לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה



Avatarכינוי: 

בת: 26



פרטים נוספים:  אודות הבלוג

קוראים אותי

מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2016

מקבץ קטעים מ2014


לא יודעת, אני מעדיפה לא להתייחס לזה שהתחלפה השנה.

אבל חייבים.

הנה פוסט ראשון לשנת 2016, שבו אפרסם קטעים שכתבתי אי שם בשנת 2014 הרחוקה (או 2013? אני כבר לא זוכרת).

קחו,

תהנו,

קצת מחשבות של פעם.

 

-

בארוק כחול
אוגוסט 1975. קלוד ואנה יושבים בחדר קטן ובהיר, הקירות תכולים והשולחן הקטן לבן אך משופשף מעט. הם שותים תה, כל אחד בספלו האישי שלו. תקליט הג׳אז שמתנגן ברקע גורם לסיטואציה להיות מעט חלומית, דבר שלא היה קורה בביתו של קלוד אלמלא הייתה מתנגנת. לפתע, קלוד מסתכל על אנה. חזק, מסתכל חזק ועמוק. העיניים שלו ושלה מגיעות למימד אחר, הכי קרוב בעולם. הוא חובק אותה בזרועותיו והם רוקדים לצלילי התקליט הנהדר. הפסנתר מנגן טרילים יפהפיים, וכך גם הלשונות של קלוד ואנה, כל אחד בפה של השני. לרגע הם מתנתקים מעט, אך היא מיד מחבקת אותו חזק, נשענת עליו ולא מוכנה לעזוב בכל מצב. היא במקום הכי נעים. גם הוא במקום הכי נעים. נעים להם ביחד.
-
ישנם אנשים רבים המפחדים לדעת. אנשים שמשננים, שיזכרו משהו למטרה מסוימת וכשעוברת המטרה ישכחו מכל מה שידעו. אנשים שאינם סקרנים לדעת, שמבחינתם הידע לא יתרום להם. אני לא מבינה אותם. ידע בעיניי הוא כוח פנימי שמשנה את ההתנהגות של אדם. כשאדם לא יודע, הוא לרוב יהיה פחות מעניין מאדם שכן יודע. אדם שיודע יכול לנהל שיחה ולהבין אותה, להבין את השיחה. ההבנה הזאת היא כל כך חשובה, בלעדיה אין משמעות לידע. לידע אין משמעות ללא ההבנה. זוהי מעין עסקת חבילה שיכולה להשמע מפחידה בתחילה אך מהר מאוד נשמעת כמו הדבר האידאלי והטוב ביותר.
-
צליל בודד בפני עצמו, אין לו משמעות. צליל הוא לא שמח או עצוב, אם לפניו אין צליל אחר, או יחד איתו יש צליל נוסף. לצליל אין אופי, אין תכונות. כשהוא לבד הוא בסך הכל צליל, וכשהוא ביחד הוא כבר הופך לרגש, לתחושה. כשצליל ועוד צליל באים ביחד, הם מציגים את הצבעים שעברו לאדם שכתב אותם בראש באותו הרגע בו כתב אותם. ומילה, מילה אחת יכולה לומר הרבה. כשאת אומרת אבטיח, את יכולה להבין המון. את יכולה לחשוב ירוק, את יכולה לחשוב אדום, את יכולה לחשוב מתוק או טעים או קיץ או המון דברים אחרים. לעומת זאת, כשאת שומעת דו, כיצד תדעי מהו ההמשך? יכול להיות שזה יהיה רה, או מי, או אפילו סול, ואולי בכלל פה דיאז או סי במול. אין לדעת. והדרך הכי טובה להעביר את מה שאת מנסה להעביר, היא לשלב. כי אין דבר שיתאר טוב יותר את הדבר המופשט הזה שנמצא לך מול העיניים מאשר לשמוע מילה מתנגנת לה.
-
(אני משאירה בכוונה שגיאות תחביריות. מה לעשות, העברית שלי לא הייתה כמו עכשו)

 

נכתב על ידי , 1/1/2016 02:07  
2 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



הבלוג משוייך לקטגוריות: יצירתיות , סיפורים , מוזיקאים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לשופן אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על שופן ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)