לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

הדרת מינים




כמעט כל מי שמשוטט מעט באינטרנט נטקל בתמונות מהסוג הזה. כל מיני בנות נחמדות למראה שמסיבות כאלו ואחרות מצטלמות לפרסומות המזוויעות האלו, לדפי אינטרנט שלא ממש הבנתי את תוכנם. אפילו אם סיקרן אותי לראות מה לעזאזל עומד מאחורי הפרסומות האלו, לא העזתי להיכנס, תמיד נלחצתי שהאתרים האלו יעשו משהו למחשב שלי. 

באתרי הורדות למיניהם הפרסומות מפוצצות בציצים ותחתים רוטטים ואמרות מעין:"בחורה מהאזור שלך מחכה לסצוץ", "אלף ישראליות לוהטות רוצות לרדת לך", או כמו תמונה שבגסותי הצנועה העלתי לכאן - "אישתך לעולם לא תגלה". 

 

אתרי הכרויות\הכרויות סקס\סקס למיניהן שמפרסמים את התכנים האלו, שמופנים קודם כל רק לקהל הגברי (העולם לא מוכן להתמודד עם העובדה שגם נשים אוהבות ורוצות לעשות סקס), ולטעמי מחפיצים נשים באופן מובהק.

לדעתי הרבה דברים מחפיצים נשים ודורשים שינוי, כמו למשל תחרויות של מלכות יופי. לדעתי אין טעם ותכלית בתחרויות האלו, ומה שהן מסמלות זה בחורה שנראית יפה בעיניי האופנה שלנו כעת, והיא צריכה לעמוד בסטנדרט הזה, וזה מה שחשוב לבחורות. בין התחרויות הגדולות בעולם, זו הראשונה שמופנית לנשים, ולדעתי היא מסמלת את המקום של האישה בחברה שלנו כעת - יפה, גבוהה, רזה, ציצים במידה כזאת ואחרת ותחת מחוטב - וזה כל מה שחשוב. סיפרו לי שהן חייבות לבצע גם איזשהו דבר שדורש כשרון מצידן, אני מניח כמו שירה או משחק, אבל בסה"כ זהו לא הדבר העיקרי, ולא הבחורה ששרה הכי טוב היא שנבחרת לתואר הנחשק:"מלכת היופי". בשונה מדברים אחרים, יופי הוא דבר שעם הזמן נעלם כמעט לחלוטין לרוב האוכלוסייה, בעיקר לאוכלוסיה הנשית (אין לי מושג למה, אבל בשסע המבוגר גברים נראים טוב יותר מנשים). היופי הזה שוקע לתהום, והבחורה שזכתה בתחרות מלכת היופי נשארת עם כמעט דבר חוץ מזכרון נעים על תשוקה והערצת הבשר. לדעתי זו תחרות בשר מובהקת, אבל מה שמדהים הוא שרוב הנשים לא חושבות כמוני, האמת היא שרוב הגברים חושבים כמוני, ונשים שנשים אחרות קוראות להם פמיניסטיות, ומכחישות כל קשר לפמיניזם, כאילו אישה שמוחה בין חוסר השוויון בין הגברים לנשים היא מקולקלת ולא נשית. 

יכול להיות שאולי כל המתנגדים לתחרויות היופי הם קיצוניים, ומדובר בתחרות טיפוח וכיף נחמדה שאין בה באמת שום נזק, והנשים האלו לא מסובבות במעגליות הטיפוח וקנאת היופי האובססיבית, אלא הן נולדות עם תכונות פיזיות כאלו ואחרות, הן אוהבות להתלבש ולהתאפר, ויש להם עוד עיסוקים והן שמחות. יכול להיות שאף אחד לא רואה בנשים חפץ מיני בעקבות התחרויות האלו, יכול להיות שאין להם שום השפעה, והנשים שאוהבות את התחרויות האלו מבינות בזה. יכול להיות שגם הנשים מבינות את השפעת הבל היופי. ראיתי את השפעת הכוח הזה אלפי פעמים - והכוח הזה מטורף. אנשים הולכים שלל אחרי אנשים יפים, מתמוגגים מאנשים יפים, נותנים את מה שיש להם עבור אנשים יפים. בעיקר מדובר בנשים שמשתמשות בכוח הזה, הן כמובן המין היפה, והמין המטופח. הן אסתטיות ויודעות איך להשתמש בזה מול גברים שלא למדו בחיים שסקס זה רע ושלא מתפקידך להתחיל עם בני המין השני. ככה שבעצם להיות יפה זה טוב להן, ושהמכוערות יקנאו. (כנ''ל לגבי תחרויות יופי של גברים אם הן קיימות).
אני יכול להבין את כל הרבדים של תחרויות היופי האלו, אני יכול גם להעריך יופי ואסתטיקה. לשחק באסתטיקה עם בני אדם נשמע לי דבר אכזרי ולא צודק, בעיקר כשמשחר ההיסטוריה ועד היום נשים נשפטו על פי היופי שלהן. המושג ''יופי'' שינה את צורתו רבות, אבל הוא תמיד היה שם, סובב סביב דמות האישה. נשים אכן יפות, אבל זה נראה לי לא פייר. אני יכול לדחוף את ערכי הפייריות שלי לתחת אם לנשים טוב עם הערצת היופי הנשי הזו, אבל בשונה מהשוני בדרכי המחשבה בנושא הזה - הפרסומות האלו נראות לי פתטיות, טיפשיות ושגויות לחלוטין.

 

קודם כל, לעולם לא אגיד דבר כנגד צנזורה. להחביא את הרשע לא יגרום לאדם להיות טוב, הוא יימצא את הרשע לבדו. לא הייתי קורא לפרסומות פתטיות עם נשים ערומות רשע, אבל הכוונה מובנת - אין להחביא את הפסול, יש לדון בפסול ולנסות לשכנע אחרים שהדבר הזה פסול.
הפרסומת למעלה פסולה מכמה סיבות: ראשית, עצם העובדה שהפרסומות האלו פונות לקהל יעד יחיד ומיוחד, שאלו גברים, הדבר פסול. אני לא רואה בסקס דבר ''גברי''. אני יכול לראות בפרסומות לטמפונים דבר נשי, אני יכול לראות בפרסומות לאיפור דבר נשי. מנגד, סכין גילוח היא פרסומת גברים (וגם, נשים קונות את סכיני הגילוח הגבריין כל הזמן כי הן טובות יותר). אבל מדובר כאן בדברים פיזיים, או מאוד מושרשים חברתית כמו איפור. אמנם גם ריחוק נשים מסקס הוא דבר שהשתרש עמוק לתוך החברה שלנו, אבל ניצנים של התנגדות עולים פה ושם בקרב דיונים מסויימים. אני לא רואה סיבה למצוא במשהו לא-פיזי מולד דבר גברי או נשי, בעיקר במשהו מהותי כל כך בחיי האדם כמו סקס. כדורגל זה לא מהותי, שיפנו את זה לגברים, אין לזה השפעה חברתית עמוקה. אבל אם נביט ברובד החברתי העמוק יותר בפניית הפרסומות האלו לגברים - נמצא שגברים ונשים נגררו להבחנה מובנת בין המינים. גברים הם חולי מין פתטיים שצריכים לספק את היצרים החייתים שלהם למין זול ואינטרנטי, ואילו נשים רחוקות מלהיות צרכניות מין, הן רק מספקות מין.

יש כאן התבוננות חיובית ושלילית על המין הנשי. מצד אחד, הן לא צריכות את זה, מצד שני - שוב הריחוק הזה מסקס, שוב התווית של הנשים כ''נותנות'', ולא ''מקבלות'' (מושגים עממים מגעילים לחלוטין לטעמי).

מכאן נמשיך עם המושג ''מספקות מין''. הפרסומות האלו גורמות לנשים להיות צעצוע מין מושלם. אני לא רואה דבר פסול במהותו בפורנו, בזנות ובסקס משוגע או רגיל, כמו כן אני לא רואה סיבה לצניעות, בעיקר לא באקלים חם (זאת הטענה הראשית שלי לכך שערך הצניעות העמוק בישראל טיפשי. חם כאן מאוד). אבל המצב מתעוות ברגע שהופכים את הסקס לדבר שדברים מחפשים ונשים נותנות. הגבר, שוב, הוא חולה מין - והאישה היא צעצוע מין. שתי תוויות נוראיות לשני המינים. גברים הולכים לבר ו''צדים'' נשים וסקס, מתפארים במספרים של הבנות שהן הפילו לרשת. והינה, חיי הגבר סובבים סביב סקס, ואילו האישה מספקת בחיי הסקס האלו תפקיד פסיבי ושלילי. אם זיינו אותך את מושפלת, דמותן של נשים מסויימות מאוד הופכות אותן ל''זיינות'' ולא ''זונות''. גם הגברים שחייהם לא סובבים סביב סקס חוטפים מהתדמית. בכל פעם שהם ניגשים לדבר על בחורה היא חושדת במניעי החרמנות הגברית, ואם הוא מעיר הערה כלשהי על סקס האנשים סביבו מקצינים זאת ל''נו, אתה גבר, אתה תמיד חושב על סקס'', ובכך הנושא הופך ללא נוח בעליל. אנשים שופטים גברים על חוסר ההישגים המיניים שלהם כמו שאנשים שופטות נשים על פי מספר הבחורים שהיא ''נתנה'' להם, מבלי אף מחשבה שאולי ובמקרה היא רצתה לשכב איתם, היא אוהבת סקס ואוהבת להיות מינית ושופעת תשוקתיות.

הדבר האחרון שפסול הוא דבר מעט מוסתר מהשטח, אבל יש איזשהי מגמה של בגידה. הבגידה הופכת לנורמטיבית יותר ויותר, כאילו לחיות ביחד איננו דבר שמגיע עם נאמנות עמוקה, חברות עמוקה ואהבה עמוקה. הן מצד הגברים והן מצד הנשים המגמה הזאת משתחלת פנימה ומשפיעה על צורת ההתבוננות שלהם. גברים טוענים שבאופן טבעי גבר צריך להיות עם כמה נשים, ואילו בגלל ההתעקשות הטיפשית הזו של הגבר האישה לא נשארת חייבת. בנוסף, הרבה נשים לא נהנות מסקס כי לגברים אין שמץ של מושג מה עושים, בגלל שהדיאלוג על סקס פגום. בגלל הדיאלוג נוצרה מעגליות יפהפיה של אי הבנה בין שני הצדדים, סטיגמות ותוויות נוראיות על שני המינים, ועדיין המחשבה הרווחת שסקס זה כיף, אבל מביך, גס ואפילו שלילי.  גברים הם חרמנים פתטים וסקס זה לא באמת מיועד לנשים, זה מה שפרסומות האלו אומרות. לא צריך להחרים אותן, לצעוק על היצרנים או לנקוט אף פעולה חוץ משינוי הגישה שלנו לגבי סקס ותדמית הסקס. כאן נמצא שורש הבעיה, ובסה"כ הוא פועל כנגד כולנו.

נכתב על ידי Faust , 24/1/2014 12:02  
18 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)