לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

המהפכה האוקראינית הנשכחת


מעציב אותי מאוד שבכל פעם שאני פותח עיתון שהוא - אני לא מוצא שום כתבה על המהפכה שמתרחשת עכשיו באוקראינה. למען האמת לפעמים יש כתבה, קטנטנה, שלא מתאר שום דבר ממה שהולך עכשיו במזרח אירופה. 

קודם כל הבא ונציג את העם האוקראיני - מובס, עני, מרוד ונוטה לשוליים. רוסיה, בעיקר בקיסרות פוטין, הצליחה לדכא את הכלכלה האוקראינית ואת העם האוקראיני בצורה היעילה ביותר. אמנם גם אני לא מומחה גדול לדקויות שבמערכה הפוליטית, החברתית והכלכלית באוקראינה, אבל השורה התחתונה ברורה - העם האוקראיני נמצא תחת כיבוש לא רשמי של הפוטיניזם. המושג ''פוטיניזם'' נפוץ ביותר כרגע בחדשות אוקראינה וחדשות רוסיה. 

המאבק התחיל בכך שנשיא אוקראינה לא הסכים להצטרף לאיחוד האירופי, פחות או יותר בגלל ההשפעה של פוטין עליו ועל כלכלת אוקראינה. אין לי מושג למה האיחוד האירופי ירצה מדינה ענייה ומפורקת כמו אוקראינה, אבל העולם מכיר בפוטין בתור אויב שקט. הוא לא טוב לרוסיה, ורוסיה לא טובה לסביבה. רוסיה כבר אינה קומוניסטית, אבל היא לא דמוקרטית, וכמובן כך תהיה גם אוקראינה. אסירים פוליטיים, תנאים סוציאליים ירודים והשתקת פיות היא דבר של מה בכך באיזור, ולאוקראינים לא טוב, לא טוב פי כמה וכמה מכפי שהיה בתקופת בריה''מ המאוחדת והקומוניסטית. ההצעה להיות חלק מאוקראינה זו ממש תקופה חדשה, ממש להתגרש מפוטין ומרוסיה ולהתחיל חיים כלכליים, חברתיים ודמוקרטיים כחלק מאירופה הטובה. 

אבל לא הכל טוב ויפה, והנשיא פוטיניסט. כלומר - באופן כללי ומבלי להיכנס לסיבוכים השונים והפרטים המהותיים הקטנים - פוטין שולט בו, וחוסר הדמוקרטיה, סתימת פיות, אסירים פוליטיים, אנשים שחיים בתנאים מבישים הם המילה האחרונה באופנת פוטין. אופנת פוטין, היא, אגב, העמדה המנוגדת לאמריקה. הוא חייב להתנגד לאמריקה, כי אם הוא יסכים עם אמריקה הוא לא יוכל לצבור יותר מדי שליטה. הוא צריך איזורים שיהיו בצד שלו, וזה לא הצד הישראלי, זה הצד הערבי. זה הצד שיתמוך בהם ויאשים אותנו, זה הצד שלמרות הגזרות הכלכליות  יבצע עסקאות כלכליות עם איראן, זה הצד שאנחנו צריכים למגדר כמה שאפשר, באופן כלכלי, פוליטי, מדיני, חברתי ומוסרי. בשם הדמקרטיה ובשביל לשמור על עצמנו - פוטין לא טוב לעולם, הוא לא טוב לרוסיה, הוא לא טוב לאוקראינה, הוא חד משמעית לא טוב לנו. 

למרות שאנחנו צריכים להיות אנטי-פוטיניזם מוחלטים - הצד הישראלי מתעלם למדי ממה שקורה עכשיו באוקראינה. אוקראינה היא הסמליות המושלמת שבין המאבק הישן כל כך בין רוסיה למערב. אנשים מדושנים שאוהבים את פוטין, ואנשים רגילים, פשוטים, עובדים ורעבים שלהם הגיעו מים עד נפש. 

אני לא אוהד גדול של שריפת בניינים ומכוניות פרטיות, אבל אני לחלוטין בצד האופוזיציה האוקראינית. הם הוכחה ברורה לכך שמספיק, הצד הדמוקרטי הוא הצד החשוב יותר והנכון יותר, הם הוכחה לכך שדיקטטור שאיחר להיוולד בכמה שנים לא יכול לכלוא להקת בנות בגלל שאמרו עליו כמה גסויות. 

הסימליות של האופוזיציה האוקראינית, מבלי קשר לדעותיה על ישראל ועל המצב במזרח התיכון - היא טובה לישראל, והיא טובה לאנושות. הסדר הישן עודנו נשמר במזרח אירופה, וסוף סוף מתרחשת מהפכה שמנסה להפוך אותו. החבר'ה הרדיקלים שם הם לא חביבי ליבי, אבל בסה"כ אני בעדם. אני בעד דמוקרטיה.

נכתב על ידי Faust , 4/2/2014 14:29  
3 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)