לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

#76 - הזדמנות להצביע גם לאדם העובד


אני הולך להצביע. לדעתי זה חשוב וכל הבולשיט הדמוקרטי הזה. אני לא מאמין גדול בדמוקרטיה, או באנרכיה, או בדיקטטורה. אני חושב שהכל פגום למדי וצריכים לחשוב על משהו טוב יותר (אין לי אפילו רעיון פצפון), אבל אם כבר - עדיף דמוקרטיה. בעיקר בעיר שלי, שבה הרבה חבר'ה צעירים הולכים להצביע בשביל אי-השתלטות דתית על העיר. 

אתמול הייתי במשהו לא חשוב שלקח לי המון זמן, ולמזלי היום יכולתי לאפשר להתחיל את השירות שלי ב11:00 (רימיתי ואיחרתי בחצי שעה, אבל נו). אני מרגיש כאילו אני בהנג-אובר, כאילו השינה לא הייתה טובה מספיק אחרי שהמשהו הלא חשוב הזה שאב ממני את כל האנרגיות. אני מייחל ורגע שבו אוכל להחתים את הכרטיס השנוא עלי ולצאת במהירות הבזק מהמשרדים. והייתי כל כך שמח לרגע, כי הגעתי מאוחר, ואני צריך להיות כאן רק חמש וחצי שעות, ואז אני יכול ללכת למיטה שלי ולהמשיך "המשחק של אנדר" (שעדיין נורא קשה לי לקרוא למי שקרא את הפוסט הקודם). ואז נזכרתי שאני צריך להצביע, ולהתמלאתי בעייפות נוראית. 

 

אני בסדר גמור. אני בן 19, אני סה"כ בשירות לאומי, שנראה כאילו אני פשוט עובד במשרד מחוץ לעיר שלי. ובמקרה גם התחלתי מאוחר היום, כך שאני בכלל לא צריך להתלונן. אבל מה עם האנשים האחרים?

המשהו הלא חשוב שהייתי בו אתמול קרה בירושלים, וראיתי המון כרזות שתוכנן "לצאת מהאדישות" - "יוצאים להצביע" - וכו' בסגנון הזה. ואז כעסתי נורא. 

אני אצביע, כי זה חשוב לי נורא, ובגלל שלא באמת יש לי מחוייבות שהיא בערב. אני יכול לצאת לטיול קצר, שבו אני במקרה גם הולך להצביע, ויהיה נחמד. אבל מה עם האנשים שקורעים לעצמם את התחת? ויש המון כאלו שקורעים לעצמם את התחת. במיוחד במדינה שלא בדיוק מספקת לנו שכר מינימום שיספיק למינימום, ויש עוד אנשים שרוצים להתקדם איכשהו בחיים, והם בכלל שקועים בעבודה כאילו הם שילוב בין חמור עבודה לעבד. 

תלמידים, סטודנטים, גברים ונשים צעירים, אבות ואימהות (בעיקר חד-הוריים), או אפילו אדם שעובד בצורה נורמטיבית - כמוני. 

 

מתלוננים כל כך הרבה שאף אחד לא יוצא להצביע. אבל ברור שאנשים לא ייצאו להצביע. דווקא אלו במצוקה, שקולם חשוב ביותר באידיאולוגיית הדמוקרטיה, עייפים מדי, עמוסים מדי. וזה מוצדק. טענת "אם זה היה חשוב להם הם היו מצביעים". לאדם יותר חשוב התפקוד של משפחתו מאשר להצביע בבחירות, שממילא התהליך הדמוקרטי בהן קצת מסריח. אדם שעובד ביום ומטפל במשפחתו בערב זה נורמטיבי לחלוטין, ואפילו אדם שהתייעף עד כדי שהוא יעדיף ללכת לישון ולא להצביע זה נורמטיבי לחלוטין.

 

יום הבחירות צריך להתנהל במתכונת ימי שישי - חצי יום עבודה. אין סיבה שאנשים לא יעבדו בכלל, אבל אם אתם רוצים כל כך שאנשים יצביעו - תתנו להם לנשום. פעם אחת לארבע שנים לא תעשה דבר לכלכלה. אני לא כלכלן, אבל אני בטוח למדי. חוץ מזה, ממילא אין פה באמת מספיק ימי חופש לאדם העובד. אנשים גם יצביעו, גם ינוחו קצת, ואולי אפילו למשפחה תהיה הזדמנות לעשות משהו ביחד. 

נכתב על ידי Faust , 22/10/2013 13:43  
הקטע משוייך לנושא החם: הבחירות המקומיות
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)