לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    ינואר 2014    >>
אבגדהוש
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
1/2014

מקרה מביש בין נבחר לגויה


הגזענות הישראלית כל כך פרימיטיבית ועתיקה שמדהים אותי שאנחנו, כחברה, נותנים לזה מענה כלשהו. אנשי הציבור הישראליים מתבטאים באופן גס ומסית, עם גזענות מובהקת, צרות עין ובעיקר עם חוסר התקדמות. מדהים כמה העם היהודי לא התקדם בשנאתו לאחר, ואם אנחנו מנטרלים את האפקט הגדול מאוד שהאנטישמיות יכלה אולי לעשות ליהודי הישראלי הטיפוסי ולמגר את הגזענות השופעת שלו - זה הגיוני, אבל באופן חייתי ופרמיטיבי. 

השסע הש''סניקי מתנהג כמו ילד קטן שבריונים הרביצו לו, ועכשיו הוא גדל קצת אז הוא מחפש להיכנס באחרים. מרחוק אמנם, אבל עדיין לחפש פריצות אפשריות לדוברי התוכחה מלאי השנאה ואי הקבלה שלו.

כמובן שמדובר בכך שהבן של ביבי נתניהו, שאמור לעניין לנו את שיערות הבוהן במידה ואנחנו מאוד משועממים, יוצא אירופאית ללא שום קשר ליהדות (אני לא זוכר אם היא נורווגית, שוודית, או פנטזיה מינית של טוקבקיסטים חשוכים למדי אחרת). משום מה דרעי וארגון להב"ה מרגישים בנוח להצהיר שהם מתביישים בנתניהו על זה שהוא נותן לבן שלו, שגילו עלה על גיל 13, לבחור את בת הזוג שלו. הם מתביישים שהבן של נתניהו יוצא עם ''גויה''.

קודם כל זאת מילה מבזה, שאני מאוד מבין שאף אחד לא ישראלי לא יודע מה הקונוטציה שלו. אם כן - אני לא אתפלא שאחוז לא-ידידי-ישראל יעלה. גם אני הייתי לא מחבב את החבר'ה האלו, שכל ההיסטוריה שלהם סבלו מגזענות נוראית וחשוכה - והם בעצם נראים כמו אנשי דת עתיקי יומין שמחפשים שידוכים ואוסרים על התבוללות. הם מנסים לקשור את הצעירים בחבל הגזעני שלהם בשביל שהעם היהודי יישאר בחיים, וימשיך לעשות את כל הדברים שהוא עשה במשך כל השנים - לא לתת לחיצון להשפיע עליו לא משנה מה, להישאר בינם לבין עצמם, וכן - להתנגד, פעמים רבות מאוד בהיסטוריה, בקדמת הדור והתקופה. אני לא אוהב את זה, לדעתי הדם שלך הוא לא הדבר שצריך להניע אותך, אלא מערכת האמונות שלך.

 

יש עוד ערך שאני מתנגד לו בכל מעודי - צנזורה. הדבר היחידי שנראה לי נכון לצנזר הוא מידע שאויב מדיני יכול

להשתמש בו באופן מובהק, וגם בו יש גוונים רבים לנושא. אבל לדעתי לא צריכים להכחיש תועבה, למנוע מילדים לדעת מה זה סקס, מחלות ומוות (כמובן שהדרך היא מילת המפתח), למנוע מהציבור לשמוע את דעתו של ניאו-נאצי, וכמו כן - למנוע מהציבור לשמוע דברים כמו של דרעי היקר. החברה הדתית-מאוד\חרידית מאמינה גדולה בצנזורה, מכתף של אישה (שהוא, כמובן, איבר מיני ומגרה שאין כמותו), ועד לתועבת הויקיפדיה, חס וחלילה שאיזושהי אינפורמציה תחלחל למוחות הצעירים מאיזה טלפון פרוץ. אנשים צריכים לדעת מה יש בעולם הזה, לתת במה לחרא האנושי, בדיוק כמו אותם אנשי דת מהימנים שמדברים בגלוי על כך שיהודי שיוצא עם מישהי גויה הוא מקרה מביש. עוד יותר טוב לתת לטוקבקיסטים לדבר, אפשר לראות כמה נאורים אנשי האינטרנט הממוצעים, בכך שהערות כמו:"הם בכלל לא התחתנו", או "היא תתגייר בשבילו" הן פופולריות עד אין קץ. טוב לדעת באיזו חברה אתה חי, מה אתה יכול לבנות מתוך החברה הזו, או להבין שלחברה החשוכה הזאת טוב כמו שהיא - ואז אתה מחפש לעוף מכאן כמה שיותר מהר וכמה שיותר רחוק, קנדה היא אזור ירידה פופולרי. כה רבים לוקחים מזוודות ועפים מכאן, ואני תוהה אם דרעי תהה לעצמו למה לעזאזל יש התבוללות שכזו, למה צעירים נסים מכאן. התשובה היא בדיוק אותה הצנזורה. דרעי ושסע ידידיו קושרים בדעתם את הידיים ומבלים את פיותיהם בזיבולי גזענות ושנאה, ואלו פרטי האינפורמציה הידועים לצעירים רבים. היהדות נראית דומה מאוד לכל דת פרימיטיבית ואזורית, כזו שהצנזורה שולטת בה, כזו שבכוח שומרת על עצמה, כזו שמפסיקה לדבר ללבם של יותר ויותר מקורבי דם שבוחרים בתחושה ובמחשבה על פי דם זה. אבל בעיני כאלו ואחרים הדם הוא הדבר החשוב ביותר, והדרך היא דוגמה ברורה בת שנים רבות, כשכל מקרה אחר הוא בגדר הפסול והשגוי.

 

אני חושב שאנחנו צריכים לדבר יותר, ובדברינו לסתור לחלוטין את מילותיו של דרעי וחבריו. כנראה הוא לעולם לא ישנה את דעתו, אבל בואו נראה מה קורה עכשיו בממלכת ישראל ויהודה, בואו נראה עם כנות דעתנו מה אנחנו באמת חושבים על היהדות כפי שהיא נראית היום. אני לא חושב שאתחבר אי פעם לדת שהיא, אבל הייתי רוצה לא לשנוא אותה. אולי אם אלו שההתבוללות כל כך חשובה מבחינה יהודית-ישראלית היו מנסים להציג את הסיפור הזה כסיפור נעים לחיות בתוכו, עם מערכת ערכים חדשנית בעלת חכמה בת שנים - אולי שוודים למיניהם היו רוצים לבוא לכאן עם התרבות הזו והאמונה הזו. אבל אני בספק אם מישהו היה מגיע אם הוא יודע מה הפירוש המילולי והקונוטציאלי של המילה ''גויים''.

נכתב על ידי Faust , 28/1/2014 09:31  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)