לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה


"האושר קיים תמיד, הוא רק נשכח, הוא רק מוסתר. יום אחד אפקח את העיניים ואמצא אותו. יום אחד אזכר בעננים." ברוכים הבאים אל ממלכת השמיים הנצחיים. או במילים אחרות: ברוכים הבאים לנשמתי.

Avatarכינוי: 

בת: 29

Google:  LovableMuffin





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 



הוסף מסר

קטעים בקטגוריה: . לקטעים בבלוגים אחרים בקטגוריה זו לחצו .

"ממלכת השמיים של סקאי" - פרק חמישי


 

 

פרק 5 
- אוצרות השמיים -

 


במקום רחוק מכאן, רחוק ולא ידוע, הרחק מלב אנוש, הרחק מעיניים דואגות, חי לו אדם. אין כוונתי לאדם, יצור אנוש, כמו האנשים החיים בינינו. אך הוא חיי, ומהלך לו על שתי רגליים, בבדידות, בשקט. אכן, הוא בודד מאוד, ושקט מאוד, למרות שאנשים רבים לו, ומראות רבים לו. האם כשאתה לא לבד, פירושו שאינך בודד?
  אילו האדם הזה, אם כך ניתן לקרוא לו, היה חי בינינו, בוודאי היו חושבים אותו הכול ליהיר, גס-רוח, ונאה להדהים. למעשה, גם אנשיו שלו, מהמקום המרוחק בו הוא נמצא, חושבים כך. הוא בעל כבוד, ללא ספק, ורב מעלה. הוא גס-רוח, עד כי במילותיו יש את הכוח לשסף את נשמתך. אך בנוסף לכול – הוא יפיפה. כמו פנינים, כמו אל, כמו הירח...
  אך הוא בודד. בודד, ומלא בחשכה. והוא חי לו שם, במקום רחוק, יפה כמעט כמותו. ליבו הפך שחור, ועיניו ריקות, משקפות את נשמתו. ולא די בכל האנשים שסביבו כדי למנוע את בדידותו... זהו הכעס, והעצבות, והכאב, שמהווים חבריו הטובים ביותר.
  במקום רחוק מכאן, רחוק ולא ידוע, מקום אליו הרוח לא מגיעה, אלא רק הדממה נושבת בו – במקום רחוק כל כך חי לו אדם בודד, אכזר, ויפיפה.
  "לוּנָה," הוא אמר. לקולו היה גוון רך כמשי, צלול כמו מים, בהיר כמו הירח. הוא ישב בכיסאו הבהיר, בחדרו השומם, האפור. מעל החדר הייתה כיפת זכוכית, ממנה נראו שמיים שחורים, מלאים בכוכבים. אך כולם עמדו עמומים, כאילו אינם רוצים לזהור, כאילו הם מפחדים להאיר.
  הדלת נפתחה, ומן הדלת יצאה אישה. עורה של האישה היה בהיר, כמעט חיוור. שיערה היה ארוך ולבן, אך יחד עם זאת רענן, מלא בנעורים. פניה היו עדינות, כפני מלאך, ועיניה טובות. היא התקדמה אל האיש הממורמר בעדינות, משתדלת לחייך, ראשה מושפל מטה.
  "האם קראת לי?" היא שאלה, נושאת אליו את מבטה, מחייכת בעדינות.
  "מובן שקראתי לך," אמר האיש בעצבנות. הוא ישב על כסאו הגדול, המלכותי, המרופד בבד יקר. מרפקו נשען על משען-הידיים כף ידו החיוורת תומכת בלסתו. אצבעות ידו השנייה תופפו בעצבנות על משען-הידיים השני. הוא החדיר בה מבט זועם, אך היא לא זעה ממקומה. היא הייתה רגילה ליחס שכזה מצידו.
  "ומהו רצונך, אדוני רב המעלה?" היא שאלה בנועם, מחווה קידה קלה.
  הוא זז בכיסאו המרווח והכסוף, מנסה למצוא את התנוחה הנוחה ביותר למצב רוחו. לבסוף קם מכיסאו בקריאת זעם והסתובב בעצבנות ברחבי החדר. על פניו נראו ייסורים, כאילו בתוך תוכו מתרחשת מלחמה, והוא אינו יודע באיזה צד לתמוך. אם יבחר בצד אחד, השני יפסיד, וחייליו יוותרו גוססים בשדה הקרב. לבסוף הוא חדל מלהתרוצץ בחדר. הוא עצר, והביט בלונה.
  "איני מסוגל להמשיך כך עוד," הוא אמר, מבטו מושפל. בקולו הצלול היה היסוס, אך הוא מיד התעשת. הוא החליט מה לעשות. "קראי לדִּיאַנַה."
  חיוכה של לונה נמוג לרגע. היא קדה בפניו בחינניות והתקדמה אל עבר הדלת.
  "כדבריך, המלך מוּן," היא אמרה, ומיהרה לצאת מהחדר. זהו זה, מעכשיו דבר לא יישאר כמו שהוא. אך עליה לציית לפקודת אדונה. היא רוצה לציית לו. בקולו היה כאב, עצב, ומנגינה כזו, מכשפת, שהיא לא יכולה להתנגד לה.

 

******************************

 

הזמן עובר, מכתיב לעולם את חוקיו. זריחת החמה, זריחת הסהר, המאורות חלפו פעמים אינספור עד לשלב זה של סיפורנו. עולמה של סקאי נכחד לפני נצחים, נעלם ונשכח, מבלי שאיש ידע כי אי פעם עמד כאן. הוא התחלף בעולם אחר, חיקוי לא מוצלח לטוהר ולשלווה של "אֶרֶץ". הוא נושא שם זהה, אך יחד עם זאת מנהגים אחרים. "ארץ" החדש הוא בדיוק אותו עולם שאנו חיים בו.
  למרות שעולמנו שונה מ"ארץ" העתיק, יש בו דברים שלא היה מעולם בקודמו – סיפורים, מוזיקה, וחידוש. לכל אדם יש אופי, מראה, ומחשבות משלו. כל יום הוא חדש, שונה מקודמו. בכל יום השמש זורחת עלינו באור אחר, מביאה איתה שיר חדש. שני העולמות הם יפים, ומעל שניהם ישנם שמי נצח תכולים.
  כל עולם צופן בקרבו גורל, כאילו היה סוד גדול המאיים להתפרץ. אי אפשר לעצור אותו, את הגורל. אפשר רק לחכות בסבלנות לבואו, ללכת בעיוורון לפיו, ולכתוב דף נוסף בדפי ההיסטוריה.

 
  חטיבת הביניים לבנות של סֵיינְט בּלוּבֶּרי חגגה שלושים וחמש שנים להיווסדה. לכבוד המאורע, היה על בנות השנה השלישית בבית הספר להעלות מחזה. הייתה זו עבודת צוות שגבתה מאמץ רב מכולן: חלק מן הבנות רקדו, חלקן שרו, ניגנו, שיחקו, וחלקן היו אחראיות להפקה. בעוד פחות משבוע המופע היה עתיד לעלות, והתרגשות עלתה בכל הבנות. בכובע הברט האדום שלהן והחצאית הסקוטית, הן עמלו במרץ, והשקיעו את מלוא כוחן ורצונן.
  אחת מהבנות שבלטה בהשקעתה הייתה דווקא בֶּטִי מהכיתה החמישית, שהצטיינה בתחום הריקוד. היא בורכה בחן רב, שכישף את כל מי שראה אותה להמשיך ולהביט בה. היא לא הייתה גמישה כנערת גומי, אך תנועותיה היו ארוכות, קלילות. כשקפצה, היה זה כאילו כנפיים לרגליה. וכשנעה, היה זה כאילו התנופפה ברוח, כקנה בעל שיער שחור ויפיפה.
  בטי תמיד דייקה בהגעתה לחזרות, תמיד עשתה את מה שנאמר לה באופן מפורש. היא אהבה את בית הספר, ורצתה שהכול ילך כראוי, שכולם ייהנו מהצפייה במופע. מובן שכולן רצו בכך, אך רצונה שלה היה בולט, כאילו התפללה לכך בכל תנועה שעשו רגליה. היא אכן הצליחה במשימתה, וכל בנות השנה השלישית יוכלו להסכים עם כך, בעודן מוקסמות.
  "תלמידות יקרות," אמרה הגבירה רוֹז קְוַורְץ החביבה, שמלאה, בין היתר, את תפקיד רכזת השכבה. "עד עכשיו עמלתן קשה מאוד, ובקרוב יגיע המועד שחיכינו לו. כולכן עושות עבודה נהדרת!" חיוך רחב עלה בפניה, ומיד בפני כל שאר הבנות. "אם כך, נתחיל בחזרה של היום!"
  ראשונה עלתה לבמה נערה בעלת שיער ארוך ומתולתל, המרכיבה משקפיים. היא עמדה מול המיקרופון, נרגשת כולה. היו לה תפקידי הקריינות הרבים ביותר, והיא הצטיינה בקריאתם. למען האמת, היא גם נהנתה מכך.
  "מֶלוֹדִי, יקירתי," פנתה אליה הגבירה רוז קוורץ, מן השורה הקדמית בקהל. "נסי לזוז, בבקשה, מעט שמאלה."
  "ככה, הגבירה קוורץ?" שאלה מלודי, והזיזה את המיקרופון שמאלה.
  "מושלם."
  מלודי כחכה בגרונה חרישית, והפנתה את מבטה את חברותיה שחיכו לה מאחורי הקלעים. בטי, ונערה נוספת בעלת עיניים תכולות, נופפו אליה בעידוד. היא נופפה אליהן בחיוכה התמידי, השיבה את מבטה אל הקהל, והחלה בהקראת תפקידה. היא הקריאה בלהט, מנמיכה ומעלה את טון דיבורה בהתאם. בסיום דבריה, היא שבה אל מאחורי הקלעים, מחייכת.
  "נו, רוּבִּי, בטי, איך הייתי?" היא שאלה בתקווה.
  "נפלאה," אמרה בטי.
  "מגניבה," אמרה רובי בחברותיות. היה לה עור בהיר, ושיער חום מקורזל. ובאשר לעיניה – היו אלו אבני חן של ממש.
  מלודי חייכה אל שתיהן, נבוכה במקצת. בינתיים, עברו כמה קטעים על הבמה, ביניהם העבירו הבנות בדיחות פרטיות, מצחקקות ומשבחות את שאר הבנות.
  "רובי, בטי ואנג'לה - עכשיו תורכן לעלות לבמה," קראה הגבירה קוורץ.
  "בהצלחה," אמרה מלודי במהירות, מרימה אגודל. הבנות הרימו אגודל בחזרה, ומיהרו לתפוס את עמדותיהן בבמה.
  בטי עמדה במרכז הבמה, לצידה עוד שתי בנות נוספות (אחת מהן היא אנג'לה, והשנייה הייתה על הבמה עוד קודם לכן).
  בצידי הבמה, לצד הפסנתר, ישבה רובי. היא חייכה חיוך קטן אל מורתה, ויישרה את גבה. ידיה נגעו קלות בקלידים – והקסם התחיל.
  לפי המנגינה הנפלאה, פיזזו שלוש הבנות בחן על במת העץ. הן חייכו, מזנקות אל-על, מסתובבות, וצונחות אל הרצפה. היה ברור ששתי דמויות מרכזיות גנבו את ההצגה: בטי בריקודיה ורובי בנגינתה היפה. נדמה היה כי כל סדרי הזמן השתנו כשבטי רקדה ורובי נגנה. יכולת להמשיך להאזין, לצפות, להתמלא בהערצה – להמשיך כך עד שהייתה מאבד את תחושת הזמן. אך כשהקטע נגמר, הקהל המצומצם ואחורי הקלעים געשו במחיאות כפיים, שמייד השתתקו כשהגיע החלק הבא במופע. מלודי עלתה עוד מספר פעמים, בחלקם היה ליווי קל של צלילי הפסנתר של רובי. התוצאה הייתה מכשפת, וזאת רק משום שאין בכוחי למצוא מילא מתאימה יותר. בסיום המופע כולן קדו לגברת קוורץ, שמחאה כפים ונאנחה בגאווה. לאחר מכן, הלכו הבנות לדרכן.
  "זו הייתה חזרה נהדרת!" אמרה מלודי כשיצאו הבנות משער בית הספר.
  "אני מסכימה," אמרה רובי בסיפוק. "האווירה הייתה קלילה כל כך, האצבעות שלי רצו לנגן!"
  "והרגליים שלי רצו לרקוד," צחקה בטי.
  השבחים נהפכו בהדרגה לפטפוטים ופרצי צחוק. מאז תחילת כיתה ז', שלוש הבנות התחברו בהדרגה עד שהפכו לחברות טובות. הן לא בילו יחד לאורך כל היממה, ולא הלכו יחד לקניון, אך האווירה שביניהן היא חברות, ללא ספק. אווירת הומור, הדדיות, עזרה, וחיבה רבה. כך ניתן לתאר את הקשר בין השלוש – שכל כך שונות זו מזו, אך יחד הן יוצרות תצרף שלם, מושלם.
  במהרה, נושא השיחה השתנה.
  "תגידי, רובי," אמרה מלודי כבדרך אגב. "יום ההולדת שלך הוא מחר, נכון?"
  "אה, כן," אמרה רובי, כאילו אין בכך דבר משמעותי.
  "ואת מתכננת משהו?"
  "אני לא יודעת," היא תהתה לעצמה. בקרוב יגיע החלק בדרכן בו כל אחת תתפצל לביתה. "בשנה שעברה הלכנו לסרט, לא?"
  "נכון," אמרה בטי. "והשנה? יש משהו מיוחד שאת רוצה לעשות?"
  "לא," השיבה רובי בסתמיות. עוצרת לפני שפנתה לכיוון ביתה. "אני חושבת שלרוברט וקארן יש רעיונות משלהם."
  "הו," אמרה מלודי. "טוב, להתראות!" היא אמרה, מנופפת בנמרצות בעודה נפרדת מחברותיה.
  "להתראות!" נופפו לעברה האחרות.
  רובי המשיכה בדרכה לביתה, מבטה המזוגג סוקר את הרצפה. היא נאנחה. יום ההולדת החמישה עשר שלה. ובכל זאת, היא לא מפגינה התלהבות רבה. היא נשאה את מבטה אל השמיים המעוננים, עיניה מחפשות את השמש המסתתרת ביניהם. משלא מצאה אותה, פנתה להביט קדימה. היא שכחה כמה הדרך לביתה קצרה. היא נכנסה לבניין, מביטה בבואתה שנשקפה מהמראה שבלובי בעודה פותחת את הדלת. היא נכנסה למעלית, נשענת על הקיר שמול דלת המתכת. הדלת נפתחה, והיא יצאה דרכה. באופן מפתיע, היא לא שמעה דבר מבעד לדלת ביתה. היא הייתה רגילה לשמוע קולות צחוק, או את קולות נגינת הפסנתר המאולתרת של ג'סיקה בת השלוש, יחד עם אוליבר, אחיה הגדול, שלפני כחודשיים מלאו לו תשע שנים. היא נאנחה, התפללה שזו לא מסיבת הפתעה ושסיבת השקט היא שקארן יצאה לקניות והקטנים עוד בגן, ופתחה את הדלת.
  בדיוק באותו רגע, היא כוסתה בפתיתי נייר צבעוניים.
  "הפתעה!" קראו ארבעת האנשים שהביטו בה, מחייכים חיוך רחב. היא צחקקה, לא בשליטתה.
  "תודה רבה, באמת הצלחתם להפתיע אותי," היא אמרה, מנסה לסגל הפתעה לקולה. ובכן, זה לא היה שקר מוחלט, כי היא בהחלט הופתעה מהרעש של הקונפטי. "אבל יום ההולדת שלי הוא רק מחר," היא אמרה בטון מתגונן.
  "חשבנו שאם היינו חוגגים לך רק מחר, זו לא הייתה הפתעה," אמרה קארן, מחייכת בסיפוק. היא הייתה אישה בשנות השלושים לחייה, גבוהה ובעלת שיער ערמוני. רוברט שעמד לידה היה גבר מבוגר ממנה רק במעט שנים, גם הוא גבוה, שיערו כהה, ומשקפיים לאפו. ג'סיקה ואוליבר, שניהם דמו לאימם. רובי עצמה, ללא צל של ספק, לא דמתה לאף אחד מהם. ובכל זאת, היא חייכה.
  "תודה רבה לכם על הטרחה," היא אמרה בהוקרת תודה.
  "הו, רובי, מתוקה! זו אינה טרחה כלל!"
  "אימא! מה עם המתנה של רובי?" שאל אוליבר, נרגש כמו הוריו ואחותו הקטנה.
  "מתנה?" חשש התגנב לקולה של רובי.
  "ובכן," הסביר רוברט. "זוהי מתנה פשוטה מאוד, באמת." הוא התחיל להסביר, אך קטע את דבריו. הוא הלך למטבח, כמו מזמין את רובי ללכת אחריו. וכך היא עשתה.
  "מה העניין?" שאלה רובי בחשד.
  "העניין הוא..." רוברט התקשה למצוא את מילותיו. הוא רצה לומר זאת בדרך הפשוטה ביותר, אך נראה כי דרך שכזו אינה קיימת. הוא החליט פשוט לומר זאת. "המתנה שלך היא לא מאיתנו," אמר רוברט. "אני וקארן יודעים שאת לא אוהבת מתנות, לכן השתדלנו לברך אותך בדרך המצומצמת ביותר שתביע עד כמה אנחנו אוהבים אותך."
  "אני יודעת, רוברט," חייכה רובי בחיבה. "וכמו שאני מכירה אתכם, קארן אפתה עוגה. אני צודקת?"
  "כן, את צודקת," רוברט צחק בשמץ אשמה. הם שמעו לפתע נגינת פסנתר צורמת, וידעו כי קארן מעסיקה את הקטנים. הוא החליט לגשת לעניין. "את המתנה שלך קיבלת מסבתך, רובי."
  גל הלם עלה בה. עיניה נפערו, והיא לא יכלה למצוא את המילים. בעודה מארגנת את מחשבותיה, מילים מועטות יצאו מפיה. "סבתא... שלי?"
  "כן," אמר רוברט בעדינות. "היא השאירה אותה בשבילך כשהיא הביאה אותך אלינו."
  "כמו מתנת פרידה?" שאלה רובי בציניות, קולה שבור.
  "לא," אמר רוברט בעצב. "יותר כמו... מזכרת. היא רצתה שנביא לך אותה ביום ההולדת החמישה עשר שלך."
  "עשר שנים אחרי שהיא עזבה," אמרה רובי. היא השפילה את מבטה, נושמת עמוקות, מנסה לחשוב בבהירות. עברו עשר שנים... עשר שנים מאז נשלחה למשפחתה המאמצת. זיכרונותיה מסבתה היו עמומים, אך חיים. היה מוזר להסביר זאת. כמו תמונות קטועות, שנחרטו בליבה.
  היא ישבה, ראשה מושפל. "מה המתנה?" היא שאלה בקול סתמי.
  רוברט שתק, מביט בה בעצב, ואולי גם במעט אכזבה. הוא תיאר לעצמו שזה כואב. לקח זמן רב כל כך עד שלמדה לאהוב את משפחתה החדשה, והתהליך עוד לא תם. אך הוא ידע, וכך גם אשתו: הרגע יגיע, ולא ניתן לחמוק ממנו. הוא הוציא חבילה חומה מהארונית שמעל למקרר. ללא מילים, הוא הגיש את החבילה לרובי. רובי אחזה בה, סוקרת אותה במבט מזוגג שנשלח מעיניה התכולות. היא ניסתה לחוש את מה שיש בפנים, ללא הצלחה.
  היא נשמה עמוקות. ידה המהססת ניגשה לפתוח את הקופסא החומה, ומיד נקמצה שוב לאגרוף. היא הידקה את שפתיה ופתחה את הקופסא. שמור היטב, כמו נסיכה בחורבות טירתה, בתוך הקופסא, נח לו תליון. ולא היה זה תליון פשוט – לא כשהחוט היה עשוי מכסף, והתליון היה אבן ספיר בוהקת, ולצידה נח סהר דקיק וכסוף. היא בהתה בתכשיט כאילמת.
  רוברט הביט בה בסיפוק. הוא הכיר את רובי, וידע שהבעתה מביעה תדהמה ושמחה מעורבים. ואולי זו לא שמחה טהורה, אלא שמחה מהולה בגעגועים. משום שהוא לא ידע מה רגשותיה של רובי, ממש כמוה, הוא החליט להצטרף לתזמורת המאולתרת של אשתו וילדיו.

 

******************************

מתוך שנתה הרצופה בחלומות, רובי פקחה את עיניה. המראות משונים שראתה בחלומותיה הטרידו את שנתה, סקרנו אותה. 'פגשי אותי בחצות, תחת קרני הירח,' היא חשבה לעצמה בעודה משננת את הדברים שנאמרו לה. היא קמה ממיטתה, ידה מחפשת דבר מה שנח על הרצפה. הנה זה: הפנס. היא הדליקה אותו. היא שמעה רחש לידה, והאירה את הפנס לכיוון מקור הרחש: ג'סיקה כיווצה את עיניה והתהפכה לכיוון הקיר. רובי נאנחה. זו הייתה רק ג'סיקה, והיא רק ישנה. ממה היא מפחדת כל כך? היא החליטה לכבות את הפנס ולהסתמך על מאור עיניה בלבד, מחשש שתעיר מישהו מדיירי הבית. היא יצאה מהחדר בשקט, אל המסדרון.
   'אין מספיק אור,' היא חשבה לעצמה. 'מה השעה בכלל?'
   היא הדליקה את האור שבשעון הדיגיטלי שלה: 23:57. בדיוק בזמן.
   היא החליטה לדלג על צחצוח השיניים, שטיפת הפנים, או אכילת ארוחת-בוקר מוקדמת. אין טעם בכך, היא לא תספיק. ומלבד זאת, הסקרנות כרסמה בה. הקול בחלום היה אמיתי כל כך, הכול נראה בהיר, חלומי כל כך, אך ברור באופן מציאותי.
   'מה אמר לי הקול?' היא חשבה לעצמה. 'לחכות בחצות. לא, אני בטוחה שהיה דבר מה נוסף...' היא ניסתה לחשוב – ונזכרה.
   הדבר שחיפשה נח לו בקופסא חומה בארונית שמעל המקרר. היא חייכה לעצמה. היא הרגישה כאילו היא עושה מבצע צבאי חשוב, או כאילו היא מכינה את עצמה למסע ארוך. האם יש צורך במים ואוכל במסע הזה? משהו אמר לה שלא. ובכל זאת,  היא הייתה עצבנית. כדי שלא תאכל את ציפורניה, היא חטפה קרקר מאחד הארונות במטבח. למה היא מחכה? מה יבוא בחצות?
   השעה הייתה 23:59.  הקרקר כמעט ונגמר. היא הלכה למרפסת, בחוסר סבלנות. הלילה היה בהיר, והירח זרח בשמיים. משונה. היא מעולם לא זכרה אותו גדול כל כך...
   הדבר הביא שראתה היה... אור? האם אור יכול להיות חזק כל כך?
   השעון צפצף, ורובי ידעה שזו שעת חצות. האור נחלש לפתע, אך עיניה של רובי עוד היו מסונוורות למחצה. הן כנראה תעתעו בה, משום שהיא ראתה דמות גדולה ומשונה מתקרבת אליה, מהלכת בשמיים. היא הרגישה משב רוח מהיר, כמו משב כנפיים, וכיסתה את עיניה רק לרגע, מתכופפת מעט – ראשה כאב, עיניה סונוורו, ומשב כנפיים עטף אותה.
   "פקחי את עינייך," אמר קול. לא היה זה הקול מן החלום. היה זה קול נשי, אך גם הוא צלול, כאילו שרה בעודה מדברת. רובי חששה לרגע, אך התיישרה. ידיה חזרו למצבן הרפוי, לצידי גופה. פיה נפער, ובעיניה עוד היו כתמי אור.
   הדבר הראשון שראתה היה דמות גדולה, ובהירה מאוד, כמעט לבנה. לא היה זה אדם, משום שיציבתה של הדמות הייתה כשל הולך-על-ארבע.
   עיניה התכולות חזרו אט-אט למצבן, וכעת היא ראתה את התמונה בבהירות. מובן שהדבר לא היה הגיוני, אך היה עליה להאמין למראה עיניה.
   היה זה חתול גדול, לבן, בעל פרווה דקיקה, דלילה, בעלת מרקם של עור אדם. עיני הדמות היה גדולות, זוהרות, בגוון הטורקיז. לגבה היה זוג כנפיים גדולות ולבנות, ככנפי מלאך. נשימתה של רובי נעתקה: במצח הדמות היה עיגול מוטבע בצורה דומה לסימן שנותר לאחר שמסירים שעון או צמיד שהיה צמוד מאוד לידנו. מה היה שם בעבר, במקום העיגול הזה?
  "מי את?" שאלה רובי. היא לא הצליחה לומר יותר מכך. הדמות הייתה מדהימה, כמו נלקחת מחלום, או מאגדה. האם היא עדיין חולמת?
  "שמי הוא דִּיאַנַה," היא אמרה. לקולה היה אותו גוון צלול, נשי, שהרגיע אותה. רובי החליטה כי היא חולמת, וכי אין טעם להבין את פשר החלום. "אני היא פנתרת הירח."
  "את זו שקראת לי מקודם?" שאלה רובי. היא כבר לא ידעה משהו חלום ומהו מציאות, לכן לא ציינה כי הקול ששמעה היה מחלומה.
  "לא," אמרה הפנתרה בנועם. "לא אני קראתי לך."
  "לשם מה נאמר לי להיות כאן?" היא שאלה. אך הפנתרה לא ענתה. היא הפנתה אליה את גבה, כך שפניה הופנו אל הירח הגדול.
  "עלי," היא אמרה. ורובי צייתה. מגע עורה של הפנתרה היה רך כל כך, וכנפיה היו מלטפות. רובי לא הרגישה כלל כשרגלי הפנתרה החלו לטפס במעלה השמיים. כעבור פחות משניה, הצטרפו אליהן הכנפיים. משב הרוח היה עדין מאוד לפניה, למרות צינת הלילה. היא שכבה לה כך, רגועה לחלוטין, ונרדמה. עד מהרה, היא גילתה את ההבדל שבין המציאות המטורפת לדמיון החיוור.

 

******************************

 

לסקאי וקלאוד הקטנים היה יעד אחד בחודש הראשון לחברותם: למצוא אוצרות משותפים, שיוכלו לקבור תחת העץ של מִימִי לוּר. במשך חודש תמים, כל זמנם הוקדש למציאת האוצרות: צעצועים ישנים, תכשיטים, מזכרות, מתנות ותמונות. בסופו של החודש, הם התכנסו על גבעת העץ של מימי לור, כמו בכל יום בחופשת הקיץ הזו, עם האוצרות הטובים ביותר.
  "סקאי!" קרא קלאוד לילדה שישבה שם, גבה נשען על העץ, ועיניה המרותקות בוהות בשמים.
  סקאי הביטה בו, וחייכה. היא קמה ממקומה ונופפה לו לשלום. "קלאוד!" היא קראה. "הבאת את האוצרות?"
  "כן," הוא אמר, בעודו מגיע בהתלהבות אל ראש הגבעה. רגליו הקטנות כמעט והתרגלו לכך. "ואת?"
  "כמובן!" קראה סקאי בהתרגשות, ורצה אל העץ. היא הרימה מספר חפצים. "זו השמלה הלבנה שקיבלתי בחג האביב," היא הצביעה עליה. "וזוהי תיבת הנגינה שקיבלתי ביום ההולדת שעבר, ו... זוהי הטבעת שסיילה קיבלה מביצת ההפתעה, אבל היא גדולה מידי לאצבעות הקטנות שלה, כי היא רק תינוקת."
  "אני הבאתי אחד מאנשי הצעצוע שלי, את זה האהוב עליי, את השרשרת שהכנתי בשיעור יצירה בבית הספר, ו... יש כאן גם תמונה שלי, שלך, ושל דִּיג." דיג היה שם הכלב של קלאוד.
  "מושלם!" קראה סקאי בחיוך גדול.
הם החליטו לקחת שני פריטים מכל אחד מהם: תיבת הנגינה והטבעת של סקאי, והשרשרת והתמונה של קלאוד. הקטנים הניחו את החפצים בבור, אותו חפרו בנחישות במשך כל אותו החודש.
  "זהו!" הכריזה סקאי. "מעכשיו, אלו הם אוצרות השמיים!"
 

נכתב על ידי , 22/12/2012 17:53   בקטגוריות ממלכת השמיים של סקאי, סיפורים, סיפרותי, שחרור קיטור  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"ממלכת השמיים של סקאי" - פרק רביעי


בפרק הרביעי של הסיפור יש רגיעה קלה מכל הבלאגן של הפרקים הקודמים, כמו נשימה עמוקה כדי להתחיל את הסיפור הזה כמו שצריך. בפרק הזה לקחתי אתכם כמה צעדים אחורה, אל הנקודה החשובה שבה מתחיל הכל וממנה הולך לצמוח כל שאר הסיפור המטורף שמחכה לכם. אם עדיין לא וויתרתם, יפה מאוד. ההרפתקה שלכם רק התחילה ;)
 
מקווה שתאהבו את הפרק הזה :)

~LovableMuffin~ 

 

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

 


פרק 4
- ושוב מההתחלה –

 

 

שנים רבות עברו מאז היום ההוא. עידן ועידנים, כמה נצחים, ועשר שנים. אך לסקאי לא היה אכפת, משום שהיא, כמובן, לא ידעה. הרי אף אחד לא היה מעלה על דעתו ש"אֶרֶץ", המקום השליו ביותר שאי פעם נוצר, יחרב. לו היו אומרים לתושבי ארץ הוותיק דבר כזה, היה זה כאילו אמרתם להם שהים שינה את צבעו לאדום, שהקשת תהיה מעתה בגווני אפור, או שציפורים יחלו לדבר בשפת בני אדם. דברים כאלו ייחשבו כטירוף מוחלט, או כדמיון פרוע, אותו צריך לרסן. לכן, באותו יום קיץ, סקאי לא נתנה את דעתה לדבר מלבד אוצרותיה הכמוסים.
  היא הייתה אז בת שש שנים, מלאה בתמימות, אושר, וחוסר דאגות. אותו יום מיוחד היה היום בו גילתה את המקום – שעם השנים הפך למבצר שלה ושל קלָאוּד, חברה הטוב ביותר – "גבעת העץ של מִימִי לוּר".
  באותו יום, היא לבשה את השמלה הלבנה שקיבלה לרגל חגיגות סוף האביב. היא הייתה יפה מאוד בעיניה, והיא התרגשה מאוד ללבוש אותה בפעם הראשונה. לכן היא החליטה לצאת לטיול, להראות לחבריה, השמיים, את השמלה.
  היא יצאה מדלת ביתה, קרני השמש האירו עליה כזרוקים. היא חייכה לעצמה, והביטה סביבה.
  "הא?" היא אמרה עצמה בבלבול. היא שמה לב לרכב גדול בהמשך הרחוב, מספר בתים ליד ביתה. היא הביטה לשם עוד זמן מה. מן הרכב הגדול יצא איש רחב כתפיים. הוא פקד משהו על שאר האנשים ברכב, ומיד יצאו כולם. בתחילה סקאי פחדה במקצת, אך כמה רגעים לאחר מכן היא ראתה אותם נושאים רהיטים, והבינה: הם סבלים. אנשים חדשים עוברים לגור בשכונה. היא זרחה מאושר רק מעצם המחשבה על כך.
  'אולי יש להם ילדים!' היא חשבה. והתקרבה מעט לכיוון הבית החדש בהמשך הרחוב.
  מן הבית יצא בהתלהבות ילד בן גילה, בעל שיער כהה. הוא חייך בהתרגשות וקרא למישהו שהיה בתוך הבית. מיד יצא איש, שנראה כמוהו בגרסא מבוגרת, ואישה נוספת. הזאטוט משך בחולצת האיש, מספר לו משהו בהתלהבות. האיש חייך אליו ושפשף את שיערות ראשו בחיבה.
  'אלה בוודאי ההורים שלו,' היא חשבה. 'הם נראים לי נחמדים!'
  מחשבה זו בלבד הספיקה כדי לגרום לרגליה לרוץ אל עבר השכנים החדשים. נראה כי הילד שמע את קול רגליה הרצות, והוא הביט לכיוונה. פניו אורו, והוא ניתק מהוריו, מתקדם לעברה.
  "שלום לכם!" קראה סקאי, רגע לפני שהגיעה אל ביתם. היא עצרה והתנשפה מעט, מביטה באנשים, בבית, ובסבלים. היא חייכה חיוך גדול וזורח, ואז הסמיקה כשנזכרה בכך שעליה להתנהג בנימוס. היא מיהרה לסדר את שמלתה ואת שערה, והתקרבה המשפחה החדשה, לחיה העגולות עוטות גוון ורדרד.
  נראה כי הילד החדש לא הקפיד על נימוסים כרגע, כאילו ההתרגשות להכיר את הילדה הזרה השתלטה עליו.
  "שלום!" הוא קרא אליה בשמחה. "נעים להכיר אותך! אני קלאוד, ואני חדש בשכונה."
  "נעים להכיר," השיבה סקאי, מעט נבוכה. היא הייתה סקרנית כל כך להגיע לכאן ולדבר עם המשפחה החדשה, אך לא ידעה מה לעשות משהגיעה ליעדה. "שמי סקאי," היא אמרה, וחייכה בנימוס.
  הילד הסתובב אל עבר הוריו, כמבקש את אישורם, ואלו חייכו אליו.
  "זה בסדר, יקירי," אמרה האם. "החברה החדשה שלך נראית נחמדה."
  קלאוד הסמיק מיד, ומלמל משהו כמו "היא לא החברה שלי", אך סקאי לפתה מיד את ידו ודילגה אל עבר ביתה, נחושה להראות את קלאוד למשפחתה, כאילו היה צעצוע חדש, או כלבלב.
  "אימא!" היא קראה. הֶבֶן יצאה במהירות מהבית, מודאגת.
  "מה קרה?" היא שאלה.
  "תראי, אימא! תראי!" היא הציגה בפניה את קלאוד. "הוא בדיוק עברו לכאן!"
  "חבר חדש?" שאלה האם, וחייכה אליו בנימוס. קלאוד השפיל את ראשו במבוכה. הֶבֶן הבחינה מיד במזגו הנעים של הילד, ועד כמה יתאים להיות חברה של סקאי למשחק. "אתם רוצים לשחק כאן, או בחוץ?"
  "היכן תרצה לשחק?" שאלה סקאי.
  קלאוד רק משך קלות בכתפיו, עיניו פוזלות אל כיוון הרחוב. הוא רצה לשחק בחוץ, אך לא רצה להעליב את סקאי או את אימה. סקאי, כמו קוראת את מחשבותיו, אמרה לאימה כי הם ישחקו מחוץ לבית.
  "בסדר," אמרה האם. "אך היו זהירים, בסדר?"
  "בסדר!" קראה סקאי. "קדימה, נלך." היא אמרה לקלאוד, ושוב תפסה את ידו. השניים הלכו להם משם, סקאי מדלגת באושר, וקלאוד הנבוך נגרר אחריה.
  "לאן אתה רוצה ללכת, קלאוד?" שאלה סקאי בחביבות.
  "אני לא יודע," אמר קלאוד. "אני לא מכיר את המקום. עברנו לכאן רק היום."
  "הו, נכון," נזכרה סקאי וצחקקה במבוכה, משהבינה את טעותה. היא האטה את קצב הליכתה.
  השניים שתקו לזמן מה נוסף, והמשיכו ללכת. השמש זרחה באותו היום באור חמים. אורה היה מלטף, ולא בוהק מידי. לשמיים היה גוון קסום, טהור, ובוהק. עננים גדולים ולבנים שטו להם בשמיים, רכים כל כך, רחוקים כל כך. שניהם הביטו בכך, שותקים, אך מאושרים. הם לא ידעו זאת, אך זה היה דבר שהיה משותף לשניהם – האהבה לשמיים, האהבה לדברים הפשוטים והיפים ביותר. סקאי לא אמרה דבר, וקלאוד שתק גם הוא, אך שניהם הוקסמו. שניהם הניחו למשב הרוח הקל ביותר להגיע ולמלא אותם, לשמש לזרוח כאוות נפשה.
  הם יכלו להמשיך בשלווה הזו, אך משהו הפריע. הם היו מרוכזים כל כך בדברים גדולים כמו השמש והשמיים, ששכחו מהדברים הקטנים, בהם היו מבחינים, בוודאי, שאר בני גילם. הם שמעו קול יללה. יללה דקה, מתוקה. משהו בהם זינק. הם הביטו אחד בשנייה, מופתעים מהתיאום.
  "מהיכן מגיע הקול הזה?" שאל קלאוד. סקאי לא השיבה. היא התרכזה, עוקבת אחרי הקול. קלאוד הביט בה. היא התכופפה, ממקדת את מבטה באחד השיחים. ואז היא זינקה בהפתעה.
  "תראה!" היא קראה והצביעה על הדבר שראתה.
  קלאוד התכופף מעט והביט בשיח. לפתע העלים הירוקים רשרשו. "מה זה?" הוא שאל בהפתעה.
  "הסתכל קרוב יותר!" היא קראה.
  קלאוד התכופף מעט יותר, ברכיו נחות על השביל, ידיו מסיטות את עלי השיח הנמוך. לפתע, חיוך גדול עלה בפניו העגלגלות. הוא צחק.
  "זה חתלתול קטן!" אמר קלאוד. היה זה חתול קטן וירוק עיניים, פרוותו שחורה ולבנה בתחתית גופו. החתלתול המפוחד זינק מהשיח, כפותיו הקטנות שרטו חלושות את רגלו של קלאוד, ולאחר מכן רץ, בורח מהמקום.
  "קדימה, בוא נרוץ אחריו!" קראה סקאי, כאילו ניחוח הרפתקה דגדג באפה. היא לא הקדישה לכך מחשבה נוספת – ידה מצאה את ידו של קלאוד, ושניהם רצו אחרי החתלתול, צוחקים בהתלהבות.
  קלאוד הביט בסקאי הרצה לפניו. משהו בה היה שונה, ללא ספק. הדרך שבה היא מחייכת, אוחזת בידו בחופשיות כזו, כאילו הכירו מאז ומעולם. הם הכירו רק לפני זמן קצר – וכבר הם חברים טובים כל כך. בין רגע התפוגגו כל החששות שהיו לו לפני שהגיעו לעיר החדשה. חיוך גדול התפרש על פניו, והוא עזב את ידה של סקאי, מאיץ את צעדיו, עד שהיו מהירים כשלה.
  הם פנו בהמשך השביל, נחושים להשיג את החתלתול, ברגליהם הקטנות בלבד. זמן קצר לאחר הפנייה הזו הגיעה פנייה נוספת, וכעבור שלושה צעדים בפנייה החדשה – הם נעצרו. עיניה הכחולות של סקאי התרחבו בפליאה, עיניו של קלאוד נפערו גם הן בהפתעה מוחלטת. למרות שסקאי העבירה את כל שנותיה בעיר בקטנה הזו, היא לא ראתה מעודה את המקום הזה. וגם קלאוד, שהיה חדש כאן, הבין כי המקום הזה הוא דבר מה חדש, מיוחד. השניים צעדו צעד אחד, ועוד אחד, כמו היו יראים שבקרוב יתפוגג מולם המראה. הילדים הקטנים נשאו את ראשם מעלה, בוהים בתמונה הכבירה: הייתה זו גבעה, שנראתה עצומה לקטנטנים שכמוהם אך בינונית לחלוטין בעיני כל אדם אחר. בתקופה זו של השנה, תחילת הקיץ, הגבעה הייתה בשיא פריחתה. בין אניצי הדשא הרענן הזדקרו פה ושם חרציות לבנות, סביונים, ומעט מאוד פרחים סגולים וארוכים. ובראש הגבעה נישא לו עץ, רם ומלבלב. השניים הבחינו לפתע כי רגליהם החלו מטפסות במעלה הגבעה. הם נעזרו אחד בשנייה, למרות שהגבעה לא הייתה תלולה במיוחד. כשהגיעו לראש הגבעה, היה זה כמו אחזה בהם קדושה. הם התקרבו באיטיות ובלב הולם אל העץ. סקאי הניחה את ידה הקטנה עליו, והביטה במעלה הגזע. היה חרוט עליו דבר מה, שלא הבינה, שכן טרם ידעה לקרוא את "כתב הבוגרים" (כך נקרא הכתב הארצי בפי הילדים הצעירים שעוד לא ידעו לקרוא בצורה שוטפת. לכן הם למדו לכתוב בתחילה באותיות פשוטות יותר, שכונו "כתב ילדים"). אך מלבד האותיות, היה גם ציור. שני קווים מקבילים, ומתחתם כמו קו קעור. סקאי קימטה את מצחה.
  "מה אתה חושב שזה?" היא שאלה, והתרחקה כמה צעדים לאחור, עומדת ליד קלאוד.
  קלאוד הקדיש עוד מספר רגעים להתבוננות בציור המשונה. גם הוא עוד לא ידע לקרוא, אך הוא בהחלט ידע שהצורה שמתחת לאותיות אינה מילה, אלה סימן כלשהו. ואז, כמו הבזיק הדבר בראשו, הוא חייך והביט בסקאי.
  "זהו חץ!"
  "חץ?" שאלה סקאי בתמיהה, והביטה שוב בסמיילי. היא הטתה את ראשה שמאלה, מנסה לראות זאת בזווית אחרת. ואז היא הבינה: זהו חץ שמצביע מטה! היא חייכה. "לאן הוא מוביל?" היא שאלה את קלאוד.
  "לתחתית הגבעה?" שיער קלאוד. אך היה ברור שזה לא פשוט כל כך.
  "אולי... מתחת לעץ?" היא העלתה אפשרות נוספת.
  "מה יכול להיות מתחת לעץ?" שאל קלאוד.
  סקאי רק משכה בכתפיה. היא חשבה על כך כמה רגעים. "אולי זה אוצר?"
  "אוצר?!"
  "כן," היא אמרה, שמחה מכך שהוא מגלה עניין. "זהו אוצר, שהחביא מי שכתב את הדבר על העץ!"
  "אבל אז כולם יוכלו למצוא את האוצר," העיר לה קלאוד בחכמה. "ואז הוא לא יהיה האוצר הסודי והפרטי שלו, ואין טעם להחביא אותו מתחת לעץ."
  סקאי נאנחה, כאילו הרימה ידיים בכניעה. היא ישבה כשגבה נשען על העץ, והביטה בשמיים. וכמו כושפה, פניה זרחו באופן פתאומי. עיניה הביטו בהערצה בנוף שסביבה: בתי השכונה, שנראו לה רחוקים למדי, שכן היו מעבר לפארק ציבורי, שגם אותו היא טרם ראתה, ילדים ששיחקו בפארק, צוחקים וקוראים זה לזה כמתוך משחק, ומעל לכל – שמיים, שמי נצח בוהקים בתכלת. למען האמת, סקאי לא הרבתה לצאת מביתה. ואם יצאה, היא העדיפה לטייל עם הוריה. היא הכירה את הפארק הקטן שמאחורי ביתה, את בית הספר, ואת ביתם של משפחת פֶּפֶּר. אך לאזור זה של העיר היא טרם הגיעה. משהו אמר לה שהיא עוד תבלה זמן רב על הגבעה הזו.
  קלאוד הביט בסקאי, לא מבין, וישב לידה, נשען על העץ. תגובתו לא הייתה שונה משלה: הוא קראה קריאת פליאה, עיניו גומעות בסקרנות את כל המראות החדשים שסביבו. הוא מעולם לא הרגיש שייכות גדולה כל כך למקום כלשהו. העשב בידיו, הרוח בשערו, והשמיים מעליו, כמו עוטפים את כל מה שסביבו בשמיכה, מבטיחים לו כי הכול יישאר כמו שהוא כעת, לנצח.
  כשההבנה הכתה בסקאי, היא לא אמרה דבר. היא רק קמה ממקומה, והחלה לחפור תחת המקום בו ישבה.
  קלאוד מצמץ בבלבול. "מה את עושה?" הוא שאל. סקאי נראתה לו מוזרה יותר וחביבה יותר מרגע לרגע.
  "החץ," היא הסבירה, ממשיכה לחפור. "הוא בשבילנו!"
  "בשבילנו?"
  "כן!" היא קראה, והפסיקה משום שהתעייפה ולא השיגה דבר. ידיה היו חלשות מידי. "זה כדי שאנחנו נוכל להחביא כאן דברים! את האוצרות שלנו!"
  "הו," הבין קלאוד.
  "אבל כרגע אין לנו אוצרות," נזכרה סקאי, "ועלינו להשיג את חפירה על מנת לחפור."
  "אם כך, נשוב לכאן מחר," אמר קלאוד בחיוך.
  "בסדר," חייכה אליו סקאי.

 

שניהם נשארו עוד זמן מה בגבעה, שואפים את אוויר הבוקר הצלול.  למרות שהכירו רק לפני פחות משעה, הגורל יודע, השמיים יודעים, שזה מתחיל כאן, וייגמר רק בעוד שנים רבות – ביומו האחרון של העולם. 

נכתב על ידי , 21/12/2012 16:01   בקטגוריות ממלכת השמיים של סקאי, סיפורים, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 



"ממלכת השמיים של סקאי" - פרק שלישי


פרק שלישי בסיפור שלמעשה מהווה סגירה של "סאגת הפתיחה שלו", נקרא לזה. פרק אפוקליפטי משהו, אבל אני אוהבת אותו. נראה אם תצליחו לגלות כאן קריצה לאירוע תנכ"י כלשהו :) 

מקווה שתאהבו!


אוף... ישרא עושה לי המון בלאגן עם הפונטים. המקור כתוב בנרקיסים ואני רגילה לראות את הסיפור בפונט הזה, כל פונט אחר פשוט משנה אותו... :\ יש למישהו עצה? הוא פשוט מבלגן לי את הגודל והמבנה של העמוד... האמת שגם באריאל. מה נסגר...


~MsLovableMuffin~

נ.ב: שמה של אמה של סקאי הוא Heaven. לכל פני המשפחה שמות הקשורים לשמיים, גם אם הם עיוות של מילה בשפה אחרת. התופעה הזו תחזור בהמשך הסיפור עם שמות של דמויות נוספות.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~



פרק 3 

- סוף העולם -



לילה. הירח זרח בשמיים, עגול וחיוור. עיניה הכחולות של סקאי נצצו בעודן מביטות בו בחוסר אונים. היה נדמה לה שהירח פועם, הולם, יחד עם ליבה. הירח התעטף בשמיכת הלילה הכהה, נטולת הכוכבים. סקאי ידעה שמשהו רע הולך לקרות. 

  "סקאי, מהרי!" קראה אימה, הבן. "הארוחה מתקררת!"

  קריאת אימה העירה אותה לרגע ממחשבותיה. היא בלעה את רוקה. הבעת פניה, עיניה הפעורות, שיוו לה מראה של חשש, שמא הירח יעלם את תסיר את מבטה ממנו. בעוד מבטה עוקב אחרי שביל קרני הלבנה, היא יצאה מהחדר וירדה במדרגות העץ אל המטבח, רגליה טופפות, ידיה האוחזות במעקה רועדות. היא ניסתה להשתלט על עצמה. היא עצרה לרגע והסדירה את נשימתה, שואפת ונושפת עמוקות, אך ללא קול.

  "סקאי!" קראה אימה בשנית, מגבירה את קולה לנימה נוזפת.

  סקאי נאנחה. כלפי חוץ היא נראית רגועה למדי, לעת עתה. היא המשיכה לרדת במדרגות, ולאחר מכן הצטרפה אל הארוחה של משפחתה. כולם אכלו כרגיל, כמובן, אך נראה היה כי סקאי ממענת לאכול. היא שיחקה במזלגה באפונה שנחה בצלחתה, מתגלגלת הנה והנה בחוסר רצון.  

  "סקאי, מדוע את לא אוכלת?" שאל אביה.

  סקאי לא ענתה לו. היא המשיכה לבהות באפונה, ידה תומכת בלחי שלה. 

  "סקאי?" שאלה סיילה, וניערה את כתפה. היא זינקה קלות כשסקאי הרימה שוב את ראשה והביטה בהם.

  "איך הייתם מגיבים," היא שאלה, "אם הייתם יודעים שהיום הוא יומו האחרון של העולם?"

  הם לא ידעו איך להגיב לזה. הם שתקו זמן מה.

  "מובן שהייתי נלחצת," אמרה הבן בחיוך קטן, "אך הייתי משתדלת ליהנות מהרגעים האחרונים שלי. אם הרגעים האחרונים שלי יהיו בארוחה טובה עם המשפחה שלי, כשכולם אוכלים ונהנים, אני חושבת שזה היה מספק אותי."

  "אני מסכים עם אימא שלך," אמר רקיע. "אבל למה את שואלת פתאום?"

  "לא, זה... סתם," היא אמרה, מזייפת חיוך. כדי להשלים את הדמות של סקאי הרגילה, אותה היא משחקת, היא אכלה מצלחתה. 'הם צודקים,' היא חשבה לעצמה. 'ומלבד זאת, אני בוודאי רק מדמיינת לעצמי. כן, אני מדמיינת הכול. זה ההסבר היחיד.' היא שידלה את עצמה להאמין לדבריה שלה, עד שכמעט הצליחה בכך. היא הפסיקה לאכול.

  "את נראית חיוורת," אמרה הבן. היא הניחה את כף ידה על מצחה של סקאי. "לא, אין לך חום."

  "והיא גם לא אוכלת," התערבה סיילה.

  "אני לא מרגישה כל-כך טוב, זה הכל," היא אמרה וחייכה חיוך קטן. לא היה זה שקר מוחלט. 'אתאפק רק עוד קצת,' היא חשבה לעצמה. למעשה, הייתה זו רק מחשבה אחת שחלפה בראשה. 'עליי לשלוט בעצמי.'

  "אני חושב שכדאי שתלכי לישון," אמר רקיע, מביט בה בחשש.

  סקאי נשמה עמוקות. בידיים רועדות, היא קמה וסידרה את כיסאה. היא ניגשה להניח את הצלחת במכונה, אך אימה אמרה שהיא תעשה זאת, מזרזת אותה ללכת לישון. סקאי חייכה. היא עלתה במדרגות, מרשה לעצמה להסיר את המסכה. היא עלתה לחדרה, וסגרה את הדלת. היא נשענה עליה, צונחת על הרצפה. מחלונה הביט בה הירח, והיא הביטה בו. היא עמדה לבכות. היא, והיא בלבד, ידעה שזה הסוף. היא כיסתה את עיניה הכחולות, הנוצצות, בידיה הרועדות. ליבה פעם מהר יותר ויותר. 

  'אני אוהבת את העולם הזה,' היא חשבה לעצמה. 'אני אוהבת את העולם הזה. בבקשה – הו, ירח – אל תעשה את זה,' היא חשבה לעצמה. היא קיוותה לחוש את ההקלה שבאמירת המילים האלה בקול רם, בבכי מתפרץ, אך היא לא רצתה להדאיג את הוריה. אסור לה להרוס את הרגעים האחרונים שלהם. הרי הם עצמם אמרו – הם היו רוצים שרגעיהם האחרונים, במידה וזהו יומו האחרון של העולם, יועברו כרגיל, באושר המשפחתי. היא כמעט התפקעה בקרבה. לא היה איש שתוכל לדבר איתו על נושא שכזה, איש לא יבין. 'מלבד...' היא חשבה לעצמה. היא הרימה את שפופרת הטלפון . בעודה ניגשת להקיש את המספר, לחיה החיוורות האדימו. 

  "הלו?" קול מוכר נשמע מהצד השני. 

  "שלום, אפשר לדבר עם קלאוד?" אמרה סקאי. היא קיוותה שקלאוד יענה קודם, אך השתדלה לכבוש את בכייה בכל זאת. היא דיברה בקרירות, לא מאריכה במילים. 

  "כן, רק רגע," אמרה אימו של קלאוד. היא שמעה אותה קוראת לו.

  "מי זה?" היא שמעה את קלאוד שואל את אימו.

  "זו סקאי," היא השיבה. 

  סקאי שמעה צעדים מהירים. קלאוד לקח את הטלפון מידה של אימו. 

  "הלו?" הוא שאל, והיא שמעה אותו מחייך. 

  "קלאוד?" שאלה סקאי, למרות שידעה כי קלאוד הוא זה שמדבר איתה. קולה נשבר. קלאוד היה חברה הטוב ביותר. בקולו ובנוכחותו היה מן קסם שכזה, שהסיר מעליה את כל המסכות. 

  "סקאי?" הוא שאל בדאגה. "את בסדר?"

  "קלאוד," היא אמרה בבכי חרישי. "אני... לא יודעת איך להגיד לך את זה, קלאוד. בבקשה, הקשב לי."

  "סקאי!" הוא קרא באימה, "מה קרה?!"

  "אני רק רוצה שתקשיב לי היטב," היא אמרה, דמעותיה מרטיבות את שפופרת הטלפון. היא השפילה את מבטה, ליבה גועש, הולם, ודמעותיה החמות הן הלבה. "העניין הוא..."

  "סקאי, בבקשה, הגידי לי! מה העניין?"

  "זה העולם, קלאוד," היא אמרה, מרימה את מבטה אל הירח. "העולם שלנו יעלם."

  "מה?" קרא קלאוד, לא מאמין. "על מה את מדברת?"

  "קלאוד, אתה חייב להאמין לי, אני פשוט יודעת. הבט בשמיים."

  קלאוד הרים את תריסי חלונו והביט בשמיים. הם היו כהים, כמעט קודרים, וריקים מכוכבים. הירח בהק בגאון בצמרת השמיים, מלא וזורח. קלאוד העמיק את מבטו בירח, עיניו נפערו. 

  "הירח," הוא אמר. "הוא מתבהר... ומתבהר... האור שלו מתחזק יותר ויותר... נדמה כאילו בקרוב הוא – "

  "יעלם," השלימה סקאי את דבריו. 

  "בדיוק."

  "וגם הכוכבים נעלמו," היא אמרה, בכייה רוגע. "קלאוד, רק אתה מבין למה אני מתכוונת. אני חוששת ששקיעת השמש היום הייתה האחרונה. אתה מבין?"

  "כ-כן," הוא בקושי ידע איך להגיב. "מה אנחנו יכולים לעשות?"

  "זה בדיוק העניין," היא אמרה. "אין שום דבר שנוכן לעשות."

  "סקאי? מצטער, אני לא שומע מה אמרת."

  "הלו?"

  "סקאי?"

  "קלאוד?"

  קו הטלפון נותק. סקאי הביטה בטלפון כמטורפת. "לא," היא אמרה. "לא! לא! קלאוד!" היא צרחה. היא אימצה את הטלפון אל ליבה, מביטה בפחד מהול בכעס בירח. היא רעדה בבכי. היא קמה ופתחה את הדלת. אך במקום לראות מסדרון המוביל לגרם המדרגות היא ראתה את סוף העולם. כאוס מוחלט, המכיל את גוויות כל הדברים שאהבה בכוכב "ארץ".

                              

"ארץ" הוא כוכב נפלא. לפני העולם שלנו, "כדור הארץ" אותו אנו מכירים, היה כאן עולם כמעט זהה לחלוטין, עולם מקביל – אם תרצו. היה זה עולם שליו, הרמוני. כל המדינות בו היו ביבשת אחת, וסביבה הים הכחול. כל המדינות חיו בשלום זו עם זו, וניתן לומר כי היו ערים שונות בארץ אחת. כולם דיברו את אותה שפה, כולם שוחחו בנעימים, כולם אהבו את העולם. מטורף לתאר עולם שכזה, הרחק לפנינו. אך מה קרה לעולם? אם העולם היה נפלא כל כך, מדוע הוא לא נשאר כשהיה? שני עולמות שונים, חלקת שמים אחת זהה. האם ייתכן שההיסטוריה תחזור על עצמה? 

                              

כל עולמה של סקאי חרב אל מול עיניה, ממש כך. היא שקעה אל תוך הנצח, שהתערבל סביבה בצבעים ובצורות משונות. היא הושיטה את ידה, למשש בפעם האחרונה את מגע החיים, מגעו של ביתה האהוב, אך היא לא הצליחה לגעת בדבר. כעבור כמה שניות לא היה סביבה דבר מלבד תוהו ובוהו מוחלט. לא היה עוד טעם לבכות. וגם אם רצתה, עיניה יבשו, אך ליבה עוד פעם. היא ידעה שאין לו עוד טעם לפעום, שכן במילא חרב עולמה. כל חבריה ומשפחתה נעלמו, בוודאי, או שגם הם מרחפים במקום כלשהו בנצח הזה. היא לא ידעה כמה זמן זה נמשך, ייתכן שהיא פשוט קפאה שם. ברגע מסוים היה נדמה לה שגם ליבה הפסיק לפעום, כמו היה עייף ממלאכה חסרת טעם זו, והיא נרדמה. 

  היא לא ידעה כמה זמן עבר, ייתכן שעברו נצח, או שניים. היא שמעה קולות אילמים, ראתה צבעים שקופים. היא התעוררה. כשפקחה את עיניה, לא היה זה אותו התוהו ובוהו שהיה לפני כן. היה נדמה לה שהיא יכולה להבחין באור, אך יחד עם זאת גם בחושך המנוגד לו. היא פסעה לה במחיצה שביניהם, בקו המפריד בין האור לאפלה, מביטה אנה ואנה בפליאה, גומעת בעיניה את המראות המוכרים. היא זכרה אור, היא זכרה חושך, זאת היא ידעה בבירור. אך היה עוד משהו. לפני שהייתה במקום הזה, היה עוד. כעבור זמן מה היא הרגישה שרגליה נרטבו. היא התכופפה, וראתה שזרם מים נסחף אליה. היא חמקה ממנו. 

  'מים,' היא חשבה לעצמה. היא טעמה מהמים האלו. 'הם מלוחים. אלו בוודאי מי-ים.' 

  מן המים צמח לו חול, שהפך לאדמה מוצקה, שהייתה חמימה לרגליה היחפות של סקאי. מן האדמה צמח דשא, שדגדג את רגליה בנוסטלגיה. מכל עבר צמחו פרחים, עצי פרי, וצמחי נוי.

  מאין כל זאת הגיע? היא הסתכלה סביב, ולא ראתה דבר. יש מים, יש אור, יש חושך. משונה. היא הביטה מעלה, תנועה שהעלתה בה תחושת נוסטלגיה. היא ציפתה לראות מרבד כחול ואינסופי של חלומות, אך לא ראתה דבר. היא המשיכה להביט סביבה. היה נדמה לה ששמעה קול.

  "הלו?" היא שאלה. "יש כאן מישהו?"

  במפתיע, השיב לה קול.

  "שלום," אמר הקול. לקול לא הייתה דמות, וקשה היה לומר שהיה זה קול. היא פשוט שמעה זאת, לכן היא חיפשה בעיניה את מקור הקול, ללא הצלחה. היו לה המון שאלות לשאול אותו, אך מפיה בקעה רק שאלה אחת סתמית.

  "מה אתה עושה?" היא שאלה.

  "בורא עולם," הוא השיב.

  "בורא עולם?" היא שאלה בהתפלאות. "עולם כמו העולם שלי? כמו 'ארץ'?"

  "איזה מן עולם היה 'ארץ' הזה?" הוא שאל בסקרנות.

  "היה בו... עצים, צמחים, בעלי חיים, בני אדם," היא אמרה. "היו בו גם ים, ושמיים, וסיפורים."

  "באמת?" התפלא הקול. "מוצא חן בעיני, 'ארץ' שכזה. אם כך, אצור עולם כדורי. כן, אקרא לו 'כדור הארץ'. הוא יהיה כמעט כמו העולם שלך."

  "העולם שלי נהרס," היא אמרה, אך לא נשמע עצב בקולה. נפשה התגברה זה מכבר על העולם שאבד. "אני לא יודעת לפני כמה זמן זה היה. למעשה, אני לא חושבת שניתן להגדיר זמן במקום שכזה."

  "זה מביא לי רעיון," אמר הקול. "מה שמך?"

  "סקאי," היא אמרה. "שם אבי הוא רקיע, שם אימי הוא הבן, ושם אחותי הוא סיילה."

  "מה משמעות השמות האלה?" הוא שאלה.

  "אני לא יודעת," היא השיבה. "אני לא חושבת שיש להם משמעות מסוימת."

  "ובכן, סקאי, מה לדעתך חסר בעולם שאני בורא?"

  תשובתה של סקאי הייתה ברורה לה.

  "שמיים," היא השיבה לו.

  "אם כך," אמר הקול. "אצור שמיים." הוא חשב, והגיע להחלטה. "שם יש מים," הוא אמר, וסקאי הביטה תחתיה, "אצור להם חברה." 

  כעבור כמה רגעים הופיעו מעליהם שמים כחולים, שנבדלו מן המים בגוונם, מעט, בעזרת קו האופק. 

  "משום שגם שם יש מים, הם יקראו שמיים," הסביר הקול. "ובשמם הנוסף ייקראו רקיע, סקאי, סייל או סיילו, על שמך ועל שם בני משפחתך."

  סקאי הביטה בהתפעלות מעלה. עיניה זרחו באושר, קורנות באור הראשון שנברא. היא לא הבחינה שאימה חסרה ברשימה.

  "זה נפלא," היא אמרה. "אבל חסר כאן משהו."

  "ומה הדבר?" שאל הקול.

  סקאי חשבה מעט. היא לא זכרה במדויק מה הדבר. 

  "הייתה שמש בשמיים," היא אמרה בנימה חולמנית. "וכשהשמיים החשיכו מאורה הבוהק של השמש, היו בהם ירח, והיו גם כוכבים."

  "שמש, ירח וכוכבים, את אומרת? הממ. אם כך, אוסיף שמש, ירח, וכוכבים." 

  כעבור זמן מה, הופיעו המאורות בשמיים.

  "השמש תהיה על ממשלת היום," הוא אמר. "הירח והכוכבים על ממשלת הלילה. וכך ייווצר זמן: שעות, ימים, חודשים, ושנים."

  "אך האם המאורות יסתדרו זה עם זה?" ציינה סקאי בנימה חוששת. 

  "חוששני שלא אשלוט על התנהגות ברואי," אמר הקול. 

  "אני מבינה," אמרה סקאי. 

  "אך מכיוון שעזרת לי, אני חושב שאוכל להעניק לך מתנה," אמר הקול.

  פניה של סקאי האירו בשנית. 

  "מה הדבר?" היא שאלה בציפייה.

  "את השמיים," הוא אמרה לה. "את אוהבת את השמיים, נכון?"

  "בהחלט," היא אמרה בביישנות.

  "אם כן, את תוכלי לסייע להם. את תוכלי לקבץ את של שלוש הממשלות, ולשלוט בהן כקובץ אחד."

  "תודה לך," אמרה סקאי, רועדת מאושר. היא הביטה מעלה, בשמיים האהובים, מחייכת חיוך גדול כל כך שכמעט חצה את פניה. "תודה לך."

  "ובכן, נותרה לי עוד חובה אחת קטנה. על שם אימך, אצור מקום ששמו יהיה 'גן עדן', או 'הבן'. ועכשיו, לכי לך לדרכך, אל הממלכה שלך."

  "אלך," אמרה סקאי. "אך רק דבר אחד נוסף."

  "מהו הדבר?"

  "מדוע אני היחידה שנשארתי? עולמי נמחק, לא נשאר ממנו דבר. מדוע רק אני נמצאת כאן, וכל היקרים לי אינם?" היא שאלה, קולה רועד. מסיבה שלא הייתה ברורה לה, היא הבחינה שנוכחות הקול גרמה לה לפחד, להתרגש, ולהיות נינוחה לחלוטין – הכול בו זמנית. 

  "לכי לך," אמר הקול. "השאירי לי את שאר העבודה."

  סקאי עברה אל השמיים, בלי לדעת מה יהיה העולם החדש שיברא הקול, "כדור הארץ" המדובר. היא ידעה שיש לה משימה, לדאוג שמה שקרה לא יקרה שוב. היא לא רצתה שאנשי העולם החדש יחוו את ההרגשה האיומה שהיא הרגישה, ביומו האחרון של העולם. לכן בפעם האחרונה היא נפרדה מעולמה הישן, ויחד עם זאת ברכה את עולמה החדש.

  "שלום, עולם יקר."

נכתב על ידי , 16/11/2012 11:41   בקטגוריות ממלכת השמיים של סקאי, סיפורים, סיפרותי  
הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט
 




דפים:  
359
הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , סיפורים , שירה
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לMsLovableMuffin אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על MsLovableMuffin ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)