לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

השד הנצחי?!


88 

 

הנושא החם כעת הוא השד העדתי וזה נושא שמקפיץ אצלי את הפיוזים. כבר כתבתי על זה כאן ולכן אצרף כאן את שכבר נאמר כאן עם עריכה.

 

לפני כמה שבועות דשו ודשו בעניין שטרות הכסף החדשים וקיפוח הספרדים. אין אני רוצה לפרט בעניין, אלא לדון בתופעה שהשד העדתי,  65 שנה מקום המדינה -עדיין חי, בועט ונושם במלוא עוזו.

 

ואני שואל מה רוצים הספרדים? ואני לא מתכוון לאריה דרעי שמנהיג מפלגה גזענית החורטת את הקיפוח בראש דגלה, מטעמים פוליטיים כמובן. ובכלל החרדים הם הכי גזענים שיש. מדוע יש בכלל עוד צורך ברב ראשי אשכנזי וספרדי? תגידו, אלוהים ספרדי או אשכנזי?

 

נשיא מדינה ספרדי? היו שניים. אחד יושב בכלא.

 

רמטכ"ל ספרדי? היו שניים.

 

אלופי צה"ל? היו.

 

שרים? היו גם היו הרבה. גם מהם ישבו אחדים בכלא, כמו גם אשכנזים.

 

שופטי בית משפט עליון? היו פה שופטים עליונים ממוצא מזרחי לאורך כל שנותיה של מדינת ישראל.

 

יועץ משפטי לממשלה? היה ואפילו מצטיין.

 

מרצים באוניברסיטה? יש גם יש וגם דיקאנים ורקטורים .

 

מנהלי מחלקות ומנהלי בתי חולים? יש והרבה.

 

מנהלי בנקים? תשאלו כמה אשכנזים היו מנהלים ומנכ"לים בבנק דיסקונט ובבנק ברקליס דיסקונט.

 

ורשת ג' וערוץ המוזיקה 24 בכבלים - איזה סוג מוזיקה דומיננטי הם משדרים? אשכנזית?

 

ובטקסים רשמיים של המדינה, את מי מביאים לשיר? את שלמה ארצי או חווה אלברשטיין?

 

סופרים מזרחיים אין? יש גם יש.

 

משוררים ידועים? הרבה פחות. ואולי זה משום שהמשוררים המזרחיים הם יותר פייטנים או כותבים שירים לפזמונים עם שגיאות דקדוק. אני לא רוצה להכליל יש גם טובים כמו אביהו מדינה.

 

ולגבי שטרות? מי זה בשטר הזה? אשכנזי?

 



שטר של הרמב"ם

 

לגבי משוררים? את מי אתם רוצים לשים? ארכי-משוררים כמו יוסי גיספן, שכתב שירים כמו "אתה תותח", "ערב טוב לך" ו"דוקטור תציל אותי"?

 

אפילו כשביבי התרצה כרגיל בגלל הביקורת, את מי הוא הבטיח לכלול בסדרת השטרות הבאה? את רבי יהודה הלוי. משורר ספרדי מימי הביניים. אפילו אני למדתי את שיריו בתיכון בצעירותי לבגרות בספרות. כנראה היועצים שלו לא מצאו משורר/ת מזרחי בעלי שיעור קומה מאז תור הזהב בספרד. 

 

אני רואה כבר שלל של טעוני טיפוח המרוויחים משכורת פי מאה מאשר שלי, האשכנזי, וגרים בבתי פאר, שקמים עלי כעת בשצף קצף. כן, אבל מה עם המינון? מדוע אין ייצוג של 40% מזרחיים בכל, כפי שחלקם באוכלוסיה?

 

וזה מזכיר לי בעל ואישה שרבים על חלוקת הנטל בבית. היא אומרת " מדוע אני תליתי כביסה שלוש פעמים השבוע ואתה רק פעמיים"? והוא אומר " מדוע אני זרקתי אשפה והלכתי לקניות כל השבוע ואת בכלל לא"?

 

ושואלת ג'ודי מוזס שנשואה לשר מזרחי "מה יקרה אגב, בעוד עשר שנים, כשהרוב יהיו למשל ילידי ישראל? כמה דורות אחורה ילכו? ומה יקרה עם המעורבים? אלו שהם חצי חצי, למה ייחשבו? ותארו לעצמכם את אלו שמוצאם מורכב מרבעים רבעים? עד לאן יתנהל הרישום?" ואנחנו התלוננו על הנאצים שניהלו רישום יהדות עד חמש דורות אחורה. מצטער על ההשוואה.

 

תגידו, האם לא הגיע הזמן להפסיק עם זה?

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 9/8/2013 16:13   בקטגוריות השד העדתי  
14 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   1 הפניות לכאן   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-10/8/2013 19:28
 



שדים ושקרים


71

 

השד הניצחי

 

כבר דשו ודשו כל השבוע בעניין השטרות וקיפוח הספרדים. אין אני רוצה לפרט בעניין, אלא לדון בתופעה שהשד העדתי, ש- 65 שנה מקום המדינה -עדיין חי, בועט ונושם במלוא עוזו.

 

ואני שואל מה רוצים הספרדים? ואני לא מתכוון לאריה דרעי שמנהיג מפלגה גזענית החורטת את הקיפוח בראש דגלה, מטעמים פוליטיים כמובן.

 

נשיא מדינה ספרדי? היו שניים. אחד יושב בכלא.

 

רמטכ"ל ספרדי? היו שניים.

 

אלופי צה"ל? היו.

 

שרים? היו גם היו הרבה. גם מהם ישבו אחדים בכלא, כמו גם אשכנזים.

 

שופטי בית משפט עליון? היו פה שופטים עליונים ממוצא מזרחי לאורך כל שנותיה של מדינת ישראל.

 

יועץ משפטי לממשלה? היה ואפילו מצטיין.

 

מרצים באוניברסיטה? יש גם יש וגם דיקאנים ורקטורים .

 

מנהלי מחלקות ומנהלי בתי חולים? יש והרבה.

 

מנהלי בנקים? תשאלו כמה אשכנזים היו מנהלים ומנכ"לים בבנק דיסקונט ובבנק ברקליס דיסקונט.

 

ורשת ג' וערוץ המוזיקה 24 בכבלים - איזה סוג מוזיקה דומיננטי הם משדרים? אשכנזית?

 

ובטקסים רשמיים של המדינה, את מי מביאים לשיר? את שלמה ארצי או חווה אלברשטיין?

 

סופרים מזרחיים אין? יש גם יש.

 

משוררים ידועים? הרבה פחות. ואולי זה משום שהמשוררים המזרחיים הם יותר פייטנים או כותבים שירים לפזמונים עם שגיאות דקדוק. אני לא רוצה להכליל יש גם טובים כמו אביהו מדינה.

 

ולגבי שטרות? מי זה בשטר הזה? אשכנזי?

 



שטר של הרמב"ם

 

לגבי משוררים? את מי אתם רוצים לשים? ארכי-משוררים כמו יוסי גיספן, שכתב שירים כמו "אתה תותח", "ערב טוב לך" ו"דוקטור תציל אותי"?

 

אפילו כשביבי התרצה כרגיל בגלל הביקורת, את מי הוא הבטיח לכלול בסדרת השטרות הבאה? את רבי יהודה הלוי. משורר ספרדי מימי הביניים. אפילו אני למדתי את שיריו בתיכון בצעירותי לבגרות בספרות. כנראה היועצים שלו לא מצאו משורר/ת מזרחי בעלי שיעור קומה מאז תור הזהב בספרד. 

 

אני רואה כבר שלל של טעוני טיפוח המרוויחים משכורת פי מאה מאשר שלי, האשכנזי, וגרים בבתי פאר, שקמים עלי כעת בשצף קצף. כן, אבל מה עם המינון? מדוע אין ייצוג של 40% מזרחיים בכל, כפי שחלקם באוכלוסיה?

 

וזה מזכיר לי בעל ואישה שרבים על חלוקת הנטל בבית. היא אומרת " מדוע אני תליתי כביסה שלוש פעמים השבוע ואתה רק פעמיים"? והוא אומר " מדוע אני זרקתי אשפה והלכתי לקניות כל השבוע ואת בכלל לא"?

 

ושואלת ג'ודי מוזס שנשואה לשר מזרחי "מה יקרה אגב, בעוד עשר שנים, כשהרוב יהיו למשל ילידי ישראל? כמה דורות אחורה ילכו? ומה יקרה עם המעורבים? אלו שהם חצי חצי, למה ייחשבו? ותארו לעצמכם את אלו שמוצאם מורכב מרבעים רבעים? עד לאן יתנהל הרישום?"

 

תגידו, האם לא הגיע הזמן להפסיק עם זה?

 

 

שקרים חצופים של חרדים

 

במעריב סוף שבוע יש כתבה ראשית - "יאיר, תקשיב טוב", שבה שלושה מבכירי העיתונאים החרדים עונים לשר האוצר:

 

"אנחנו לא טפילים.רוב הציבור החרדי עובד קשה לפרנסתו ומשלם מיסים לא פחות מכם" - אולי יואילו להסביר מדוע למעלה מחמישים אחוזים מהחרדים לא עובדים? ומדוע רבים מהעובדים החרדים עובדים ומעלימים מס?

 

"האברכים שלנו מקבלים פחות מהסטודנטים שלכם" - האמנם? מי מקבל אבטחת הכנסה במשך שלוש שנים כאשר האחרים משרתים בצבא ומקבלים דמי כיס של 300-700 שקל?

האם כל הסטודנטים ששירתו בצה"ל מקבלים מלגות וקצבאות גורפות כמו האברכים?

האם האברכים יוצאים לעבוד בעבודות דחק כמו הסטודנטים למען פרנסתם?

 

"ההתנדבות שלנו ב'עזר מציון' יותר חשובה משרות 'במחנה'" - כן, אבל זה לא האברכים שמתנדבים. אלא כמה זקנות שמחלקות עוגות לחולים המגיעים למרפאות חוץ כמה שעות בשבוע. והן בוחנות בעיניי נץ אם כשלקחת פרוסת עוגה גם שלשלת כמה מעות לקופת התרומות שבדלפק. 

  

"רוב החיילים לא מסכנים את חייהם. אמא של בנט דאגה לו. אמא של לפיד ישנה היטב בלילה. הבן שלי שלמד בישיבה משרת את המדינה לא פחות" - באמת מר אריה זיסמן - תסביר לי כיצד הוא משרת את המדינה בישיבה.

  

"אין לנו צורך בלימודי ליבה. ליאיר לפיד אין בגרות והוא שר אוצר" - מה שנכון נכון, שר במדינת ישראל לא צריך בגרות, אבל מנכ"לית משרד האוצר למדה לימודי ליבה אקדמאים.

  

חברלך חרדים, לא הגיע הזמן שלא תיזרו חול בעיננו. אנחנו לא עד כדי כך לא אנטיליגנטים. אין לכם טיפת בושה?

  

  

זה לא היה קורה אצל הדיקטטור

  

ראש חטיבת המחקר של המודיעין חשף בפני האמריקאים שאסד משתמש בנשק כימי. וברמת הגולן נערך תרגיל גדול שבו גוייסו כל כך הרבה חיילי מילואים.

  

ושר הביטחון בוגי יעלון לא ידע.

  

האם זה היה עובר בשלום אצל הדיקטטור?

 



 

 

קריקטורת השבוע

 

 

רק במדינת ישראל פושע מורשע שישב בכלא!

כי אצל רבי עובדיה הוא שוב זכאי.

 

 

נכתב על ידי חץ ופרח , 3/5/2013 22:20   בקטגוריות השד העדתי, השטרות החדשים, חרדים, יאיר לפיד, אריה דרעי, פוליטיקה, אקטואליה, בוגי יעלון  
13 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של PK ב-24/11/2014 04:42
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)