא לא הצליח להרכיב אותה עד עכשיו היא הברית בנט-לפיד והפלונטר שנוצר בכל מקרה - המאיים על יציבות הממשלה בכל צירוף אפשרי.

 

כל המאמצים של ביבי בשבועיים הקרובים יהיו כנראה פירוק הברית בנט-לפיד, כי על החרדים בממשלה יהיה קשה לו מאוד לוותר. לפני הבחירות ביבי היה בטוח שגם לפיד וגם בנט בכיס שלו. הרי בנט הבטיח שיתמוך אוטומטית בביבי כראש ממשלה. על פי מצע יש עתיד לשינוי שיטת הממשל - הרי לפיד היה צריך לתמוך אוטומטית בביבי כראש המפלגה הגדולה ביותר.

 

אבל הברית נגד החרדים של לפיד ובנט כנראה חזקה יותר. לפיד הבטיח ערב הבחירות שלא ישב בממשלה יחד עם החרדים ואין להתפלא מדוע אינו רץ לשבת יחד איתם בממשלה. בנט כמו לפיד רוצה אמנם שיוויון בנטל, אבל הנה גם יש לו הזדמנות לבוא חשבון עם הדיקטטורה של החרדים בממסד הדתי.

 

החרדים הנמצאים בחרדת גיוס תלמידי הישיבות מוכנים אפילו לוותר על התיקים המסורתיים שלהם במשרד הפנים ובמשרד השיכון.

 

אז כרגע כל המשא ומתן הקואליציוני אינו מתמקד במדיניות ולא בכלכלה - נושאים ממש לא חשובים.  אלא בהשגת נוסחה של מכסות גיוס וגיל הגיוס. אבל כל נוסחה תהייה בעייתית בלשון המעטה, בגלל המחיר הכבד שיוטל על משלם המיסים.

 

לחרדים יש נשק קטלני ביותר. בכל נוסחה - גיל גיוס 26, 24, 22, 21 ואפילו 18, המדינה תצטרך לממן חיילי שוקולד הנישאים בגיל 18 ובכל שנה מביאים לעולם ילד נוסף. לא רק שגם אם הצבא ימצא תעסוקה לכל חיילי הדימיקולו האלה שישרתו רק שנתיים ולא שלוש - היכן השיוויון בנטל? אם יגוייסו לאחר גיל 21 הם במילא לא ישרתו בקרבי. אז בשביל מה הצבא צריך עוד 60 אלף חיילים ג'ובניקים שצריך לכלכל ולסבסד את הנשים והילדים שלהם? מה יעשה הצבא עם חיילים דוברי יידיש, שיצטרך לבזבז עליהם כסף וזמן שירות על לימוד עברית? כמה כסף יעלה לצבא כדי לספק את דרישות קיום הפולחן הדתי למהדרין והדרת הנשים של 60 אלף חיילים? ומה לגבי ההשלכות על שינוי הסטטוס קוו החילוני-דתי בצבא?

 

איך שלא יהיו התחמונים, ההשתתפות בנטל תגווע בקול ענות חלושה. לכן  הדיון במיכסות (שמזכיר לי אגב היסטוריה אחרת של העם היהודי, העומד דום ביום השואה) ובגיל הגיוס הוא דיון עקר שלא יצא ממנו ולא כלום.

 

אז מה צריך ואפשר לעשות? להפסיק מימון המדינה של כל הקצבאות והסיבסודים הסקטוריאלים והאישיים. בשביל מה לממן על חשבון משלמי המיסים מכונות ילודה של אנשים, שהם וילדיהם אינם תורמים ולא יתרמו דבר וחצי דבר למדינה? רק צעד כזה יחסוך בנטל הכלכלי של המדינה וידחוף את כל הסקטורים החיים על חשבון ביטוח לאומי אל שוק העבודה. אין מדינה צריכה לממן או לסבסד אף אזרח בעל יכולת לעבוד.

 

מצד שני על המדינה להעלות באופן משמעותי את התגמול לחיילים משוחררים. ובנוסף לבטל נקודות זכות במס הכנסה וסיבסוד של משכנתאות למי שלא שירת בצה"ל או שירת שרות לאומי מלא של שלוש שנים - תחת פיקוח קפדני של רשות שתתנהל כמו בצבא. מדובר לא רק בחרדים, אלא גם במיעוטים ובכל סוגי המשתמטים למיניהם. אין מקום במדינה למימון פרזיטים על רקע דתי, אידיאולוגי או לאומי. מי שרוצה הטבות מהמדינה, שיתרום לה שלוש שנות שירות ואחר כך יצא לעבוד.

 

מכיוון שלא צפוי שיעשה איזשהו מעשה כזה בעתיד הקרוב, הרכבת הקואליציה תעסוק כרגיל בנוסחאות עקרות ובחלוקת תיקים ושיחוד פוליטי. בינתיים כבר עלה מחיר הדלק שמכניס למעלה מ-50% לקופת המדינה, ועל הצעדים הכלכליים האכזריים שיונחתו עלינו מיד עם הרכבת הממשלה עוד נשלם גם נשלם בריבית דריבית.

 

ומה עם הפלונטר המדיני? אם ציפי או בלעדיה - גם כאן ימצאו נוסחה עקרה ובלתי מדידה והקיפאון ימשך עם אינתיפדה או בלעדיה. ואנחנו נצא בשן ועין כי גם ביבי מלך ישראל לא יוכל לעמוד בלחץ וחרמות אומות העולם. כי לא לעולם חרב ללא מימון של אובמה. אחמיניג'ד הולך מהר ובטוח לקראת התחמשות גרעינית וישראל תאכל את הלב. החמאס ימשיך להתחמש ולהתעצם, עם עמודי ענן או בלי. וחיזבאלה יתחמש בעוד עשרות אלפי טילים קונבנציונאלים ולא קונבנציונאלים, עם הפצצה או בלי הפצצה של שיירות מסוריה.

 

בקיצור בכל מקרה זמנים קשים עומדים לעבור עלינו - בין אם תקום ממשלה על כרעי תרנגולת או בין עם נלך לבחירות חדשות בקרוב. כי הפוליטיקאים נשארים פוליטיקאים והעם נשאר אותו עם. 

 



 

ובנימה אופטימית זו אפרד מכם עד לפוסט הבא. 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 2/3/2013 12:01   בקטגוריות שיוויון בנטל, הרכבת קואליציה, אקטואליה, פוליטיקה  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-6/3/2013 20:26
 



על בשר סוסים ונבזויות אחרות


58

 

על בשר סוסים וכשרות

 

במעריב פורסמה כתבה על ידי צביקה קליין שכותרתה - שערוריית בשר הסוסים: טרנד האוכל הכשר כובש את הממלכה.

 

בכתבה מצוין ש"באירופה מנסים להוציא את השחיטה הכשרה מחוץ לחוק בטענה שהיא אכזרית... אבל הגילוי כי במוצרי בשר רבים הוכנסו חתיכות של בשר סוס הקפיץ את הביקוש לבשר כשר".

 

ועוד מצוטט רב בריטי: "רמת ההשגחה שלנו מבטיחה ששום דבר לא כשר יחדור לאריזת הבשר".

 

ואולי זה מפני שהבריטים לא שמעו כיצד בשר פיגולים הוגש בטעות בבית הנשיא לפני חודשים אחדים ושמזנון הכנסת נסגר זמנית בגלל תיקן (ג'וק) שנמצא לא פחות ולא יותר מאשר בצלחתו של חבר כנסת מש"ס.

 

בבלוג חשיבה חופשית פרסמתי בעבר פוסט המתאר הגשת מנת סלט מעוטרת בג'וק, שמוחזרה והוגשה חזרה ללקוח אחר במסעדה הכשרה. ועל פלאפליה כשרה בירושלים שמכרה כדורי פלאפל מתערובת שנטחנה לעיניי שני עדים יחד עם ג'וק ענק. במאמר מוסגר, זה גם צריך להטריד את הצמחוניים.

 

מה שעוד כנראה לא מטריד את צרכני המזון הכשר היא האפשרות הסבירה שלעיתים לא כל כך נדירות, הם עשויים לאכול בשר "כשר" עם טפילים למיניהם. אחד המגיבים הדתיים בבלוג ציין שהכשרות מטפלת רק במה שנראה לעין. אם כך, רק תו בדיקה של השירות הוטרינרי (ולא תוי הכשרות של הרבנויות) יכול להבטיח לכם שהבשר הכשר שאתם אוכלים אינו מכיל טפילים זעירים, המתגלים רק תחת זכוכית מגדלת או מיקרוסקופ בעינו הבוחנת של הוטרינר.

 

למעשה בשבילי החותמת של השירות הוטרינרי על הבשר שאני אוכל עולה אלפי מונים על חותמת הכשרות, כי בשר מלא בטפילים ובתולעים מקרוסקופיים גרוע הרבה יותר מאשר לאכול בשר סוס. לא שהסכמתי לאכול בשר סוס שהוצע לי במסעדה יוקרתית באירופה כי הוא מתוק ושרירי מדי לטעמי, אך לצורך גילוי נאות - אני לא מסוגל לאכול גם את מרבית הנקניקים הכשרים כאן בארץ בשל טעמם הגרוע, ואני מתענג מטעמם המשובח של הנקניקים באירופה ומי שלא טעם נקניקים גרמניים, לא ידע טעם נקניק משובח מעודו.

 

ולמרות זאת בתור אזרח ישראלי אני מקבל את שרותי הכשרות הגורפת של הרבנות הראשית. בכל זאת לפי נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה למעלה מ- 60% מהאוכלוסיה היהודית הם דתיים ומסורתיים. אבל שלא תבינו לא נכון, שירות הכשרות הזה אינו בחינם ועולה לכיס של הציבור החילוני הרבה כסף - כסף שהחילוניים למעשה מסבסדים את מה שמוגש לצלחת של הדתיים-מסורתיים.

 

ולמרות שאני בהחלט מוכן לשלם על כשרות מטעם הרבנות הראשית, אינני מבין מדוע הציבור החילוני והמסורתי צריך לממן תוספת כשרויות למיניהן של הבד"צ, חתם סופר ושכאלה, משום שכשרות הרבנות הראשית אינה קבילה אצל החרדים. מדוע אני צריך להשתתף במימון כשרות מטעם רב מסויים כי כשרות מטעם רב אחר היא טריפה? אז אולי כדאי שהציבור החרדי יתחיל להשתתף בנטל כפי שהוא כופה על רוב הציבור הישראלי השתתפות בנטל הכשרות למהדרין שבמהדרין?

 

מי לדעתכם מסבסד שלוש כשרויות על מוצר זה של תנובה?:

 



 

באמצע - כשרות מהדרין בהשגחת הרב וייסמן, רב תנובה

מימין - כשרות בהשגחת הבד"ץ של העדה החרדית, ירושלים
משמאל - כשרות למהדרין בהשגחת הרב מרדכי זמיר, הרבנות האזורית עמק יזרעאל.

 

שלוש כשרויות מצאתי על מוצרי דגני בוקר של תלמה ועוד על מוצרים רבים. מדוע אנחנו צריכים לממן שלוש משכורות לפחות של רבנים?

 

הגיע הזמן שהציבור החילוני יתחיל למחות ולהחרים מוצרים כאלה, כפי שהוא מוחה על מחיר הקוטג'. זוכרים כיצד נשברה חברת קוקה קולה שרצתה לתת חסות להופעה של הזמר מייקל ג'קסון, לאחר איום החרדים שיחרימו בעתיד את מוצריה?

מדוע רק להם מותר? מדוע שאר החברה צריכה תמיד לוותר ולשלם עליהם?

 

לא מדובר רק במוצרי מזון. חשבתם פעם מהו סכום הכשרויות היחסי שאתם משלמים  עבור ארוחה במסעדה, שבעל המסעדה משלם 40,000 שקל לחודש עבור כמה כשרויות מטעם רבנים שונים?

 

ראיתי פעם ביקור של משגיח כשרות בקפיטריה בבית חולים. הוא הגיע יחד עם שני נערים רעבים (כנראה תלמידי ישיבה), הציצו במטבח בקושי לדקה והתישבו להסב באחד השולחנות. בעל הקפיטריה האכיל אותם כיד המלך "בחינם",  כמובן בנוסף לתשלום עבור תעודת הכשרות. לאחר שסיימו לסעוד, משגיח הכשרות ציין שתעודת הכשרות לשלושת החודשים תשלח בדואר. 

 

מטומטם הוא הציבור החילוני שמשלם וקונה הכול ואולי הגיע הזמן למחאת ריבוי הכשרויות?

 

 

על נבזויות פוליטיות

 

מדוע ביבי והליכוד-ביתנו חושבים ומציינים באמצעי התקשורת שהברית בנט-לפיד היא נבזות?

 

 

 

 

האם התככים של ביבי לפירוק קדימה וכעת הנסיונות שלו לפרק את העבודה לסיעה שתצטרף לקואליציה שלו אינה נבזות?

 

ממה חוששים בליכוד?

 

מבכירי הליכוד כבר שומעים את הקולות: "אם נלך לבחירות נתרסק". סקר מעריב שפורסם היום קובע שבבחירות חוזרות יתחזק ציר לפיד-בנט ל- 37 מנדטים (מ- 31 היום) והליכוד ירד בשלושה מנדטים. 

 

מצד שני דו"ח סבא"א קובע: "טהרן קרובה מתמיד לפצצה, מסוגלת להעשיר אורניום בקצב מהיר פי שלושה".

 

אז תגידו. אם וכאשר ביבי יכשל בהרכבת קואליציה, מה שיציל את הליכוד היא מתקפה ישראלית על איראן? או אולי לבוא חשבון עם נסראללה?

האם הוא יחשוש פחות מועדת חקירה ממלכתית?

 

שאלת השבוע

 

האם העיתונאים יודעים משהו וחוששים לגלות את מה שהם יודעים על גדעון סער, כפי שהסתירו את שידעו על קצב?

  

 קריקטורת השבוע

 



 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 23/2/2013 00:39   בקטגוריות ריבוי כשרויות, הקמת קואליציה, אקטואליה, בנימין נתניהו, דת ומדינה, הליכוד-ביתנו, המחאה החברתית, הרכבת קואליציה, חרדים, חשבון נפש, יאיר לפיד, נפתלי בנט, ציפי ליבני, פוליטיקה  
6 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-23/2/2013 19:20
 




דפים:  
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)