לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

טיפוסים


אני הדר לוי, ואני מכורה לכתיבה (אוהבים אותך הדר). יש לי כישרון כזה, ויש שיאמרו הפרעה, להעביר ביקורת על כל דבר - ולצחוק על זה לאחר שהעצבים שוככים. הבלוג הזה יעסוק (בעיקר) באנשים שכולנו מכירים ומזהים. טיפוסים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

נקמות קטנות


 

קוראים לי בשכונה כלבת המשחקים

כל מי שבא אלי אני הופכת לשרצים

רצה כבר שמועה בשדרות של תל אביב

שבלקוחות אני נוקמת כתחביב!

 

1. מישהי משלמת בשטר של 200 על מוצר שעולה 9.90, ופוטרת את בקשתך לכסף קטן במשפט: הממ, אני מעדיפה לפרוט.

מתחביביי: לפרוט את השטר שלה לשתי מאיות במשך 3 דקות – שכחתי לרגע את הקוד לכספת, מה לעשות? – ואז לפתוח את הקופה ולארגן לה את 90 השקלים הכי מחרידים שהיא ציפתה להם, עם המון מטבעות כבדים של 5 וכמה חצאי שקלים. האמת שיש די הרבה שטרות של 20, אבל אני מעדיפה לפרוט. הממ.

 

2. הורה יושב על הרצפה ומשחק בטלפון, בזמן שילדיו מתרוצצים ומחריבים את החנות.

מתחביביי: לעמוד לידו ולהגיד בקול רם לאחד העובדים: היית פה לפני יומיים כשהקיא פה ילד ארוחת צהריים שלמה ובדיוק נגמר לנו חומר הניקוי?

 

3. נכון כשאתם לוקחים מוצר מהמדף, אף פעם לא תקחו את הראשון אלא את השני, ואם זה מוצר שעובד על סוללות וכל מהותו היא רעש בלתי נסבל – אתם תדחפו יד ותשלפו את האחרון בשורה שלא ניסו אותו?

מתחביביי: לרוקן את המדף כשמגיעה סחורה חדשה ולארגן את השורה החל מהחזית באופן הבא: חדש, ישן, ישן, חדש, חדש, ישן.

 

4. לקוחה מתנחלת בחנות ומתלוננת על הקור (להיט חדש לחתונות אשכנזיות?). היא מבקשת להנמיך את המזגן.

מתחביביי: להגיד אין בעיה! וללחוץ על הכפתור שמשמיע ביפ ומוריד עוד מעלה.

 

5. מישהו מכדרר על העצבים במשך חצי שעה, ואז מחליט לקנות את הכדור ומתלונן שחסר בו אוויר.

מתחביביי: להגיד תביא, אני אוסיף לו קצת אוויר, לקחת את הכדור, להיכנס למחסן, לעמוד ליד הקומפרסור, להרהר בשאלות קיומיות והאם מותר להרביץ ללקוחות שמצדיקים זאת, ואז לצאת עם הכדור, להושיט אותו למכדרר ולצפות בו נותן לו מעיכה ואומר או, תודה, עכשיו אפשר לשחק! 

 



נכתב על ידי , 19/9/2015 21:39   בקטגוריות ישראל, קהל, עבודה, שחרור קיטור  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



בום יולי-אוגוסט


 

בחודש האחרון, במהלכו הסתיימו הקייטנות ואנשים התרגלו לאזעקות, התמלאה החנות בה אני עובדת בכמות כל כך רבה של ילדים ולקוחות מעצבנים, עד שלא פעם התחשק לי לפתוח אריזה של מיקרופון ולצעוק בקול הכי אלון-בן-דוד שלי: צבע אדום! וזה אפילו לא הדבר הכי מרושע שחשבתי לעשות.

בחופש הזה כל בלון שמתפוצץ גורר אחריו קריאות בהלה. כל היום נשמעים בומים. אם היה לי שקל על כל פעם שאמרתי את המשפט: זה לא טיל או יירוט, יש מעלינו חדר כושר והם כל הזמן מפילים משקולות.

אני כבר אדישה לקולות האלה, אך הלקוחות קופצים.

תגידי, שומעים פה את האזעקה בכלל??

- לא, אבל מודיעים בכריזה שיש אזעקת אמת וכולם נכנסים למקלט פה בחוץ. עוד משפט נפוץ, שהוא גם חתיכת שקר כי מה שבאמת אני צריכה לומר זה: כשיש אזעקת אמת כולם נכנסים למסדרון המחניק של מחסני החנויות ומתבשמים מניחוחות חדר האשפה הסמוך.

 

באחת האזעקות בערב אנחנו מפנים את כל הלקוחות החוצה, ואני נשארת בחנות ומתיישבת על הרצפה מאחורי דלפק הקופה וחושבת על האדריכל הגאון שתכנן תקרת זכוכית לקניון. שלא נדבר על קיר הזכוכית הענק של ארומה ממול. מבחינתי כל דבר עדיף על פני תא הגזים – סליחה, המרחב המוגן – הקרוב אלינו שממנו נשמעת צעקה שממחישה היטב את המתרחש שם: אולי תתקדמו קצת פנימה?!

 

האזעקה האחרונה בדן 160 תופסת אותי בתחנת האוטובוס מול הקניון, אחרי 10 דקות של המתנה. כן, בסדר הזה. אני צועדת יחד עם עוד כמעט 20 אנשים, רובם מהתחנה, לבניין הקרוב ובעוד הם נעצרים בחסות העמודים או בחדר המדרגות, אני ממשיכה למקלט הפרטי; זו לא הפעם הראשונה שאני מחכה שם לאוטובוס ובמקומו מגיע טיל, אז כבר מרגישה בת בית.

ארבע פקאצות היסטריות שדוהרות אחריי מדברות בקולי קולות. דיירי הבניין לא יורדים הפעם, ולכן חושך מקדם את פנינו, הפולשים. אני מדליקה את האור ופשוט מובילה עדר של אנשים למטה אל המקלט. אחת הפקאצות צורחת: איכס, יש פה ג'וק מת על המדרגה!

אחרי שכולם נכנסים אני קולטת שאין אפילו דייר אחד איתנו, ומתחילה לצחוק. בניין פרטי, מקלט מסודר עם בקבוק מים וקרקרים, ו-100% מהנוכחים הם מזדנבים מהרחוב שחלקם (כלומר, אני) מתפלל שהאוטובוס לא יברח.

שלושה בומים והחוצה. אני מדלגת מעל גופת ה"איכס-ג'וק-על-המדרגה" וכמעט מתחרשת מפקאצה חמישית שנתקעת לי בפרצוף וצווחת לחברות שלה שהיא צילמה את היירוט. אותך לפיקוד העורף.

 

הפסקת אש (או: שקרכלשהו)

 

באחד הימים נכנסת לחנות אישה בהריון כל כך מתקדם עד שאני מרגישה דחף לעטות כפפות אלסטיות, להביא כרית ומגבות ולהגיד: גברת, זה קורה, את יכולה להתחיל ללחוץ.

אני חושבת על הסיפור שהיא תספר אחר כך: ואז ירדו לי המים ליד המדף של הבובות. רציתי ללדת במטוס, במקום זה קיבלתי אספקת ברביות לכל החיים בשביל הבן שלי.

 

3 בנות מתלהבות נכנסות לחנות. אחת מהן כנראה בדיוק נפגשה עם השתיים האחרות, כי השיחה ביניהן נשמעת ככה:

מתלהבת 1: שיואו, ראיתי מקודם את ההוא מרמזור!

מתלהבת 2 ו-3: שיואו, באמת? או מיי גאד!

מתלהבת 1: כן, ראיתי אותו ונגעתי בו ועכשיו אני לא אתקלח שיואו!

מתלהבת 2: אפשר לגעת בך?

מתלהבת 1, 2 ו-3: צחקוקים מטומטמים.

עובדת בחנות מגלגלת עיניים 1: "ההוא מרמזור" מסתובב די הרבה בקניון בזמן האחרון. בפעם האחרונה שראיתי אותו הוא נכנס לקניון עם עגלת קניות של סבתות, בדרך לסופר. שיואו!

 

אין דבר יותר מעורר אימה מלקוחה שניגשת אלייך ושואלת: יש לכם ספונג'ה במקרה?

ואז במקום לענות כן את מחזירה שאלה בטון מפוחד: מה קרה?

ובשבריר השניה שעובר עד שמתקבלת תשובה את מספיקה לדמיין תרחיש אימים שבו מככבת שלולית גדולה של הפרשות גוף מכל מיני סוגים.

ואחרי שמתקבלת התשובה את חושבת לעצמך: הממ על מי אני אפיל את מלאכת הניקיון? מי הכי פחות ותיק מבין אלה שעובדים כרגע?

משפטים מלחיצים נוספים: הילד שלי מתפוצץ, איפה השירותים הכי קרובים?

תגידי, כמה בלונים נחשבים לזר מכובד?

 

ולסיום, כינויים בהם נקראתי: מוכרת / דודה / אישה / גברת / גיברת / מותק / חמודה / קופאית – שזה אומר סיכוי של 75% שתקבלו אגרוף כשתפנו אליי.

 

נכתב על ידי , 13/8/2014 19:02   בקטגוריות עבודה  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



יומן חנוכה מקוצר


 

לא כתבתי יותר מחודש. בזמן האחרון, בכל פעם שהרמתי עט כדי להעלות על הכתב את מה שהתרחש לי במוח, אוצר המשפטים שלי הסתכם ב"סביבון סוב סוב סוב / ילדים תעופו החוצה / חנוכה הוא חג טוב / בא לי למות / חנוכה הוא חג טוב / יש גם סביבונים שלא מרעישים / סביבון סוב סוב סוב."

 

בקיצור...

 

הימים ימי שרב מעיקים, ולפי כמות המתנות שאנשים קונים אפשר לחשוב בטעות שכולם התנצרו ותיכף ייכנס שמן מזוקן במעיל אדום וישליך לשק שחור את כל הצעצועים.

ברקע מהדהדת תמידית מנגינת סביבון אחד (או שניים. או חמישה) שמזמר בקול מכני.

ויש גם דוכן של החנות שממוקם שתי קומות מתחתינו ושמלבד היותו בית קברות לעובדים מרקיבים, אופף אותו ריח בצק מטוגן שמגיע מדוכן הסופגניות הסמוך.

ועדיין לא חנוכה.

 

כפולת יום ראשון מתחילה על הרגליים ומסתיימת על שרפרף המתכת ללא רצון או יכולת לקום. בתשע בערב מגיעה מישהי ומבקשת לנפח 13 בלונים. ממש לא איך שקיוויתי להעביר את השעה האחרונה.

עוד אני מנפחת, מגיע מישהו עם עשרה בלונים נוספים.

אלוהים.

הנמק באצבעות שלי מתרחב. החתך באצבע השמאלית נפתח מחדש. הראשונה מגיעה לבדוק לאיזה בלון הגעתי ומציינת שהיא ממהרת – הערה נפוצה בקרב אוכלוסיית רוכשי הבלונים בסיטונאות. השני הולך לעשות סיבוב.

אני מסיימת עם ה-13 ועושה חשבון לאחת שחיכתה כל הזמן הזה. עובד נוסף, א', מסדר את הבלונים, ובינתיים חוזרת החצופה ונובחת עליו, "נו מה אתה עומד כמו לולב? תביא כבר את הבלונים, אני אקשור אותם!"

הוא בכלל לא ידע שהם שלה. האצבעות שלי עדיין אדומות ונפוחות ואני לא מתאפקת ועונה לה, "רבע שעה אני מנפחת לך ואפילו תודה את לא אומרת?" היא מתעלמת בהפגנתיות ועוברת לצעוק על נ', העובדת שלידי שהתחממה עליה גם.

בעשר בלילה, אחרי שהכל נרגע, אני ממלמלת "טוב לא נשטוף היום, בואו נלך הביתה כבר" וסוגרת משמרת של 13 שעות. בתחנת האוטובוס מישהו בודק לחברה שלו את השקדים. עולה לי כל האוכל שטחנתי במשך היום.

ועדיין לא חנוכה.

 

כפולת יום שני מתחילה ב-11 בבוקר ועוברת באופן די דומה לאתמול – עד השעה שמונה בערב, אז מגיעים כל הלקוחות שאמרו לעצמם, "אני אבוא בערב, אחרי העומס של הצהריים." בפועל הם מגיעים כעדר בטווח מצומצם של 20 דקות, בעיצומו של תהליך ההפסקות המדוקדק שלנו, כך שבחנות אני נותרת לבד בקופה ועם א' שעוזר לזוג מבוגרים כבר שעה. ויש לי כאב בטן שמציק כבר 3 שעות, כנראה מהפיצה שאכלתי מהחתוליה בקניון. לא אחזור על זה שוב. ממחר רק אוכל של אימא.

ואז מתחילה ההסתערות על הקופה. הזוג המבוגר בוחר 7 מתנות – יש להם הרבה נכדים והם גם טורחים לספר לי עליהם – ומאחוריהם מתחיל להתאסף תור ארוך של אותם אלה שהשלו את עצמם שבערב ילך מהר.

אני מופתעת לטובה מהסבלנות שלהם ומהעובדה שאף אחד לא צועק לעברי, "רק את עושה חשבון?!"

החשבון ארוך ואני שמה לב שהזוג המבוגר בחר המון מתנות עם פרופורציות לא הגיוניות. גם בראש אני עושה חשבון – כל מתנה = דקה עטיפה בממוצע, ואני יודעת שכל עיכוב נוסף והעומדים בתור עלולים לרגום אותי בסופגניות. ואני כבר אכלתי אחת באותו יום.

אני צועקת ל-א' אם הוא יודע לעטוף. הוא עונה "לא" אבל אני קוראת לו לבוא לעזור בכל מקרה. הוא עוטף את שתי המתנות הקטנות – אחת בשקית והשניה תוך כדי שאני מדריכה אותו כמה נייר לחתוך. אין לו מושג איך לעטוף ואני פשוט אומרת, "יאללה תעטוף. איך שנראה לך." הסבתא מהזוג המבוגר אומרת לי, "גברים, את יודעת. הכל צריך להסביר להם." אני פולטת צחקוק מאולץ.

תוך רבע שעה אני מסיימת עם כל התור. אני די בטוחה ששברתי שיא של מספר עטיפות לדקה, אם מוציאים מהשכלול את מירוץ המתנות של ימי שישי.

אני יוצאת להפסקה המיוחלת ואוכלת סנדוויץ' חביתה שהכנתי אי שם בבוקר ושנשמר כל היום במקרר שורץ הג'וקים שלנו. העובדה ש"הפשרתי" אותו שעה לפני כן לא משפרת בהרבה את טעמו שמזכיר אוכל של מטוסים.

אני מסיימת את היום עם בחילה ועייפות מצטברת. למרבה המזל אף אחד לא ממזמז בחורות בתחנת האוטובוס.

ועדיין לא חנוכה.

 

כפולת יום שלישי מביאה עימה הקלה – רק עשר שעות עבודה רצופות. ממש פיקניק.

אנשים מתחילים להיות לחוצים יותר בקטע של המתנות, והם צובאים על החנות כאילו ארגון טרור של ילדים מפונקים מאיים לפתוח באינתיפאדה בכל רגע.

ועדיין לא חנוכה.

 

כפולת יום רביעי מבשרת את בוא החג. אני נמלטת מהחנות בארבע אחה"צ, נוסעת הבייתה כדי להדליק נר ראשון ומשתרעת על הספה בסלון עד שמגיעה השעה לשוב בחזרה לגיהנום.

בשש אני מגיעה לארבע שעות נוספות במהלכן נכנסות שלוש חבורות שונות של בנים שבאו לעשות בלאגן בחנות. אין ספק, דור העתיד של גבעתיים נראה נפלא.

הגרון שלי כואב. אולי בגלל שצרחתי עליהם.

עכשיו כבר חנוכה.

 

אחרי שלושה ימי מנוחה אני מגיעה ביום ראשון למשמרת כפולה נוספת, אותה אני מתחילה בדוכן השומם שלנו ומשמשת בעיקר כמודיעין קניון: "סליחה, איפה הקולנוע פה? / סליחה, את יודעת אולי איך הולך פה הקטע של החניה? / איפה השירותים הכי קרובים? / תגידי, הקולנוע בצד הזה? / איפה קרביץ? / איפה קפה אילנ'ס? / אם אני בטווח של שעתיים חינם חניה, צריך להעביר את הכרטיס במכונה בכל מקרה?" אני שורדת שעתיים עד שמנהל הסניף ממהר לעברי ואומר לי לעלות לחנות כי יש עומס. אני רצה משם לפני שיתחרט.

בחנות אין בלטה פנויה. מיליון אנשים וילדים וקופה אחת מקרטעת.

סביבון סוב סוב סוב...

אחרי שעה וחצי הקופה שובקת סופית. איכשהו מסתדרים עם קופה אחת ושתי עוטפות. אימא אחת פונה לבן שלה, "חמודי, אתה רוצה שנעטוף לך את המתנה?" נעטוף. כאילו היא תתרום משהו למלאכה חסרת התכלית הזאת.

עדיין חנוכה.

 

הימים הבאים כוללים משמרות נורמליות. מבחינת השעות, לא הלקוחות. אני מאלתרת חנוכיה עם נרות עגולים ומגש של מסעדת מזון מהיר, ואנחנו מדליקים נר שביעי בחנות. שביעי! הסוף מתקרב!

 

 

ביום האחרון של החופש יורד קצת גשם אז כמובן שלכולם מתחשק גלידה. שני ילדים נכנסים עם גביעים מטפטפים ואני מעירה להם, "חמודים, תסיימו את הגלידה בחוץ בבקשה." שלוש דקות אחר כך אני צועקת את אותו הדבר רק בלי ה"חמודים" וה"בבקשה".

לא עוברת חצי שעה ואני מגלה כתמי גלידה לבנים על הרצפה ליד הפליימוביל. אני מנקה תוך כדי מלמול "יום אחרון. יום אחרון. יום אחרון."

עוד הרצפה מתייבשת, וצצה שם ילדה עם שפם וניל. בתור פינאלה למכסת הנזקים שלה היא תוקעת את הראש בתוך המדף של הוובקינז.

 

השעה ארבע מגיעה. השמש מתחילה לשקוע. הסביבונים גוועים לאיטם. הסופגניות מתמקמות בירכיים.

דממה.

 

בקיצור, אני נוסעת הביתה.

 

נכתב על ידי , 11/12/2013 11:54   בקטגוריות חגים, עבודה  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
Avatarכינוי: 

בת: 35




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTipa_Shel_Or אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Tipa_Shel_Or ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)