לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

טיפוסים


אני הדר לוי, ואני מכורה לכתיבה (אוהבים אותך הדר). יש לי כישרון כזה, ויש שיאמרו הפרעה, להעביר ביקורת על כל דבר - ולצחוק על זה לאחר שהעצבים שוככים. הבלוג הזה יעסוק (בעיקר) באנשים שכולנו מכירים ומזהים. טיפוסים.


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אפריל 2017    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

מסורת עם כוכבית


הטור שלי כפי שפורסם באתר: http://www.kick.co.il/article/4410

 

מאז שאני זוכרת את עצמי, ימי חמישי היו צבועים בצהוב.

הייתי הילדה הקטנה שמתעקשת להישאר ערה כדי לקחת חלק במסורת השבועית של המשפחה – להתקבץ בסלון מול ערוץ 1 עם קערת פיצוחים וגרון מחומם.

אחי הגדול היה צועק על השופטים, אחותי הייתה מחקה את הפרשנים, אבא היה משחרר מדי פעם משפט כמו "מכזה מרחק זה ארבע נקודות" ואמא השתדלה שלא להירדם.

גדלתי בבית שבו חמישי בערב = מכבי.

 

בשנתיים האחרונות נוספה כוכבית לצד המשוואה הזאת. המסורת של ימי חמישי צהובים נפגמה על ידי החלטת פיב"א לקיים משחקי יורוליג גם בימי שישי, עת מסורת אחרת, עתיקה הרבה יותר, נכנסת לתוקף.

בהתחלה היו"ר הכל יכול שמעון מזרחי הבטיח שמכבי תל אביב תמשיך לשחק אך ורק בימי חמישי. מאוחר יותר צומצמה ההבטחה למשחקי הבית בלבד, והאוהדים הדתיים ושומרי המסורת, שחלקם בעלי מנויים ומלווים את הקבוצה שנים רבות, התבשרו שבהחלט ייתכנו כמה ערבי שבת בהם ייאלצו לחדד אוזניים למשמע זעקות שמחה או אכזבה מהשכנים. כי מכבי תשחק והם יהיו עסוקים בזמירות שבת, כשבשלב מסויים ובאופן בלתי נמנע, ייזרק לאוויר המשפט: "בטוח נפסיד, אתה יודע למה? – כי משחקים בשבת!"


 

השנה כולם מדברים על היעדר הצביון הישראלי במכבי. דגל ישראל המתנוסס על גופיות השחקנים אינו מייצג לדעתי רק את הישראליות. הוא מייצג גם את היהדות, ושחקנים יהודים יש למכבי בשפע. אך מסורת יהודית – אין.

מאז ימי פיני גרשון העליזים, כאשר שמו של הרב גלויברמן הוזכר יותר פעמים מאנתוני פארקר, הפכה מכבי מהקבוצה של המדינה שזוכה לנס כמעט בכל שבוע, לקבוצה שאלוהים חושב פעמיים לפני שהוא נוגע בה. מספיק לשמוע את תגובות השחקנים והצוות המקצועי אחרי "נס ז'לגיריס" כדי להבין מי באמת היה השחקן המצטיין באותו משחק. פארקר דיבר על ארץ הקודש, שארפ הסביר על אמונה והמקובל גרשון הטיח בשדר רמי ויץ: "נו, יש אלוהים, או אין אלוהים?" לפני שפצח בנאום ארוך על גדולתו של בורא עולם.

 

לפני שנתיים וחצי, לקראת הפיינל פור בברצלונה, שמעון מזרחי הפך עולמות כדי שמכבי לא תשחק בערב יום הזיכרון. הוא התווכח עם גופי שידור, התערב ושינה את סידורי האבטחה של משטרת ברצלונה ולקינוח איים שמכבי לא תופיע לגמר אם שעת פתיחת המשחק לא תוקדם לצהריים.

כל זה התרחש לפני משחקי חצי הגמר. וחצי הגמר התקיים מתי? בשישי בערב, כמו בכל פיינל פור אליו העפילה מכבי (מלבד זה הנערך בישראל כמובן).

למה דון שמעון לא נלחם ככה עבור השבת ובעיקר עבור הקהל המסורתי? אם הצליח להוריד את כל אירופה לרגליו ולשנות את מועד הגמר, מה זה בשבילו שניים-שלושה משחקים רגילים בשנה?

 

אז היום יום חמישי, אבל מכבי תל אביב תשחק מחר ברוסיה נגד קובאן. כולי תקווה שהשכנים מלמעלה, שבכל ערב שבת קולות הטלוויזיה שלהם מהדהדים למרחוק, לא יחרגו מהמסורת ויצפו בערוץ 10.

מצד שני, הם רוסים, אז אולי לא כדאי לסמוך יותר מדי על זעקות השמחה שלהם.

 

http://www.kick.co.il/article/4410

 

נכתב על ידי , 31/10/2013 22:14   בקטגוריות ספורט, קהל, ביקורת, שחרור קיטור  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



Avatarכינוי: 

בת: 35




הבלוג משוייך לקטגוריות: סטודנטים , 20 פלוס , הומור וסאטירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לTipa_Shel_Or אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Tipa_Shel_Or ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)