לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    יוני 2013    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30      

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
6/2013

#44 - נקודה שבירה


האינטרנט הוא רעיון גאוני. כמויות מידע שנמצאות בעדיין-לא-ממש-הסבירו-לי-איפה, שבעזרת דברים מעופפים ענקיים כמעט כל אחד יכול להגיע אליהן. זה פשוט מדהים! 

הכרתי את החברים הטובים הראשונים שלי באינטרנט, עשיתי את רשימת הספרים שלי באינטרנט, קיבלתי השראה מאנימות וסדרות שראיתי באינטרנט, והשכלתי מאוד באינטרנט. באופן בסיסי - אכן, לא הייתי צריך לצאת מהבית. קיבלתי את כל מה שאני צריך - בפחות מכמה שעות. בשביל לעשות רשימת ספרים מפוארת הייתי צריך לדבר עם הרבה מאוד אנשים, בשביל לקנות סדרה או לחכות לה הייתי צריך לחכות הרבה מאוד זמן עד שכולה תשודר בטלוויזיה, או שיהיה לי מספיק כסף לרכוש דיסק. לקחת ספרי אינפורמציה מהספרייה לא תמיד אפשר. בשביל למצוא בנאדם שיש לו את אותם תחומי עניין - אני צריך לדבר לפחות עם עשרה אנשים שאוהבים כדורגל, צבא ובירה. וכמה לעזאזל אפשר לדבר על בירה? האינרנט מדומה, מבחינתי, למורה - ואילו אנחנו לתלמידים. התלמיד, אם הוא לא אכזבה, יהיה מוצלח יותר מהמורה, כיוון שהמורה מלמד את התלמיד בכמה שנים את מה שהוא למד בכל חייו. האינרנט הוא המצאה גאונית, כי הוא חוסך לנו זמן. ככל שאנחנו חוסכים לעצמנו זמן, ככה אנחנו מתקדמים יותר. עולם ללא אינטרנט היה עולם איטי יותר, כך אני רואה את זה. 

אבל כמובן אנחנו, בני האדם, שוכחים לאזן, חיה לא טבעית שכמותנו. 

כלל בסיסי בעולמנו הוא שיש איזון לכל דבר. אנחנו לא מאזנים את עצנו. אנחנו תמיד בוחרים משהו להתמכר אליו, ואנחנו תקועים באובססיה המפגרת הזאת שלנו. מתמכרים כל כך לקלות ולמהירות של האינטרנט המופלא - שבמקום לנצל אותו לפרוגרסיה האנושית והאישית שלנו שלנו, אנחנו משחקים באנגרי בירס ושוכחים איך נראה עץ. כמה שאנחנו שוכחים איך נראה עץ. עצים ממש מרגיעים אותי, אחד שפחות או יותר סובל מטכנופוביה. 

המחשב פשוט מאוד יקר, ולהרוס אותו בניסיון לתקן אותו תמיד דיכא אותי נורא. 

 

האמת שתכננתי לכתוב ממש פוסט מפואר על העולם ללא אינטרנט, ואז הבנתי את הנקודה השבירה הזאת, שאנחנו דנים בה כל הזמן. עולם של לפני כמה שנים, זה הכל. השינוי היחידי, וגם אז היינו מכורים למשהו. 

לפעמים הייתי רוצה לחזור לעולם הפשוט הזה, שבו בשביל לדעת משהו אתה חיי ממש להתאמץ, ובשביל לדבר עם מישהו בעל אותו העניין - וואו. אבל בכל זאת, זה נחמד לדעת, שכשאתה חוזר הביתה ומתבאס מאוד מהשיחות הכזבות האלו - יש לך איזו סדרה טיפשית שתצליח לעודד אותך.

נכתב על ידי Faust , 24/6/2013 14:11  
הקטע משוייך לנושא החם: עולם ללא אינטרנט
7 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)