לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

נוסטלגיה זה שם גדול ליופי גדול.


"כשאתה לא יודע בדיוק איפה אתה עומד, פשוט תתחיל ללכת."


מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      




הוסף מסר

6/2013

מהי גזענות


מישהי שאלה בשביל עבודה שהיא עושה ״האם אתה מחשיב את עצמך כגזעני ?" התבקשנו מראש לחשוב טוב אבל לא להסביר.


האמת היא שיצא לי להרהר על זה מעט פעמים אבל מעודי לא עמדתי במצב בו אני מנסה למצוא תשובה סופית.


אז מה היא בעצם גזענות קודם כל לדעתי ?


גזענות היא שפיטת אדם לפי קרטריונים שאין לו שליטה עליהם.


כגון: מין , דת , צבע עור וכ'ו.


לדעתי אין שום סיבה לתת לאף אדם להרגיש שונה בחברה,לא משנה מי הוא.


הסטיגמות הראשוניות שנכנסות לנו למוח יכולות לגרום לנו לפספס כל כך הרבה .


אז נכון , הנה כשחשבתי על זה ידעתי במלוא האחוזים וללא כל ספק שאני לא מתנהגת ביחס שונה לבני אדם בגלל "תעודת הזהות" שלהם,משום בחינה בעולם!


אבל האם גזענות נקבעת לפי מה שאנחנו משדרים או מרגישים?


בשיא הכנות , אולי מעולם לא אמרתי את זה בעבר אז הנה אני פותחת את זה.(מקווה שלא תשנאו אותי)


כשאני יראה ילדה ערביה לא תהיה לי שום סיבה ורצון לספק לה יחס שונה משל ילדה יהודייה , אבל אני ארגיש כלפייה משהו קצת שונה , אני מודה שאני לא ארגיש שלמה לגמריי עם ללכת לבית שלה בתור חברה שהכרתי שנתיים לבין ללכת לבית של מישהי יהודייה שהכרתי שנתיים , אולי אני לפעמים ינסה לסלק את המחשבות האלה כדי לא לגרום לה מבוכה ואפילו לא אקשיב לעצמי כדי לגרום לה להרגיש טוב , אבל עדיין אני ארגיש בחברה שונה אני מודה.


אז עניתי לשאלה שאותה הילדה שאלה בנושא הגזענות "כן. במידה מסויימת" כי שמתי לב שלמרות שזה רק בחלק מהמקרים ורק בחלק מהאנשים , אולי יהיו לי היסוסים קטנים למרות הרצון לתת חברה טובה , למרות הרצון לראות בעיניי את כולם שווים.


אז מה היא בעצם גזענות ? הבחירה לפסול אדם מראש , או בעצם לקבל לפעמים החלטות לגביי מישהו בגלל מה שהוא ?


האם בכל אדם קיימת מידה מסויימת מהדבר או שמא יש היכולים לראות את כולם כשוים ללא שום הבדל ושוני ?

נכתב על ידי ללא גבולות דימיון , 17/6/2013 22:22  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט




Avatarכינוי:  ללא גבולות דימיון

בת: 25



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי
הבלוג משוייך לקטגוריות: מגיל 14 עד 18 , בלוגי בנות , סיפורים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לללא גבולות דימיון אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על ללא גבולות דימיון ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)