לדף הכניסה של ישרא-בלוג
לדף הראשי של nana10
לחצו לחיפוש
חפש שם בלוג/בלוגר
חפש בכל הבלוגים
חפש בבלוג זה

קשקושי פילוסופיה נכחדת


הכל נראה תמיד טוב יותר בשחור לבן. לא רק תמונות יצירתיות, אם באמת היה טוב ובאמת היה רע - מטרת החיים הייתה נוצרת ביחד איתנו.

Avatarכינוי:  Faust

בת: 30

תמונה





מלאו כאן את כתובת האימייל
שלכם ותקבלו עדכון בכל פעם שיעודכן הבלוג שלי:

הצטרף כמנוי
בטל מנוי
שלח

RSS: לקטעים  לתגובות 
ארכיון:


<<    פברואר 2014    >>
אבגדהוש
      1
2345678
9101112131415
16171819202122
232425262728 

 
הבלוג חבר בטבעות:
 
2/2014

דילמות בעולם קיצוני ומתרסק


נניח ואתם מנהיג חשוב וחזק, הכי חשוב והכי חזק בעצם. אתם עבדתם כל החיים שלכם קשה בהתבסס על עקרונות ותחכום פוליטי, קצת מכל דבר, בפלפול ובטעם. רמסתם כמה אנשים בדרך, אבל בסהך הכל לא לקחתם לעולם שוחד, אתם טובי לב באופן עקרוני, ונכנסת לתפקיד המנהיג החשוב והחזק בצורה דמוקרטית לחלוטין. אם תיאורים אלו לא היו ברורים לכם מספיק - אתם מנהיג דמוקרטי עם עקרונות, אתם בנאדם נחמד, חביב ומבין בתחום זירתו. לרגע תנסו להיכנס אל נעלי רגליו הבדיוניות, תחושו לרגע את מידת ההשפעה שלו על אדמתו ואנשיו, במצב אוניברסלי, ללא משנה מקום וללא משתנה זמן, אתם מושלים באופן דמוקרטי להפליא בארץ שתעלה בדמיונכם, עם ההטבות והחובות שמתלוות לתפקידכם, עם הקשיים ועם רוח ההגשמה שהיא, גם אם היא מתאימה לכם בפועל וגם אם לאו. 

 

כעת, דמיינו את עצמם יושבים בראש שולחן בכל צורה וצבע שתרצו. יושבים מסביבכם שלל של גברים ונשים ששולטים איתכם בחלקת אדמה זו, שלה יש חברים ולה יש אויבים. יש לה משאבי טבע, אך יש לה גם צרכים כלכליים גלובאליים. זוהי מדינה מתקדמת עם איכות חיים כמו שאנחנו מכירים אותה בתור ''מדינת עולם ראשונה''. הבא והתנתקו מעולמנו שלנו, הבא והתנתקו מהדקויות שאתם מכירים, ותנסו לצבור בתוככם את האמת של הדילמה. כמעט כל הקונפליקטים של כלל העולם והחי הוא דילמות - הטוב והרע מטושטשים מאוד ונדיר מאוד לפגוש במצב ברור של טוב ורע, לכן יש שני מצבים שונים, ואתם צריכים להחליט מה טוב ומה רע.

 העקרונות שלכם דמוקרטיים. אתם מאמינים בנאורות, בכבוד, בפלורליזם, בחופש הציבור לדעת, בחופש הפעולה, חופש דת וחוק. אני חושבת שהעקרונות הדמוקרטיים ברורים לכולם, אבל גם מי ששכח לרגע, שאלו יהיו הקווים שינחו אתכם. וברגעים אלו כל העולם קיצוני. דמיינו עולם שבו קורות סיטואציות קיצוניות, ואתם אלו שצריכים להחליט. שוב, תתנערו מדקויות ומרוח הריאליזם - כנסו לרגע לנעלי הקיצוניות לשמא, כפי שהדימיון שלנו יכול להנחות אותנו. 

 

העולם כולו מתפוצץ מבני אדם. יש יותר מדי, יש המון. יש כל כך הרבה שהעולם מחליט להטיל סנקציות ילודה. כל משפחה רשאית להביא רק ילד אחד, וילד נוסף הוא סנקציות כלכליות קשות. תחשבו לרגע על מצב קיצון שבו העולם לא יכול להחזיק יותר כל כך הרבה אנשים, מה תעשו? האם תגידו לאנשים להפסיק להביא ילדים? ומה תגידו לשכבות העשירות שיכולות לאפשר לעצמן לשלם את הקנס? או שמא הקנס חייב להיות יקר כל כך שאיש לא יעמוד בו? ואז מה יקרה לאנשים שלא יכלו להפיל מתוך עקרון רוחני והבט על חיים ורצח? האם החיים שלהם ילכו לפח?

 

תוך כדי - השכבות הדתיות הקיצוניות מורדות בסנקציות הילודה. הם מאמינים בחופש הילודה וחובת הילודה, ולדעתם השקפת העולם החילונית שגויה בתכלית, והם לא מוכנים לזה. הם מסתגרים בתוך מעין מדינה אוטומית משלהם. שם הם מולידים כדרך הטבע, ובעצם מנהלים מערכת כלכלה משל עצמם, כך בעצם שהסנקציות הכלכליות לא מעניינות אותם. אתם שמים את האנשים האלו בכלא, והחברות הדתיות האלו במצב נואש, עד שקמה יום אחד מדינה ומתנקת מהאמנה העולמית. היא מוכנה לקלוט אליה את כל החברות הדתיות והא-דתיות, אבל הם רוצים ללדת מבלי סנקציות, מבלי חוקים. המימרה שלהם היא:"ללדת כדרך הטבע", ללא הגבלות וללא פחד. הם שוכבים מתי שהם רוצים, מולידים איך שהם רוצים ועומדים בעומס. ארץ המדינה המדוברת היא רחבה,גדולה ושופעת, אבל המספרים עדיין מדאיגים. כדוה"א יקרוס אם נמשיך עם כל הילודה הזו - והמדינה הזו, שקלטה אליה את כל המולידים הטבעיים הייתה מקור חשוב של משאבים. הסיטואציה שהתרחשה היא בעצם שהמדינה המדוברת מולידה כל כך הרבה שמוצרי היצא שלה הצטמצמו, ולעולם אין מספיק. כלומר, בגלל שהמדינה העשירה הזו מולידה בדרך טבעית, שאר העולם צריך להפסיק להוליד בשביל שכדוה"א לא יקרוס ויוכל להמשיך לתפקד ולנהל חיים.

 

אנשים מציעים את כוכבי הלכת והירחים השכנים בשביל הקמת מושבות אדם, אבל זה לא מספיק, הטכנולוגיה לא מפותחת מספיק, והבנייה עצמה תמשך זמן כה רב שהפתרון הזה יהיה מסוכן לאנושות. משאבי הטבע ממש נמצאים במינוס הטבעי שלהם, העולם לא מסוגל כמעט להחזיק את עצמו, הוא גוסס ואתם, מנהיג חשוב וחזק, מה תעשו? 

 

האם תקדמו את תכנית החלל למרות הסיכון שלא תספיקו ושרק מעטים, האליטות והעשירים, יוכלו לעבור לשם ברגע של קריסה ושואה עולמית? 

האם תפתחו במשא ומתן עם המדינה הגדולה והשופעת? האם תסתכנו גם כן בהמתנה הזו כשהעולם נמצא במצב כה קיצוני מבחינת דחיפות הדברים?

האם תפתחו במלחמה כנגד אותה מדינה? שימו לב - המשאבים שלה, מהיקרים בעולם המתואר הנ''ל, עלולים להיהרס. האם תסתכנו בכך בנוסף לעקרון החיים שאתם מאמינים בו ונושמים את מהותו? 

דבר נוסף הוא צד המטבע השני. האם דווקא תשתפו פעולה עם המדינה העשירה והמתרבה ותרוצו עם עושרה להשתלט על הירח והכוכבים? אתם מסתכנים במלחמה, ואתם לא הכי חזקים, אתם מהעשירים ביותר, אבל בסיטואציה הזו אין הקשר חזק בין השניים.

והדבר הכי חשוב: האם תוך כדי פעולה שהיא - תאספו אנשים עשירים ותתחילו לתכנן תכנית מעבר לכוכב לכת אחר? זה אפשרי יותר אם הדבר לא יהיה פומבי, אבל הדבר אומר שאין מקום לפשוטי העם, ואפילו לא למועילים - כמו מדענים, חוקרים ואמנים. אין מקום לאף אחד חוץ מאנשים עשירים ופוליטיקאים. האם תשתתפו בתכנית שכזו תוך כדי ריצה עולמית ליקח, משא ומתן או מלחמה? כלומר, במידה ויהיה לכם את הכוח, אתם תזניחו את המצב הקיצוני והעולם הקיצוני ותלכו לנסוע עם אנשים שיכולים להיות זאבים אמיתיים לפלנטה אחרת, לפתוח באנושות ששרדה מתוקף הכיס השמן, ולא מתוקף אף תכונה שהיא אחרת. כמה תחת שלכם חשוב לכם? ואפלו עוד יותר - את מי הייתם לוקחים איתכם מלבד יקירכם? אין לכם יותר מדי מקום ואפילו לא יותר מדי זמן. מה הכי חשוב בסיטואציה שכזו?

 

נכתב על ידי Faust , 7/2/2014 18:47  
15 תגובות   הצג תגובות    הוסף תגובה   הוסף הפניה   קישור ישיר   שתף   המלץ   הצע ציטוט



17,865
הבלוג משוייך לקטגוריות: תרשו לי להעיר , פילוסופיית חיים , המשועממים
© הזכויות לתכנים בעמוד זה שייכות לFaust אלא אם צויין אחרת
האחריות לתכנים בעמוד זה חלה על Faust ועליו/ה בלבד
כל הזכויות שמורות 2024 © עמותת ישראבלוג (ע"ר)