לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

דֵעַ-א-קטואליה: חץ או פרח


דֵעַ-א-קטואליה - בלוג ביקורת שבו אני שולח חץ או פרח

Avatarכינוי:  חץ ופרח

בן: 12

תמונה



פרטים נוספים:  אודות הבלוג


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 




הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

תפנימו, פשע באינטרנט - פשע לכל דבר!


22

 

הפוסט הזה נכתב במקום הפוסט שהתחלתי לכתוב ולא יכולתי לסיימו. לא תאמינו אבל הסיבה לכך קשורה לנושא החם.

 

הכל התחיל מפוסט שכתבתי בבלוג האחר שלי "חשיבה חופשית" שפרסמתי היום בבוקר. בצהריים גיליתי שכל קטעי הוידאו שבפוסט נעלמו ובמקומם תיבות לבנות.

זו לא הפעם הראשונה שזה קורה כאן, וכבר כתבתי על חדירות ללוח העריכה של הבלוג חשיבה חופשית, העלמתו מפני הקוראים (על ידי שינוי ההגדרות), שינוי עיצוב והרבה דברים נוספים שכבר תיארתי בבלוג בעבר - כיד הדמיון החולני והרשע של אלה שעושים את זה.

 

 

החזרתי את הקליפים ולאחר מספר שעות - חדירה נוספת והעלמתם. בשני המיקרים השינויים נעשו בלוח העריכה כאשר הוא היה פתוח לצורך כתיבה ועריכה.

 

כיצד נעשה הדבר? פעמיים נותקתי מהאינטרנט וקיבלתי הודעה שזה בגלל קונפליקט במספרי IP. כלומר, מישהו בעל מחשב עם IP שונה משלי התחבר למחשב שלי דרך האינטרנט ואז עשה במחשב שלי כבשלו.

 

וזה עוד לא הכל. לפוסט שהתכוונתי לפרסם כאן ושמיד תבינו מדוע הוא לא פורסם - צלמתי השבוע מספר תמונות מרשיעות בטלפון הנייד שלי.  למזלי הרע התחלתי להעביר את התמונות מהטלפון למחשב  באותו זמן שבו נמחקו הקליפים בפוסט האחר. ואז קרה דבר נורא - המחשב הודיע לי שאני צריך לעדכן את התוכנה של הטלפון. התחלתי את העידכון ובאמצע קיבלתי הודעה על שגיאה והטלפון שלי מת.

הוא נוטרל לגמרי - אני לא יכול להפעיל אותו והמחשב אינו מכיר אותו יותר.

 

אני כמובן בהיסטריה, שמא כל רשימות הכתובות והטלפונים, כל התמונות ותוכן התיקיות הלכו לאיבוד. אני לא יודע אם זה בר תיקון. היה לי גיבוי במחשב לרשימות ולתמונות בטלפון וגם הוא נמחק מהמחשב. כמובן שבינתיים נשארתי ללא טלפון וכל מי שיתקשר אליי לא יבין מדוע הוא מתבקש להשאיר הודעה.

 

גבירותיי ורבותיי הפעם היד הזדונית גרמה לא רק לפגיעה בבלוג שלי, אלא גם לניטרול וקילקול של הטלפון שלי על כל המידע שבו. גם למחיקת הגיבוי של המידע הזה במחשב שלי.

 

זו לא רק חדירה לפרטיות שזה כבר פשע בפני עצמו, אלא גם פגיעה במידע ובמיכשור.

בכל משטרת ישראל קיימים סך הכל חמישה אנשים המטפלים בעבירות האינטרנט. האם מישהו יכול להסביר מדוע המשטרה מקציבה כוח אדם מצחיק כזה לטיפול בפשע מסוג זה? האם פשעי אינטרנט שונים מפשעי בריונות, גניבה, חבלה וריגול בחיי היומיום. מתי שמעתם לאחרונה על האקר שנתפס ונשלח לכלא למספר שנים?

 

מה יהיה?

 

תוספת עריכה - גלגולו של סיפור

 

 

לאחר אבל קצר, בא לי רעיון כיצד לנסות ולפתור את בעיית הטלפון שלי. נכנסתי לאתר האינטרנט של חברת הטלפון שלי, מצאתי את הדגם והורדתי מחדש את התוכנה של הטלפון. כשחיברתי את הטלפון "המת שלי" הוא קם לתחיה וקבלתי הודעה שהתקנת התוכנה החדשה תמחוק את כל המידע שהיה בזיכרון הטלפון.

 

מה יכולתי לעשות? מחיקת מידע, או בלי טלפון בכלל? הסכמתי לתנאי האזהרה.

התוכנה החדשה הותקנה ולאחר עשר דקות לערך, נתבקשתי לנתק את הטלפון מהמחשב, להוציא ולהחזיר את הבטריה ולהפעילו.

 

הפלא ופלא, הפעם הטלפון נדלק (כך גם מקודם ניסיתי להוציא ולהחזיר את הבטריה, אך לשוא). לקח לטלפון עוד כעשר דקות לסדר את העניינים ולהתאים מחדש את ההגדרות שנתתי לו.

 

מה הייתה התוצאה?

 

המידע שהיה בזיכרון הטלפון אכן נמחק (וזה פחות חשוב), אך לא המידע שהיה אגור ב-SIM ובכרטיס הזיכרון  הנוסף שישנו בטלפון.

 

התמונות ורשימת הכתובות נשמרו וקיימים בשלמותם.

 

ולהאקר הזדוני אני מקדיש את התמונה הבאה:

 



 

  

נכתב על ידי חץ ופרח , 7/9/2012 23:55   בקטגוריות פשעי אינטרנט, חברה, חוק ומשפט, משטרה, תרבות, אינטרנט, פסימי, שחרור קיטור  
41 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
תגובה אחרונה של חץ ופרח ב-11/9/2012 08:34
 



הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , אקטואליה ופוליטיקה , כלכלה וצרכנות
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לחץ ופרח אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על חץ ופרח ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)