לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מעז יצא מתוק?


86

 

רבות דובר על חוק המשילות. החוק האומלל הפוגע באושיות הדמוקרטיה. אין שם אף סעיף חיובי, אולי למעט הסעיף הפוגע בפרישת חברי כנסת של מפלגה לסיעה נפרדת, ככל שקרב המועד לבחירות.

 

אבו אלמוג מקונן על הסעיף החמור ביותר לדעתו - אחוז החסימה שיועלה ל -4%. בקיצור, אבו אלמוג מסביר שהעלאת אחוז החסימה תגרום להדרת ערביי ישראל מהכנסת. כי כל אחת מהמפלגות הערביות היום לא היו עוברות את אחוז החסימה החדש. מכיוון שאין סיכוי רב שהמפלגות הערביות תתאחדנה, כפי שאין סיכוי שמר"צ תתאחד עם הבית היהודי - ערביי ישראל עשויים להשאר ללא יצוג. אבו אלמוג מנבא שזה פתח לצרות ומהומות של ערביי ישראל.

 

אבל אני רואה גם דרך אחרת. יודעים מה הם אחוזי ההצבעה של ערביי ישראל? רק בסביבות ה- 50%. ומי שהתכוון לסלק מהכנסת את המפלגות הערביות, יקבל קרוב ל- 100% הצבעה של ערביי ישראל (קרוב לאחוז ההצבעה של החרדים מצביעי אגודה - "עזֵי הרב"). ואז מה יקרה? מספר המצביעים לכל מפלגה ערבית יוכפל. ואז הן תעבורנה את אחוז החסימה שהוכפל.

 

ומה יקבלו ביבי, ליברמן, לפיד ובנט בכנסת הבאה? 20 חברי כנסת ערבים. שלא נדבר שמפלגות השעטנז של לפיד ובנט - עשויות הן לא לעבור את אחוז החסימה. הרי הגרעין המפד"לי  ההיסטורי של בנט, לא היה עובר את אחוז החסימה החדש. ויצמחו לי שערות על כף היד אם לפיד והגזירות הכלכליות וחוק שיוויון בנטל דימיקולו שלו - יעבור את אחוז החסימה.

 

ועם גוש ערבי של עשרים חברי כנסת, כבר לא יוכלו שלא לספור אותו. הוא יהפוך ללשון המאזניים. ושני הגושים ישכחו שמדובר במפלגות "לא ציוניות". וירצו לשבת איתם בקואליציה, כמו שישבו עם אגודת ישראל הלא ציונית. ותבוא על ערביי ישראל עדנה, וחוק המשילות הגזעני יהפוך לחוק המשילות הלקקני.

 

ומחוקקי חוק הגזענות של המשילות, מתכוונים לעקוף בג"צ על ידי הפיכתו לחוק יסוד. אם כי מלאכתם של המשפטנים לבחון אם חוק יסוד זה אינו סותר חוקי יסוד קיימים אחרים. אבל אל תצפו שאקוניס השמרן יהפוך פתאום לאקטיביסט. ואז ללא בג"צ, חוק המשילות יהפוך להיות לחוק הבומרנג.

 



 

נכתב על ידי חץ ופרח , 30/7/2013 11:52   בקטגוריות אביגדור ליברמן, אזרחות, אחוזי הצבעה, אקטואליה, אשר גרוניס, בג"צ, ביקורת, בית משפט, בנט, בנימין נתניהו, גזירות כלכליות, גיוס חרדים, הרכבת קואליציה, חברה, חוק המשילות, חוק השוויון בנטל, חוק ומשפט, םוליטיקה, מפלגות לא ציוניות, נפתלי בנט, פוליטיקה, פוליטיקה חדשה, שינוי שיטת הממשל, פורום ישרא-בלוג  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של קנקן התה ב-31/7/2013 21:45
 



משה או פרעה?


65

 

חג עכשיו ואני לא רוצה לשלוח בחג חיצים ארוכים מדי ואסתפק בפוסט קצר - ברוח הקיצוצים בימינו.

 

יש לנו שר אוצר שמכין אותנו לגזירות כלכליות. דה, כאילו שלא היה ידוע. מה שהוא רואה משם זה לא מה שראה מכאן. וכשכתבתי זאת כאן לפני הבחירות ולאחריהן, גם חסידי לפיד שניסו לשכנע אותי שלפיד זה טוב, לא הצליחו לשנות את דעתי שמי שינהל את האוצר ימשיכו להיות נערי האוצר וידם הארוכה של הטייקונים, והנה זה בא. לא סתם בא, אלא דרך האדיקציה הידועה בפייסבוק.

 

ויש לנו לא סתם שר אוצר, אלא שר אוצר עם שיגעון גדלות. שמשווה את עצמו למשה רבנו, וכמוהו עושה את המעשה הנכון. אבל אוי לו כמה שהוא טיפש:

כי משה מת במדבר

כי משה אפילו לא מוזכר ולו פעם אחת בהגדה של פסח.

 

וזה כנראה מה שמצפה למשה דלפיד שלנו עצמו

שימות בשיבה טובה (או שלא) במדבר הפוליטי על מקלדת הפייסבוק שלו, כאשר לא יהיה לו אפילו חבר אחד.

 

הוא הולך לקצץ פטור ממיסים של האנשים הגרים בפריפריה בגליל ובנגב, ונראה אותו מקצץ את הפטור במיסים של חבריו של בנט מהפריפריה ביהודה ושומרון.

 

נראה אותו מקצץ את מיליארד דולר פטור ממסים של חברת טבע והמיליארדים של הפטורים והתספורות של הטייקונים. נראה אותו גובה את החובות של הטייקונים לקרנות הפנסיה שלנו...

 

אבל יש לו פייסבוק ולכן כולם יקבלו הכל בהבנה.

 

חג שמח לכם ידידי

כי לאחר החג לא הולך להיות לכם כל כך שמח.

 



 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 29/3/2013 22:14   בקטגוריות גזירות כלכליות, יאיר לפיד, שר האוצר, בנט, נערי האוצר, טייקונים, הנגב והגליל, יהודה ושומרון, אקטואליה, פוליטיקה  
12 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-30/3/2013 21:49
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)