לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

הפליית החזק


אחד הדברים השנואים עלי ביותר הוא דקלום. התחושה הזו היא לא רק חוסר כבוד, זלזול ואי התאמה אישית - מדובר בסף שנאה אמיתית. 


אני לא אוהב כשאנשים שואבים רעיונות מסויימים - הן יפים והן בזויים - לפי משוואה ברורה.  משוואה כל כך ברורה, שכל רעיון שהוא שלא תואם לניסוח הראשוני והברור של אותה משוואה לא מתקבל על ידם. ההסבר מעט מסורבל, אבל בפועל מדובר בתופעה שבדרך כלל אנשים נחמדים וצרי מחשבה שותפים לה. הדוגמאות ברורות אף יותר - למשל, אם אדם כלשהו שאב רעיונות פמיניסטים, ואדם מגיע וטוען מדוע אין לגייס נשים לצבא בשביל התועלת האישית שלהן ומתוך ההבנה שיש הבדל פיזי בין גבר לאישה - אתה שוביניסט מסריח ופרמיטיבי. אדם פמיניסט או לא פמיניסט לא חייב כמובן להסכים עם הטענה, אך ההקשר האוטומטי שבין "אדם שמצביע על הבדל בין שני המינים ועל אי השוויון שבטיפול בהם" לבין "שובוניסט" כל כך מוצק אצלם, שהם לא חושבים על כך הזירה הפרמיטיבית של הצבא כנגד שוויון זכויות בזירה פוליטית, תעסוקתית ומשפחתית. זה כמו לטעון לשוויון בתהליך הלידה, אבל ההקשר שבין הבדל בין המינים הוא שוביניזם הוא מוצק מדי אצל אותם אנשים, ובמילים הפשוטות ביותר אפשר לטעון שהם לא חושבים מעבר לניסוח וההגדרה הפשוטה ביותר של הנושא. 


דוגמא נוספת ופופולרית היא גזענות. להגיד שיש בעיה במגזר האתיופי כי מספרים מדאיגים מהאוכלוסיה נושרים מהתיכון\לא זכאים לתעודת בגרות הוא דבר מסוכן. להגיד שלדעתך לאנשים קשה להשתלב זה בזה אם התרבות שלהם כל כך שונה, כמו שמדובר בישראלים ואריתראים, הוא דבר שהופך אותך למינימום נאצי (אתם מוזמנים לתקוע בדיחת ''להגיד נאצי זה לא בחוק''). להגיד שחברת הפליטים בעייתית הופך אותך ליורשו הנאמן של היטלר, אפילו שאתה מבהיר שצבע העור שלהם הוא אפילו לא השורות הקטנות של דעתך, אלא ההתנהגות שלהם ועוד יותר - המספרים שלהם. אבל מדובר בשחורים, ואם אתה מבקר שחורים אתה גזען. 


מה שבעצם קורה כאן הוא קיפוח מוחלט. ברגע שאתה מגנה את החלש - אתה לא בסדר. ברמה האישית והפשוטה ביותר זה כמו לא לאהוב את הילד המנודה בכיתה כי הוא יורק עליך כל הזמן, אבל אתה יוצא אדם לא טוב כי הוא הילד המנודה בכיתה. 


להגן על החלשים אומר לתת להם שוויון, לא לשמור עליהם מכל ביקורת. לתקוע נשים בטייס בכוח למרות שהן פחות טובות מגברים (כדוגמא לסיטואציה אפשרית, לא ככלל בחיים על נשים, גברים וטייס) זה טיפשי ומסוכן, כמו כן לשריין לשחורים מקום בכנסת כי הם שחורים. כמובן שבתחילת תהליך מסויים בהחלט יש הפליה מתקנת נדרשת, אבל קודם כל המקומות לא אמורים להיות מקומות מפתח מרכזיים שישפיעו על הציבור (הטוב ביותר אמור להשפיע על הציבור, לא המופלה והחלש), וכמובן לא לנצח. יש אוכלוסיות חלשות שבהיסטוריה שלמה הם לא עשו מספיק למען שיפור מעמדם (כמו הצוענים, לדוגמא), ואין להתעקש על שוויון ללא תכלית. אם אדם לא עוזר לעצמו אי אפשר לעזור לו. זו קלישאה איומה ונכונה בהחלט. 



 הבהרה: אני לא מזלזל בעם הצועני, אני חושב שהם אחלה של חבר'ה בסה"כ, אני גם לא מזלזל בהיסטוריה שלהם. אבל  - לדעתי אם אדם\גוף\קבוצה\ כלשהם סובלים מהפלייה\שנאה\גזענות הם צריכים לפעול תמידית. כמובן שאי אפשר לעסוק רק בזה, אבל כפי שאמרתי באחת התגובות - ממש כרגע - בינואר 2014 - הצוענים סובלים מקיפוח, חוסר מתן הזדמנויות, שנאה וגזענות. לכן, לדעתי כרגע הם צריכים לפעול למען עצמם. זה לא מתוך זלזול, אלא מתוך אידאולוגיה שאסור לנו להיות אדישים ואנחנו חייבים לפעול. כאדם פרטי וכחלק מחברה. אף אחד לא חייב להסכים עם זה אם לדעתו ביקורת על האחר היא לא מוצדקת אם אני לא חלק מהם, אם לדעתו זה כן מספיק, אם לדעתו זה מעיד על גזענות כי ביקרתי עם שאני לא חלק ממנו ובעצם הוא עושה את מה שתיארתי בחלק הראשון של הפוסט, שזה דבר שאני לא יכול לסבול כי אי אפשר לשכנע את האנשים האלו שהמצב הוא שונה. אתם גם יכולים לא להסכים כי יש לכם אינספור טענות רציניות או מגוחכות, אבל בחייאת - תקראו את הדברים עד הסוף ואל תגידו שאמרתי שהם רומנים. 

נכתב על ידי Faust , 14/1/2014 11:20  
20 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)