לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

טיפוסים


אני הדר לוי, ואני מכורה לכתיבה (אוהבים אותך הדר). יש לי כישרון כזה, ויש שיאמרו הפרעה, להעביר ביקורת על כל דבר - ולצחוק על זה לאחר שהעצבים שוככים. הבלוג הזה יעסוק (בעיקר) באנשים שכולנו מכירים ומזהים. טיפוסים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2013

סטטוס קוו


 

מבט קצר בדף הבית של הפייסבוק שלי, ושוב זה קרה. האיחולים, השירים, האנקדוטות, הדעות הפוליטיות, השאלות, התשובות – ככל שגללתי למטה את הדף וקראתי את שלל פניני החוכמה שחבריי כתבו, גיליתי, שוב, שהכל נכתב באותן תבניות שזיהיתי שם תמיד.

יש כאלה הדבקים בתבנית הסטטוס שלהם, יש כאלה המדלגים בין כמה וכמה תבניות – בכל מקרה תמצאו כאן מי אתם.

 

(הפוסט הזה נוגע לסטטוסים כתובים ואישיים בלבד, שעיקרם טמון במילים ולא בתמונות / לינקים / שירים / שיירים ושאר ירקות.)

 

טיפוסים של סטטוסים

 

1. מבקשי הצומי

סטטוס שנכתב ע"י מבקש צומי מכיל משפט סתום בעל משמעות עלומה שמטרתו אחת – למשוך כמה שיותר תגובות מתעניינות מחברים שהמסתורין המאולץ קנה אותם.

בוודאי נתקלתם בסטטוסים מעצבנים מעין אלה: "מחר!" / "כמה דברים רעים עוד יכולים לקרות?" / "יש אנשים שלא היו צריכים להיוולד."

רבאק, תסבירו מה קורה, או שבפעם הבאה שתכתבו "ברוך דיין האמת" ותשאירו את הברכה תלויה ככה באוויר, התגובה שלי תהיה: "למה מי מת?"

* זיהוי מהיר: "והמבין יבין."

 

2. המגזימים בסימני פיסוק

סטטוס שנכתב ע"י מגזים בסימני פיסוק מכיל, ובכן, כמות מופרזת של סימני פיסוק, עם דגש על סימני קריאה. במקרים חמורים תיתכן גם הארכת מילים באמצעות הקלדת אותה אות אלף פעם.

לעתים נדמה כי המגזים מבקש להעביר איזשהו מסר מקודד בצופן שרק סוכנות ביון מסוגלת לפענח; ריבוי כוכביות, אותיות לא קשורות, שלוש נקודות, שמונה נקודות, סולמיות, סוגריים לשם סוגריים, סוגריים לשם סמיילי – מרוב סימנים לא רואים את הסטטוס.

בסופו של דבר, לאחר תלאות הקריאה ודליית הפרטים הענייניים, מתברר שהמגזים בסך-הכל רצה להביע את שביעות רצונו מן המרצה החדדדדש באוניברסיטההההה!!!!!!!!!:))))))

* זיהוי מהיר: "...xxxxx!!!!!!!:)))))"

 

3. פסטיבל מספרי סיפורים

סטטוס שנכתב ע"י מספר סיפורים מכיל חפירה ארוכה שאפילו טולסטוי היה אומר עליה "אוף, כמה מלל".

החופר ניחן בכישרון יוצא דופן המקנה לו יכולת להפוך כל ביקור תמים במרפאת שיניים לטלנובלה מלאת תשוקה עם שני טוויסטים לפחות. אין ספק שהוא נהנה לכתוב, ולא פחות מזה נהנה לקרוא את החפירות של עצמו ולחשוב: "איזה שנון ומשעשע יצאתי."

* זיהוי מהיר: "…See More".

 

4. ילדי היומולדת

סטטוס שנכתב ע"י ילד יומולדת עולה יום אחרי האירוע המכונן, ומכיל וריאציות שונות של הנוסח הבא: "חברים יקרים, תודה רבה על הברכות והאיחולים, אוהב/ת אתכם!"

שזה, במילים אחרות: "חברים יקרים, אני כל-כך מקובל שקשה לי להכיל את כל הברכות והאיחולים שנכתבו על הקיר שלי ולהקדיש לכל אחד מכם תגובה נפרדת. שם ז**ן עליכם!"

 

5. העצלנים

כאן ישנה חלוקה לשני סוגים:

סטטוס שנכתב ע"י עצלן מזמר מכיל כמה שורות משיר מסויים, לפעמים בליווי משפט מפגר שמביע את רגשות הכותב כלפי השיר, משהו כמו – "אחחח איזה שיר" או "לא יכולה להפסיק לשמוע את זה."

המאפיין היחיד של המזמר אותו לא איכלה העצלנות, גורם לו לצרף מדי פעם גם קישור לשיר ביוטיוב. חס וחלילה אם יעשה יותר מזה. 

סטטוס שנכתב ע"י עצלן מתפלסף מכיל אימרה ידועה, ציטוט של ר' נחמן או פתגם עם מוסר השכל, לפעמים בליווי משפט המעודד את הקוראים להתעמק במילים שזה עתה העתיק ממישהו אחר.

* זיהוי מהיר: "חומר למחשבה."

 

6. השעון הדובר

סטטוס שנכתב ע"י השעון הדובר מכיל עדכוני תאריך, יום, עונה, כאילו שמישהו יקרא את הסטטוס ויגיד לעצמו בתדהמה: "מה, יורד גשם בחוץ?? אבל תכננתי ללכת לים!"

השעון הדובר פותח ומסיים את היום באיחולי "שיהיה אחלה יום / לילה טוב"; בימי חמישי מתרגש לקראת סוף השבוע הקרוב, מה שהופך באופן מיידי את הסטטוסים שלו לעתירי סימני קריאה (ע"ע); בימי שישי מברך "שתהיה שבת שלום" רבע שעה אחרי שכבר שקעה השמש; בימי ראשון מתלונן על "שביזות יום א' " למרות שהוא בכלל לא חייל וככזה אין לו באמת זכות להשתמש במילה הזאת; ועם כל החגים, הצומות, שינויי מזג האוויר והשעות המוזרות בהן הוא ער גורמים למצב שהדבר היחיד שהוא עדיין לא דיווח עליו זה זמני נחיתות בטרמינל 3.

 

7. המשווקים

סטטוס שנכתב ע"י משווק מכיל פרסומת בכלל לא סמויה לפרוייקט שבראשו הוא עומד או שהינו שותף לו. מאחר ופרסומות נוטות להיחרט בזיכרון ככל שהן מאוסות יותר, המשווק מציף את הפיד ללא הרף בסטטוסים מנג'סים כדי שתבקרו בדף האוהדים שהוא פתח עבור החנות הכבר-לא-חדשה שלו.

* זיהוי מהיר: "כבר נכנסתם לבלוג שלי?" :)

 

8. המחפשים

סטטוס שנכתב ע"י מחפש מכיל בקשה נואשת להמלצה. המחפש מבלה את רוב זמנו בפייסבוק בכתיבת פניות לחבריו שימצאו לו שיר יפה לכבוד החורף / מסיבה לבלות בה / עבודה / חתן ומה לא.

מילה אחת יש לי להגיד למחפשים הללו: גוגל.

* זיהוי מהיר: "מחפש/ת ..."

 

9. העדר

סטטוס שנכתב ע"י חלק מהעדר (פרה?) מכיל התייחסות לאירוע חדשותי שכולם מדברים עליו.

אזעקת טילים בתל-אביב? – קבלו דיווחים מסמרי שיער מחדרי המדרגות ברחבי העיר.

פיגוע לא צפוי בתל-אביב? – קבלו סיפורים מצמררים היישר מאוטובוס מפוצץ על תימנים מעוררי חשד והזעת יתר.

חוסמים את איילון בגלל הצפה? למה שלא נעלה איזה סטטוס שמתזמן את ארבע השעות שלקח לנו להגיע לעבודה ומבכה את אובדן המטריה בגשם השוטף?

טוב, הבנתם את הקטע. מווווּ.

 

10. איפה היית ומה עשית?

סטטוס שנכתב ע"י בליין מכיל דיווח מפורט על מקום הימצאו, סיבת הימצאו שם, ויאללה תקנאו שאני מבלה ואתם לא.

הבליין משוכנע כנראה שהאנושות לא תוכל להתקיים ללא המידע היכן כבודו נמצא, אחרת למה זה אמור לעניין אותי שחוגגים חתונת זהב לסבא וסבתא בערב בינגו בבית גיל הזהב?

כשהוא מתחיל לתאר מה הוא אכל, אתם מבינים שהבליין נמנה גם על ציבור החופרים (ע"ע).

 

 

זהו להפעם, עכשיו לכו שתפו את הפוסט הזה וכתבו כמה נהניתם ממנו :)

נכתב על ידי , 14/1/2013 20:16   בקטגוריות אינטרנט, סיפרותי  
הקטע משוייך לנושא החם: פייסבוק בן 10
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בת: 35




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTipa_Shel_Or אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Tipa_Shel_Or ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)