לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

#73 - הקשר בין עירום וכבוד - קשקוש מטופש של בני אדם


כמה טיפשיים בני אדם. אני לא מתכוון ממש להתווכח על הטבע האנושי, ומה הגיוני מבחינה תרבותית, ומה הגיוני מבחינה מהותית. אין סיבה להתווכח יותר מדי - כי בסה"כ הכל נכון. 

עירום מרתיע אנשים בתרבויות שונות מסיבות רבות. בשלושת הדתות הפופולריות התפתחו צניעות והסתרת גוף האישה בעיקר בשביל לשלוט על הגברים, לשחק להם קצת באינסטינקטים, מתוך ההבנה העמוקה בטבע האדם. 

סיבה נוספת לצניעות האישה מימיה הקדמונים היא האונס. הבינו עוד לפנינו שנמשכים לאישה חשופה, ואילו אוהל עם עיניים לא יגרה אף גבר, לא משנה כמה חסר מעצורים הוא (טוב, האמת שזה משנה, אבל אי אפשר לכסות גם את העיניים). 

ישנן תרבויות מספר בפוזרו במהלך ההיסטוריה שאפשר לפגוש בנשים חשופות, גברים חשופים, אנשים חשופים, הכל חשוף. בתרבויות עתיקות כאלו ואחרות, שהאמינו ברוח, או ביופי הגוף, או היופי שביחסי מין. תרבות יוון העתיקה מפורסמת מאוד בגישתה זו. היו לה כמה פאקים אחרים, אבל לא על תרבות יוון רציתי לכתוב.

 

הייתי רוצה להתאפר. אני לא הומו, בחיי, אבל הייתי רוצה להתאפר. לדעתי זה יפה (כמובן שאני יכול לשים זין על החברה, וזה נעשה במקרים רבים, אבל בואו נדבר על העניין כאוניברסלי). והייתי רוצה גם לשים עניבה מבלי שזה יהיה יותר מדי מוזר. ואני לא רוצה להיות הומו, או לא מוערך, או מוזר בדרך שהיא. 

כמובן שהתלבושת שלך מעידה עליך. פעם חייל נאצי שהיה על אדמת בריה''מ הלך לאיבוד, ובשביל להינצל - הוא חיפש גופת חייל רוסי, לקח את המדים שלו, וככה שרד את המלחמה. אבל הייתי רוצה שהתלבושת שלי תעיד עלי מה אני אוהב, במה נוח לי, או כמה שאופנה לא מעניינת אותי. 

כמה טיפשי, לשפוט אדם לרעה על פי לבושו. 

כמה טיפשי לקרוא לאדם שווה פחות אם הוא חשוף יותר. כמובן שיש את היוצא מהכלל, זמרות פופ בעיקר, שמתפשטות בשביל למשוך תשומת לב (אסטרטגיה מצוינת). הבעיה היא כשאדם שאמור להיות אומן מתפשט, וזאת האומנות שלו. בתחום המוסיקה, או המשחק, לא בתחום הארוטיקה. אבל מלבד עירום כניסיון להשיג משהו, למה הוא נחשב למחולל? כי זה יפה לשמור את היופי שלך לבנאדם אחד? אין בעיה, אבל אם זה לא מעניין אותך? כי מעניין אותך לרבות בסקס ובמעשי שעשוע למיניהם? מה לעזאזל פסול בזה? 

אני לא מדבר על החברה, שאומרת - "יאללה להזדיין בגיל 12 מבלי שאף אחד מוכן כי הילדות התרבותית שלנו ארוכה יותר!!", אלא על מצב אחר, שבו אתה יכול להחליט יפה מאוד, אחרי שעברת התבגרות מינית, אם אתה רוצה להזדיין או לא רוצה להזדיין. אגב, אתה לא חייב להזדיין. גבר חייב להזדיין ולאישה אסור שיפתחו אותה? אויש, אתם הופכים את הסקס למכוער, ומתוך זה מחליטים שמישהי שפועלת בהיגיון באקלים ישראלים ולובשת מכנסונים קצרצרים באוגוסט היא שרלילה שלא מכבדת את עצמה. אה, וגברת שפרה עם שלושה ילדים, מבלי השכלה, מבלי ניסיון חיים, ועם בית שחי מסריח משכבות בד מכובדת יותר ממיכל, כי מיכל לובשת מכנסונים? בחייכם, זה טיפשי. זה פרימיטיבי, ואלו ההשלכות של הדת המפגרת שלנו. להצניע את הנשיות ואת הסקס בשביל שליטה, הן בגברים והן בנשים. והינה - בבקשה - אלמנט כאלו מטופשים כמו המכנסיים שלך משנים את הכבוד אליך. ואם אותה מיכל המדוברת מתנדבת בלתת, עשתה צבא, עזרה לאוטיסטים, עכשיו לומדת ביולוגיה ומועמדת לפרס נובל - היא עדיין פחות מכובדת מגברת שפרה? וכמובן, המצב ההפוך, הקלאסי פחות לסגנון דוגמא זאת. 

 

ברגע שאתה מסתכל על דבר מה בשחור ולבן, אתה מבין מה חשוב באמת. חשוב באמת שהאדם יהיה אדם טוב. כמה שכבות הוא לובש, זה עניין אחר לחלוטין.

 

נ.ב.

אני לא חושב שצריכים להראות איברי מין אם החברה לא מוכנה לכך, אני לא חושב שישראל מוכנה לחוף נודיסטים. לי, אישית, אין בעיה, כי בסה"כ זה לא משנה. גם אם אמשך למישהי, אין לה סכנה, אם מישהי תימשך אלי, אין לי סכנה. אם אנחנו מחונכים ויש איזה אדם שאלוהים לא בירכו במראה של אליל מין יווני, אנחנו לא נסתכל על הקרס שלו, אלא נאזין לו, ולבדיחות שלו, ולסיפור שלו, ופתאום נוכל להסתכל לו בעיניים. 

סקס יכול להיות חוויה אינטימית, וחוויה חברתית וכיפית בלבד. עירום יכול להיות אינטימיות, אך הוא יכול להראות על פתיחות חברתית, הרמוניה שבין בני אדם, ולחוויה חברתית שונה ומשוחררת. אני בעד עירום. ואני בעד סקס. הם לא מעניינים אותי בתקופה זו בחיי, אבל ממתי פסולים הם? ממתי אדם שאוהב סקס, הוא זדוני ומרושע? הכל שטויות. אם היינו מעיפים את השטויות האלו מהראש שלנו ומתרכזים בדברים משמעותיים קצת יותר, אולי כבר יכולנו למצוא כוכב חיים אחר. (חה. הלוואי).

 



 

 

נכתב על ידי Faust , 13/10/2013 12:14  
9 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)