לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    אוקטובר 2013    >>
אבגדהוש
  12345
6789101112
13141516171819
20212223242526
2728293031  

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
10/2013

#77 - "אוסלו מוכיח - אסור לתת להם מדינה!"


אני לא אוהב אנשים מתנשאים. פעם הייתי גם מתנשא, ואז הבנתי שאני טועה, ושלא כל מסקנה שאני מסיק היא נכונה. התחלתי להיות צנוע וגמיש, ותכונה זאת תרמה רבות להתפתחות שלי ולאינטרסים שלי. פתחתי את הראש שלי לרעיונות של אחרים (עם כל הקושי שבדבר לאדם כמוני), התחלתי לשאול המון שאלות, אפילו אם עצם השאלה לא תרמה לדעת הקהל עלי, והדבר הכי חשוב - תמיד הבנתי את המקום שלי. במשפחה, בחברה הקרובה, בסביבה, בשירות ובעבודה. תמיד הבנתי למי אני מדבר, ומה אני יכול לעשות. מה עובר גבול כזה או אחר, מה יקרה אם אשבור אותו, ואם התוצאה היא מחיר כזה או אחר - עד כמה שווה לי להסתכן. רבות הסתכנתי, ופעמים רבות נוספות החלטתי שזה לא שווה את זה. אבל הייתי קשוב לסביבה, מפאת הצניעות שהביאה עלי את המודעות. 

עד כמה שאני נהנה לקשקש על תכונות האופי שלי, לא אני הבעייתי בסיפור. 

התהלכתי לפני כמה ימים ברחוב. אני אדם שנואץ מבטים. לא באנשים, לאף אחד לא נעים שנואצים בו במבטים, אלא בדומם. שלטים מרתקים אותי, אני מחפש אותם. ואז ראיתי סטיקר, שתוכנו היה:"אוסלו מוכיח - אסור לתת להם מדינה!".

 

מי אנחנו? כל הכבוד לישראל. כל הכבוד על ההייטק, כל הכבוד על הצבא שמצליח להתמודד עם כל המטרדים האיומים, כל הכבוד להתפתחותה ביחס לשנותיה ולצרותיה, כל הכבוד להרבה דברים. בסה"כ אני אוהב את ישראל. אני אוהב כמעט כל מקום, כל שזאת לא דוגמא טובה של ממש. אני אוהב את המאבק, אני אוהב את הסוף הטוב של הקטן כנגד הגדול. אבל אני חושב שאנחנו צריכים להוריד את האף היהודי שלנו תכף ומיד. 

עכשיו יעלון וביבי התחילו לצעוק בגלל שארה" ואיראן משלימות. אני דווקא בצד שלהם, לדעתי אובמה מחפש את התוצאה ולא את האמת, אבל תשתקו. תשתקו עם ההכרזות שאנחנו יכולים להתמודד עם האיום האיראני בלי ארה"ב, לפני שיקחו אתכם יותר מדי ברצינות. לפני שאנשים יחליטו שאנחנו כל הזמן צועקים דברים כאלה על העולם ועל החלטותיו אבל מחליטים לצאת לפעולות, בעיקר צבאיות, לבדנו. תשתקו כי זה לא משנה לאף אחד מה הערבים עושים להם, משנה מה אתם עושים לערבים. ובדיוק בגלל זה תשתקו עם הסטיקרים שלכם, אם האו''ם החליט שתהיה להם מדינה, שתהיה להם מדינה. 

קודם כל, תניחו לרגע את השנאה בצד. גם אתם הייתם פגע רע באירופה, גם אתכם אף אחד לא אהב. גם אם הייתם בגלות מאות שנים עד שבמקרה הייתה התעוררות לאומית באירופה והשפיעה גם עליהם. זה לא היה ממש הרעיון שלכם, להתעורר לאומית ולהמציא את הציוניות. קרוב למדי שאם הפלסתינאים עדים להתעוררות הלאומית באירופה, גם הם היו מתעוררים. אבל הם הרגישו בבית, והם חיו את החיים האלו - חיי כבשים. היו להם כבשים, בלתי מוגדרות של ממש, והיה להם טוב. ואז באתם, ולקחתם. לפחות כך הם רואים את זה. האמת, שגם אני. אבל שיחקנו יפה, היינו מוכנים בהחלט להתחלק. הם לא היו בוגרים והחליטו שהם רוצים הכל. הם ניסו לזלול כל כך הרבה שהם פשוט התפוצצו וכל הקיא שלהם נשפך להם על הפרצוף. ועכשיו הם חסרי מדינה, חסרי נחלה, חסרי זכויות, ואף אחד לא רוצה אותם. 

אתם אומרים, בעיה שלהם. הייתה להם הזדמנות והם פספסו אותה. ואתם צודקים. אבל קודם כל, העולם חושב שעדיין מגיעה לכם מדינה, ונראה איך ישראל המעצמה המפוארת מתמודדת מול כל העולם (ארה"ב היא חלק מהעולם, כן?). ושנית, זוכרים שביקשתי שתניחו את השנאה בצד? איך אתם התמודדתם עם זה שלא נתנו לכם להיכנס לאוניברסיטאות? שלכם לא נתנו שוויון זכויות? שהסתכלו עליהם בשנאה ותיעוב? שלא יכולתם להתאחד ולהתפתח של ממש? כמובן שאתם טוענים שהם מחבלים ואתם לא הייתם. הייתם. האצ''ל והלח''י, אם היו נשארות עד עכשיו בחיים, היו מוגדרות בתור ארגון טרוריסטי. אתם טוענים שלא פיצצתם ילדים באוטובוסים, ואני לא יודע איך לענות על זה כי אני חושב שבאמת לא פיצצתם, אבל לא כל מה שאומרים בבי"ס הוא נכון, כך שאני אהיה בספק, אך אסכים. אתם צודקים. אתם יותר מוסריים מהם. אבל הם עדיין בני אדם, ואמנם הרעים שבהם הם הרעים באמת, אבל עדיין יש שם ילדים, ועדיין יש שם משפחות, ועדיין יש שם משכילים ונאורים, ועדיין יש שם אנושות. וכלפי אנושות אתה חייב להפגין אנושיות, אחרת אתה בן זונה. כך ולא אחרת, פשוט מניאק בן זונה. תזכרו איך היו החיים בגלות. תזכרו לאיזו מטרה קמה ישראל, ומאיזו מצוקה קמה ישראל. 

 

מגיעה להם מדינה כי מגיעה להם מדינה. הטענה על כל המדינות הערביות שצריכות לקבל אותן לא תקפות. הן ענקיות ואתם קטנים, אבל איו שום סיבה שהן יוותרו על השטח שלהן בשביל שישראל לא תוותר. תזכרו שהם היו כאן קודם. וזאת סיבה שאין לה עוררין. לדעתי שרוסיה תתן חלק מהשטח שלה לצוענים, שסוף סוף יתארגנו ולא יהיו כמצורעים בעיניי החברה. אבל היא לא תיתן. כי כולם רוצים כוח, וכולם הרוויחו כוח בדרך זו או אחרת, ואין סיבה לוותר על מה שהשגת. בדיוק כמו שלא הוגן באף מצב שאדם עובד ייתן מכספו לאדם לא עובד, או כזה שלא למד והחיים שלו דפקו אותו קצת. אפשר להיות בשלום ובידידות, לתרום דברים כאלו ואחרים, אבל לא את הדבר שאתה מרוויח באופן ישיר, או שהוא מעיד על מהותך וקיומך באופן הכי ברור. אצל האדם היחידי הוא בהחלט רכושו, ואצל המדינה הוא שטחה. 

חוץ מזה, אנחנו הכובשים. ואנחנו בהחלט הכובשים. אנחנו הכובשים כי אנחנו החזקים והם החלשים, אנחנו המפותחים והם הפרימיטיביים, לנו יש מדינה ולהם אין מדינה. מרחמים על החלש, מטפלים בחלש, גם אם החלש פספס את ההזדמנות שלו, נתן לטרור לשלוט בו, לא הצליח להרכיש שלטון ממני, וחי באנדרלמוסיה מוחלטת. הוא עדיין החלש, ועלינו לטפל בו. כמו שעלינו לטפל באפריקה, לדוגמא. יש שם חלאות אדם רציניות. אבל אפריקה היא חלשה, וחייבים לטפל בה.

 

תחשבו גם על האינטרסים שלהם. כהנא צדק. אבל רק בדבר אחד - מה יקרה כשהם יתרבו כל כך שתתחיל מלחמת ילודה? 

אנחנו נפסיד. בדיוק בגלל שהנשים שלנו מפותחות ומשכילים, ולא ירצו לשבת בבית ורק להוליד. והחרדים לא יספיקו. ואם הם יספיקו, זאת כבר בעיה אחרת.

גם מדינה דו-לאומית זה רעיון גרוע. פשוט גרוע. תסתכלו על הבדלי התרבויות, תסתכלו על ההיסטוריה העגומה. זה כמו לאחד בין בריה''מ לארה"ב בזמנים טובים יותר לחקר החלל. פשוט גרעיון גרוע. יש סובלנות ויש התערבבות. אני יכול להיות סובלני לחלוטין לדת, אך לעולם לא ארצה לחיות בסביבה דתית. גם אם אנחנו מסתדרים מצויין. וישראלים ופלסתינאים לא מסתדרים מצויין.

 

מלבד הכל, אני מבין ששטח זה שטח, אבל מה יותר חשוב? שטח, שמוביל למלחמה אינסופית? הפלסתינאים לא יוותרו, ארצות ערב לא יוותרו ואירופה לא תוותר. ארה"ב גם לא תתנגד. ואין לאו''ם מקום אחר לתקוע אותם בו. גם אם אתם לא אוהבים ערבים, גם אני סולד מעט מתרבותם, אתם מעדיפים להילחם את המלחמות האלה על שטח? אתה מעדיפים להקריב חיים על שטח? יש לנו עוד המון שטח לא מאוייש. יש לנו מה לעשות. כן, לא זה אידיאלי. אבל מה אידיאלי? או שלום או להשמיד אותם. בהצלחה בלהשמיד, מבחינה טכנית, מוסרית ותדמיתית. ולשלום יש מחיר. אני מוכן לשלם אותו. וממילא בשלב זה או אחר לא תהיה לי ברירה.

נכתב על ידי Faust , 25/10/2013 15:15  
8 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)