לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

טיפוסים


אני הדר לוי, ואני מכורה לכתיבה (אוהבים אותך הדר). יש לי כישרון כזה, ויש שיאמרו הפרעה, להעביר ביקורת על כל דבר - ולצחוק על זה לאחר שהעצבים שוככים. הבלוג הזה יעסוק (בעיקר) באנשים שכולנו מכירים ומזהים. טיפוסים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2014    >>
אבגדהוש
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930     

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2014

עמה ספר


 

שבוע הספר עומד בפתח, ואיתו אמורים להצטרף אליכם עוד ספרים שיקח לכם שנים לקרוא.

אז בואו נדחיק את העובדה שמחכה לכם על המדף ספר מאובק משבוע הספר של 2006, ונצא שוב לכיכר לספוג את החוויות שמתרחשות בכל פעם שמספר רב של ישראלים מתקבצים במקום אחד.

כמה הערות חשובות לפני שעם הספר יוצא להצדיק את שמו:

 

1. כשמודיעים בכריזה שסופר כלשהו "חותם על ספרו המרתק", כנראה שהספר לא כזה מרתק.

 

2. בדוכנים נמצאים סופרים וסופרות רבים, ואת רובם לא תכירו בפנים. אז כדאי להימנע מהערות כגון: איזה ספר מעפן. / מי יקנה ת'חרא הזה? / מה, היא עדיין כותבת? הייתי בטוחה שהיא מתה מזמן.

 

3. כאשר תיתקלו בגדוד רועש של נשים מבוגרות, תדעו שהגעתם לדוכן ספרי הבישול.

 

4. דוכני הפנטזיה והמדע הבדיוני נוטים לקבץ סביבם בעיקר בנים, חנונים ושאר משקפופרים. תמיד גם יעמוד שם איזה לפלף לבנבן שלא ראה שמש כבר שנתיים, ויפריך בקול רם איזו תיאוריה מדעית מספר מסויים, לא לפני שירצה לכולם על העובדה שאנחנו בעצם חיים במטריקס.

 

5. נדיר למצוא מישהו שאינו דתי בדוכן ספרי היהדות. המוכרים הצעירים שעובדים שם מחזיקים ללא ספק באחת העבודות המשעממות בעולם. מה כבר אפשר להגיד? אני ממליצה בחום על הספר הזה, הוא הנמכר ביותר בעולם וסביר להניח שיש לכם בבית עשרה עותקים ממנו עם הקדשות מכל בתי הספר בגוש דן.

 

6. בדוכן ספרי הטיולים תמיד תמצאו אוסף מגוון של אנשים מכל המינים: חייל בסדיר שכבר מחפש לאן לעוף מפה; מישהו עם ראסטות; בת שירות עם תיק גדול; חבורת צעירים עם סנדלי שורש; דתיים; ומישהו עם מוצ'ילה ושק"ש, שנראה כאילו באמת חסרים לו רק יעד טיול ומפה כדי לצאת לדרך.

 

7. כשתעברו סמוך לדוכן של הוצאת שוקן ותגלו שם צעירים בני עשרים-שלושים בוהים בספרים מצויירים עמוסי פרטים, אין צורך לתהות על שפיות דעתם. הם פשוט מחפשים את אפי.

 

8. ביוגרפיות הן התחליף הטבעי האולטימטיבי לכדורי שינה. כך גם האנשים שעומדים וממליצים עליהן.

 

9. אין טעם לדלג על דוכנים עמוסים סתם כי לא מתחשק לכם להידחף בין אנשים. יש סיבה שכולם התקהלו דווקא שם, ולא בדוכן המרתק של האוניברסיטה הפתוחה למשל.

 

10. במשבצת הספר שכולם מעלעלים בו אבל אף אחד לא קונה אותו (והוא גם נראה בהתאם) נמצא "ספר האותיות והשמות המלא לפי הקבלה" של נפתלי פרום. אני אישית הצעתי למוכרת שתגבה כסף מכל מי שמדפדף בו – לא לפני שבדקתי את משמעות שמי, כמובן. זה היה חזק ממני.

 

11. ככל שתקדימו לבוא, כך יגדל מספר הילדים עליהם תדרכו ומספר הפעמים בהן תדרוס אתכם עגלת תינוק.

 

12. במהדורת החדשות של שש בערב ישדרו מהכיכר כדי להגיד: הישראלים עדיין קוראים ספרים וישאלו סופר עלום מה דעתו על חוק הספרים החדש, ובטח גם יראיינו ילדה שתפריך את העובדה שילדים לא קוראים ספרים בכלל – המצב גרוע יותר. ילדים לא יודעים לקרוא.

 

נכתב על ידי , 8/6/2014 00:35   בקטגוריות סיפרותי, אקטואליה  
הקטע משוייך לנושא החם: ספר שקראתי השנה
27 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



Avatarכינוי: 

בת: 35




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTipa_Shel_Or אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Tipa_Shel_Or ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)