לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

הרפתקאות של חיות קטנות


בתור אובססיבי לשליטה והגדרות - אדם שאפשר לקרוא לו אפילו מרובע - יש גם מעט מאוד דברים שקשה לי שלא לבקר. קשה לי אפילו להגדיר את עצמי חובב תרבות, הרי למרות ניסיונותי להיחשף לכמה שיותר מהעולם העשיר והמתפתח הזה אני תמיד אמצא את עצמי לא מרוצה, לא מסופק וצף בערימת הרגשות השליליים שאף אחד לא ממש רוצה להרגיש בכל פעם שהכוונה שלו היא ליהנות. אבל לא משנה עד כמה קשה לי עם טעמי האישי שלי - תמיד אהנה עד דמעות שמחה וכאב מסיפורים על הרפתקאות של חיות, בעיקר חיות קטנות. הסיפורים האלו יכולים להיות בצורת ספר, סרט, סדרה וכל צורת התבטאות שהיא. לאחרונה אני מתמקד בעיקר בקריאה, כך שספרי ילדים קלאסיים כמו גבעת ווטרשיפ, רדוול, הרוח בערבי הנחל וכו' משמחים אותי. הם משמחים אותי כי הם מדברים על התחושות וההוויות הברורות ביותר בחיי האדם - הסביבה שלך, האויב שלך, החברים שלך והערכים שלך. בדר''כ בספרים האלו הקורא טועם מאכזריות הטבע שמסוות למילים יפות, כך שקורא שלא פוסל ספרי ילדים כי בכל זאת...מדובר בספרי ילדים - יוכל למצוא פילוסופיית חיים, ידע משגע ומושגים מטריפי דעת. אבל מעבר לחכמה שאני מוצא וכה מעריך בספרי ילדים - בעיקר מהסוג שתיארתי הנ''ל - אני קנאי לאווירה שנקלטת בסופו של דבר אלי דרך כל חמשת חושיי, כוח דמיוני והזיקה שלי לתחושה.

 

הטבע רוקד בשלל ריקודים מבלי להתחשב עם איש. הטבע יכול לחייך ולזרוח משמחה, לגרום לכל דבר להיות צבעוני ומזמין. הטבע יכול להיות מנומנם, וברגע שהוא נופל למיטתו המכובדת, מותש מעונת העבודה העליזה שלו, הכל מרגישים בחסרונו. תחושת ההוויה איננה נגמרת בכך - אתה יודע מי אתה. אתה יודע כיצד נולדת, אתה לא מתנגד לנטיותך הטבעיות - אפילו אם אתה פוגש בדמות אשר נטיותיה הטבעיות שונות בתכלית משלך . ואין אתה שופט במיוחד את הנטיות האלו - אתה בוחן את בסקרנות המאופיינת את החי, ובתהליך טרום קתרזיס אינך בז לניסיון שמכפיש את בני האדם. ניסיון זה מוביל לתועלת אדירה - הרי מוביל הוא לחידוד הכשרונות ולהעמקת הידיעה על אופי אותן הנטיות, את מעמדן, ואת האפשרות לשינוי. אינך מכחיש את סיפור לידתך ואת הידידים המאפיינים שלה - אבל הם לא תמיד מוזמנים לשבת בחיק דמותך. לאחר שאתה עובר את התהליך הזה - שהאדם כמעט ואינו מסוגל לו - אתה פוגש בחברה.

אתה למד את המשמעות המוזרה ביותר של אהבה, נאמנות, ידידות, אמת וכבוד. תווי האופי השוני מחזקים את הכוח המאוחד שביניכם - ולא את הפער. אתה טוב לב ובעל חמלה - אך לעולם לא תפסע אפילו צעד אחר מחברך ובעל בריתך. המסע שלך איום, אמיץ ובדרך כלל גשום, המוות הוא אופציה ממשית. בתושיה רבה המטרה תושג בדרך זו או אחרת - במחיר כזה או אחר - ההרפתקה איננה המטרה, אלא האמצעי.

מעל הכל, חיה קטנה שיוצאת להפתקה עם חברים או בני ברית איננה צמאת הרפתקאות של ממש, היא רוצה בחברה מסודרת ותומכת, עם בית חם ונעים, משפחה אוהבת. מדובר בשלווה, יציבות ומעבר להכל מדובר על החום המשגע של הקרבה. נופים קסומים, גבעות ותלים למיניהם לבושים בירוק פרוע, עם בתים קטנים ומעוצבים, ליד חיות, פרחים וצמחים, לכל אחד יש שם, תפקיד ומקום. בימי החורף הקשים כולם מתקבצים ביד, מדליקים את האש בתנור, מספרים את הרפתקאות הקיץ - שבו תרחו ואספו את האוכל עבור החורף. שרים שירים, מתחבקים, שותים משקאות חמים ולפעמים משכרים, מכבדים זה את רעיהו של זה, מסתכלים זה לזה בעיניים לא עורמה, ללא תחרות וללא טינה. 

האהבה לאוכל טוב ולעמים, האהבה למראה, לנוף ולטבע, האהבה לניסיון החדש שבשחייה, צלילה, טיפוס או הליכה מרובה, האהבה לערכי פז יציבים ואיתניים, אהבה לעיצוב ביתך והאהבה לשמחה הפשוטה ביותר - כמו השמחה מתירס שהצלחת לגדל בעצמך - אלו הזיקות שנראות לי החשובות והמשמעותיות ביותר. אלו אבני דרך חיים אשר עבדו בעולמו כרגע, ולא משנה אם הערכים האלו היו משמעותיים יותר פעם - לעולם לא הייתי בוחר לחיות בעולם רחוק יותר, בגלל שבני אדם פשוט לא מתנהגים כל כך טוב אחד לשני. אבל הייתי רוצה לחיות בעיר ולטעום מכמה שיותר עולם - ומנגד להפוך בדימיוני המשועשע למכרס קטן קומה שרואה בגידול גינה ובשיחתו עם התולעים הרפתקה קטנה. 

נכתב על ידי Faust , 11/1/2014 23:41  
5 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)