לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    מאי 2013    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
5/2013

#33 - הסתבר שיש עילויים רק בתורה.


אני בעד לשמור על איזון בין החדש לישן. אני גם מקבל את אמונתכם, מגן עליה שהיא לגיטימית ויכול להיות שצודקת. אני טוען שיכול להיות שאנחנו לא מבינים את חכמת הדת היהודית, ושיכול להיות שהצדק איתכם. אבל אתם חיים איפה שאתם חיים, והגיע הזמן שתפקחו את העיניים, תפסיקו לקרוא לאנשים שדורשים שתתגייסו בשמות גנאי נוראיים, לזעום ולצרוח בגלל שאתם לא רוצים להתגייס. רוב המכרים שלי לא רצו להתגייס, הבנות שהבינו שאין באמת לבנות יותר מדי מקום בצבא בכלל התייאשו. רק למה לעזאזל אתכם מכריחים, אם החילונים היו מעדיפים ממש כמוכם ללכת וללמוד משהו שהם מאמינים בו? (גם הרצון לצבור כסף, בלי שום דבר יותר מפורט מזה, זו אמונה) למה אני צריך להיות תקוע בגלל ייסורי המצפון שלי בתור פקיד מסריח במקום מסריח, ואתם לא יכולים לתת מעצמכם ולהיות גם פקידים במקום כלשהו? באמת שעיניכם צרות כל כך שאתם לא רואים צרכי אנוש בסיסיים? האדם קודם כל צריך לעבוד, ורק אז ללמוד תורה. אתם אמורה לפרנס את עצמכם ולהיות הוגנים. אני לא רואה את בעלי הציציות המפוארות(איך מחברים את זה, אגב?) הוגנים בכל צורה שהיא. אתם עוצמים את העיניים בחכמה, מבינים שממילא יעשו בשבילכם, ויביאו לכם, ויאכילו אתכם ואת כל הצאצאים הבנים והמבורכים שלכם. פרו ורבו חסר תקדים, ועל כל אלה צאצאים בנים מבורכים של מישהו אחר יגנו. אני לא מבין איך אין לאף אחד את האומץ לתלוש לכם איזו פאה ולגרום לכם להבין איפה אתם נמצאים. במדינה אשר בנו בשביל אנשים כמוכם, בשביל שלא ישרפו אתכם במשרפות. הרימו את השממה בשבילכם, בשביל שיהיה לכם מקום לבנות בית כנסת (או להביא ערבים שיבנו אותו בשבילכם). כמעט כל אחד צריך לשרת איכשהו, במידה שהוא יכול, אבל לשרת. אז כן, לא תלשו לכם פאה, אבל דגדגו אתכם בעזרתה. אתם מתגייסים סוף סוף. חוץ מ1800 עילויים. ולחילונים אין עילויים?!

אין בני נוער גאונים, שאם היו נותנים להם מעבדה הם היו מחפשים עם הרעיונות החדשניים והמוח הטרי פתרונות לזיהום סביבתי, למחלות קשות ולפתרונות כימיים מתוחכמים? 
אין בני נוער חילוניים גאונים, שאם היו נותנים לכם ערימת ספרי היסטוריה ומחשב לא היו בונים תכנית תעמולה שהייתה גורמת לרוסיה להיות בצד שלנו?
אין בני נוער חילוניים גאונים, שאם היו נותנים להם גיטרה, מכחול, מצלמה או דף ועט, והם היו מפתחים את התרבות הדלה והלא מוכרת שיש בישראל?
אין בני נוער חילוניים גאונים, שאם היו נותנים לכם רק את הזמן להתאמן, אולי היו לנו ספורטאים מוכשרים ותרבות ספורט מפותחת?
אין בני נוער חילוניים גאונים, שאם היו נותנים להם את האופציה לעשות את כל המבחנים בעולם, להתחיל לגשת לתואר שהוא, להגיע ליילל, לקבל פרס נובל, מבלי שהוא יחכה לברוח לניו-יורק ולהספיק לצמצם את השנים שנאבדו לו ביחס לעמיתיו האחרים? 

אין בני נוער חילוניים גאונים, גאונים כל כך שאם היו רק רוצים, היו מזיינים את הצורה לכל עילוי תורני, בכל שאלון תנ''ך ותורה שהוא? תתנו לי. אני מתנדב. ברצינות, תנ''ך זה הצד החזק שלי.

אבל אי אפשר. צריכים בנים חיילים, צריכים בנות שיתמכו בהם. גם אם גברת מסויימת לא מוצאת את מקומה במקום השוביניסטי, שתלך לשירות לאומי. אם אדון דתי נכבד לא מוצא את עצמו במקום החילוני כל כך, שיילך לשירות לאומי. שיעשו משהו. שירות לאומי זה רעיון כל כך מוצלח. אבל למה שתקבל פטור כי אתה עילוי תורני? בוא נראה את העילוי התורני מציל אותנו מסרטן, או נותן לנו חומר למחשבה המבילה בינינו לבין החיות?

 

הממשלה כאן מגוחכת. אין בני נוער חילוניים גאונים איך לנצח. אולי רק בניו יורק. 

נכתב על ידי Faust , 30/5/2013 15:16  
31 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)